Motocikla vadītāja atklāts stāsts par braukšanas "kaifu", kurš gandrīz beidzās ļoti bēdīgi; padomā!!! 33

 

Foto: iAuto.lv

kasinsh79 speciāli iAuto.lv | 28.marts 2016 21:38

Sāk spīdēt pavasara saulīte. Dažiem jau ir sākusies moto sezona - adrenalīns pāri malām, arī visai liela CSN ignorance, reālās pārdomas un varbūt pat ieteikumi.

Pastāstīšu par savu pieredzi ar motocikliem. Tā ir tikai mana dzīves skola, iespējams, dārga – iespējams, veiksmīga. Varbūt nosodāma, varbūt izlasāma un kaut mazliet respektējama.

Bērnībā un jaunībā mani vecāki bija strikti PRET motocikliem, acīmredzot, tam bija kāds iemesls viņu mūža gaitā. Līdz es savos 32 gados tomēr TO izdarīju – noliku A kategorijas tiesības un aktīvā moto dzīve varēja sākties!

Pats motobraukšanas princips jau arī nešķiet nekas īpašs. Sevišķi tad, ja bērnība pavadīta uz velosipēda un mopēda arīdzan. Protams, jāatceras, ka motocikls ir krietni smagāks par mopēdu vai skūteri, ka jaudas ir krietni vairāk, ka kļūdas var maksāt daudz dārgāk nekā, piemēram, pie auto stūres braucot.

Eksāmens A kategorijai tikai nokārtots ātri un pārliecinoši. Būtiskākais bija lēna braukšana aplī, tad nobraukt pa dēli, ieskriešanās un strauja nobremzēšana. Pēc tā - arī pa ielām, te ļoti līdzēja autovadītāja ikdienas pieredze. Tā kā sava motocikla man vēl nebija, mēdzu ik pa laikam iznomāt enduro Husquarna TE510 – ļoti viegls, bet visai ass arī satiksmē uz ceļa. Dienā, kad es to iznomāju, varēju mierīgi nobraukt pat vairākus simtus KM (par ko ne pa jokam brīnījās nomā). Bet pats lielākais kaifs ar to bija braukt mežā – stigās, kur auto var izbraukt, tikai lēni ripinoties, ar enduro motociklu – pilnīgi mierīgi varēja lidot pāri, braukt visai ātri un pat agresīvi. Ar visu to, ka moto braukšanas pieredzes nebija nekādas dižās.

Dinamika pārsteidza, man likās, ka tā ir teju vai kosmiska. Paralēli es sāku pirmā moča meklējumus. To atradu Polijā, moto tirgotāja veikalā Varšavā. SUZUKI SV650s – daudzu „īsto motobraucēju” uzskatos tas ir „ne veču” motocikls, „tikai” 73 zs, bet arī svars tikai 175 kg! Izskatījās jau visai pieklājīgi, cerības uz ilgām daudz km sezonām utt.

Foto: iAuto.lv

Ko dara cilvēks, ticis pie sava motocikla?

  1. Iegādājas labu ekipējumu. Tas noteikti nebūs lēti (ādas jaka ar aizsargiem, ādas cimdi ar aizsargiem, moto zābaki, ķivere, vismaz kevlara džinsu bikses ar aizsargiem – bet labāk ādas bikses ar aizsargiem). Ja tam nav naudas – arī mocis nav vajadzīgs, būs vēl lielāka iespēja palikt dzīvam.
  2. Ārā agrs pavasaris, ceļa malās vēl sniegs, bet braukt tik ļoti gribas. Kaut kā izvilkdams motociklu no toreizējās privātmājas garāžas, izdabūju līdz ceļam (asfaltam) un izbraucu vismaz līdz Rīgas apvedceļam un arī pa to. ATVILKT. Taisni, turp un atpakaļ. Jo nekas cits taču nebija pat prātā! Par to, ka asfalts vēl neiesilis un ceļi mēdz būt pat (!) līkumaini, domāju tikai teorētiski. Bet viss sanāca gana pozitīvi J
  3. Reģistrējas Motopower.lv un sāk arī moto komunikāciju ar līdzīgi domājošiem (nedomājošiem). Te gan jāsaka, daudz arī sakarīgu cilvēku, kam moči ir sirdslieta, tur apgrozās.
  4. Gaida siltāku laiku, lai sāktu braukt ikdienā, trenēties trasē, varbūt pat braukt ceļojumos.

Savu motobraucēja pieredzi sāku ar maksas apmācību pie tiešām sakarīga motopasaulē zināma cilvēka ar iesauku Spider – iemāca viņš tādas lietas kā: ekstremālā bremzēšana (asfalts, grants, slapjš/sauss segums, bremzēšana un bedraina ceļa), motocikla stabilitāte uz dažādiem segumiem, pagriezienu izbraukšanas tehnika, psiholoģiskās un fizioloģiskās īpatnības un to izmantošana).
Kontaktus katrs netā atradīs, ja vajadzēs.

Tas viennozīmīgi ļāva paskatīties uz motobraukšanu no cita skatu punkta. Lika saprast, ka es ne vella neprotu, jo, piemēram, trasē, es biju peletona aizmugurē. Lai arī iedomājos sevi par baigo specu jau tad. Izrādījās, ka līkumos ir jāstrādā un jāpārvar baiļu reflekss arī!

Vasaras gaitā vismaz pāris reižu nedēļā braucu trenēties trasē 333, arī Biķerniekos pa moto apli (organizēja MOTOAPLIS motoklubs). Ar instruktoru un arī bez viņa. Biju pilnīgi saslimis ar motolietām, tērēdams tām lielu naudu un praktiski visu ģimenes brīvo laiku arī... Toties veidojās pieredze, jo trasēs vien nobraucu ne vienu vien tūkstoti km vienas vasaras laikā!

Ikdienā mēdzu braukt arī uz darbu ar motociklu. Darbā pārģērbos, pirms brauciena mājup tāpat. Bet vismaz ne reizi neriskēju domāt – „es jau netaisos krist” un braukt bez ekipējuma!

Kas ir motobraukšanas lielākie kaifi?

  1. Ātrums un CSN pārkāpšana. Bez limitiem, cik vien tehnika ļauj (vēlams, arī prasmes). Zināmā mērā tā ir t.s. „slikto zēnu” uzvedība, kas aizrauj pat večus gados. Negribētu minēt ciparus, bet max atļautais ātrums vismaz x 2 (ar atļauto salīdzinot), ir ikdiena lielākajai daļai motobraucēju.
  2. Motocikla manevrētspēja sastrēgumos – pilnīgi noteikti tā ir viena no lielākajām baudām lēni izbraukt starp auto rindām korķos un aizbraukt no krustojuma pirmajam! Pārliecinājos, ka tas nav aizliegts – vairākas reizes mani palaida garām arī CP ekipāžas, pavirzoties sāņus.
  3. Prasme pareizi braukt ar motociklu. Nevis dižoties pie LAIMA pulksteņa, bet BRAUKT trasē, piemēram. Prasme ātri izbraukt līkumus, prasme pareizi un efektīvi nobremzēt utt. Lūk, tas ir liels kaifs, ja to proti!

Vienā intensīvā vasarā nobraucu ar motociklu gandrīz 20 000 km! Kas ir jūtami vairāk nekā citi nobrauc 3-5 sezonās :)

Foto: iAuto.lv

Ar ko tas viss beidzās?

Pašā sezonas pēdējā treniņā 333 trasē kaut ko neaprēķināju, kaut kur kļūdījos. Uztaisīju t.s. „highside” un piezemējos uz galvas. Tas viss, loģiski, beidzās ar ātrajiem un sekojošu reanimāciju, kurā pilnīgi bezcerīgi pavadīju 10 dienas... Ar informāciju tuviniekiem, ka kasinsh79 diemžēl neizdzīvos.

Beigās tomēr izdzīvoju! Lai arī puse ķermeņa bija paralizēta (iespējams insults), diagnoze - smadzeņu kontūzija (neiroloģiski), konstatēts daļējs atmiņas zudums, lauzts atslēgas kauls, arī staigāt es vairs nemācēju, konkrēta intensīva rehabilitācija pāris mēnešu garumā NRC Vaivari un sanatorijā Jaunķemeri u.c.

Moču lietām tika likts trekns punkts. Jo iespējamās nelaimes gadījumā man būtu pārāk daudz kā zaudējama. Ko atļauties galīgi nevaru un nedrīkstu.

Vai es kaut ko nožēloju? Drīzāk nē! Jo piepildīju vienu savu lielu sapni.

Tagad esmu ļoti lojāls tikai auto tēmai un visiem motobraucējiem ļoti iesaku 2 x apdomāt savas neprātīgās (dominējoši) rīcības iespējamās sekas, parūpēties par ļoti labu ekipējumu un mācīties, mācīties un vēlreiz mācīties braukt! Atcerēdamies, ka esat uz ceļa tikpat kā neredzami, ka varat tikt pārsteigti pilnīgi negaidīti un varbūt, ka nespēsiet noreaģēt. Jo, vairākas reizes reāli knapi izvairījos no sadursmes, pat visai lēni ripinoties pie krustojuma. Dažs labs pat blenza man acīs un brauca man virsū!

Starp citu, tagad ar auto braucu uzmanīgāk nekā pirms A kategorijas nokārtošanas. Saprazdams vienas kļūdas cenu…

VEIKSMĪGU JUMS VISIEM MOTOSEZONU!

Lasi MOTO ziņas portālā iAuto.lv, šeit >>>

 
Visi komentāri
 
Ex 28.marts 2016 22:18
18 0 Atbildēt

Nu gan "pozitīva" uzruna sezonas sākumā. Bet iespējams kādam palīdzēs negriezt pilnu pulksteni pa Rīgas ielām.

ABECEDE95 29.marts 2016 0:19
13 1 Atbildēt

Mēs visi - gan auto-, gan motobraucēji - sirdī esam mazliet "dumpinieki", tāpēc vēlme šur-tur "atvilkt" ir cilvēcīga un saprotama. Kurš jaunības dullumā nav strādājis muļķības? Taču esmu pārliecināts, ka cilvēkam nepieciešama arī negatīvā pieredze. Ir vai nu jākrīt pašam, vai jānovāko auto, lai šādu pieredzi gūtu. Dies` dod, lai tanī reizē neciestu citi un arī pats ciestu ne pārāk smagi (jūtu līdzi autoram, ka tā viss sanāca!). Tad, pēc šāda starpgadījuma, ja ir smadzenes, cilvēks paskatās uz lietām citādākā plaknē, izvērtē prioritātes un - JA IR SMADZENES - turpmāk rīkojas kā prātīgam cilvēkam piedien. Esmu šādu pieredzi guvis, vienu auto iznīcināju - paldies Visaugstākajām, pats tiku cauri ar jaunības izbrīnu, tipa, WTF - kas tikko notika???!!! (tikai pēc gadiem sapratu, kādi iemesli izraisīja toreiz to visu). Bet tas negadījums bija kā aukstā duša visās iespējamās nozīmēs!

P.S. Šis ir mans un vienīgi mans viedoklis, kuru nevienam neuzspiežu.

Pļurkt 29.marts 2016 9:48
4 4 Atbildēt

Nu gan nekad nesapratīšu šos kam vēlme ir atvilkt pie pirmās izdevības!

Man tā vēlme atvilkt rodas tikai lai pārbaudītu motora regulējumu pēc kaut kāda nopietnāka remonta.

Visa jaunība pagāja moča mugurā, tādu pašu motodīdītāju kompānijā un NEKAD neatvilkām! Braukājām turpu šurpu izbaudot kompāniju un vēju, nevienam un nekad netraucējot.

p.s. pat ābolus celmaļas dārzā nezagām!

rt 2.aprīlis 2016 7:34
1 0 Atbildēt

Citiem vārdiem, pīpējāt zāli un dzērāt alu? Es gan cenšos atvilkt vienmēr un ar jebkādu transportu. Adrenalīns kačā labāk par jebkādām citām atkarībām...

ak 29.marts 2016 11:01
2 0 Atbildēt

Tik labs raksts, bet beigas tādas bēdīgas nedaudz.... arī gribēju piebilst, ka visu jaunību atbraukaju ar moci, 650 cc, tikai pāris reizes nokritu, pareizāk sakot, apgāzu, jo bija ar blakusvāģi. Nekadu traumu. Tagad pašam moča nemaz nav, bet ar lielu prieku izlaižu līkumu ar paziņas Suzuki 650 cc enduro, gribēju tikai teikt, ka var braukt visu mūžu, bez avārijām. Atkarīgs no temperamenta, un auras. Kad lasīju par avāriju 333 trasē, pašam sametās bail pat vienu mirkli :) ja tā nebūtu notikusi, tad kasinsh vēl šodien varbūt braukātu ar moci ikdienā ?

kasinsh79 29.marts 2016 11:09
0 0 Atbildēt

Tā ir, noteikti tā motoslimība vēl turpinātos ilgi :)

Bija paredzēts pat ceļojums pa Sicīlijas un Korsikas kalnu serpentīniem arī. Kam pārvilka strīpu viens liktenīgs (gandrīz) kritiens trasē.

N 29.marts 2016 11:49
2 0 Atbildēt

Protams, ir jādomā kur un kā brauc, bet cits var pakrist arī uz trepēm uz lauzt sprandu.

Kā jau minēts - nokrita trasē nevis uz ielas.

Maraton 29.marts 2016 17:52
1 3 Atbildēt

Gala meklētājs vienmēr izdarīs TO.

Pļurkt 30.marts 2016 19:29
0 0 Atbildēt

Dīvānāpirdējs vienmēr nopirdīsies - jautājums ir tikai kad, nevija vai!

Niks 29.marts 2016 22:44
2 0 Atbildēt

Lai gan uz pusi neesmu bijis tik kaislīgs motobraucējs kā raksta autors (ņemot vērā autora nobrauktos km uz moča, apmācības trasē un nopietno pieeju ekipējumā izvēlē un iegādē) taču arī mani motoprieki izbeidzās tajā brīdī, kad iekļuvu avārijā. Lai arī trauma manā gadījumā, salīdzinoši ar autora veselības problēmām tāds nieks vien bija, taču tas pazudināja manī vēlmi turpmāk nodarboties ar šo hobiju.

Redzinalds 30.marts 2016 9:26
5 0 Atbildēt

Ta sajuta, ka esi nemirstigs, beidzas pec pirmas nopietnas avarijas. Ja paveicas un paliec +/- vesels, tad mainas visa attieksme pret dzivi, pret brauksanu, pret tuviniekiem. Pats nobraucu gandriz 2 sezonas ar Suzuki SV650... tiem, kas uzskata, ka tas nav nopietns mocis... LAI IZBRAUC... Un noslegumaa viena vieda viira (daudzkartejs Latvijas chempions motoshosejaa) komentars, par manu tieksmi nopirkt jaudigu moci, bez pieredzes pat ar mopedu... " "Nopirkt jaudigaku moci TU vienmer paspesi, bet ta cena, ko samaksasi par moci, ko nespej valdit, var but DZIVIBA!"

Kanibaals 30.marts 2016 10:33
9 3 Atbildēt

>Motocikla manevrētspēja sastrēgumos – pilnīgi noteikti tā ir viena no lielākajām baudām lēni izbraukt starp auto rindām korķos un aizbraukt no krustojuma pirmajam! Pārliecinājos, ka tas nav aizliegts – vairākas reizes mani palaida garām arī CP ekipāžas, pavirzoties sāņus.

Tas ka CP neaptur nenozīmē, ka nav aizliegts. CP jau arī strādā tādi kas ar motocikliem braukā. Braukšana starp joslām ir aizliegta, pie tam izlienot priekšā pie sarkanā vēl jo vairāk. Mani gan tas netraucē, bet kaitina tā uzstājība izlīst par katru cenu, pat ja vietas nepietiek. Pie tam pārsvarā motobraucēji ir gļēvuļi, kuri kādu auto saskrāpējot visticamāk no CSNg aizlaidīsies.

Vova 30.marts 2016 13:02
4 10 Atbildēt

Ja palasās komentārus, ļoti uzskatāmi kļūst redzams, cik labi autovadītāji ir apguvuši, kas ir aizliegts gājējiem, velosipēdistiem, motociklistiem un visiem citiem. Vienīgi baļķis savā acī allaž paliek nepamanīts...

Kaspars 30.marts 2016 13:08
2 1 Atbildēt

Palasi no sakuma noteikumus un tad barsties ar gudribam!

Pļurkt 30.marts 2016 19:27
8 0 Atbildēt

Pietiekami bieži sūtītāji lasīt noteikumus paši par ar ievadu nav tikuši galā!

Kanibaals 31.marts 2016 10:07
4 0 Atbildēt

LAPK 149.7

Par nebraukšanu pa apzīmētu joslu (braukšana starp joslām) —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecpadsmit euro apmērā.

Par uzbraukšanu 934., 935. vai 936.ceļa apzīmējumam —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecpadsmit euro apmērā.

CSN

108. Ja brauktuve sadalīta joslās ar ceļa apzīmējuma līnijām, transportlīdzekļa vadītājam jābrauc tikai pa joslām. Uzbraukt uz pārtrauktajām ceļa apzīmējuma līnijām atļauts tikai pārkārtojoties.

me 31.marts 2016 13:39
0 0 Atbildēt

Cik reizes drīkst pārkārtoties? (mainīt joslas)

Kanibaals 31.marts 2016 10:05
1 0 Atbildēt

Nu kāds vēl baļķis autovadītāju acī? Vienmēr autovadītāji tie vainīgie, jo tie ir vienīgie ko reāli soda par CSN pārkāpumiem, tā arī rodas tā statistika.

Ikdienā pa Rīgu braukājot lielākie pārkāpumi ko novēroju ir virzienrādītāju nelietošana un vietām ātruma pārsniegšana tas arī viss. Traucēšana moto braucējiem atvilkt pilnā ručķā nav pārkāpums.

Agresīvo braucēju vairs tikpat kā nav, ko nevar teikt par moto braucējiem. Par gājējiem un riteņbraucējiem vispār nav pat vērts izteikties, slāj un brauc vien pēc paša sapratnes, "kritiskā masa" bez "kritiskās domāšanas".

ABECEDE95 31.marts 2016 11:55
0 0 Atbildēt

Povorotņiki un ātrums, saki? HA!

Pa kreisi pareizi nogriezties prot labi, ja viens no piecdesmit. Arī nogriešanās pa labi 90%-tiem vēl ir neapgūta lieta. Par pareizu apgriešanos uz ceļiem ar sadalošo joslu nemaz negribu i` runāt.

Puse, ja ne vairāk, šoperīšu noturēt savu miskasti apzīmētas braukšanas joslas robežās nespēj - taisni braukt neprot, jopcik! Un kā ar 513. - 518. c/z prasību neievērošanu? Kā ar ceļa došanas pienākuma neievērošanu attiecībā pret gājējiem un velosipēdistiem, nogriežoties krustojumā, un pat uz neregulējamām pārējām? Varu turpināt vēl un vēl, un vēl...

Vienkārši Tu nepamani to, ko pamanu es, draudziņ. OK - pamanīt šo bardaku ir mana profesija, par ko es saņemu atalgojumu.

Kanibaals 31.marts 2016 12:04
0 0 Atbildēt

Uz auto skaitu protams ir pārkāpumi, bet CSN nezināšana ir kas cits nekā apzināta CSN pārkāpšana.

ABECEDE95 31.marts 2016 12:31
8 0 Atbildēt

OK, piekritīšu. Domu sapratu.

Ek, būtu manā varā - 1 x 5 gados visi vadītāji, VISI kā viens, pārliktu vismaz B-kat. teoriju CSDD. Apliecības derīguma termiņš arī amatieriem būtu 5 gadi un kāmēr teorija nav pārlikta - jaunu apliecību neizsniedz. Gluži kā ar med. uzziņu - nav uzziņa, nav apliecība. Nav teorija - nav apliecība.

kasinsh79 30.marts 2016 13:06
4 0 Atbildēt

Nav jau tik būtiski, vai oficiāli atļauts vai aizliegts. Fakts, ka CP to mierīgi atļauj. Jo ar moci sastrēgumu nav vispār :)

Tas man tagad ļoti pietrūkst, auto sēžot...

ak 31.marts 2016 8:35
1 0 Atbildēt

Nu, ja ar moci nebrauc cauri sastrēgumam, tad tam pilsētā visa jēga pazūd. Man nav žēl, es, ja redzu , ka kāds ar moci starp stāvošām joslām bīdās, vēl pavirzos, lai tiek garām. Lai vismaz kāds papriecājas pat to, ka korķī nav jāstāv.

Kanibaals 31.marts 2016 10:12
8 1 Atbildēt

Tieši tā, bet mocisti uzskata ka tas bez maz ir pienākums pavākties malā tā it kā šie ar migalkām brauktu, un ja viņuprāt pietiekoši ātri nepavācies malā, tad esi pelnījis spērienu pa durvīm. Brauc ar tālajām gaismām, rupji pārkāpj CSN, pārsniedz ātrumu un brīnās par sasvstarpējās cieņas trūkumu. No kurienes lai tas rodas? :)

kasinsh79 31.marts 2016 10:24
15 0 Atbildēt

Tie noteikti nav VISI mocisti.

Jo, es, piemēram, ne reizi tā netiku izpildījies.

Vienmēr uzskatīju, mocis ir ļoti manvrētspējīgs transportlīdzeklis, tāpēc varu izbraukt tur, kur auto nevar. Bet pielāgojos tam ES, nevis citi satiksmes dalībnieki.

Palaidniex 1.aprīlis 2016 9:07
9 0 Atbildēt

Zelta vārdi, kaut nu tā domātu kaut 90% motocikletistu...

Labs rādīājs ir moča numurzīmes stiprinājuma veids - ir viena daļa, kuri to stiprina kā pienākās, labi redzamu, bet ir daži, kam tā tīri vai nejauši ieliekās tā, ka pat guļot uz asfalta blakus mocim to būs pagrūti izlasīt... Par spēju atbildēt par saviem darbiem tas nunekādi neliecina. Tiem parasti ir grūtības ar CSN ievērošanu un kamēr uz moča un ķiverē - bravūras un huļiganisma atlikulikām...

Palaidniex 1.aprīlis 2016 9:14
5 0 Atbildēt

Strap citu šāds uzskats trūkst arī visiem labi zināmajam Kiesneram - nevis uzspiest sevi citiem un biedēt citus, bet savas vajadzības pielāgot satiksmei.

Pļurkt 1.aprīlis 2016 12:13
1 0 Atbildēt

Es pats kā motociklists ar ļoti lielu stāžu, braucot ar auto vienmēr joslā apstājos tā lai mocis varētu pabraukt garām pa to pašu joslu - nevis starp joslām, bet pa to pašu. Tas man ir kā likums pilnīgi neatkarīgi no tā vai aizmugurē ir kāds mocis saskatāms vai nē!

Ar auto braucot ja kāds mocis "pabāž" degunu aiz manis, es ja tik ir iespēja pavācos uz labo pusi, lai dzen.

Braucot ar moci, ja kāds mani grib apdzīt, tad es ieņemu vietu [pie apmales un ja vajag tad 0,5 metru no apmales, tā lai pat fūra var apdzīt. Ir bijis ka vieglais apdzen pa visu pie pretīmnākošās fūras.

Braucot ar moci par katru varu nelienu, ja mani smuki nelaiž garām. Un ja arī nepalaida, tad kulakus nekratu un spoguļus nelaužu.

Vēl svarīgs fakts!! Es nelienu starp joslām, bet tai pašā joslā ar vieglo, kur garantēti vietas pietiek abiem.

Valodnieks. 31.marts 2016 11:42
0 0 Atbildēt

Nē, ir atļauts.

Vienā joslā var atrasties auto+mocis, tāpēc vienīgais normatīvais akts, kas to regulē ir CSN 119. punkts, kas lielā mērā nozīmē - jo mazāks attālums līdz blakus mašīnai, jo mazākam jābūt tavam ātrumam.

Ilgi un dikti ir bijušas diskusijas par šo jautājumu, un, gala rezultātā krietni gudrākas galvas par mūsējām, ir nonākušas pie secinājuma, ka DRĪKST! Tāpēc tieši to māca motoskolās, tāpēc CP nevienu par to nemēģina sodīt un tāpēc CSDD A kategorijas eksaminētāji arī drīzumā brauks ar močiem - tieši lai varētu pārbaudīt cilvēka prasmes braukt ar moci starp auto rindām.

Kas attiecās uz auto braucējiem - kāpēc nevar sastrēgumā stāvēt joslai pa vidu? Kāpēc visiem jāizkārtojas zig-zagā pa visu joslu? Ir redzēti cilvēki, kas sastrēgumos stāv arī starp joslām? Nu kāpēc tas ir vajadzīgs, ja katrs mocis nozīmē par vienu mašīnu sastrēgumā mazāk? Kāpēc nelaist?

Pļurkt 31.marts 2016 12:09
0 0 Atbildēt

Tieši tas ko es jau simtām reižu esmu teicis!

Mēģina kaut ko atrast, bet IEVADU nav lasījuši!!

1.7. braukšanas josla — jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;

Īpaši apdāvinātjiem paskaidrošu:

a) nekur nav rakstīts ka nevar atrasties divi, trīs utt, ja tikai vieta atļauj, pie kam intervālu nosaka cits punkts.

b) nemaz nerunājot par močiem => var atrasties tik daudz cik tur var savietoties NETRAUCĒJOT citiem un vienalga ar ko - kaut vai ar lokomotīvēm.

Komunistu laikos šis kritērijs bija precīzi atrunāts, bez nekādām divdomībām, bet "brīvajā" Latvijā kā vienmēr sačakarēja visu ko vien tik varēja sačakarēt un kas vēl nebija sačakarēts! Kāda dāmīte nagus lakojot aizmirsa nodrukāt pāris pantu, bet visa tālākā ierēdniecība lauž šķēpus gadu desmitiem kā tur to izskaidrot.

Kanibaals 31.marts 2016 12:10
1 0 Atbildēt

Drīkst braukt tajā pašā joslā, kā pats saki, bet nevis zigzagā mētājoties starp joslām un braucot pa CHA. Tas atbilst LAPK kā "agresīva braukšana". Līšana starp mašīnām nav braukšana vienā joslā, moča gabarīti nebeidzas riepu platumā. Atļauts būs tad, kad CSN tas būs ierakstīts.

>ja katrs mocis nozīmē par vienu mašīnu sastrēgumā mazāk? Kāpēc nelaist?

Katrs palaistais mocis nozīmē vēl vienu moci, kas iebrauc krustojumā pie sarkanā.

Ezis UK 23.maijs 2016 22:47
2 0 Atbildēt

Žēl ka nepaveicās,bet džeks trenējās,laikam vienādi sākām no stulba "Laudas"uz ceļa līdz sporta meistaram pēc gada tiku. Domāju tas ļāvis braukt ar auro 40 gadus bez avārijām un tagad Londonā "atpūšos"vizinoties ar scooteri,protams nav enduro,bet UK tam īsti nav ,kur "atrauties"un zinu reakcija vairs nav tā. Jauku sezonu Jums!

XX7 28.decembris 2016 19:02
0 3 Atbildēt

Tas.ka beidzi braukt ar moci,ir apsveicami.Iesaku to pašu darīt arī ar autiņu.Ja pēc 20 tūkstoši nobraukšanas pa trasēm vel nejūti moci un nejēdz kur un kad var griezt virsū,tad pareizi vien dari,ka vairs nebrauc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti