LTAB: 2024.gadā gaidāmas būtiskas izmaiņas OCTA nozares normatīvajā regulējumā - iAuto

LTAB: 2024.gadā gaidāmas būtiskas izmaiņas OCTA nozares normatīvajā regulējumā 6

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 23.janvāris 2024 14:44

Šogad gaidāmas būtiskas izmaiņas obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) nozares normatīvajā regulējumā, aģentūru LETA informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji.

LTAB sagaida, ka šajā gadā OCTA nozari pamatā ietekmēs dažādas normatīvo aktu izmaiņas, kas saistītas ar plānotajiem OCTA likuma grozījumiem vietējā likumdošanas līmenī, kā arī Eiropas Savienības direktīvas izmaiņas, kas stājušās spēkā pērnā gada pašā izskaņā, taču nacionālajā līmenī vēl ir ieviešanas procesā.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka svarīgākās normatīvo aktu izmaiņas ir saistītas ar LTAB kā biedrības regulējumu. Līdz Augstākās tiesas Senāta lēmumam 2022.gadā, LTAB ir darbojies pēc Biedrību un nodibinājumu likuma, organizācijas statūtiem un tās biedru lēmumiem.

Minētais Senāta lēmums, kas noteica to, ka LTAB pilda valsts deleģētos uzdevumus attiecībā uz OCTA sistēmu, mainījis LTAB tiesisko regulējumu, kas būtiski maina biedrības darbības juridisko ietvaru un tās funkcionalitāti. Abāšins skaidro, ka LTAB bažas ir saistītas ar to, lai izmaiņas būtu vienlīdzīgas un saprotamas visiem tirgus dalībniekiem, kā arī neuzliktu pārlieku lielu birokrātisko slogu. Plānotie grozījumi paredz arī citas nelielas izmaiņas OCTA likumā, kas saistītas, piemēram, ar OCTA Garantijas fonda darbību.

Tāpat LTAB informē, ka 2023.gada decembrī stājās spēkā Eiropas Komisijas direktīva, kas paredz palielināt zaudējumu atlīdzību limitus visās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Paredzams, ka pēc direktīvas ieviešanas nacionālajā līmenī, arī Latvijā zaudējumu atlīdzību limiti pieaugs līdz 6,45 miljoniem eiro par katru negadījumu neatkarīgi no cietušo skaita vai 1,3 miljoniem eiro par katru cietušo personu.

Tāpat palielināsies arī zaudējumu atlīdzību limiti par kaitējumu īpašumam, kas būs 1,3 miljoni eiro par katru negadījumu, neatkarīgi no cietušo personu skaita.

Abāšins skaidro, ka šīs direktīvas prasības Eiropas Savienības valstu nacionālajā likumdošanā līmenī vēl ir ieviešanas procesā, kas saistīts ar aktīvām diskusijām par citiem šīs direktīvas plānotajiem jaunievedumiem - pamatā saistībā ar OCTA Garantijas fonda nākotnes finansējuma modeli, kā arī konkrētajā dalībvalstī reģistrēto apdrošināšanas sabiedrību maksātnespējas risku segšanu.

Saeimas Juridiskā komisija pagājušajā nedēļā otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Minētie grozījumi paredz arī to, ka transportlīdzekļa īpašnieks tiks nekavējoties informēts, ja tiks fiksēts, ka ceļu satiksmē piedalās auto, kuram nav derīga OCTA. Iecerēts, ka sodu par šādu pārkāpumu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. 

Abāšina ieskatā šīs izmaiņas ļaus izvairīties no pašreizējās situācijas, kad transportlīdzekļa īpašnieks, pārvietojoties radaru kontroles zonās, diennakts laikā saņem vairākkārtējus sodus par vienu un to pašu pārkāpumu. Tomēr svarīga ir arī pašu transportlīdzekļu īpašnieku līdzdarbošanās - savlaicīga savas kontaktinformācijas reģistrēšana vai atjaunošana CSDD vai LTAB elektroniskajās sistēmās, lai atgādinājumi un brīdinājumi tiktu saņemti laicīgi.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 23.janvāris 2024 15:28
21 1 Atbildēt

Vienīgais, ko vajadzēja - palielināt izmaksas par darbanespējas, invaliditātes un nāves gadījumiem un tur gan nevajag žēlot.

Atlīdzību par auto noteikt vidējā auto parka līmenī - 30K vai uz to pusi. Ja kāds brauc ar dārgiem auto, lai pērk KASKO - nafig celt prēmijas dēļ 10-15% ļoti turīgo, kam auto ir stipri dārgāki par 100K.

0pis 23.janvāris 2024 21:11
10 2 Atbildēt

nabagu filosofija ir braukt ar dārgu auto, ko nespēj apdrošināt KASKO.

Robis 23.janvāris 2024 20:55
3 1 Atbildēt

Ja cilvēks izvēlas pirkt Kasko, nahren vajag vēl octa?  Šo varētu paregulēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti