Vairākas ministrijas pusgada laikā izstrādās informatīvo ziņojumu par mobilitātes un pakalpojumu infrastruktūras attīstību Eiropas Savienības Austrumu pierobežas konkurētspējas stiprināšanai, rakstīts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ziņojumā, kuru šodien uzklausīja valdība.
Šajā ziņojumā būs jāiekļauj divējādas pielietojamības, jeb militārajām un civilās aizsardzības vajadzībām piemērotas mobilitātes un pakalpojumu infrastruktūras kartējums un projektu ieviešanai nepieciešamais finansējums.
Šis ziņojums būs jāizstrādā VARAM sadarbībā ar Aizsardzības ministriju, Iekšlietu ministriju, Klimata un enerģētikas ministriju, Satiksmes ministriju un Zemkopības ministriju.
VARAM arī uzdots izvērtēt iespēju šī mērķa īstenošanai piesaistīt finansējumu no pieejamajiem atbalsta instrumentiem Eiropas Savienības (ES) fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā, kas netika izmantoti.
Kā skaidro VARAM, pēc pašvaldību sākotnēji sniegtās informācijas, reģionālās attīstības un militārās mobilitātes vajadzībām ir apzināti kopumā 256 mobilitātes infrastruktūras objekti. tajā skaitā 1895 kilometri autoceļu un 16 kilometri tiltu, kuru atjaunošanai un pārbūvei kopumā nepieciešamas investīcijas 1,273 miljardu eiro apmērā
Ieviešot papildus militārās pretmobilitātes elementus, izmaksas pieaugs par 10%, bet lai nodrošinātu klimata pārmaiņu ietekmes mazināšanu izmaksu pieaugums vērtējams vēl 10% apmērā.
Līdz ar to nepieciešamo investīciju apmērs ir 1,4 miljardi eiro.
Savukārt pakalpojumu infrastruktūrā fiksēti 109 objekti, kuru izveidei un uzlabošanai esot nozīmīga loma pakalpojumu pieejamības, kvalitātes un efektivitātes nodrošināšanā reģionā, vienlaikus tām rodot arī civilās aizsardzības un militāro pielietojumu.
Šiem objektiem indikatīvi nepieciešamo investīciju apmērs ir 282 miljoni eiro.
Lohi! Jo sliktāka infrastruktūra pierobežā, jo grūtāk iekļūt valstī. Uz turieni vajag pārcelt visas izgāztuves un bīstamos atkritumus. Papildus uzart visu pierobežu un pataisīt visus tiltus viegli uzspridzināmus. Vēl var izrakt kanālu gar robežu.