Visi komentāri - LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 20.maijs 2022 13:44

Bez derīgas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises satiksmē joprojām piedalās apmēram 1,3% transportlīdzekļu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" datiem.

Tostarp, apkopojot datus no stacionārajiem un pārvietojamajiem fotoradariem, kas kampaņas laikā 17 vietās visā Latvijā kopumā pārbaudīja 7500 transportlīdzekļu, secināts, ka 54 gadījumos jeb 0,7% transportlīdzekļu nav derīga OCTA, bet 22 gadījumos jeb 0,3% transportlīdzekļu ir beigusies tehniskā apskate.

Vienlaikus specializētais transportlīdzeklis, kampaņas laikā satiksmes plūsmā pārbaudot 28 039 auto, fiksējis 427 gadījumus bez derīgas OCTA, kas veido 1,5% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem, un 397 gadījumus bez tehniskās apskates, kas veido 1,4%.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka, salīdzinot iegūtos datus ar pirms trim gadiem līdzīgas kampaņas ietvaros savāktajiem, var secināt, ka transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA, palicis salīdzinoši nemainīgs. Tāpat iegūtie dati apliecina LTAB iepriekš paustās aplēses, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1-2%.

Abāšins norāda, ka kampaņas ietvaros apkopotā statistika pierāda, ka joprojām ir aktuāla nepieciešamība nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, aprīlī LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) īstenoja sociālo kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!".

Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat satiksmes plūsma (statistikas datu iegūšanai) tika monitorēta ar specializētu transporta līdzekli, kurš aprīkots ar SIA "Jarva" izstrādātu sistēmu "Eunomia Traffic", kas veica vairāku objektu ātruma fiksēšanu kustībā, kā arī nodrošināja 360 grādu video apstrādi un automātisko numuru zīmju atpazīšanu tiešsaistē.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti