Baltijas valstu automobiļu importētāju alianse paātrinās bezizmešu mobilitātes ieviešanu Baltijā 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianse | 10.aprīlis 2024 12:52

Elektromobilitātes attīstība Baltijas valstīs atpaliek no citām Eiropas valstīm. Baltijā to autovadītāju īpatsvars, kuri izvēlas elektrisku vai plug-in hibrīddzinēju piedziņu, iegādājoties jaunu automašīnu, ir mazāks par 10%.

Tikmēr Eiropas vidējais rādītājs jau 2022. gadā pārsniedza 20% atzīmi[1].Lai veicinātu elektromobilitātes attīstību un līdz 2028. gadam sasniegtu vismaz 30%, ir izveidota Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianse (Baltic Sustainable Mobility Alliance), kas apvieno lielākos Baltijas valstu automobiļu importētājus.

"Neraugoties uz publiski izskanējušajām diskusijām, mēs esam pārliecināti, ka automobiļu nozares nākotne ir elektriskie transportlīdzekļi. E-mobilitātes attīstība Baltijas valstīs ir salīdzinoši lēna. Mēs soli pa solim virzāmies pretim tādai tehnoloģiju attīstībai, kas ļauj risināt vides ilgtspējas jautājumus visos mūsu dzīves aspektos, neietekmējot dzīves kvalitāti. Protams, ilgtspēja un ES klimata mērķi ir svarīgi, taču pārmaiņas patiesi nozīmīgā apmērā var notikt, ja katrs no mums apzinās elektromobiļu praktiskos ieguvumus ilgtermiņā. Mēs kā alianse vēlamies veicināt infrastruktūras attīstības paātrināšanu, pārdomātu valsts atbalstu un nodokļu politiku, kā arī patērētāju izglītošanu," stāsta Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianses iniciatore un priekšsēdētāja Ilze Grase-Ķibilde.

Alianse apvieno lielākos Baltijas valstu automobiļu importētājus, lai sekmētu ilgtspējīgu mobilitāti. Tās mērķis ir veicināt un atbalstīt sadarbību starp valstīm, vietējām varas iestādēm, uzņēmumiem un patērētājiem dažādos ilgtspējīgas mobilitātes jautājumos, vienlaikus sadarbojoties ar Eiropas Savienības organizācijām, kas atbild par ilgtspējīgas mobilitātes un infrastruktūras uzraudzību. Vēl viens svarīgs tās darbības virziens ir veicināt ilgtermiņa pārmaiņas ilgtspējīgas mobilitātes vides radīšanā un uzturēšanā Baltijas valstīs.

Piemēram, ir plānots turpināt diskusijas ar valdībām un ieinteresētajām pusēm, lai īstenotu Zaļā kursa ilgtermiņa programmu mobilitātei visās trīs Baltijas valstīs desmit gadu garumā. Tāpat ir uzsāktas diskusijas par korporatīvo “zaļo” automobiļu atbalsta programmu, zemas emisijas automobiļu atbalsta programmu transporta līdzekļiem ar rādītāju līdz 130g CO2/km, automobiļu importa politiku, publisko iepirkumu kā ilgtspējīgas izvēles piemēra veicināšanu un citām ieviešamajām aktivitātēm.

Līdztekus infrastruktūras pieejamības veicināšanai, plānots nodrošināt sabiedrības izglītošanu, lai mazinātu aizspriedumus un maldīgus priekšstatus par automobiļu uzlādi un lietošanu ikdienā. Savukārt ekspertu un uzņēmēju vidū iecerēts nodrošināt pieredzes apmaiņas pasākumus, lai radītu iespēju pārņemt labo praksi, piemēram, par elektromobiļu akumulatoru pārstrādi Baltijā un citas iniciatīvas.

Biedrību Baltijas Ilgtspējas mobilitātes alianse 2023. gada 31. oktobrī Latvijas Uzņēmumu reģistrā reģistrēja lielākie automobiļu importētāji Baltijā – Moller Baltic Import SE, Toyota Baltic AS, SIA INCHCAPE MOTORS LATVIA, VEHO BALTICS AS, Nordic Automotive Service. Tādējādi alianse pārstāv šādus automobiļu zīmolus: Audi, Ford, Lexus, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Commercial Vehicles. To vada valdes priekšsēdētāja Ilze Grase-Ķibilde (Moller Baltic Import izpilddirektore, Volkswagen importētāji Baltijā un Audi importētāji Latvijā un Lietuvā) kopā ar valdes locekļiem Andresu Aguraiuju (Andres Aguraiuja) (Veho izplatīšanas direktors Somijā un Baltijā) un Miku Elojarvi (Mika Elojarvi) (Toyota Baltic prezidents).

Pirmā iniciatīva par Baltijas valstu sadarbību ilgtspējīgas mobilitātes jomā tika īstenota 2022. gada augustā, kad eksperti no visām trim valstīm tikās pieredzes apmaiņā Norvēģijā par valsts un pašvaldību lomu un iespējām e-mobilitātes politikas ieviešanā. Stiprinot mērķtiecīgu sadarbību, 2023. gada martā tika izveidota Baltijas valstu ekspertu darba grupa ilgtspējīgas e-mobilitātes attīstībai Baltijas valstīs. Visās trīs Baltijas valstīs 2023. gada pavasarī un vasarā tika organizēti pieredzes apmaiņas pasākumi, kuros vietējie eksperti tikās ar Norvēģijas delegāciju un, balstoties uz Norvēģijas plašo pieredzi, padziļināja izpratni par e-mobilitātes aspektiem valsts, pašvaldību, kopienu un individuālā līmenī.


[1] https://www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/new-registrations-of-electric-vehicles

 
Visi komentāri
 
:-) 10.aprīlis 2024 14:38
3 2 Atbildēt

Vecajā Eiropā EV pērk arvien mazāk. Uzstādījums, "Paārtrinās" de fakto jau ir miris, tas nav iespējams, ņemot vērā EV nespēju nodrošināt pietiekošu mobilitāti un to graujošo ietekmi uz Pasaules ekosistēmu. Faktiski tas ir izmisuma solis, kaut cik atpelnīt neapdomīgos auto ražotāju ieguldījumus EV ražošanā. Maldināšna ar Plug In hibrūdiem, jau vien ir ko vērta - faktiskais fosīlās defvielas patēriņš, ir 3-4 reizes lielāks par uzrādīto un tam vēl jāpieskaita uzlādes izmaksas. Līdz šim nekas neekonomiskāks un vidi degrad;ējošāks par EV vai PHEV nav izdomāts. Ja vēlas ko "zaļāku", tad tikai un vienīgi - ūdeņradis. Tas jau bija skaidrs gadus 30 atpakaļ, bet masu psihoze auto ražošanā darīja savu. Dažiem pietiek prāta un pacietības.

650 10.aprīlis 2024 15:26
1 0 Atbildēt

Infra un makro struktūru šī Allianse varēja ieviest (iepirkt) konkrēti/par! savu dalībnieku (allianses biedru) līdzekļiem.Tas stingri vairotu iedzīvotāju/lietotāju (lohu) ticību Perspektīvai,Izdevīgumam,Peļņai un visam Skaistajam kopumā. 

Citādāk kaut kā netaisnīgi sanāk- savulaik Tdi tehnoloģiju nekaunīgi izreklamējušie un massveidā šeit ievazājušie "allianses dalībnieki" par saviem iepriekš veiktajiem "darbiem" atbild vienīgi ar to, ka par nopelnītajiem dīzeļ miļjardiem var atļauties būvēt sev arvien jaunas pilis.

felix65 11.aprīlis 2024 7:23
0 1 Atbildēt

Acīmredzot ražotāji spiež uz dīleriem un liek iepirkt vairāk strupceļa auto, tie savukārt tagad skalos smadzenēs tautai savu viltusteoriju un spiedīs uz valdību par tīkla attīstību, kura savukārt šādu plānu realizēšanai aptīrīs mūs, kuri tāpat kosmisko cenu dēļ nav spējīgi tos strupceļauto nopirkt.

BMW 11.aprīlis 2024 10:17
3 0 Atbildēt

Kārtējais "greenwashing" marketinga sūds. Nav tādas bezizmešu mobilitātes! Pat iešana ar kājām rada gumijas cieto daļiņu emisiju! Bet automašīnas gadījumā emisijas ir ražošanas procesā un arī elektroenerģijas ieguves procesā!

Kad beidzot latvijā sāks piemērot sodus par greenwashingu.

Juris 11.aprīlis 2024 12:29
4 1 Atbildēt

Nevienam tas zaļas afēras produkts nav vajadzīgs. Totālās kontroles instruments.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 400 000 eiro - Ferrari jaunais modelis 12Cilindri (+ FOTO) 1

Itālijas superauto ražotājs Ferrari pieteicis jaunu modeli 12Cilindri, kas viņu piedāvājumā nomainīs 812 Superfast un būs pieejams kupejas un Spider modifikācijās. Lasīt vairāk

 

Aplēsta summa, ko par vēja parkiem varētu saņemt iedzīvotāji (+ VIDEO) 6

Gadiem ilgi savstarpēji “cīnoties” iedzīvotājiem un vēja parku attīstītājiem, Latvija pamatīgi iepalikusi saviem kaimiņiem vēja enerģijas attīstībā. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti