Latvijā atgādāts trešais jaunais elektrovilciens - iAuto

Latvijā atgādāts trešais jaunais elektrovilciens 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Pasažieru vilciens | 7.oktobris 2022 13:20

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem trešā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.

Ritošā daļa, jumta sastāvdaļas un pirmie divi elektrovilciena vagoni Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau trīs jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza jūnija beigās, otrais – jūlija beigās. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena pārbaudes darbībā. Abi iepriekš piegādātie elektrovilcieni jau tiek izmantoti to testēšanai Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā Aizkraukles līnijā.

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, plāno saņemt līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mašīnists 8.oktobris 2022 8:36
2 0 Atbildēt

Vai esi braucis ar vilcienu arī citās zemēs?

Varētu priecāties arī par romantisko braucienu ar tvaika lokomotīvi, to varētu kurināt ar malku.

msh 8.oktobris 2022 9:52
2 0 Atbildēt

Jā, esmu. 18 gadus atpakaļ sanāca Dānijā pabraukt ar diviem vilcieniem, no kuriem viens uz aci neizskatījās neko labāks par mūsējajiem, vien gāja pieklājīgi - un 12 gadus atpakaļ Skotijā diezgan sanāca pabraukāt ar eļektričkām, atceros trīs atšķirības - 1) stipri mazāk kratīja [tātad sliedes labākā stāvoklī] 2) paātrnājums bija vienmērīgāks un sasniedzot ātrumu nebija pisaks pa visu vilcienu [motoru vadība] un 3) durvīm bija pogas ko nospiest lai tās attaisītos. Ā, bija arī 4) - vilcienā nebija jāierāpjas, bet neesmu drošs cik tur daudz vilciena un cik platformu panākums, jo kaut kā neminos ka grīdas būtu bijušas slīpas. Kaut kā tā. Grozies kā gribi bet vilciens ir vairākas kopā savienotas bleķa kastes kur galvenais ar ko var atšķirties pēdējo 50 gadu laikā būvēti vilcieni - šīm kastēm pieskrūvēti knibuļi, Nemēģini te tagad pievilkt ātrvilcienus, tas ir cits līmenis līdz kuram arī šitentām jaunajām škodām ir kā cūkai līdz mēnesim

Tātad, iepirkti jauni elektrovilcieni niecīga uzlabojuma iegūšanai - pie viena, kā redzams, pat šitie ar savām zemajām grīdām ir augstāki nekā esošie peroni, un pateicoties šiem, peronus tātad neviens nepaaugstinās - lai mazliet uzlabotu esošo jau tāpat labo grafiku - abet kur ir jauni dīzeļvilcieni lai uzlabotu nožēlojamo grafiku neelektrificētajos maršrutos?

Pļurkt 8.oktobris 2022 17:19
2 2 Atbildēt

Pats galvenais bija pēc iespējas ātrāk nolikvidēt RVR!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 21

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti