Visi komentāri - Asociācija: Autodīleru ieguldījumi servisu gatavībai strādāt ar elektroauto sasniedz 1,8 miljonus eiro

Asociācija: Autodīleru ieguldījumi servisu gatavībai strādāt ar elektroauto sasniedz 1,8 miljonus eiro 6

 

Foto: Opel

Nozare.lv | 11.februāris 2023 12:29

Auto asociācijas biedri un autodīleri elektroauto uzturēšanas iespēju pilnveidē un pārdošanas apjomu veicināšanā diagnostikas un remonta aprīkojumā, darbinieku apmācībās un uzlādes punktos Latvijā līdz šim ir ieguldījuši 1,8 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja asociācijā.

Asociācijā apstiprina, ka, neskatoties uz elektromobiļu tirdzniecības tempu Latvijā, autoražotāji ir izvirzījuši stingru kursu uz pilnīgu elektrifikāciju, un jau tikai pēc septiņiem, astoņiem gadiem, daudzu kompāniju piedāvājumā būs tikai elektriski un elektrificēti spēkrati.

Pārstāvji pauž, ka, gan Eiropas Savienības līmenī, gan atsevišķās valstīs jau ir pieņemti lēmumi jauno auto tirgū atļaut tikai bezizmešu vieglā transporta tirdzniecību, tāpēc, vērtējot globāli, jautājums ir tikai par to, kad auto pircēji pārsēdīsies elektriskajos auto, nevis par to, vai tas notiks.

Organizācijā prognozē, ka visaptveroša elektrifikācija prasīs visu veidu pielāgošanos, sākot no atbilstošas uzlādes infrastruktūras pilnveidošanas un beidzot ar auto dīleru servisu pakārtošanu jaunām apkopes un remonta prasībām. Asociācijā pieļauj, ka tirgū parādīsies jauni ar uzlādi saistīti pakalpojumi un turpināsies to standartizācija, kā arī tiks risināti jautājumi, kas saistīti ar patērētāju tiesībām.

"Latvijā pēdējā pusgada laikā publiskajā telpā vairākkārt ir izskanējis viedoklis, ka Latvijā strādājošie uzņēmumi nav gatavi apkalpot elektromobiļu īpašniekus. Tas neatbilst patiesībai, " uzsver Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs (AS).

Viņš papildina, ka 70% Auto asociācijas biedru ir gatavi elektromobiļu apkopei un remontam, un tie, kuri gatavību nevar apliecināt, ir uzņēmumi, kuru pārstāvēto ražotāju portfelī vēl nav elektromobiļu. 80% asociācijas biedru ir reģistrējušies elektromobiļu iegādes atbalsta programmas izmantošanai.

Kulbergs skaidro, ka elektromobiļu remontam ir trīs iespējamie līmeņi. Pirmajā automobili var pieņemt apkopē, bet nav atļauts strādāt ar elektriskās piedziņas komponentiem. Otrajā līmenī ir atļauts veikt visu veidu darbus, izņemot akumulatora remontu. Ja tas nepieciešams, akumulatoru var noņemt un nosūtīt uz remontu.

Ja serviss ir akreditēts darbam trešajā līmenī, dīlera servisa speciālisti var veikt akumulatora remontu. Praksē tas nozīmē, ka, konstatējot atsevišķa bloka defektu, dīlera tehniskais speciālists pats var veikt tā nomaiņu.

Kulbergs norāda, ka viena no problēmām, kas aktualizējas līdz ar elektroauto ieviešanu, ir speciālistu kvalifikācija - ja agrāk mehāniķis un elektriķis bija divas dažādas profesijas, tad darbs ar elektromobiļiem pieprasa šo prasmju kombināciju, un kopumā inženiertehnisko zināšanu līmenim ir jābūt augstākam.

Viņš uzsver, ka nepieciešamo speciālistu sagatavošana nav un nevar būt tikai auto tirgotāju problēma. Atbilstošu mācību programmu izstrādē iniciatīvai ir jānāk gan no tehniskajām koledžām, gan universitātēm.

"Auto asociācija pastāvīgi nodarbojas ar tirgus attīstības modelēšanu, un saskaņā ar mūsu prognozēm 2040.gadā elektriski vieglie automobiļi Latvijā veidos 35% autoparka. Runa nav par jaunajiem spēkratiem, bet par pilnīgi visiem, kas reģistrēti Latvijā. Šī prognoze vien norāda, ka speciālistiem pavērsies ārkārtīgi plašs darba lauks," skaidro Kulbergs.

LETA jau vēstīja, ka, saskaņā ar Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajiem datiem, elektrisko automobiļu tirdzniecības apjoms pērn Eiropas Savienībā (ES) sasniedzis rekordaugstu tirgus daļu.

Elektriskās automašīnas ES pagājušajā gadā veidoja 12,1% no kopējā jaunu automobiļu tirdzniecības apjoma, salīdzinot ar 9,1% pirms gada un 1,9% 2019.gadā.

Elektroauto pārdošanas apjoms ES pērn palielinājās par 28% un pārsniedza 1,1 miljonu vienību.

Latvijā elektrisko automobiļu tirdzniecība pagājušajā gadā palielinājusies par 158% un veidojusi 1068 spēkratus. Lietuvā un Igaunijā reģistrēts kāpums attiecīgi par 17,3% un 51%.

ACEA dati arī liecina, ka ar benzīna un dīzeļdzinējiem aprīkotu automobiļu tirgus daļa ES turpinājusi samazināties, tai veidojot 52,8%.

Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.

 
Visi komentāri
 
Jēga 11.februāris 2023 14:29
0 1 Atbildēt

Jēga tāda, ka augs cenas, maksāsim vairāk un tad vēl vairāk.

Tiem 52% gan neticu - tad jau ielās puse auto arī būtu ellektriskie, vismaz 1/3 no visiem.

WALA 12.februāris 2023 12:45
2 0 Atbildēt

Un tas viss, pie apgalvojuma, BEV jau nav kam plīst, tajos nav maināmu šķidrumu utt. utjpr

Nuja 12.februāris 2023 16:21
0 0 Atbildēt

Tikai reizēm stūre jānostiprina ar samoreziem, lai braucot nekrīt klēpī

Opis 13.februāris 2023 11:33
1 0 Atbildēt

Tas tak nemaz nav garantijas gadījums!

HE 13.februāris 2023 9:32
0 0 Atbildēt

Dažā labā LV tautas vāģu ''centrā'' vēl nav iemācījušies riteņus pieskrūvēt līdz galam un mainot eļļas motoram uzlikt vietā visus vāciņus...

Vāģu centrs 13.februāris 2023 15:49
0 0 Atbildēt

Lohiem jau daudz nevajag...pastrēbās kapiju sēžot mīkstā dīvānā un laimīgi brauc mājās

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti