Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

 

Foto: iAuto.lv

Auto Asociācija | 23.februāris 2024 13:51

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas.

2023. gadā kopā importētas 43 203 vieglās pasažieru automašīnas, to apjomam samazinoties  līdz 2013. gada līmenim. “Pērnā gada dati skaidrojami ar straujo cenu kāpumu, ko izraisīja jaunu automašīnu deficīts, to ražošanas problēmas, kā arī būtisks ražošanas materiālu cenu kāpums. Toties pirktāko zīmolu lietotu auto tirgū topa augšgala pozīcijas saglabāja BMW ar 7581 reģistrētiem automobiļiem, otro pozīciju ieņēma “Volvo” ar 6781 spēkratiem, savukārt topu noslēdza “Volkswagen” ar 5398 reģistrētām automašīnām,” skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Netipiski straujš pieaugums lietotu auto reģistrācijā bijis Jūrmalā, kur, salīdzinot ar 2022. gadu, reģistrācijas pieaugums bijis par  234%. “Jūrmalā reģistrēto spēkratu pieaugums ir noticis pateicoties “Bolt” automašīnu nomas uzņēmumam, kas iegādājies mazlietotus auto. Šis darījumu pieaugums ir padarījis Jūrmalu par otru lielāko automobiļu reģistrācijas vietu Latvijā,” atklāj A.Kulbergs.

Pieaudzis ir kopējais lokālais darījumu skaits. Proti, 189 332 lokālās vieglās pasažieru automašīnas ir mainījušas īpašnieku. Vidējais automobiļu vecums lokālo darījumu vidū ir 15,28 gadi, tam katru gadu turpinot pieaugt. Auto Asociācijas prezidents iezīmē: “Vērtējot vieglo pasažieru automobiļu vidējo vecumu visam Latvijas autoparkam kopumā, arī pērn tas turpināja saglabāties augsts. Kopējais vidējais autoparka vecums Latvijā ir 14,3 gadi, savukārt tikai privātpersonām piederošo auto vecums ir 15,5 gadi. Vidējais importēto lietoto automašīnu vecums ir 11,35 gadi, kas ir uzlabojies, pateicoties ļoti lielam netipiskam vienu līdz divu gadu vecu auto reģistrāciju skaitam.  Tos pērn iegādājušies tādi nomas uzņēmumi kā “Bolt” un “OX Drive”.

Dīzeļa automobiļi turpina būt 79% no kopējā importa lietotiem auto, benzīna 17%, elektroauto 2,4% un ārēji uzlādējami hibrīdauto 0,7%. “Attiecībā uz lietotajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem, joprojām var novērot, ka Eiropa, īpaši Vācija, turpina atbrīvoties no veciem, nobrauktiem “premium” un “apjoma marku” modeļiem, īpaši dīzeļdegvielas, jo investīcijas to ekspluatācijā atjaunojot izplūdes sistēmā cieto daļiņu filtrus (DPF), kas ir mērāms 700 -2500€ apmērā, neatmaksājas. Savukārt eksportējot šādus auto uz Latviju, pārdevējam nav jāuzņemas obligātās 6 mēnešu garantijas saistības pret klientu vietējā tirgū,” saka A.Kulbergs.

 

 
Visi komentāri
 
650 23.februāris 2024 14:45
0 2 Atbildēt

Atjaunot Dpf filtru/Par! tiem "700-2500" apmērā) "neatmaksājas" 20-30-40 kEur maksājošam "nobrauktam" Tdi ????

Dīzēļu imports "no ārzemēm" sastāda 79% no kopskaita??? Kā pēc "adbildīgais" misters Kūl Bergs neceļ Barrikādes uz Valsts robežas?

Bet (varbūt, iespējams) misteram K ir kāds komentārs/Par! TO, kā tā sagadījās, ka savulaik visadi tādi uzņēmumi ar AutoRiga vai līdzīgiem nosaukumiem Latvijas Republikā (LR) ieveda un ieviesa tā dēvēto visuaptverošo Tdi kultu? 

Varbūt vērts atcerēties, cik desmitu tūkstošu pircēju un garāmgājēju Veselību viņi sagandēja un/vai apdraudēja šī te īpaši "produktīvā" (pasaulei, un videi vis zaļākā, degvielu vismazāk dedzinošā,elpvadiem un apsstādījumiem vis ekokakokaloģiskākā) Tdi ceturtdaļGadsimta trimumfa laikā?   KAD diez iestāsies tas (ilgi gaidītais) moments, kad misters K (un viņam līdzīgie Misteri) šīs te glumi apnicīgās demagog pļ'jūtniecības vietā sāks aizlikt kādu vārdiņu/Par! tā devētajiem "vienkāršajiem" autlietotājiem (Lohiem)?? Par kuru loh naudinju (un visprogresīvākās Tdi tehnoloģijas lepno reklamēšanu un iztirgošanu ceturtdaļgadsimta laika periodā) dažs labs tas glumais ādu/otrādi pārmetušais izmanīgais Dīleris tagad ceļ kārtējās stikla pilis par pacmitiem muļjoniem?

anonimikis 24.februāris 2024 0:35
4 2 Atbildēt

Un vēl brīnās kā Kuldīgas loh(kā tad ir lohs sieviešu dzimtē) maksā naudu krāpniekiem. Reku tūkstošiem lohu turpina pirkt tos ārzemēs nojātos dīzeļus un vēl paši domā, ka nemaz nav lohi.

Onsis 24.februāris 2024 9:48
2 0 Atbildēt

Ne jau visi pērk 15 gadīgus dīzeļus, 

pērk arī 2-5 gadus vecus ar nobraukumu zem 100 000km.

650 24.februāris 2024 23:46
0 3 Atbildēt

Tieši tas 2-3-5 gadīgā dīzeļa pircējs šobrīd ir patatisīts par Lohu (mākslīgi pataisīts,morāli un materiāli pazemots un sava labticīgi koptā dd tālākpārdošanas vērtību un iespēju ievērojami zaudējis!).Jo taču ulmaņgatves japona kāršāringa kondzerbuņ'džu biznesKungs te pirms pāris gadiem iA titullapā publiski sludināja Nāves spriedumu.

Un NE VIENS tas "atbildētājpuses" glumeklis no viņam kaimiņos aizvakar uzceltās stikla pils (ne toreiz, ne arī tagad) neaizlika NE VIENU ne pusvārdu par saviem tiem "Tdi zīmolam uzticīgajiem" (Lohiem). Tfy..

Onsis 24.februāris 2024 9:46
1 7 Atbildēt

BMW un VOLVO pērk dēļ kvalitātes, VW dēļ cenas! Pētījums nepārsteidz!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti