Visi komentāri - Latvijas autoceļu uzturētājs šogad saremontējis bedres 1740 kvadrātmetru platībā

Latvijas autoceļu uzturētājs šogad saremontējis bedres 1740 kvadrātmetru platībā

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.februāris 2022 14:29

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad uz valsts autoceļiem līdz 7.februārim salabojis satiksmei bīstamās bedres vairāk nekā 1740 kvadrātmetru platībā, kas ir 5,3 reizes vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja LAU pārstāve Sigita Paula.

Viņa min, ka laika apstākļos, kad gaisa temperatūra svārstās ap nulli, uz autoceļiem labo satiksmei bīstamās bedres. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību. Satiksmei bīstamo bedru remonts tiek veikts ar auksto asfaltu, jo tā ir vienīgā bedru remonta tehnoloģija, ko var izmantot neatkarīgi no laika apstākļiem.

Bedres visstraujāk veidojas autoceļu posmos, kur brauktuve ir sliktā tehniskā stāvoklī - ir izveidojušies defekti un plaisas. Nepatstāvīgos laika apstākļos, kad ir nokrišņi un gaisa temperatūra svārstās ap nulli, un satiksmes ietekmē defekti veidojas neprognozējami - asfalta segumā sākt izdrupt asfalta gabali veidojot bedres.

Paula skaidro, ka bedru veidošanās ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, autoceļa seguma vecuma, satiksmes intensitātes, laika apstākļiem, nokrišņu daudzuma. Līdz ar to šobrīd LAU nevar prognozēt bedru apmēru un remonta izmaksas.

Pēc operatīvās informācijas, šogad no 1.janvāra līdz 7.februārim bedres saremontētas vairāk nekā 1740 kvadrātmetru platībā, kamēr pērn šajā pašā periodā tika saremontētas bedres 330 kvadrātmetru platībā, bet 2020.gadā - 2480 kvadrātmetru platībā.

Paula uzsver, ka kopumā bedru remontdarbu apmērs ik gadu samazinās, jo uzlabojas valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma stāvoklis.

Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldības autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli nosaka termiņus, kādos LAU ir jāveic satiksmei bīstamo bedru remonts pēc to konstatēšanas. Autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti jeb A uzturēšanas klases autoceļiem bedru remonts ir jāveic diennakts laikā, savukārt uz B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā, bet D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas bedres, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un ir dziļākas par pieciem centimetriem. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana tiek veikta vairākos soļos - nepieciešamības gadījumā bedri attīra, pēc tam aizpilda ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvē. Saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori - laika apstākļi, satiksmes intensitāte un autoceļu seguma tehniskais stāvoklis.

Pamanot bedres uz valsts autoceļiem, LAU aicina informēt VSIA "Latvijas valsts ceļi" Satiksmes informācijas centru, zvanot uz diennakts bezmaksas informācijas tālruni 80005555.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti