Visi komentāri - Latvijas autoceļu uzturētājs šogad saremontējis bedres 1740 kvadrātmetru platībā

Latvijas autoceļu uzturētājs šogad saremontējis bedres 1740 kvadrātmetru platībā

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.februāris 2022 14:29

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad uz valsts autoceļiem līdz 7.februārim salabojis satiksmei bīstamās bedres vairāk nekā 1740 kvadrātmetru platībā, kas ir 5,3 reizes vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja LAU pārstāve Sigita Paula.

Viņa min, ka laika apstākļos, kad gaisa temperatūra svārstās ap nulli, uz autoceļiem labo satiksmei bīstamās bedres. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību. Satiksmei bīstamo bedru remonts tiek veikts ar auksto asfaltu, jo tā ir vienīgā bedru remonta tehnoloģija, ko var izmantot neatkarīgi no laika apstākļiem.

Bedres visstraujāk veidojas autoceļu posmos, kur brauktuve ir sliktā tehniskā stāvoklī - ir izveidojušies defekti un plaisas. Nepatstāvīgos laika apstākļos, kad ir nokrišņi un gaisa temperatūra svārstās ap nulli, un satiksmes ietekmē defekti veidojas neprognozējami - asfalta segumā sākt izdrupt asfalta gabali veidojot bedres.

Paula skaidro, ka bedru veidošanās ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, autoceļa seguma vecuma, satiksmes intensitātes, laika apstākļiem, nokrišņu daudzuma. Līdz ar to šobrīd LAU nevar prognozēt bedru apmēru un remonta izmaksas.

Pēc operatīvās informācijas, šogad no 1.janvāra līdz 7.februārim bedres saremontētas vairāk nekā 1740 kvadrātmetru platībā, kamēr pērn šajā pašā periodā tika saremontētas bedres 330 kvadrātmetru platībā, bet 2020.gadā - 2480 kvadrātmetru platībā.

Paula uzsver, ka kopumā bedru remontdarbu apmērs ik gadu samazinās, jo uzlabojas valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma stāvoklis.

Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldības autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli nosaka termiņus, kādos LAU ir jāveic satiksmei bīstamo bedru remonts pēc to konstatēšanas. Autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti jeb A uzturēšanas klases autoceļiem bedru remonts ir jāveic diennakts laikā, savukārt uz B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā, bet D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas bedres, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un ir dziļākas par pieciem centimetriem. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana tiek veikta vairākos soļos - nepieciešamības gadījumā bedri attīra, pēc tam aizpilda ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvē. Saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori - laika apstākļi, satiksmes intensitāte un autoceļu seguma tehniskais stāvoklis.

Pamanot bedres uz valsts autoceļiem, LAU aicina informēt VSIA "Latvijas valsts ceļi" Satiksmes informācijas centru, zvanot uz diennakts bezmaksas informācijas tālruni 80005555.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti