Visi komentāri - Pētījums: 70% Latvijas autovadītāju cenšas braukt ekonomiski

Pētījums: 70% Latvijas autovadītāju cenšas braukt ekonomiski 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 16.jūlijs 2025 11:03

Lai gan degvielas tirgotāji norāda, ka tuvākajā laikā degvielas cenas Latvijā, visticamāk, saglabāsies esošajā līmenī ar iespējamām mērenām svārstībām, autovadītāju paradumi liecina, ka aizvien aktuālāks kļūst jautājums par ekonomisku braukšanu.

Lielākā daļa Latvijas autovadītāju (70%) izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai – 51% no viņiem norāda, ka cenšas braukt taupīgi, bez pēkšņiem paātrinājumiem vai bremzēšanas, 16% -  ir iepazinušies ar ieteikumiem ekonomiskai braukšanai un cenšas tiem sekot, bet 4% ir izgājuši atbilstošas apmācības un ikdienā seko šiem padomiem, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Salīdzinot ar situāciju pērn, par 26% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri cenšas braukt ekonomiski.

“Principi, kas jāievēro ekonomiskai braukšanai, ir ļoti līdzīgi tiem, kas jāievēro, lai brauktu droši. Lai gan daudzi autovadītāji aizvien maldīgi uzskata, ka ekonomiska braukšana ir lēna braukšana, patiesībā ekonomiskas braukšanas pamatā ir spēja domāt uz priekšu un pārredzēt situāciju. Piemēram, ja redzam, ka nākamajā luksoforā tūliņ iedegsies sarkanā gaisma, nav jēgas strauji paātrināt ātrumu, lai pēc tam tikpat strauji bremzētu. Tas nav nedz ekonomiski, nedz droši,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Analizējot aptaujas datus sieviešu un vīriešu vidū, novērojams, ka lielāku uzmanību ekonomiskai braukšanai pievērš vīrieši – 53% cenšas braukt bez pēkšņiem paātrinājumiem vai bremzēšanas (šādu atbildi sniedz 47% sievietes), bet 17% ir dzirdējuši ekonomiskas braukšanas padomus un cenšas tos ievērot (šādu atbildi sniedz 16% sievietes).

Savukārt, aplūkojot pētījuma rezultātus dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka visekonomiskāk brauc autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (82%), kam seko šoferi vecumā no 50 līdz 59 gadiem (75%), kā arī vecumā no 40 līdz 49 gadiem (71%). Vecumā no 18 līdz 29 gadiem 64% norādījuši, ka izmanto ieteikumus ekonomiskai braukšanai, bet vecumā no 30 līdz 39 gadiem šādu atbildi sniedz 58% respondentu. Šādi rezultāti liecina, ka vecāki autovadītāji, iespējams, ir pieredzējušāki, mierīgāki satiksmē un vairāk apzinās ilgtermiņa ieguvumus no ekonomiskas braukšanas. Viņi var būt arī finansiāli piesardzīgāki vai apzinīgāki attiecībā uz vidi. Jaunākie autovadītāji, iespējams, brauc impulsīvāk un vairāk orientējas uz ātrumu.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2025. gada aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst. 

 

 
Visi komentāri
 
felix65 16.jūlijs 2025 19:26
1 3 Atbildēt

Pizdjož viss. Lielākā daļa iedomājas ka brauc ekonomiski velkoties uz 60 pie atļautajiem 90, velkot 5jā robā. Ja jums ir pietiekoši attīstīts auto, tad skatieties momentālo patēriņu. Ne sūda jūs tā neekonomējat, tikai pišat smadzenes pārējiem.

0pis 17.jūlijs 2025 11:26
2 0 Atbildēt

5jā braucu uz atļautajiem 90 un tad aizmugurē sāk mirkšķināt felix, kam liekas ka uz 97 ir daudz ekonomiskāk un varbūt viņa auto tas tiešām tā ir...bet naher man jānodrošina viņam ekonomiskums uz sava rēķina?

Panama Bill 17.jūlijs 2025 12:05
0 0 Atbildēt

Vajag bremzēt ar motoru un degvielas cenas nesitīs vairs tā pa kabatu.

650 18.jūlijs 2025 4:48
0 0 Atbildēt

-vairs nesitīs pa kabatu, tagad sitīs uzreiz pa Purnu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti