Visi komentāri - Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrī

Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrī 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 25.oktobris 2022 12:48

30% autovadītāju atzīst, ka mēdz mainīt vasaras riepas uz ziemas riepām tieši oktobrī, 42% - novembrī, bet 16% cenšas to darīt maksimāli tuvu 1. decembrim, jo sākot no šī datuma tas ir obligāti.

Pavisam neliela daļa autovadītāju jeb 1% atzīst, ka mēdz pāriet uz ziemas riepām arī pēc obligātā termiņa, bet 10% nemaina riepas un visu gadu brauc ar t.s. vissezonas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Tas gan nenozīmē, riepu maiņa ir jāatliek uz 1. decembri. Ja ir sniegs, apledojuši ceļi un gaisa temperatūra zem 7°C, arī ziemas riepas ieteicams uzstādīt ātrāk.

Riepu maiņas nepieciešamību ietekmē vēl kāds aspekts - ziemas riepu protektoram jābūt vismaz četrus milimetrus dziļam. Vieglajiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem katra ass un automobiļiem ar pilnu masu virs 3500 kilogramiem priekšējā stūrējamā ass obligāti jāaprīko ar vienādām riepām. “Ir būtiski pārliecināties, kādā stāvoklī ir ziemas riepas, ja tās tiek izmantotas atkārtoti, un jāatceras, ka 4 mm protektors ir minimālais pieļaujamais. Ja rudenī, izejot tehnisko apskati, riepām ir šie 4 mm, tas nenozīmē, ka ar šīm riepām varēs braukt visu ziemu, jo aptuveni mēneša laikā šīs riepas vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var būt bīstamas satiksmei ziemas apstākļos,” stāsta Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks

Eksperts piebilst, ka: “Liela nozīme ir arī pareizai riepu glabāšanai. Tās nedrīkst turēt ārā, īpaši tiešu saules staru ietekmē. Gumija var ļoti ātri zaudēt savas elastības funkcijas, kas noteikti padarīs šādas riepas par bīstamām. Labāk tās turēt kādā telpā, ēnā, un, ja tās ir saliktas viena virs otras, ik pa laikam samainīt tās vietām, lai nav tā, ka vienai riepai ir vislielākais svars virsū, jo ilga turēšana var izmainīt riepas karkasa formu, var sākt veidoties deformācija.”

Salīdzinot autovadītāju sniegtās atbildes, var secināt, ka sievietes cenšas mainīt riepas savlaicīgāk – oktobrī uz ziemas riepām pāriet 36% autovadītājas sievietes un 26% - vīrieši. Savukārt, t.s. vissezonas riepas biežāk izvēlas vīrieši (13%), nekā sievietes (7%).

Oktobrī riepas visbiežāk maina autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (37%), kā arī šoferi vecumā no 40 līdz 49 gadiem (33%). Vissezonas riepas visbiežāk izvēlas autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (17%).

Lai izvairītos no liekiem riskiem un sekmētu drošību uz ceļiem, ieteicams vadīties nevis pēc kalendāra, bet temperatūras rādītājiem. Ja temperatūra krītas zem +7 C grādiem, vasaras riepu gumija paliek cietāka un jūtami zaudē saķeres ar ceļa segumu īpašības. Attiecīgi tas nozīmē arī problēmas un potenciāli bīstamas situācijas līkumos vai strauji bremzējot. Pētījumi liecina, ka bremzēšanas ceļš pie +6 C grādiem vasaras riepām ir ievērojami garāks, nekā ziemas riepām.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 25.oktobris 2022 13:38
0 0 Atbildēt

Ja ziemā nav jābraukā uz Vidzemes pusi, tad vissezonas riepas ir visprātīgākā izvēle mūsu klimatiskajos apstākļos.

Janka 25.oktobris 2022 14:20
5 0 Atbildēt

Es savu ziemas riepu sāku gatavot jau vasarā!

Krotow 25.oktobris 2022 17:02
0 0 Atbildēt

Vispirms tiec vaļā no vasaras riepas

650 25.oktobris 2022 18:47
2 0 Atbildēt

Demagoģija turpinās jau nezkuro gadu, taču sarunas tonis nav mainījies.Riepu lietotāji ir Lohi, bet riepu tirgotāji un montieri tik sit/plaukstass un gavilē.

Protams, aukstumā daža vasaras riepa var "cietāk" braukt un ātrāk nodilt, taču NAV kādu citu īpašu problēmu normāla brenda/modeļa vasaras riepai ar Y/W/Z ātrumindeksu ,ne pie +7, ne arī pie -7. Tikai ar nosacījumu, ka brauktuve nav apsalusi/slidena.Ir dramatiska atšķirība starp pāris cm slapja sniega pļuru, kam apakšā ciets vēl neapsalis asfalts, un vienkārši melno ledu.Un kur nu vēl ja piebrauktu/noslidinātu spīdīgu balto sniegu.

VAI tā braucamvieta būs apsalusi tieši Tajā brīdī ,kad tieši TEV ir (būs) pa to jābrauc- nu tak saņemies un aiz/ej pie Zīlnieka!

Vajag izvēlēties normālas riepas, nevis (to pašu!) demagogu reklamētos beznosaukuma experimentālos draņķus no kalošu gumijas!

Pašam braucējam visupirms ir jānovērtē SAVAS ESOŠĀS vasarenes, lai pieņemtu konkrēto SAVU lēmumu, KAD tās mainīt! Cik tu nobrauc nedēļā un ko tu zaudēsi (iegūsi), nomainot nedēļu ātrāk (vēlāk). Jāņem ir vērā esošo riepu platums un protektora atlikums! Jo platāka riepa, jo kritiskāk tā ir jāvērtē!

Vasaras riepa vislabāk būtu jāpērk rudenī- jo TAD tu ar relatīvi jaunu sagaidīsi gan rudens, gan arī nākamā pavasara iespējamos "pārsteigumus"!

Sākot ar kādu 235 platumu jau pie "5mm" atlikuma ir nopietns pamats "sākt domāt" par šī hlama izmešanu miskastē.Nevis "atļaut" tirgot tālāk ssā UN/vai itin nekaunīgi tajās pašās (oficiālajās!) riepu montāžas/tirdzniecības vietās!

Riepa 27.oktobris 2022 13:43
1 0 Atbildēt

Vecīt, tik garus komentārus mūsdienās neviens vairs nelasa. Tev uz Saeimu (C) vajadzētu, tur cieņā gari paragrāfi un tajos paslēptas gudras domas!

es 25.oktobris 2022 20:03
0 0 Atbildēt

pilnīgi poh, ja TA iziet var, tad riepas ir OK

Damn 25.oktobris 2022 20:38
0 0 Atbildēt

Skatos prognozi, ja ilgtermiņā iestājas zem +10"C pa dienu, tad mainu. Citādi nav jēga.

Maksims Ter-Oganesovs 29.oktobris 2022 2:31
0 0 Atbildēt

un katru gadu pēdējā brīdī visi stāv rindā, lai mainītu riepas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti