Visi komentāri - Latvijā atgādāts trešais jaunais elektrovilciens

Latvijā atgādāts trešais jaunais elektrovilciens 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Pasažieru vilciens | 7.oktobris 2022 13:20

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem trešā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.

Ritošā daļa, jumta sastāvdaļas un pirmie divi elektrovilciena vagoni Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau trīs jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza jūnija beigās, otrais – jūlija beigās. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena pārbaudes darbībā. Abi iepriekš piegādātie elektrovilcieni jau tiek izmantoti to testēšanai Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā Aizkraukles līnijā.

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, plāno saņemt līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 

 
Visi komentāri
 
msh 7.oktobris 2022 22:16
1 3 Atbildēt

Šie vilcieni uzskatāmi demonstrē valdīkļu prioritātes [cik jau nu tās ir] - pierīga. Nopērk jaunus elektrovilcienus, tas nekas ka kladzina ka esošajiem dīzeļvilcieniem mūžs ir skaitīts jo sankciju dēļ nevar nopirkt motoriem detaļas - bet mūsu augsti korumpētajā valstī vilcienus modernizēt un/vai mainīt motorus nedrīkst, pārāk mazi otkati, jāpērk jauni.

Nesen gadījās pavizināties ar eļektričku no Rīgas uz Jelgavu un atpakaļ, biju patīkami pārsteigs, jo bija jaunības atmiņas par eļektričkas vilkšanos Jūrmalas virzienā, a te nekā tāda - jestri ieskrienas līdz kādiem 90 kmph un cēli dragā, vien prasītos kaut kādas sakabes atremontēt un motoriem elektronisku vadību. Bet tādus jāmaina uz jauniem...

Krotow 8.oktobris 2022 3:07
1 4 Atbildēt

Brauc ar savu divriteni.

Mašīnists 8.oktobris 2022 8:36
2 0 Atbildēt

Vai esi braucis ar vilcienu arī citās zemēs?

Varētu priecāties arī par romantisko braucienu ar tvaika lokomotīvi, to varētu kurināt ar malku.

msh 8.oktobris 2022 9:52
2 0 Atbildēt

Jā, esmu. 18 gadus atpakaļ sanāca Dānijā pabraukt ar diviem vilcieniem, no kuriem viens uz aci neizskatījās neko labāks par mūsējajiem, vien gāja pieklājīgi - un 12 gadus atpakaļ Skotijā diezgan sanāca pabraukāt ar eļektričkām, atceros trīs atšķirības - 1) stipri mazāk kratīja [tātad sliedes labākā stāvoklī] 2) paātrnājums bija vienmērīgāks un sasniedzot ātrumu nebija pisaks pa visu vilcienu [motoru vadība] un 3) durvīm bija pogas ko nospiest lai tās attaisītos. Ā, bija arī 4) - vilcienā nebija jāierāpjas, bet neesmu drošs cik tur daudz vilciena un cik platformu panākums, jo kaut kā neminos ka grīdas būtu bijušas slīpas. Kaut kā tā. Grozies kā gribi bet vilciens ir vairākas kopā savienotas bleķa kastes kur galvenais ar ko var atšķirties pēdējo 50 gadu laikā būvēti vilcieni - šīm kastēm pieskrūvēti knibuļi, Nemēģini te tagad pievilkt ātrvilcienus, tas ir cits līmenis līdz kuram arī šitentām jaunajām škodām ir kā cūkai līdz mēnesim

Tātad, iepirkti jauni elektrovilcieni niecīga uzlabojuma iegūšanai - pie viena, kā redzams, pat šitie ar savām zemajām grīdām ir augstāki nekā esošie peroni, un pateicoties šiem, peronus tātad neviens nepaaugstinās - lai mazliet uzlabotu esošo jau tāpat labo grafiku - abet kur ir jauni dīzeļvilcieni lai uzlabotu nožēlojamo grafiku neelektrificētajos maršrutos?

Mašīnists 8.oktobris 2022 14:20
1 0 Atbildēt

Tika izsludināts ka komplektā ar jaunajiem vilcieniem peronus pārbūvēs.

Mašīnists 8.oktobris 2022 14:23
1 0 Atbildēt

Ak jā, par dīzeļvilcieniem: būšot akumulatoru elektrovilcieni, kas pats par sevi nav nekāds tehnikas brīnums, ar tādiem pats esmu braucis maršrutā: Rīga-Jelgava, 70-tajos gados.

kkk 8.oktobris 2022 15:34
0 0 Atbildēt

Ar dīzels+ baterija diezgan bezjēdzīgi sadārdzina . Veco RVR dīzeli vilka motori ar 2000 zs , tas ir 4-5 mūsdienu fūru motori . Kādas tur piesārņojums , it sevišķi ja brauks ārpus metropoles .

Mašīnists 8.oktobris 2022 18:43
0 0 Atbildēt

Akumulatora elektrovilciens būs, dīzeļvilciena vietā, dīzeļa vairs nebūs.

msh 8.oktobris 2022 21:31
0 0 Atbildēt

Par to ka dīzeļa vairs nebūs nemurgo. Nezinu kādas ir tur tās specenes bet šaubos ka līdz Daugavpilij aizvilks, par Liepāju nerunāsim. Pa lielam tas akumulatoru vilciens ir tāds pats nišas risinājums kā elektromobīlis.

Mašīnists 9.oktobris 2022 8:34
0 0 Atbildēt

Dīzeļvilcienu iepirkums pārtraukts, jo tiem nedod pabalstu no Eiropas kases. Kamēr nav stabilu alternatīvo tehnoloģiju, turpinās braukt ar vecajiem dīzeļiem. Lai cik dīvaini arī nebūtu, akumulatoru vilcieni šobrīd ir visjēdzīgākā tehnoloģija, vismaz īsajiem maršrutiem, piem. Rīga-Sigulda, kuros dīzeļus varēs nelietot.

kkk 8.oktobris 2022 15:36
0 0 Atbildēt

Paaugstinās peronus , jau savesti betona kluči

Jumu 7.oktobris 2022 23:27
1 0 Atbildēt

Bet pie mums Daugavpilī būs lidosta un mēs lidosim ar samoļotiem, elektrovilcieni tāds nieks vien ir !!!

Jumu 7.oktobris 2022 23:35
0 0 Atbildēt

Precizēju, tas tika solīts pirms vēlēšanām.

Pļurkt 8.oktobris 2022 17:19
2 2 Atbildēt

Pats galvenais bija pēc iespējas ātrāk nolikvidēt RVR!!!

vietējais 8.oktobris 2022 19:13
2 0 Atbildēt

RVR bez RU nespētu strādāt, tāpat kā vairums padomju uzņēmumu.

Pļurkt 9.oktobris 2022 9:51
2 0 Atbildēt

Taisni brīnums kā čehu Vagonka savarēja iztikt bez RU!!

Mašīnists 9.oktobris 2022 14:50
0 0 Atbildēt

CZ ir cits sliežu platums kā RU.

Pļurkt 9.oktobris 2022 15:07
1 0 Atbildēt

Kāds sakars rūpnīcas pastāvēšanai ar sliežu platumu?????????

ASV ir tāds pat sliežu platums kā Latvijā.....

Mašīnists 9.oktobris 2022 18:40
0 0 Atbildēt

Tas, lai Tevi pakaitinātu

Bet vispār Čehija vēsturiski ir bijusi diezgan labi industriāli attīstīta, jau no Austroungārijas laikiem.

RVR ir cara laiku Fēniksa pēctecis ar orientāciju uz RU. Pat RU tagad ir modernāki vilcieni par RVR ražotajiem. Un ne jau valdība, pasūtot "jaunos vilcienus" RVR, varēja šo saglābt.

Pļurkt 10.oktobris 2022 13:42
0 0 Atbildēt

Valdība un centrālā LV banka darīja visu iespējamo un neiespējamo, lai Latvijas rūpniecību likvidētu pēc iespējas ātrāk!!

Vēl jau ir jābrīnās, ka vispār kāda rūpnīca izdzīvoja pēc tik drakoniskiem noteikumiem, it sevišķi tās rūpnīcas, kas kaut ko sūtīja un bijušo PSRS vai kaut ko no tās saņēma!

Tie mazie kantorīši kas strādāja tikai vietējam tirgum (augstākais Baltijas tirgum), tos šie noteikumi skāra krietni mazāk.

Mašīnists 10.oktobris 2022 23:00
0 0 Atbildēt

Vai esi ko dzirdējis kaut ko par Mikrotik?

Domā ka tas ir VEF pēctecis, ja atjaunojis tā vēsturisko fasādi?

Pieņemu ka Mikrotiku pasaulē pazīst labāk par VEF un RVR, šeit ir otrādi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 7

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 2

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā operācijā aptur Ukrainā bāzētu telefonkrāpnieku tīklu; par izkrāpto pirka luksusa auto (+ VIDEO) 2

Valsts policija (VP) kopā ar kolēģiem no citām valstīm decembrī apturējusi organizētas noziedzības tīklu, kas uzturēja krāpnieku zvanu centrus Ukrainas pilsētās Dņipro, Kijivā un Ivanofrankovskā, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Notverts Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš uz auto uzlīmēja simbolu “Z” burta formā (+ VIDEO) 5

Notverts kāds Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš aplīmējis auto ar simbolu “Z” burta formā. Vainīgo izdevies atklāt, lielā mērā pateicoties apzinīgam pilsonim, kurš par notikušo ne tikai nekavējoties ziņoja policijai, bet arī palīdzēja sagādāt pierādījumus. Taču liels bija viņa izbrīns, kad pēc lietas izskatīšanas vaicājot, kādu sodu Krievijas agresijas atbalstītājs saņēmis, policija atteicās to izpaust. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti