Pētījums: 70% Latvijas autovadītāju cenšas braukt ekonomiski - iAuto

Pētījums: 70% Latvijas autovadītāju cenšas braukt ekonomiski 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 16.jūlijs 2025 11:03

Lai gan degvielas tirgotāji norāda, ka tuvākajā laikā degvielas cenas Latvijā, visticamāk, saglabāsies esošajā līmenī ar iespējamām mērenām svārstībām, autovadītāju paradumi liecina, ka aizvien aktuālāks kļūst jautājums par ekonomisku braukšanu.

Lielākā daļa Latvijas autovadītāju (70%) izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai – 51% no viņiem norāda, ka cenšas braukt taupīgi, bez pēkšņiem paātrinājumiem vai bremzēšanas, 16% -  ir iepazinušies ar ieteikumiem ekonomiskai braukšanai un cenšas tiem sekot, bet 4% ir izgājuši atbilstošas apmācības un ikdienā seko šiem padomiem, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Salīdzinot ar situāciju pērn, par 26% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri cenšas braukt ekonomiski.

“Principi, kas jāievēro ekonomiskai braukšanai, ir ļoti līdzīgi tiem, kas jāievēro, lai brauktu droši. Lai gan daudzi autovadītāji aizvien maldīgi uzskata, ka ekonomiska braukšana ir lēna braukšana, patiesībā ekonomiskas braukšanas pamatā ir spēja domāt uz priekšu un pārredzēt situāciju. Piemēram, ja redzam, ka nākamajā luksoforā tūliņ iedegsies sarkanā gaisma, nav jēgas strauji paātrināt ātrumu, lai pēc tam tikpat strauji bremzētu. Tas nav nedz ekonomiski, nedz droši,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Analizējot aptaujas datus sieviešu un vīriešu vidū, novērojams, ka lielāku uzmanību ekonomiskai braukšanai pievērš vīrieši – 53% cenšas braukt bez pēkšņiem paātrinājumiem vai bremzēšanas (šādu atbildi sniedz 47% sievietes), bet 17% ir dzirdējuši ekonomiskas braukšanas padomus un cenšas tos ievērot (šādu atbildi sniedz 16% sievietes).

Savukārt, aplūkojot pētījuma rezultātus dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka visekonomiskāk brauc autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (82%), kam seko šoferi vecumā no 50 līdz 59 gadiem (75%), kā arī vecumā no 40 līdz 49 gadiem (71%). Vecumā no 18 līdz 29 gadiem 64% norādījuši, ka izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai, bet vecumā no 30 līdz 39 gadiem šādu atbildi sniedz 58% respondentu. Šādi rezultāti liecina, ka vecāki autovadītāji, iespējams, ir pieredzējušāki, mierīgāki satiksmē un vairāk apzinās ilgtermiņa ieguvumus no ekonomiskas braukšanas. Viņi var būt arī finansiāli piesardzīgāki vai apzinīgāki attiecībā uz vidi. Jaunākie autovadītāji, iespējams, brauc impulsīvāk un vairāk orientējas uz ātrumu.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2025. gada aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst. 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 17.jūlijs 2025 11:26
2 0 Atbildēt

5jā braucu uz atļautajiem 90 un tad aizmugurē sāk mirkšķināt felix, kam liekas ka uz 97 ir daudz ekonomiskāk un varbūt viņa auto tas tiešām tā ir...bet naher man jānodrošina viņam ekonomiskums uz sava rēķina?

felix65 16.jūlijs 2025 19:26
1 3 Atbildēt

Pizdjož viss. Lielākā daļa iedomājas ka brauc ekonomiski velkoties uz 60 pie atļautajiem 90, velkot 5jā robā. Ja jums ir pietiekoši attīstīts auto, tad skatieties momentālo patēriņu. Ne sūda jūs tā neekonomējat, tikai pišat smadzenes pārējiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti