Aicina izteikt priekšlikumu par potenciālo Tallinas šosejas posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei 37

Nozare.lv | 8.februāris 2022 11:15

No šodienas līdz 28.februārim iedzīvotāji aicināti izteikt priekšlikumus par potenciālo Tallinas šosejas (A1) posma būvniecību no Vangažiem līdz Skultei, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Kompānijā skaidro, ka jauns šosejas posms nepieciešams, lai novirzītu tranzīta satiksmi prom no Baltezera un Ādažiem, kur ir vēsturiskā dzīvojamā apbūve, kā arī pēdējos 10-20 gados attīstījušies ciemati un ražotnes.

Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo desmit gadu laikā satiksmes intensitāte ir pieaugusi par 50% - no vidēji 12 400 automašīnām diennaktī līdz 18 400 automašīnām diennaktī, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju, pauž "Latvijas valsts ceļu" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā norāda, ka pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā - Tallinas šosejas. Līdz ar to Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir būtiski pasliktinājusies satiksmes drošība - posmā ir seši tā saucamie "melnie punkti". Pēdējo trīs gadu laikā ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši seši cilvēki.

Šo faktoru kopums, pēc "Latvijas valsts ceļu" pārstāvju minētā, norāda uz to, ka ir nepieciešams palielināt šosejas caurlaides spēju, nodrošinot raitu un drošu satiksmi, īpaši tranzīta transportam, bet tas nav iespējams bez esošā ceļa kardinālas pārbūves vai jauna šosejas posma izbūves.

"Latvijas valsts ceļu" pārstāvji skaidro, ka pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar "Rail Baltica" dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

Izpētes projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes laiks ir 2021.- 2023.gads. Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, posma būvniecība plānota pēc 2030.gada. Būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes kopējās izmaksas tiek lēstas 1,65 miljonu eiro apmērā, savukārt būvdarbu izmaksas - 156 miljonu eiro apmērā, ar iespēju būvdarbus veikt divās kārtās.

Februārī norisinās ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana par perspektīvā jaunā Tallinas šosejas posma būvniecību. Tajā iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties ar izstrādātajām autoceļa sākotnējām alternatīvām un izteikt priekšlikumus, kurus  atbilstoši iespējām izvērtēs tālākajā projektēšanā.

Ar paredzētās darbības iesniegumu var iepazīties Saulkrastu, Limbažu un Siguldas novadu mājaslapās, arī "Latvijas valsts ceļu" interneta vietnē līdz 28.februārim. Šajā laikā arī iespējams sūtīt rakstiskus viedokļus par paredzētās darbības ietekmi uz vidi Vides pārraudzības valsts birojam.

No 14.februāra līdz 18.februārim attiecīgajās vietnēs būs pieejama videoprezentācija un būs iespēja sūtīt jautājumus uz e-pastu [email protected] Atbildes tiks sniegtas vienas darbdienas laikā.

"Latvijas valsts ceļi" aicina visus interesentus piedalīties sabiedriskās apspriešanas sanāksmē, kas notiks 16.februārī plkst.17 attālināti tiešsaistes videokonferencē. 

Iespējamās būvniecības izpēti un ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) izstrādi veic AS "Ceļuprojekts" pēc "Latvijas valsts ceļu" pasūtījuma.
 

 
Visi komentāri
 
Krotow 8.februāris 2022 11:58
0 2 Atbildēt

Tas jaunais ceļš arī būs 2,5 joslu taciņa ar 1 reālu joslu katrā virzienā? Tad kāda jēga vispār būvēt?

topinamburs 8.februāris 2022 12:12
3 4 Atbildēt

'taciņa' ar tikai dvu līmeņu krustojumiem. Ideāli Latvijas gadījumam, ne te tik liela satiksme, ne arī tik lieli attālumi, lai lielāki ātrumi būtu īpaši vajadzīgi, ne arī īsti mega autostrādes varam atļauties

Rty 8.februāris 2022 12:39
0 1 Atbildēt

Man domāt daļa no 130kmh maģistrāļu slapjā sapņa, vajadzētu būt 130 2+2, citādi neviens tur nebrauks, jo dārgāk un tikpat ilgi

Damn 8.februāris 2022 14:56
0 1 Atbildēt

Uzliks zīmi, ka smagiem caur Baltezeru nevar braukt un tas jau stipri atslogos satiksmi.

Cits 8.februāris 2022 12:18
0 2 Atbildēt

Jaunajam ceļam ar veidos pieslēgumus tāpat kā reiz Ādažu apvedceļam?

nja 8.februāris 2022 12:28
0 2 Atbildēt

Kāpēc man šķiet, ka Baltezera problēmu šis neatrisinās, visi no Saulkrastiem brauks kā braukuši.

Ty 8.februāris 2022 12:37
2 0 Atbildēt

Saulkrasti nav problēma, tranzīts aizies apkārt. Vienīgi saulkrastu glaunais apvedceļš kļūst pilnīgi bezjēdzīgs un jāslēdz, jo neatmaksāsies uzturēšana.

Es gan šaubos, vai laika-izmaksu kalkulācija nebūs par labu vecajam ceļam - kāds 20-30% garāks ceļš, laiks ietaupās tikai ar 130kmh, kur atkal patēriņš augstāks

nja 8.februāris 2022 12:43
0 0 Atbildēt

Cik esmu tur novērojis korķos, smagie tur maz. Taisni tie kas dzīvo Saulkrastos visi reizē brauc, jeb vidējais latvietis zin tikai divas jūras pilsētas.

topinamburs 8.februāris 2022 12:56
0 0 Atbildēt

kāpēc? Saukrastu apvedceļa turpinājums būs šis gabals līdz Pleskavas šosejai. Ap 10 km garāks ceļa gabals tiem, kas brauc uz Rīgu, bet visu laiku uz 90 kmh, nevis Baltezera - Ādažu 70 - 50 - 70. Tāpat gana daudz ir kravu, kas no Vidzemes brauc uz Skultes ostu. Bet šis ceļa gabaliņš jau spīd tikai pēc 10 gadiem...

anoagask 8.februāris 2022 16:58
0 0 Atbildēt

paskaties uzmanīgi kartē - jaunais ceļš pieslēdzas šosejas saulkrastu apvedceļa Z galā. Apvedceļš kļūst lieks

A vot 9.februāris 2022 10:49
0 0 Atbildēt

Neesmu pētījis, bet kāpēc nevarētu pieslēgties jau Sauskrastu apvedceļa D galā?

anoagask 9.februāris 2022 17:09
0 0 Atbildēt

nekas nav jāmeklē, rakstam pievienotajā kartes gabalā visu var redzēt

Naudu apgūs 8.februāris 2022 12:39
1 0 Atbildēt

Naudu "apgūs", bet vai būs labums?

Varbūt daļai no tiem, kas brauks uz EE tas kaut ko dos.

Tie, kas brauc uz Ādažiem, Carnikavu, Saulkrastiem varēs sūkāt kā līdz šim...

Daudz interesantāka likās ideja par Baltezera apvedceļu caur (ap) Bukultiem...

JanJan 8.februāris 2022 13:05
0 2 Atbildēt

Kas pa to ceļu brauks? Nedaudz fūres, jo tām aizliegs fiziski braukt cauri Baltezeram? Vieglās mašīnas taču tur nebrauks, ja nu vienīgi Tev tiešām nevajag no Tallinas šosejas uz Garkalni vai tamlīdzīgi. Tur taču lielākā plūsma aiziet uz Rīgu, Pierīgas ciematiem ap A4 un tālāk arī uz dambi un pāri Daugavai. Nu ok, ja Ādažos mega korķis, tad varbūt būs kas izvēlēsies braukt apkārt, tīri ne tāpēc, ka ātrāk, bet vnk labāk izvēlas braukt nevis stāvēt...

Tur taisnā līnijā ir kkādi 25km (realitātē jau būs vairāk), tas taču mega miljonu projekts... Tagad sarēķinājuši 156miljonus, bet, ja būvēs tikai pēc 10 gadiem, tad jau tā cena ar būs bez maz vai 2x. Diezgan bagāti esam!

anoagask 8.februāris 2022 17:01
0 0 Atbildēt

šis ir viens no nedaudzajiem posmiem, ko taisās būvēt tūlīt. Šis gabals, rīgas apvadceļš un tilts pāri Rīgas HES ūdenskrātuvei - pārējais ir fantāzijas.

Iecavas un Bauskas iedzīvotāji varēs baudīt tranzītu kā līdz šim

JanJan 9.februāris 2022 8:36
0 2 Atbildēt

Tūlīt? Rakstā minēts, ka, ja izlems, ka šādu risinājumu vajag, tas tiks būvēts pēc 2030.gada...

Savienot A4 ar A5 būtu labi, tā nepieciešamība braukt uz dambi diezgan debīla. Piekrītu.

Bet ko rakstā minētais posms dod satiksmei? Vai tad taisās gar Railbaltica līniju visā posmā šoseju būvēt līdz Daugavai? Ne taču. Apbrauksi apkārt Ādažiem pa Skulti-Vangažiem un tad pa Vidzemes šoseju atpakaļ līdz Berģiem un augšā uz Tallinas šoseju...

topinamburs 9.februāris 2022 10:35
1 0 Atbildēt

dod to, ka Ādažiem un Baltezeram nav jākratās cauri. Maz? tad vēl to, ka Ādažiem un Baltezeram būs mazāks troksnis. Vēl maz? Dos to, ka satiksmei no Vidzemes puses būs ērtāk un ātrāk tikt uz Skultes ostu.

anoagask 9.februāris 2022 17:13
0 0 Atbildēt

Cik saprotu - visu ceļu no Saulkrastu Z gala līdz Ķekavas D galam varēs žvidzināt ar 130 - Ķekavas apvedceļš, Rīgas apvadceļš+tilts pār HES, jāsakārto A2 posms + vangaži-Saulkrasti jaunais posms.

Vismaz Tāļa prezentētajās kartēs tā zīmē. Bet papīrs pacieš visu.

Krotow 10.februāris 2022 0:18
0 0 Atbildēt

Huļi varēs. Te novākušies tie, kuriem ātrāk pa 70 1 joslā - ni ni.

1974 8.februāris 2022 13:18
2 0 Atbildēt

Mans izteiktais priekšlikums LVC ir sākt ceļa būvniecību šogad, nevis pēc 10 gadiem.

Kanibaals 8.februāris 2022 14:03
1 0 Atbildēt

Naudas nav pat bedres salāīót, bet miljoni gan atrodas. Tik nejēdzigu saimniekošanu vēl jāpameklē.

Ahah 8.februāris 2022 14:17
3 0 Atbildēt

Pirms būvēšanas vajag ar likumu saregulēt, ka tuvāk par 100m no ceļa nedrīkst pilnīgi neko, pat ne DUS. Jo citādi pidarasi atkal apbūvēs ceļmalas un saveidos pieslēgumus un būs tāda pat )*( kā "Ādažos-Baltezerā, kaut jupis rāvis tos idiotus kas uzcēla mājas uz ceļa jo atbildīgās iestādes tupi nesaprata, ka auto skaits arvien pieaug.

Palaidniex 8.februāris 2022 16:10
3 1 Atbildēt

"Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā - Tallinas šosejas."

Ko? Kas?

Ko es tikko izlasīju?

kā var šitā muldēt?

Aš intersanti palika kur tie muldoņas ir saskatījuš iespēju izbūvēt ko vairāk Baltezerā Par Senču prospektu un Mētru ielu? Kur uzbūvēt vēl vienu tuiltu pār baltezera kanālu?

Alderu ceļa nav?

Rīgas gatve, jebšu V30 neskaitās?

Lēngaitas ceļš Stapriņu pusē no A1 neskaitās? Neeksistē?

P1 ceļu pataisīja parodiju ar neloģiskiem pagriezieniem. Varēja tās 5 fūres sūtīt līdz Gaujas tiltam, lai atbrauktu uz Orklu, nevis vieglos triekt to līkumu...

anoagask 8.februāris 2022 21:16
2 0 Atbildēt

Katram no tiem debilajiem pieslēgumiem taču ir LVC paraksts virsū - paši lohi vainīgi

2 8.februāris 2022 17:07
0 0 Atbildēt

Bet kas ir ar šo, daudz labāko variantu?

lvceli.lv/wp-content/up...8/01/B_apv.jpg

jaaanis 8.februāris 2022 17:11
6 1 Atbildēt

Nepiekrītu šādam risinājumam. Tam nav ekonomiska pamatojuma. Kāpēc jābūvē līdz Skultei, ja faktiski ir nepieciešams apvedceļš tiki Baltezeram? Saulkrastiem apvedceļša jau ir savukārt Ādažu apvedeļš jāpapildina ar divlīmeņu krustojumu, kas būs daudz lētāk nekā būvēt jaunu apvedceļu ar vairākiem divlīmeņu krustojumiem.

Šoferis 10.februāris 2022 9:06
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka stulbie Ādaži būvējas virsū šosejai, tā it kā šoseja būtu guļamrajona iela! Kur tas redzēts, ka šosejai taisa tiešos pieslēgumus no lielveikala? Tikai Ādažos! Un tad sūdzās, ka bīstama satiksmes un jāsamazina ātrums uz šosejas.

aigi 8.februāris 2022 18:47
5 1 Atbildēt

viss loģiski, blakus Rail Baltic izbūvēt šoseju ir lētāk, lētāk un ātrāk, kā caur purvam garām Bukultiem, kas atkal ir vien paliels guļamrajons.

topinamburs 8.februāris 2022 19:18
1 0 Atbildēt

tieši tā, kravas auto tie +10 km maz ko maina, pie kam ātrums būs vienmērīgāks, bez raustīšanāss. Turklāt troksnis aiznests prom no apdzīvotajiem Ādažu un Baltezera apvidiem. Un man uz vasarnīcu arī tuvāk un ātrāk

Freijers 8.februāris 2022 21:00
1 0 Atbildēt

+ atsitīs vēlmes dzelzceļa un trases malā maukt kārtējos hatu ciematus un veikalus, kas beigās sa...irsa A1 posmu Ādažos. vienīgi tas nozīmē, ka satiksme līdz Vangažiem paliks intensīvāka, kaut gan, pieļauju, ka Saulkrastu apmeklētāji varētu pa vecam turpināt braukt.

anoagask 8.februāris 2022 21:19
0 0 Atbildēt

A2 līdz Maksimālajai slodzei vel tālu, var droši likt klāt plūsmu. Vienīgi nabaga sabiedriskā transporta pasažierus žēl - iespēju šķērsot šoseju maksimuma stundās nāksies gaidīt minūtes 15

A2 9.februāris 2022 19:17
1 0 Atbildēt

Nu, vai tad Garkalnē un Vangažos jau nav pārejas ar manuālo luksoforu?

Ernests 9.februāris 2022 19:17
1 0 Atbildēt

Jāizvērtē esošās trases uzlabošana, kas šobrīd ir ar "uzlabojumiem" ir sačakareta. 4 joslas no Baltezera līdz Saulkrast apvedceļam var mierīgi uztaisīt. Pie Ādažiem uz Carnikavu divlimena krustojums. Platāks tilts pār Gauju. Baltezerā arī var īpašumus mazliet nogriezt. To māju nav tik daudz. Kurš gribēs braukt līkumu no Sēnītes līdz Baltezeram/apvedceļam? Lieks laika zudums. Ja no Garkalnes tālāk nebūvē uz Saulkalni pa taisno, tad nav jēgas jaunai trasei

Antons mikoss 9.februāris 2022 19:23
0 0 Atbildēt

RB jau paredzēti apgrūtinājumi apgabalam. Pie vienām sāpēm arī šķērsojumi, ja tādi nepieciešami.!

vērotājs 10.februāris 2022 5:13
1 0 Atbildēt

lai arī kur būvētu, 2030.gads ir baigi tālu un tad jau plūsmas intensitāte būs sasniegusi 100% pieaugumu

NoAdaziem 11.februāris 2022 5:18
0 0 Atbildēt

Prieks pārmaiņas pēc šajā valstī redzēt arī kādu pārdomātu un loģisku satiksmes risinājumu.

Salīdzinoši lēti, ātri, efektīvi, droša, taisna šoseja.

NoAdaziem 11.februāris 2022 5:22
0 0 Atbildēt

Tam par iemeslu varētu būt fakts, ka Ādažos jau no padomijas laikiem šajās vietās, pie šosejas, bijis gan tirgus, gan leģendārā picērija, gan bendzīntanks, gan veikali.

Tālāk jau kapitālisms - tas kurā ērtāk/izdevīgāk iebraukt, tas vasarā noceļ 90% pludmales tūristu un vēl pa kādam Somam, Igaunim.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto apskata elektrisko mopēdu no Citroen (+ VIDEO) 11

Ja elektrisko transportlīdzekli piereģistrē pareizi, Latvijā ar to var braukt no 14 gadiem. Lasīt vairāk

 

Pat 190 km/h: Par ātruma pārkāpšanu vairāki luksusa klases automašīnu vadītāji Rīgā paliek bez tiesībām (+ VIDEO) 6

Aizvadītajās brīvdienās, kad Latvijā starptautiska pasākuma norises laikā bija ieradušās dažādas luksusa klases automašīnas, Valsts policijas (VP) darbinieki gan Rīgā, gan Zemgales reģionā fiksēja vairākus īpaši steidzīgus šī pasākuma dalībniekus un sodīja tos, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Valsts policija Liepājā aiztur ātrumpārkāpēju, kurš bija uzsācis bēgšanu 1

Naktī no 27. uz 28.jūniju likumsargi Liepājā fiksēja automašīnu, kuras vadītājs pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Noskaidrots, ka automašīnu vadīja nepilngadīgs jaunietis, kurš, ieraugot policistus, kuri lika viņam apstāties, uzsāka bēgšanu. Lasīt vairāk

 

ES dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80%

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80% no ietilpības, bet turpmākajos gados - līdz 90%, paredz Eiropas parlamenta pieņemtā Gāzes uzglabāšanas regula. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti