Pārmaiņas Rīgā ir sāktas un neapstāsies - Staķis par satiksmes mierināšanu un citiem plāniem 37

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.janvāris 2022 12:10

Rīdziniekiem priekšā ir jauns, izaicinājumiem ļoti bagāts darba cēliens, vienlaikus pārmaiņas pilsētā ir sāktas un tās neapstāsies, savā uzrunā gadumijā sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (AP).

Rīgas mērs uzsvēra, ka zaļu, patīkamu vidi, mierīgu satiksmi un dzīvesprieku pilsētvidē ir pelnījuši ne tikai tie, kuri dzīvo ap Rīgu, bet arī paši rīdzinieki.

Staķis novēlēja 2022.gadā iestāties par savām interesēm un nebūt vienaldzīgiem. Rīgas mērs uzsvēra, ka kopīgā darbā varēs radīt cilvēcīgāku, bagātāku un mūsdienīgāku Rīgu.

Kopumā Staķis savā uzrunā vairāk atskatījās uz šogad paveikto. Mērs norādīja, ka, lai gan izaicinājumus sagādājusi prasība svinēt svētkus bez pulcēšanās un lieliem pasākumiem, pilsēta šogad ieguvusi jaunu, svaigu veidolu - Rīgā vasaras laikā izvietoti zaļumi, soliņi un galdiņi, bet valsts svētkos ar Rīgas domes iesaistīšanos un atbalstu pastāvīgi izgaismots Brīvības piemineklis un visā Rīgā tika izvietotas gaismas instalācijas ar latviešu tautasdziesmu spēkavārdiem.

Ziemassvētku apgaismojums jau otro gadu ir ne tikai centrā, bet arī pilsētas apkaimēs, uzsvēra Staķis, norādot, ka tas ir tikai sākums, un pilsētvides pārmaiņas uzņems lielāku jaudu, mazinoties pulcēšanās ierobežojumiem. Staķis sacīja, ka tad Rīgā atkal varēs sarīkot kārtīgus svētkus, pēc kādiem visi ir noilgojušies, piemēram, nākamgad pirmo riezi Rīgā notiks populārais mūzikas un mākslas festivāls "Positivus". 

"Tas nozīmē vairāk pozitīvu emociju rīdziniekiem, ieņēmumus pandēmijas novārdzinātajiem uzņēmējiem un Rīgas nokļūšanu uz lielo starptautisko festivālu kartes," pauda Staķis.

Viņš atgādināja, ka šogad Rīgā tiek būvēti divi jauni bērnudārzi centrā un Latgales priekšpilsētā, kuros nākamgad atvērs grupiņas. Dažāda mēroga atjaunošanas darbi veikti vairāk nekā 100 izglītības iestādēs. Esplanādes parkā beidzot tiek remontēts gājēju celiņu segums.

Pabeigti četri līdzdalības budžeta projekti Ķengaragā, Rītabuļļos, Brasā un Āgenskalnā, atgādināja Staķis. Iedzīvotājiem bijusi iespēja balsot arī par jauniem projektiem, no kuriem pašvaldība īstenos visvairāk balsis saņēmušos. Staķis uzsvēra, ka tas nozīmē iespēju visiem pilsētu veidot kopā, nevis paļauties tikai uz politiķu lēmumiem. Tāpat Rīgas mērs sacīja, ka Rīgas pārmaiņu laikā aktivizējušās pilsētas apkaimju biedrības, ar kurām beidzot notiek reāla sadarbība, jo patiesa dzīvesvides uzlabošanās var notikt tikai ciešā sadarbībā ar iedzīvotājiem.

Satiksmes jomā īstenojas gan plaša mēroga projekti kā Austrumu maģistrāle un Sarkandaugavas pārvads, gan vietējas nozīmes darbi kā veloceļš "Centrs-Ziepniekkalns", pavēstīja Staķis. Notikusi arī jauna asfalta uzklāšana vairākos desmitos ielu posmu, un virkne grantēto ielu noklātas ar cieto segumu. Ierīkotas jaunas velojoslas, un pilnībā pabeigta iepriekš vilcinātā Deglava tilta atjaunošana.

Tāpat Rīgas mērs atgādināja, ka šogad Klusajā centrā un Grīziņkalnā noteikta zona ar atļauto braukšanas ātrumu tikai 30 kilometru stundā. Staķis uzsvēra, ka neviena ģimene nav pelnījusi zaudēt savus tuvākos agresīvas satiksmesdēļ. 

"Visaptveroša satiksmes mierināšana pilsētas centrā ir turpmāko gadu izaicinājums, bet laiki, kad ir bail sūtīt bērnus ārā vienus uz ielas, reiz kļūs par pagātni. Būs tie, kuriem tas nepatiks, bet mēs neatkāpsimies no šī mērķa," uzsvēra Staķis.

Viņš sacīja, ka uz svarīgākajiem Rīgas domes amatiem beidzot notiek atklāt un godīgi konkursi, piesaistot personāla atlases speciālistus, diemžēl iepriekšējās Rīgas varas sastrādātais "turpina vilkties līdzi". Staķis uzsvēra, ka nodokļu shēmas Rīgas uzņēmumos, karteļi ir pagātne, taču miljonos mērāmi rēķini par to izrakstīti visiem rīdziniekiem, nevis vainīgajiem.

Mērs informēja, ka jau ir iedarbināti juridiskie mehānismi, lai piedzītu šos līdzekļus no tiem, kuri ir atbildīgi par zaudējumiem. Staķis teica, ka pilsētai neizdevīgie līgumi tiek pārskatīti un lauzti, bet Rīgas domes deputāti ne tikai sūta prom kukuļdevējus, bet par viņiem uzreiz arī ziņo korupcijas apkarotājiem.

Arī šis gads aizvadīts pandēmijas zīmē, atgādināja Staķis, norādot, ka Rīga nav stāvējusi malā - pašvaldības slimnīcas pārprofilējās, lai ārstētu Covid-19 pacientus, tika izveidoti vakcinācijas centri Kongresu namā un Centrāltirgū. Rīgas skolās un bērnudārzos īstenota vakcinācijas motivēšanas programma, kurai bija tikai viens mērķis - panākt, lai šajā mācību gadā bērni mācās klātienē. 

Tāpat Staķis pavēstīja, ka Rīga turpina nodrošināt bezmaksas ēdināšanu visiem skolēniem un bezmaksas sabiedrisko transportu gan skolēniem, gan pensionāriem. Tas prasa lielus līdzekļus, vienlaikus izdevies īstenot arī jaunas prioritātes - Rīgas aprūpētāji, kuri rūpējas par pašiem neaizsargātākajiem līdzcilvēkiem, šogad saņēma lielāku algu pieaugumu nekā iepriekšējos 10 gados kopā, uzsvēra Staķis.

 
37 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nevajag 1.janvāris 2022 12:48
7 4 Atbildēt

Nu pārvācies uz dzīvi mazpilsētā, vai vispār laukos, tur sastrēgumu nav. Tas ka tu tur dzīvo, nenozīmē, ka citi nedrīkst tur braukt. Nevis apstākļiem ir jāpielāgojas cilvēkam, bet cilvēkam ir jāpielāgojas apstākļiem. Cerēt atdalīt sastrēgumus, troksni, piesārņojumu, no lielpilsētas, ir absolūta utopija.

WALA 1.janvāris 2022 14:08
7 1 Atbildēt

Galvenais jau ir izdomāt kaut kādas muļķības tā vietā lai kaut mēnesi gadā pabrauktu ar riteni vai paietos ar kājām uz kādiem tālākiem Rīgas nostūriem ...

Paej 500 metrus ar kājām un sapratīsi ka Rīgā lielā daļā gadījumu velo nav kur likt, ne izejas punktā, ne galapunktā ... īpaši ja braucēju sarastos atbilstoši plānam, tiesa arī šitie sazīmētie fufeļi diezin vai spēj turēt pieklājīgu velobraucēju masu ...

Mierinātājs atradies, revolucionārs jopcik, visu var apturēt - nometot no attiecīgās varas pozīcijām kopā ar visu partiju ...

Laaciz 1.janvāris 2022 15:31
7 0 Atbildēt

Mierinātājs atradies... Sākumā varbūt vajag iemācīties labot ielas?

"Notikusi arī jauna asfalta uzklāšana vairākos desmitos ielu posmu, un virkne grantēto ielu noklātas ar cieto segumu"

Kur tad ir šīs ielas? Vairāki desmiti posmu var nozīmēt pārdesmit vai pārsimt metrus gan arī dažus km. Šodien izbraucot nedaudz pa Rīgu sapratu, ka ir ļoooti daudz bedres svairojušās pēc atkušņa. Un visas vecās kaites ir palikušas tikai sliktākas. Piemēram, Ludzas iela... Vairākas jaunas bedres, kurās iebraucot var beigties čābīgi. Šajā ielā arī ir uzvilkta velo josla, kuru izmantotu esmu tik dažas reizes redzējis. Noslodzes tur vispār nekādas. Paldies Dievam tur nav staķīši sasprausti, jo tad izvairīties būtu praktiski nesiespējami, jo otrā pusē stāv noparkotas mašīnas. Varbūt pirms vilkt tupas līnijas vajadzētu salabot ceļu? Vai tas vienkārši ir par grūtu rātskungiem? Paturpinot par "velo infrastruktūru" minētajā ielā un tālāk Lomonosova iela un tālākās. Kāpēc krustojumos ir tie stulbie staķīši sasprausti? Tam kas šito pasūtījā prātā neineāca, ka tie apgrūtina izgriešanos, jo tas ir jādara daudz asākā leņķī un bez iegriešanas pretājā joslā lielāki auto vienkārši nevar izgriesties? Vēl nesen redzēju, ka gandrīz avārija sanāca, jo vadītājs no blakus ielas griezās uz Lomonosova ielas un pirms stabiņiem apstājās, jo saprata, ka neizgriezīs un nākošais braucējs negaidīja tik pēkšņu apstāšanos. Bet nu beidzās veiskmīgi. Vai satikmes mierināšanā ietilpst arī avārijas situāciju radīšana?

Kad beidzot aizvāks bruģi no dažām ielām? Vienības gatve, piemēram? Gogoļa ielas posms pie Stockman, kam tur tas vispār ir vajadzīgs? Izvākt, asfaltu vietā un normālas līnijas savilkt, jo pašlaik tur braucot kā sanāk.

Tā varētu turpināt un turpināt. Varbūt tāds ir mērķis? Maks nolaist līdz kliņķim visu, lai bez visām zīmēm ātrāk par 30 km/h nevar pabraukt?

Diemžēl tagad tā minētā drošība izpaliek. Ja man kā šoferim nepārtraukti jāblenž pāris metrus sev priekšā, lai netrāpītu kādā jaunā vai vecā bedrē, kas palikusi lielāka, tad kāda drošība var būt, ja esmu spiests pievērst mazāku uzmanību apkārt notiekošajam?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Skaties tālāk, ģērbies droši. Padomi veiksmīgai moto sezonai (+VIDEO)

Lai gan oficiālā motosezonas atklāšana Rīgā veiksmīgi notika jau 30. aprīlī, reālā motociklu sezona vēsā laika dēļ sākas gausi. Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks, kurš arī pats ir motobraucējs, mierina: viss vēl priekšā, galvenais nesasteigt! Lasīt vairāk

 

“Ķīniešu Tesla” izpērk rekordātrumā 5

Pieprasījums pēc Ķīnas uzņēmuma BYD elektriskā sedana Seal Marine, ko dēvē par ķīniešu atbildi Tesla Model 3, pārsteidzis pat ražotāju – 22 000 rezervācijas tikai sešu stundu laikā. Iemesls – pievilcīgāka cena un dizains. Lasīt vairāk

 

KAMAZ sacīkšu komanda pārdod savus kraviniekus 5

KAMAZ-Master, krievu sacīkšu komanda, kas pēdējos gados bija praktiski neuzvarama Dakāras rallija kravas automašīnu ieskaitē, spiesta pārdot vairākas mašīnas. Lasīt vairāk

 

Tas taču nav iespējams - jeb tomēr? (+ VIDEO) 7

Vai blogerim izdosies apgriezt automašīnu vietā, kur "tas nav iespējams"? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti