Par ceļa nedošanu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju, vai neredzīgiem gājējiem, kas rāda signālu ar baltu spieķi, plāno noteikt sodu transportlīdzekļu vadītājiem līdz 140 eiro, nosakot, ka minimālais sods par šādu pārkāpumu varētu būt 30 eiro, paredz šodien Saeimā otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, par kuriem parlamentam vēl būs jālemj galīgajā lasījumā.
Patlaban likumā par šādu darbību noteiktais soda apmērs ir no 15 līdz 70 eiro.
Savukārt velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam par ceļa nedošanu gājējiem plānots piemērot naudas sodu no 10 līdz 30 eiro.
Grozījumi paredz palielināt sodu par drošas distances vai intervāla neievērošanu, piemērojot brīdinājumu vai naudas sodu velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam no 10 līdz 70 eiro, bet cita transportlīdzekļa vadītājam - brīdinājumu vai naudas sodu no 10 līdz 140 eiro.
Tāpat plānots, ka transportlīdzekli var pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, ja transportlīdzeklis ir pilnīgi vai daļēji uz ietves, gājēju ceļa, velosipēdu ceļa traucē gājējiem brīvi pārvietoties vai ir spiesti iziet uz brauktuves.
Deputāti arī atbalstīja priekšlikumu vairs nepiemērot brīdinājumu kā sodu par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu vai aizsprādzētas aizsargķiveres nelietošanu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies vai kuram galvā nav aizsprādzētas aizsargķiveres. Par šādu pārkāpumu piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 30 līdz 70 eiro.
Tāpat plānots izslēgt brīdinājumu kā sodu par braukšanu attiecīgajā virzienā, ja luksofora papildsekcijā nav iedegts zaļās bultas signāls. Par to transportlīdzekļa vadītāju varētu sodīt ar sodu no 30 līdz 55 eiro.
Kā izpaužas velosipēdista ceļa nedošana gājējam? Velosipēdists tak vienkārši apbrauc gājēju. Vai domāts par gājējiem uz t.s. veloceliņa kad velo neapbrauc gājēju bariņu bet taurē, zvana un klaigā?
Vienā gadījumā šogad manā acu priekšā izpaudās tā, ka iedegoties (man un lisapēdistam) sarkanajam uz Čaka ielas regulētas gājēju pārejas lisapēdists pat nedomāja bremzēt līdz brīdim kad gandrīz vienai kundei uztesa virsū, kundze tik ar paspēja kā brīdi "ilgāk" noablansēt uz apmales, ja liktu to 1 soli abi stabili satiktos ...
Te visi cs dalībnieki sapņo. Amsterdamā jutos galīgā stresā. kad no visām pusēm velo nesās. Taču kaut kāda sistēma tur ir. Jau tagad var novērot, ka iet kur pagadās. Kad gājēji sajutīsies visvareni, paliks vēl neuzmanīgāki. Tad lielajās auto zemēs kā Vācija, Austrija nemaz tie gājēji uz ietvēm tā droši nemetās virsū. Kaut kā tur labi strādā savstarpējā cieņa. Tās savas tiesības īpaši neviens nekačā.
Nu stulbs, značit. Situācijā, kad gājēji grasās iet pāri, vajag pārliecināties, ka aiz manis brīvs un izbraukt uz viduslīnijas, lai netraucētu gājējiem sākt iešanu. Vai rādīt ar roku, lai sāk iet un izbraukt tam aiz muguras.
Parasti gājējus apdraud tie minēji, kas ne reizi nav jaukušies no velo un nezin, ka uzbraukšanas gadījumā upuri būtu vismaz divi.
Gājējs parasti cieš vairāk, jo velo ir ātrums un masa. Tepat Rīgā bija gājēju/velo sadursmes ar letālām sekām gājējiem.