Visi komentāri - Pļavnieks: Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam

Pļavnieks: Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.janvāris 2024 17:08

Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" vilcienu standartam un to iepirkuma tehniskās specifikācijas noteikumiem, aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Viņš papildināja, ka LDz patlaban realizē vērienīgus dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbus, tomēr, jau gatavojoties būvniecības procesam, visas veicamās darbības tika saskaņotas ar iesaistītajiem partneriem, kā arī būvdarbu laikā noteiktās izmaiņas vilcienu kustībā tiek savlaicīgi saskaņotas ar visām atbildīgajām pusēm.

"Tomēr arī ar šiem atsevišķajiem uzlabošanas darbiem Latvijas dzelzceļa infrastruktūra, tostarp sliežu ceļi, attālums no platformām līdz vilcienam, kontakttīkla parametri, kā arī tā spriegums, atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam un to iepirkuma tehniskās specifikācijas noteikumiem," atzīmēja Pļavnieks.

Tāpat Pļavnieks norādīja, ka 2023.gada decembra nogale un šī gada janvāris pierādīja, ka jauno elektrovilcienu ekspluatācijas rezultātā rodas daudzskaitlīgi, izkaisīti un neprognozējami ar jaunā ritošā sastāva tehniskajiem traucējumiem saistīti incidenti, papildinot, ka, apkopojot statistiku no šā gada sākuma līdz 24.janvārim, var redzēt, ka ar desmit vai vairāk minūšu kavējumu braukuši vai tikuši pilnībā atcelti aptuveni 7,2% no visiem šajā periodā plānotajiem pasažieru vilcienu reisiem.

Balstoties uz LDz rīcībā esošajiem datiem, no kavētajiem vai atceltajiem pasažieru vilcienu reisiem aptuveni 69% bija saistīti ar "Pasažieru vilciena" ritošā sastāva bojājumiem, bet aptuveni 20% ar cēloņiem, kas saistīti ar LDz infrastruktūras bojājumiem vai citiem ar LDz darbību saistītiem iemesliem, norādīja Pļavnieks.

Savukārt vēl aptuveni 11% vilcienu reisu kavējās trešo pušu izraisīto iemeslu dēļ, piemēram, nelaimes gadījumiem uz sliedēm, ceļu satiksmes negadījumiem pie dzelzceļa pārbrauktuvēm un citiem iemesliem, minēja Pļavnieks.

"Ņemot vērā šo izteikti lielo pasažieru vilcienu kavējumu skaitu, nonācām pie secinājuma, ka iepriekšējos gados efektīvi strādājusī visu iesaistīto pušu sistēma pasažieru vilcienu masveida kavējumu gadījumā nav pietiekami efektīva," norādīja Pļavnieks.

Tādējādi LDz kopā ar Autotransporta direkciju, "Pasažieru vilcienu" un Satiksmes ministriju ir ieviesusi vienotu tiešsaistē esošu incidentu apziņošanas datu bāzi, kas tūlītēji jau ir sniegusi iespēju daudz operatīvāk visiem iesaistītajiem saņemt informāciju, atzīmēja Pļavnieks.

"Savukārt, lai "Pasažieru vilciens" varētu operatīvi veikt bojātā ritošā sastāva evakuāciju, pārvadātājam ir iespēja izmantot ne tikai savā rīcībā esošās, bet arī LDz meitas uzņēmuma "LDz Cargo" rezerves lokomotīves," sacīja Pļavnieks.

Vienlaikus Pļavnieks uzsvēra, ka pirms vairākiem gadiem, uzsākot gatavoties "Škoda Vagonka" elektrovilcienu ekspluatācijai Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, LDz pielāgoja šo vilcienu prasībām visas elektrificētās līnijas, kā arī izstrādāja jaunu, šiem elektrovilcieniem atbilstošu vilcienu kustības digitālās radiokomunikācijas sistēmu, kā arī 2023.gadā "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" veiksmīgi veica testa braucienus.

"Lai sagatavotos jauno elektrovilcienu ekspluatācijas uzsākšanai, LDz šā gada sākumā palielināja arī LDz dispečeru kapacitāti," atzīmēja Pļavnieks.

LETA jau vēstīja, ka pērnā gada izskaņā "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti uz Latvijas dzelzceļa. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu, piemēram, kavējot vairāk nekā desmit vilcienu reisu gandrīz visās līnijās.

Jau ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Visus 32 elektrovilcienus "Pasažieru vilciens" varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Pēc tam kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
felix65 26.janvāris 2024 20:11
1 1 Atbildēt

Izskatās pēc kaut kādas tirgus pārdales. Plebeliem smadzenes aizvērsies, visam uzliks mīksto. kā jau parasti ar latvju tautu notiek, salīdīs pa savām alām un uzvarēs tas, kurš vairāk iedos.

ZZZZ 27.janvāris 2024 13:27
1 1 Atbildēt

Uzskaitam, kurējais kārtējais šis irA LV zemes experiments ar pastalām. Varbūt kādam taisnība, nodibināt īpašo ekonomisko experimentu tehnokrātisko teritoriju un saņemt dividendes. No farmācijas, enerģētikas, mašīnbūves, avio uc magnatiem Kā tur, kādas naftas lielvalsts, katram iezemietim pa mūža bonusam attiecīgā labumā, taustāmā jūtamā.

650 27.janvāris 2024 20:05
1 0 Atbildēt

Beidzamo laiku neiztrūkstošās beidzamās divas tekstuālā zemteksta rindu kopas it kā atgriež Lohus reālajā "īstenībā". Skarbajā ik dienā.Kurā neviens nav atcēlis nekaunību un (Lielo) kalkukulātōru.Jā.

Vagonku Valdes (VV) pr-tājs sirsnīgas atvainošanās un/vai dziļas nožēlass vietā lohiem vienkārši ikdienišķi norāda uz viņu patieso vietu.Kā kucēnam, kurš nomiizis garām šim nolūkam ierīkotajai miižamvietai.Nelīdz (-ēs) nekādi ne Lapsas, ne prokurori, ne knābi.Ja meesli kāpj kaklā un smeļas mutē, tos ir vienkārši jānorij (jāēd). Tpfu..

topinamburs 28.janvāris 2024 9:33
0 0 Atbildēt

kas tas par sviestu, vai atkal žurnālistotāji kaut ko ne tā nocitējuši? Ne jau dzelzceļs jāpielāgo pie škoda vilciena izstrādājuma, bet gan škodai savi vagoni bija jāsaražo, lai tie raiti ripotu pa to, kas mums te ir!

imzz 28.janvāris 2024 12:50
1 0 Atbildēt

Dzelzcelš jāmodernizē neatkarīgi no Škodas. Problēma tā, ka "tas kas mums te ir" balstās uz Krievijas ražojumiem, un patlaban Krieviju nevar uzskatīt par "drošu un uzticamu" sadarbības partneri.

wons 28.janvāris 2024 10:47
1 0 Atbildēt

Vairāk gan sliecos, ka Satiksmes ministrs neatbilst standartiem.

Kanibaals 28.janvāris 2024 13:15
0 0 Atbildēt

Nezināju ka ministriem ir standarti. Nasing Spešels jeb Slakteris atbilda visiem standartiem un visām ministrijām.

Krotow 28.janvāris 2024 15:28
0 0 Atbildēt

Angliski runāt neprata. Sist pieri pret zemi Kremlī viņš visticamāk prastu.

wons 28.janvāris 2024 19:26
1 0 Atbildēt

Kāda atšķiriba, kādā svešvalodā runā? Kādreiz vajadzēja runāt zviedriski, vāciski, krieviski, a tagad angliski. Manuprāt jārunā latviski, ja reiz dzīvojam Latvijā un izmantot tulku, tādejādi norādot, ka esam diži un vareni, vai kā tur bija.

Kanibaals 29.janvāris 2024 14:14
0 0 Atbildēt

Bet neizstājamais speciālists uzskatīja, ka prot angleni uz prīmā. Par to ir stāsts, Danninga—Krīgera efekts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti