OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 191 542 autovadītājiem - iAuto

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 191 542 autovadītājiem 6

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 19.septembris 2022 14:28

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 191 542 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieaugusi 368 120 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Vienlaikus "bonus-malus" klase nav mainījusies 564 614 autoīpašniekiem.

Augstākā jeb 17. "bonus-malus" klase šobrīd ir 161 858 autoīpašniekiem, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 14 740. Kopumā labākajās "bonus-malus" klasēs, kas ir no septītās līdz 17. klasei, šobrīd ir gandrīz viens miljons autoīpašnieku. 

Tajā pašā laikā zemākajā jeb pirmajā "bonus-malus" klasē ir 166 autoīpašnieki, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieaugums par 28, bet kopumā sliktākajās klasēs - no pirmās līdz piektajai klasei - šobrīd ir 20 203 transportlīdzekļu īpašnieki. 

Vienlaikus sākumklase jeb sestā klase šobrīd piemērota 166 091 autoīpašniekam.

"Bbonus-malus" klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "bonus-malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "bonus-malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai "bonus-malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

"Bonus-malus" klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam vai atsevišķos gadījumos - turētājam. Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati "bonus-malus" klase.

Autoīpašnieki tiem piemēroto "bonus-malus" klasi var pārbaudīt LTAB mājaslapā www.ltab.lv.

Jau vēstīts, ka pagājušajā gadā "bonus-malus" klase palielinājās 361 281, bet samazinājās - 189 815 autoīpašniekiem.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji  LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 19.septembris 2022 16:33
2 2 Atbildēt

Aha. Vairāk nestrādājošo pensionāru, kuri brauc pa labi apgūtu maršrutu uz bodi un atpakaļ.

Jo 20.septembris 2022 10:40
2 0 Atbildēt

Ne pa jokam tagad pieauguši octa ziedojumi!

Kāda suņa pēc mani pieskaita divreiz?!

Statistikas ailēs esmu gan baltais17, gan pusmelnis 7 ar motociklu!? Nu, super, prieks, kur tu rodies, tagad jācīnās vēlreiz uz augšu no jauna. Ritīgi d..... tie likumdevēju kungi.

Būs skrejritenim octa , ko atkal jācīnās no sākuma?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti