Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Novērtētie SUV: tie vairs nav tikai modes lieta 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 28.decembris 2021 13:49

SUV savā attīstībā sasnieguši tādu līmeni, ka kļuvuši par ārkārtīgi populāru izvēli, un neatslābstošais pieprasījums izspiež tradicionālos hečbekus un universāļus tirgus perifērijā. Vai SUV modeļi patiešām ir tik praktiski, komfortabli un tehnoloģiski progresīvi, lai apmierinātu gan aktīvu autovadītāju, gan ģimeņu prasības?

Nebijuši liela izvēle

Sācies pirms desmit gadiem, SUV modeļu bums netaisās samazināt apgriezienus. Ja pirms jaunā viļņa ražotāji sīvi konkurēja kompakto un vidējā izmēra modeļu segmentos, un žurnālisti un eksperti meklēja labākos spēkratus attiecīgajās klasēs, tad tagad visa uzmanība ir piekalta labāko SUV pjedestālam.

Tā Carbuyer.co.uk, viens no autoritatīvākajiem Lielbritānijas auto portāliem, ir atlasījis desmit labākos ekonomiskās klases SUV, ko vērts iegādāties 2021. gadā. Desmitnieka augšgalā ir izvirzīts Peugeot 3008, kam seko Toyota CH-R un tad Škoda Kodiaq.

Aldis Zelmenis, ilggadējs Latvijas Gada auto konkursa žūrijas loceklis un raidījuma TV Auto ziņas producents par šādu rezultātu nav pārsteigts. Viņš norāda, ka SUV modeļu izvēle ir ārkārtīgi plaša, tāpēc grūti iedomāties, ka pircējs varētu neatrast sev piemērotu automašīnu.

“Nesen izmēģināju trešās paaudzes Nissan Qashqai, un tā prezentācijā ražotājs apgalvoja, ka jauno modeli tirgū gaida 37 konkurenti. Šajā gadījumā mēs pat nerunājam par mazākiem automobiļiem vai premium produktiem, tāpēc domāju, ka nav grūti iztēloties, cik spraiga konkurence tagad valda SUV un krosoveru vidū,” norāda auto eksperts.

Līdzīgā ieskatā ir vēl viens Latvijas Gada auto žūrijas veterāns un žurnāla Profi Latvija redaktors Guntars Pulss.

“Neatrast sev piemērotu auto šajā kategorijā varētu vienīgi pircējs ar kādām ekstrēmām prasībām. Ražotāji piedāvā visu, sākot no ekonomiskiem un lētiem braucamajiem līdz sportiskiem modeļiem. Vienalga, vai vēlaties kaut ko ekstravagantu vai vienkāršu un klasisku, piedāvājums ir ļoti plašs,” saka G. Pulss.

Apvieno to, kas iepriekš bija pieejams dažādos modeļos

Runājot par to, kāpēc automobilisti aizvien biežāk no saloniem izbrauc ar SUV modeļiem, nevis klasiskajiem hečbekiem vai universāļiem, eksperti norāda, ka šādu izvēli var būt ietekmējusi ne tikai mode vai vēlme izcelties, bet arī racionāli apsvērumi.

“Mūsdienu SUV ir ļoti daudzpusīgi un apvieno vairākas funkcijas vienā automobilī. Tie ir droši, un tas ir svarīgi ģimenēm. Braucot vienatnē, tam varbūt nepievērš tik lielu uzmanību, taču, vizinot bērnus, drošība ir prioritāra. Autovadītāji novērtē arī ērtāku iesēšanos un labāku redzamību, ko nodrošina augstāka sēdpozīcija. Trešā lieta ir lielāks klīrenss un ar to saistītās iespējas, jo ar tādu auto var doties uz vietām, uz kurām negribas stūrēt ar parastu, zemāku braucamo. Ziemā SUV daudz labāk pārvar grūti izbraucamas vietas un galu galā pilsētā ir vieglāk bez lielām bažām uzbraukt uz apmales, ja ir apgrūtināta novietošana,” priekšrocības iezīmē G. Pulss.

Piemēram, Volkswagen Tiguan klīrenss ir 19 centimetri, savukārt Peugeot 3008 virsbūvi no zemes šķir 22 centimetri. Tikmēr daudzu kompakto hečbeku klīrenss ir no 9 līdz 14 cm.

A. Zelmenis stāsta, ka komunicējot ar autobraucējiem gan kolēģu, gan paziņu vidū, dzirdējis dažādus viedokļus un pieredzes stāstus. Pašam testējot daudzus jaunos auto, ieskaitot svaigākos SUV, viņš novērojis, ka tie ne vienmēr tiek līdzi samērāma izmēra universāļu praktiskumam, taču piekrīt, ka SUV var uzpirkt citos veidos.

“Gadās, ka cilvēks iegādājas SUV, jo ļoti to vēlējies, bet pēc laika, kad aprunājamies, atzīst, ka tas, iespējams, neatbilst visām viņa vajadzībām. Nereti izskan, ka sarūgtinājis bagāžnieka izmērs, jo no pirmā acu uzmetiena šķiet, ka šāda izmēra automašīnai tiešām vajadzētu piedāvāt vairāk. Bet, kad jautā, vai cilvēks, kurš izmēģinājis SUV, nākotnē plāno atgriezties pie kompakta vai vidēja izmēra universāļa, dzirdam – nē. Cilvēkiem tomēr patīk SUV iekāpšanas ērtības, paaugstinātā sēdvieta, labākā pārredzamība, un viņi šīs priekšrocības novērtē augstāk nekā atsevišķi ņemtu bagāžnieka ietilpību,” saka TV Auto Ziņu veidotājs.

Turklāt tirgū ir SUV, kas klientus spēj “uzpirkt” ar izcilu praktiskumu. Piemēram, Peugeot 5008 savā bagāžniekā ietilpina 952 litrus kravas, bet salons var uzņemt septiņus braucējus, un tādā veidā automobilis apvieno gan minivena, gan universāļa labākās iezīmes.

Spējas uzlabo hibrīda tehnoloģijas

Ironiskā kārtā daudziem krosoveriem ir tikai priekšējo riteņu piedziņa, un sarežģītākos ceļos tiem palīdz vienīgi lielāks klīrenss. Tomēr daži ražotāji piedāvā hibrīdsistēmas, kas apvieno divas būtiskas lietas – uzlabotu degvielas ekonomiju un palielinātu nobraukuma rezervi.

“Daļai SUV pilnpiedziņa nemaz nav paredzēta, tiesa, pat ja 4x4 var nopirkt, cilvēki tik un tā bieži izvēlas lētāko priekšpiedziņu. Taču šobrīd tirgū ir daži hibrīda modeļi, kuros tieši divējādā piedziņa ir tā, kas dod labāku pārgājamību. Piemēram, mums bija iespēja izmēģināt hibrīda Peugeot SUV, un tas patiešām ļāva justies pārliecinoši, mierīgi un ērti uz sarežģītiem meža ceļiem. Ražotājs ir kalibrējis hibrīda piedziņu tā, lai sistēma palīdzētu šādos apstākļos, un tas darbojas. Protams, mēs nerunājam par smagu bezceļu vai dziļu ūdens šķēršļu pārvarēšanu, taču šādas sistēmas noder ikdienas situācijās, piemēram, atvieglojot nokļūšanu līdz lauku mājai vai braucot pa mīkstu, irdenu vietu kaut kur mežā. Un nenoliedzami tāda transmisija ļoti noder tik slidenā laikā kā tagad,” pieredzē dalās A. Zelmenis.

Šajā ziņā īpaši izceļas Peugeot 3008 HYBRID4, kurš pilnpiedziņas auto bezceļa spējas apvieno ar iespaidīgu veiktspēju, ko tam nodrošina 300 ZS jauda.

G. Pulss norāda, ka SUV gadījumā hibrīda piedziņa var uzlabot arī automobiļa vadāmību.

“Hibrīda piedziņai ir vairākas priekšrocības. Piemēram, vidēja izmēra universālim elektromotori var dot papildu jaudu un uzlabot dinamiskās spējas, savukārt SUV modeļos vienu no elektromotoriem var izmantot aizmugurējo riteņu piedzīšanai, un tas uzlabo gan visceļu spējas, gan vadāmību, gan drošību. Principā visas hibrīda tehnikas versijas var dot ieguvumus – no 30-40% degvielas ekonomijas un zemākiem izmešiem līdz sportiskai veiktspējai. Jautājums vairāk ir par to, kas nepieciešams konkrētam auto pircējam,” uzskata Profi Latvija redaktors.

 

 
Visi komentāri
 
Antons 28.decembris 2021 16:02
3 2 Atbildēt

Murgains reklāmas raksts. Ar ko SUV ir labāki par miniveniem?

anoagask 28.decembris 2021 21:25
2 2 Atbildēt

labāki par mini-ko???

Tirgū minivenu vairs nav - ne touran, ne zafira, ne scenic, ne peugeot, ne toyota verso.

peugeot 5008 ir SUV-izējies, citroen arī ražo tikai SUVus, pat Dacia Jogger tiek mārketēts kā SUV

Savu galu uz konveijera gaida sharan. ford galaxy/smax pārdod teorētiski, pie kādām 40 pakām 10+ gadīgs modelis liekas pārcenots produkts.

Ja gribas ietilpīgāku auto, tad izvēle ir starp kablukiem un SUV

viencexperc 28.decembris 2021 17:52
11 4 Atbildēt

Agrāk bija dārgi džipi un lēti sūdi. Cilvēki brauca ar golfiem, katafalkiem un skaudīgi lūkojās uz kungiem "džipos". Tagad ražotājs piedāvā arī "džipus" kuri ir lēti. Un bērnības traumu guvusī paaudze naski tos pērk.

Ko pirks mūsu bērni, nav zināms. Bet "džipi" tie točna nebūs.

imzz 28.decembris 2021 19:30
5 0 Atbildēt

Vai tos auto, ko visu laiku dēvēja par krossoveriem tagad sāks saukt par SUV īsuma dēļ ? Visi kļūs par sportistiem. Kā nekā SUV nozīmē sport utility vehicle. Saskaņā ar klasisko ASV terminu, SUV jābūt rāmim un 4x4

felix65 28.decembris 2021 19:51
4 1 Atbildēt

Ja cilvēks izvēlas braukt pa asfaltu ar smagāku, neveiklāku un rijīgāku mašīnu, tad man ir skaidrs, kādi kompleksi viņu vajā.

... 28.decembris 2021 22:16
3 0 Atbildēt

Ja agrāk ar standarta hečbeku varēja izbraukt kur vajag, tad jaunie modeļi kļūst ar vien zemāki un neērtāki (derīgi tikai valstīs bez sniega un ar labu asfaltu). Kādam nez kāpēc liekas, ka ērtākā braukšana ir sēžot kā kartingā, ar dibenu pie zemes. SUVi vienkārši ir atgriešanās pie normāla augstuma mašīnām...

Krotow 28.decembris 2021 22:18
3 4 Atbildēt

SUV ir kaut kādi kropļi. Vai nu par lielu un dārgu vai arī normāla izmēra, bet bagāžniekā vieta pietiek tikai pāris zaptes burkām. Un bezceļam neder neviens.

msh 28.decembris 2021 22:36
2 0 Atbildēt

Jā, klīrensa punkts uzskatāmi parāda kā normālās mašīnas ir sapistas lai smērētu pseidodžipus. Tiguānam ir tikai 19 centimetri - manam golfam ir 18, ar parastām atsperēm. Un klīrensa cipars jau vēl neizsaka visu problēmu - mūsdienu normālajām mašīnām ir trauslas plastmasas buferi ar tālu izvirzītām malām...

iciks 28.decembris 2021 23:18
13 1 Atbildēt

Kas ir īpaši amizanti - visu laiku tiek vaimanāts par globālajām sasilšanām, CO2 izmešiem, auto elektrifikācijām u.tml., bet tas, ka vieglā auto vietā izvēlas parketnieka parodiju, kas sver vairāk, ir ar lielāku gaisa pretestību un degvielas patēriņu - par šo tendenci nekā slikta nedzird. Fine, nothing to see here, move along.

Krotow 29.decembris 2021 13:09
1 1 Atbildēt

Un pēdējā laikā arī strauji samazinās iespēja nopirkt normālu auto pseidodžipa vietā.

Jo 29.decembris 2021 12:21
2 0 Atbildēt

"nenoliedzami tāda transmisija ļoti noder tik slidenā laikā kā tagad,” pieredzē dalās A. Zelmenis" un

"hibrīda piedziņa uzlabo drošību apgalvo G.Pulss" -

Vai atļausiet nepiekrist, kungi?

Mehānismu izdilums, programmatūras nesalāgotība uzlabos drošību tad, kad auto nonāks pie Latvijas lietotāja parastā?

jack peroy 30.decembris 2021 9:17
0 1 Atbildēt

ja džips,tad rāmis,ar kloķiem mehāniski slēdzami pazeminātie,bloķētāji utt,nissan pathinder jau ir ziepju trauks un visi pārējie aļa jeep

AnsisR 30.decembris 2021 10:49
0 0 Atbildēt

Džips pēc būtības ir lauksaimniecības tehnika, un pilsētā tādam nav vietas.

ZZZZ 30.decembris 2021 13:50
0 0 Atbildēt

jack peroy

Ja ziepju traukā tava kloķa vietā, pilnpiedziņas sazobi saslēdz elektrisks solenoīds, kas notiek braucot un bez sajūga palīdzības. Tad tas ir sliktāk, kā nostāties pozā lai ievadītu kloķi ? Un neatkarīgā piekare, kas visu laiku cenšas spiest riteņus lai būtu max saķere, pret nedalīto tiltu kurš aiz celma aizķēries izveido arklu Par braukšans un stabilitātes komfortu pat neminēsim. Ej komentēt ktlešu cepšanas topikā

jack peroy 31.decembris 2021 21:01
0 0 Atbildēt

pats atbildēji uz savu jautājumu,tie pseidodžipi, kam viss uz pogām,ari ir domāti "kotlešu cepējiem" un citām mājsaimniecēm,nesalīdzināsim nabagpiedziņu ar pilnpiedziņu , laimīgu jauno gadu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vāji nervi? - autovadītāja strauji izvairās, taču no avārijas neizbēg (+ VIDEO) 3

Autovadītāja veic strauju izvairīšanās manevru, kā rezultātā viņas vadītais mazauto saslīd un novāc no ceļa arī auto, kas viņu "apdraudēja". Lasīt vairāk

 

Automašīnu ražošanai Lielbritānijā novembrī 44 gados straujākais kritums 1

Lielbritānijā novembrī saražoti 64 216 vieglie automobiļi, kas ir par 30,1% mazāk nekā attiecīgajā mēnesī pērn, tādējādi reģistrēts straujākais kritums šim mēnesim kopš 1980.gada, ziņo Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT). Lasīt vairāk

 

Tramps draud ES noteikt muitas tarifus, ja tā neiepirks vairāk naftas un gāzes 7

Jaunievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps piektdien draudēja Eiropas Savienībai (ES) piemērot muitas tarifus, ja bloks nesamazinās Savienoto Valstu ārējās tirdzniecības deficītu ar ES, iepērkot naftu un gāzi. Lasīt vairāk

 

Kas apkops un remontēs ķīniešu Dongfeng auto ārpus Rīgas? (+VIDEO) 6

Nu jau vismaz mēnesi Rīgā var oficiāli iegādāties ķīniešu Dongfgeng un tā apakšzīmolu automašīnas. Tā kā mūsu autobraucēju pieredze ar ķīniešu spēkratiem pagaidām ir maza, ir daudz jautājumu par garantijām, rezerves daļu pieejamību un pēcpārdošanas apkalpošanu kopumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti