Jaunie 88 "Solaris" autobusi Rīgas satiksmei izmaksās 31 miljonu eiro, aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumā "Rīgas satiksme".
Saskaņā ar 2013.gada pamatlīgumu par autobusu piegādi un 2018. gada papildu vienošanos "Solaris Bus&Coach" apņēmās piegādāt Rīgas satiksmei 88 zemās grīdas autobusus līdz 2020.gada jūnijam.
Piegādes netika veiktas noteiktajā termiņā. Puses ilgstoši risināja sarunas par veidiem, kā turpināt piegādes. 2021.gadā sarunu rezultātā "Solaris" apliecināja vēlmi un gatavību izpildīt autobusu piegādes saistības, kā arī samaksāt līgumsodu.
Kopējā 88 autobusu cena ir 34 980 000 eiro. Līgumsods par piegādes kavējumu 3 498 000 eiro, jeb 10% apmērā. Atlikusī apmaksas summa ir 31 482 000 eiro.
"Rīgas satiksmei" minētā summa jāapmaksā 10 gadu laikā.
Kā ziņots, sākotnēji no ražotāja ceļā uz Latviju bija astoņi autobusi. Visi 88 autobusi būs 18 metrus gari un ar zemajām grīdām. Vienā autobusā būs 37 sēdvietas un 137 stāvvietas.
Pašlaik "Rīgas satiksmes" autobusu parka vidējais vecums ir gandrīz 14 gadi, taču līdz ar šo autobusu piegādi tas samazināsies līdz 9,5 gadiem.
Kā ziņots, "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2021.gada deviņos mēnešos bija 120,220 miljoni eiro, kas ir par 11,1% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas peļņa veidoja 5,694 miljonus eiro, kas ir par 27,7% mazāk nekā attiecīgā periodā pērn.
"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%). Patlaban uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.
"Kā ziņots, sākotnēji no ražotāja ceļā uz Latviju bija astoņi autobusi." Un kur tad palika, jeb joprojām ceļā ? Visi 88 autobusi būs 18 metrus gari un ar zemajām grīdām. Vienā autobusā būs 37 sēdvietas un 137 stāvvietas.
Un tāda mazsvarīga lieta, kā dzinēja tips, saprotams, nav pieminēta.