Visi komentāri - Meklēs iespējas apdrošināt riskus par pārkāpumiem, kas izdarīti ar citas personas īpašumā esošu automobili

Meklēs iespējas apdrošināt riskus par pārkāpumiem, kas izdarīti ar citas personas īpašumā esošu automobili 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.novembris 2021 16:07

Ceļu satiksmes drošības padome (CSDP), sadarbojoties ar transportlīdzekļu apdrošinātājiem, varētu meklēt veidus, kā apdrošināt risku, kad ar citas personas īpašumā esošu transportlīdzekli tiktu pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Pirmdien CSDP domnīcas sēdē eksperti pārrunāja transportlīdzekļa konfiskāciju kā sankciju par smagiem ceļusatiksmes noteikumu pārkāpumiem. Diskusijas gaitā domnīcas dalībnieki secināja, ka šāda sankcija gadījumos, ja transportlīdzeklis nepieder tā vadītājam, bet, piemēram, darba devējam, līzinga kompānijai vai ģimenes loceklim, rada neatbilstības Satversmei riskus, proti, šādu ietekmēšanas līdzekli varētu atzīt kā nesamērīgu un neatbilstošu Satversmei. Pašlaik transportlīdzekļa konfiskāciju likums paredz tikai ļoti konkrētos gadījumos - transportlīdzekļa vadītājam, kurš ir arī tā īpašnieks un kurš, atrodoties pie stūres alkohola vai citu apreibinošo vielu ietekmē, izdarījis pārkāpumu.

SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova norāda, ka mērķis ir padarīt ceļusatiksmi drošāku ikvienam tās dalībniekam un atrast instrumentus, kas mainītu recidīvo pārkāpēju rīcību.

"Darbs ar šiem pārkāpējiem braukšanas uzvedības korekcijas grupās, pārkāpumu punktu piešķiršanas dažādošana un sankciju pilnveide ir galvenie virzieni, kuros šobrīd strādājam. Kvalitatīvu uzlabojumu ieviešana prasa laiku, taču galvenais, lai tie dotu uzlabojumu ilgtermiņā ar noturīgu rezultātu," pauž Novikova.

Vienlaikus, ņemot vērā, ka transportlīdzekļa īpašnieks ir atbildīgs par savu īpašumu, eksperti secināja, ka apdrošināšanas riski varētu būt veids, kā iedarboties uz likumpārkāpējiem. Ministrijā norāda, ka šeit rodas jautājums, kā un cik lielā apmērā nodrošināt informācijas pieejamību trešajām pusēm, piemēram, darba devējiem, jo pašlaik Satversmes tiesas spriedums paredz, ka pārkāpumu punkti par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu ir ierobežotas pieejamības informācija.

Līdz ar to, pilnveidojot CSDP domnīcā pausto ideju, sadarbībā ar Datu valsts inspekciju un Tieslietu ministriju nepieciešams arī noteikt, kam un kādos gadījumos šādi dati ir pieejami.

Tāpat SM kopā ar Valsts policiju un Iekšlietu ministriju izstrādās priekšlikumus par plašāku sodu apmēru gradāciju dažādiem pārkāpumu veidiem un virzīs to izskatīšanai Tieslietu ministrijas Administratīvās atbildības darbā grupā. Pie šāda risinājuma eksperti nonāca, secinot, ka pašlaik Administratīvās atbildības likumā ir grūti atgriezt atkārtotības principu, ko varētu piemērot recidīviem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējiem, taču pašreizējā regulējumā pastāv gradācijas princips. Līdz ar to tiek apsvērta ideja to plašāk piemērot tieši atkārtotiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 30.novembris 2021 20:20
1 1 Atbildēt

Ā tad sanāk ka auto nomas tik bieži "noraujas" no saviem klientiem, ka vairs negrib paši ar riskiem ķēpāties, bet naudiņu ta gribās gan jau ja uz nomas cenu tas atsauksies tieši nekā ...

anoagask 30.novembris 2021 21:54
0 0 Atbildēt

Vai tad nomas/carsharing auto bieži kandidē uz konfiskāciju?

man liekas mēs visi maksāsim, lai vecmāmiņai, uz kuras formāli reģistrēts alkonauta braucamais, konfiskācijas gadījumā samaksātu $, un alkonauts varētu nopirkt citu mizu vietā.

lai gan ar carsharing bieži notiek avārijas šmigā, un alkonautu mizas parasti ir nealīdzināmi lētākas par pāris gadus veco

WALA 1.decembris 2021 10:22
1 0 Atbildēt

Varētu kandidēt, ja pie tā nopietni ķeras, bet tam ir pārāk daudz juridisku un ekonomisku šķēršļu. Un viens no būtiskākajiem, ka lūžņi gulsies uz nodokļu maksātàjiem. Ja vēl to sistēmu varētu sakārtot tā ka auto konfiscē un tas diennakts laikā ir vai nu turdznuecības placī vai uz utilizāciju, tad vēl tas varētu strādāt, bet ja to mēslu ir valsts īrētā stāvvietā vsi noliktavā jātur līdz spēs izslydināt konkursu par tarataikas utilizāciju, es jop-cik par to maksāt netaisos, lai stāvlauku biznesmaņi iet šķērsām ...

Rexx 1.decembris 2021 18:10
1 1 Atbildēt

Patiesībā jau viss ir vienkārši. Jāapdrošina autovadītāja civiltiesiskā atbildība. Un viss.

saproti kā gribi 1.decembris 2021 20:50
1 0 Atbildēt

Gribu noņemt skaidu,arī dzērumā,laicīgi samaksā par skādi uz priekšu,un tad apgūsti ieguldīto.Kas nav skaidrs?Pārāk prasti?Es neņemu darbā potenciālo postītāju un slepkavu bez tādas apdrošināšanas.Kā to noformēju?Komercnoslēpums.

maksā un tad brauc 1.decembris 2021 20:51
0 0 Atbildēt

UK pieredze uz mums neatiecas.Mūsu deputāti visgudrākie!

Apzagtais 2.decembris 2021 8:56
0 0 Atbildēt

Jautājums, ja man nozog mašīnu un uztaisa avāriju, kas atbild? zaglis, vai es kā auto īpašnieks!?

Man šķiet ka Apdrošinātāji izgrozīja likumu un noteica, ka šādos gadījumos OCTA nedarbojas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti