Citur pelnot vairāk - Jūrmalas pašvaldība vēlas palielināt iebraukšanas maksu un piemērot to visu gadu 24

 
Nozare.lv | 4.jūnijs 2023 17:09

Jūrmalas pašvaldība vēlas palielināt iebraukšanas maksu un turpmāk piemērot to visu gadu, aģentūra LETA uzzināja pašvaldībā.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai nodots saistošo noteikumu projekts "Par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā".

Saistošo noteikumu projektā saglabāta pašreiz noteiktā nodevas administrēšanas kārtība, bet būtiskākās izmaiņas ir saistītas ar nodevas piemērošanas perioda noteikšanu visu gadu no 2023.gada 1.novembra, kā arī nodevas apmēra izmaiņām vienai dienai - nodevu plānots mainīt no tagadējiem diviem eiro līdz trim eiro.

Tāpat saistošajos noteikumos precizēta caurlaižu pārreģistrācijas kārtība, precizēts transportlīdzekļa īpašuma tiesību iegūšanas brīdis, piemērojot nodevas atbrīvojumu jūrmalniekiem, kā arī vienkāršota pieteikšanās nodevas atvieglojumiem.

Jūrmalā deklarētajiem iedzīvotājiem un tiem, kuriem Jūrmalā pieder nekustamais īpašums, iebraukšana ir bez maksas.

Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas teritorijā ir spēkā kopš 1996.gada. No 2013.gada rudens tika atcelta nodeva rudens un ziemas periodā. Visu gadu autostāvvietas Jūrmalā ir bez maksas, izņemot privātās autostāvvietas.

No 1996.gada nodeva vienreizējai iebraukšanai bija viens lats, no 2014.gada - divi eiro. Nodevas apmērs nav mainīts kopš 2014.gada, lai gan pēdējos gados izmaksas par tūrisma infrastruktūras uzturēšanu ir būtiski pieaugušas.

Nodevas apmērs Jūrmalā, salīdzinot ar maksu par auto novietošanu stāvvietās, ko iekasē citās pilsētās un piejūras administratīvajās teritorijās, ir būtiski zemāks, skaidro pašvaldībā.

Piemēram, Rīgā maksa par auto novietošanu stāvvietās ir līdz pieciem eiro stundā. Igaunijas kūrortpilsētā Pērnavā autostāvvieta pludmales zonā vasaras sezonas laikā ir 12 eiro dienā vai četri eiro stundā, centrā - pieci eiro dienā vai viens eiro stundā, kamēr Lietuvā iebraukšana Kuršu kāpas teritorijā ir 30 eiro vieglajai automašīnai.

No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai. Pašvaldībā informē, ka ieņēmumi no iebraukšanas nodevas 2022.gadā bija 2,9 miljoni eiro.

No 1.janvāra, pēc Pašvaldību likuma stāšanās spēkā, pašvaldība vairs nav tiesīga veikt grozījumus Jūrmalas pilsētas domes saistošajos noteikumos. Ņemot vērā, ka nepieciešams veikt uzlabojumus regulējumā, tiek izdoti jauni saistošie noteikumi.

Ar saistošo noteikumu projektu var iepazīties pašvaldības interneta vietnes "jurmala.lv" sadaļā "Saistošo noteikumu projekti", viedokli var izteikt līdz 15.jūnijam.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
eseris 4.jūnijs 2023 19:35
11 2 Atbildēt

Mēs arī vēlamies pelnīt - Jūrmalā deklarētajiem izbraukšana no pilsētas - 10 Euro ( LV jau ceļu tīkls daudz plašāks nekā Jūrmalā)

Jūrmalnieks 5.jūnijs 2023 8:57
9 3 Atbildēt

Ja pareizi atceros, tad nodevu ieviesa, lai mazinātu tranzītu caur pilsētas centru. Tas ir vienīgais un galvenais iemesls, kāpēc bija nepieciešams ieviest nodevu - novirzīt satiksmi pa Jūrmalas apvedceļu! Ja tagad jau ir citi mērķi, kā peļņa, tad es to īsti nevaru atbalstīt, turklāt peļņa no sodiem arī ir iespaidīga un soda tieši jūrmalniekus, kas izbrauc ar darba auto, vai nopērkot jaunu auto aizmirst pārreģistrēt caurlaidi. 

Tā bezmaksas stāvvietu pieminēšana arī besī, nu var tak atcelt iebraukšanas maksu un ieviest maksas stāvvietas kā Rīgā, bet Jūrmalniekiem dalīt atļaujas stāvēt bez maksas.

srt 4.jūnijs 2023 18:07
8 1 Atbildēt

Kas tajā Jūrmalā tik īpašs? Tukšā Dzintaru koncerzāle? Slimnīca, kur pacienti piemaksā ātrajiem, lai ved uz Rīgu?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti