Jaunie 88 "Solaris" autobusi Rīgas satiksmei izmaksās 31,5 miljonu eiro, ietaupot 10% no līguma 8

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 6.februāris 2022 9:34

Jaunie 88 "Solaris" autobusi Rīgas satiksmei izmaksās 31 miljonu eiro, aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumā "Rīgas satiksme".

Saskaņā ar 2013.gada pamatlīgumu par autobusu piegādi un 2018. gada papildu vienošanos "Solaris Bus&Coach" apņēmās piegādāt Rīgas satiksmei 88 zemās grīdas autobusus līdz 2020.gada jūnijam.

Piegādes netika veiktas noteiktajā termiņā. Puses ilgstoši risināja sarunas par veidiem, kā turpināt piegādes. 2021.gadā sarunu rezultātā "Solaris" apliecināja vēlmi un gatavību izpildīt autobusu piegādes saistības, kā arī samaksāt līgumsodu. 

Kopējā 88 autobusu cena ir 34 980 000 eiro. Līgumsods par piegādes kavējumu 3 498 000 eiro, jeb 10% apmērā. Atlikusī apmaksas summa ir 31 482 000 eiro.

"Rīgas satiksmei" minētā summa jāapmaksā 10 gadu laikā.

Kā ziņots, sākotnēji no ražotāja ceļā uz Latviju bija astoņi autobusi. Visi 88 autobusi būs 18 metrus gari un ar zemajām grīdām. Vienā autobusā būs 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. 

Pašlaik "Rīgas satiksmes" autobusu parka vidējais vecums ir gandrīz 14 gadi, taču līdz ar šo autobusu piegādi tas samazināsies līdz 9,5 gadiem.

Kā ziņots, "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2021.gada deviņos mēnešos bija 120,220 miljoni eiro, kas ir par 11,1% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas peļņa veidoja 5,694 miljonus eiro, kas ir par 27,7% mazāk nekā attiecīgā periodā pērn.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%). Patlaban uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.

 
Visi komentāri
 
imzz 6.februāris 2022 11:43
3 0 Atbildēt

"Kā ziņots, sākotnēji no ražotāja ceļā uz Latviju bija astoņi autobusi." Un kur tad palika, jeb joprojām ceļā ? Visi 88 autobusi būs 18 metrus gari un ar zemajām grīdām. Vienā autobusā būs 37 sēdvietas un 137 stāvvietas.

Un tāda mazsvarīga lieta, kā dzinēja tips, saprotams, nav pieminēta.

zz-top 6.februāris 2022 11:48
0 1 Atbildēt

priekš kam tev tas?, braucot ar autobusu, es par to vismazāk domāju

imzz 6.februāris 2022 12:03
3 0 Atbildēt

Mani nedaudz interesē klimata šausmu ietekme uz pasūtīto autobusu spēka agregātu eksotikas pakāpi.

Krotow 7.februāris 2022 19:18
0 0 Atbildēt

Piedziņas tips kāreiz bija pirmais ko gribēju izlasīt. Taču maitas klusē kā partizāni. Laikam kauns teikt ka atkal dīzelis.

Pasažieris 6.februāris 2022 17:03
2 0 Atbildēt

Viss jau būtu labi, ja tie autobusi nebūtu braucošas patversmes un nestāvētu sastrēgumā kopā ar privāto transportu. Tad arī vecie busi būtu vēl tīri labi. Kāda jēga no jauniem busiem, ja tur braukā bezpajumtnieki un alkoholiķi, kas turpat nokārto dabiskās vajadzības. Kontrole tāpat nekāda - biļeti pērk tikai retais.

Shiirs 6.februāris 2022 18:59
0 0 Atbildēt

Uz ko tad tu cerēji? Jūties baigi pārāks par centrāltirgus bomzi? Nebūs, draugs.

Rikerts 6.februāris 2022 21:38
3 0 Atbildēt

Jā, kamēr Rīgas centrā būs patversme un Centrāltirgū brīvi pieejamas miskastes, tikmēr bomāri braukās kā uz darbu.

Nepieciešama stingrāka pasažieru kontrole un bomāriem patversme kaut vai Muceniekos - ja brauc bez biļetes un smird , tad uz turieni. Atpakaļ lai tiek kā grib. Citādi viņi nākošā pieturā iekāpj atpakaļ un piečurā sēdekli dēļ atriebības.

Krotow 7.februāris 2022 19:17
0 0 Atbildēt

Pacieties līdz Rail Baltika pabeigšanai centrālās stacijas apkārtnē. Tad vieta vairs īsti neatbildīs bomžu "prasībām".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti