Visi komentāri - SM pārskata prasības pārbaudēm transportlīdzekļiem ar saspiestās dabasgāzes barošanas sistēmu

SM pārskata prasības pārbaudēm transportlīdzekļiem ar saspiestās dabasgāzes barošanas sistēmu 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.februāris 2023 15:55

Satiksmes ministrija (SM) patlaban pārskata prasības normatīvajā regulējumā, kas tiek piemērotas valsts tehniskajā apskatē transportlīdzekļiem ar saspiestās dabasgāzes (CNG) barošanas sistēmu, aģentūrai LETA pavēstīja SM pārstāvji.

Mērķis ir rast starptautiskajām un drošības prasībām atbilstošu risinājumu un vienlaikus nodrošināt iespēju piedalīties ceļu satiksmē visu marku automobiļiem, kas aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu.

Līdz jauna normatīvā regulējuma izstrādei tiks atcelta prasība veikt CNG barošanas sistēmu pārbaudi dalībai ceļu satiksmē.

Esošais regulējums nosaka, ka institūcijām, kuras veic automobiļos uzstādītās CNG barošanas sistēmas pārbaudi, ir jābūt akreditētām. Vienlaikus šobrīd Latvijā nav atbilstošu institūciju visu automobiļu marku CNG iekārtu pārbaužu veikšanai, kas būtu akreditētas nacionālajā akreditācijas institūcijā. 

Valsts aģentūrā "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" ir akreditētas tikai dažas institūcijas, kas var veikt pārbaudes ne vairāk kā trīs transportlīdzekļu markām. Līdz ar to, citu marku transportlīdzekļa īpašniekam nav tiesiska ceļa, lai transportlīdzeklim valsts noteiktajā tehniskajā apskatē tiktu dota atļauja dalībai ceļu satiksmē.

Lai līdz jauna normatīvā regulējuma izstrādei nodrošinātu iespēju piedalīties ceļu satiksmē visu marku automobiļiem, kas aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu, ir rasts pagaidu risinājums. SM virza grozījumus Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa, kuros tiks atcelta prasība tehniskajās apskatēs veikt periodisku CNG barošanas sistēmas pārbaudi. Līdz virzītie grozījumi minētajos noteikumos stāsies spēkā, automobiļi ar CNG barošanas sistēmu varēs veikt tehnisko apskati.

Vienlaikus SM plāno pārskatīt iepriekš pieņemtā regulējuma darbību praksē un veikt izvērtējumu, kas tiks ņemts vērā izstrādājot jaunu normatīvo regulējumu. Mērķis ir nodrošināt visu marku automobiļiem iespējas akreditētā institūcijā veikt nepieciešamās pārbaudes transportlīdzeklī uzstādītām CNG barošanas sistēmām vai ar to saistītām sastāvdaļām. Prasība veikt automobiļu CNG barošanas sistēmu papildu pārbaudes Latvijā ir jāievieš, lai nodrošinātu sistēmu drošību un izpildītu Latvijai noteiktās ārējo normatīvu prasības.

Pēdējo gadu laikā Latvijā ir pieaudzis ar CNG darbināmu transportlīdzekļu skaits, informē SM pārstāvji. Šie transportlīdzekļi ir videi draudzīgāki - to radītie izmeši ir zemāki salīdzinot ar benzīna un dīzeļdegvielu darbināmiem transportlīdzekļiem. Vienlaikus ir arī papildu riski, piemēram, ievērojams spiediens uzpildes tvertnē, kas saistīts ar transportlīdzeklī uzstādīto CNG sistēmu. Ņemot vērā paaugstinātas bīstamības faktoru, ar CNG barošanas sistēmu aprīkotiem transportlīdzekļiem ir nepieciešamas regulāras un specifiskas pārbaudes.

 
Visi komentāri
 
Opis 27.februāris 2023 10:36
0 0 Atbildēt

Kurš tagad pilda CNG, ja ar benzīnu sanāk lētāk?

Opelis 3.marts 2023 18:43
0 0 Atbildēt

Cng pārsvarā uzpilda valsts un pašvaldību iestādes, un to uzņēmumi, kuriem nauda nav jānopelna, paņem budžetā cik vajag, citējot klasiķi: naudas ir tik daudz kā nekad, transports parasti jauns un iegādāts ar eiropas un valsts līdzfinansējumu....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti