Jau septīto reizi pēc kārtas VW 1,4 litru TSI benzīna dzinējs iegūst "Gada dzinēja" balvu 1,0 līdz 1,4 litru tilpuma kategorijā. Tas padarījis TSI par veiksmīgāko dzinēju konkursa 15 gadu vēsturē. VW ieguva arī "Labākā jaunā dzinēja" balvu par TSI tehnoloģiju ar automātisko cilindru deaktivizāciju.
Kopš 2006. gada Volkswagen no "Gada dzinēja" žūrijas kopumā ir saņēmis 12 trofejas par nemitīgi uzlaboto 1,4 litru TSI dzinēju ar iekšējo apzīmējumu EA 211 - septiņas uzvaras savā kategorijā, divas uzvaras kopumā, divas "Labākā jaunā dzinēja" balvas un vienu "Gada zaļais dzinējs" balvu. Starptautiskā komiteja, ko pārstāv 87 industrijas žurnālisti, TSI tehnoloģijai piešķīrusi vēsturisku uzvaru virkni. Tajā pašā laikā Volkswagen uzsāk arī jaunu dzinēju ražošanas ēru ar savu jaunievedumu - TSI ar ACT cilindru deaktivizāciju.
Volfsburgā bāzētā sabiedrība bija pasaulē pirmais ražotājs, kas pagājušajā gadā ieviesa aktīvās cilindru vadības (ACT) četru cilindru TSI - tehnoloģiju, kas pirms tam bija vairāk pazīstama lielo - astoņu vai divpadsmit cilindru dzinēju klasē. Aktīvā cilindru vadība debitēja Polo un Golf 103 kW / 140 PS 1,4 TSI. Otrā un trešā cilindra pagaidu izslēgšanās, apvienojumā ar ekonomisku braukšanas stilu, samazina degvielas patēriņu par vairāk nekā 0,5 litriem uz 100 kilometriem.
Pat ar diviem cilindriem lieliski sabalansētais 1,4 TSI darbojas tikpat klusi un ar zemu vibrāciju, kā ar četriem aktīviem iekšdedzes dzinēja nodalījumiem. Visi mehāniskie pārslēgšanās procesi notiek viena sadales vārpsta rotācijas posma laikā. Atkarībā no motora apgriezieniem, tas aizņem tikai no 13 līdz 36 milisekundēm. Pavadošā iejaukšanās aizdedzes un droseļvārsta procesos nodrošina vienmērīgu pāreju.
Aktīvās cilindru vadības sastāvdaļas kopā sver tikai 3 kg. To pievadi, sadales vārpstas un nesošie rāmji ir integrēti cilindru siltumā; divi zemas berzes gultņi samazina vārpstas berzi. Svarīgi zināt, ka tikai ar TSI koncepciju (benzīna tiešā iesmidzināšana plus turbo uzlāde) cilindru deaktivizācija ir iedomājama tādā veidā, kādā tā tiek īstenota jau šodien.
Salīdzinot ar savu priekšteci, TSI dzinēja degvielas patēriņš un CO2 emisijas vērtība tika samazināta līdz 9 procentiem, daļēji arī pateicoties tādiem pasākumiem kā iekšējās berzes samazināšana, svara samazināšana un siltuma vadības optimizēšana. Potenciālie ietaupījumi saistībā ar novatorisko aktīvās cilindru vadības (ACT) funkciju ir līdz pat 15 procentiem.
Volkswagen ir pasaules līderis dzinēju uzlādes stratēģiju izstrādē dzinējiem ar tiešo degvielas iesmidzināšanu. Līdz šim Volkswagen ir saražojusi vairāk nekā 3,8 miljonus TSI dzinēju piecās ražotnēs visā pasaulē. 140 PS TSI ar automātisko cilindru deaktivizāciju (ACT) pašlaik ir pieejams Polo un Golf. Šodien Štutgartē abas balvas pieņēma Volkswagen benzīna dzinēju izstrādes vadītājs Dr. Rīdigers Šengels (Dr. Rüdiger Szengel) un Volkswagen benzīna dzinēju izstrādes pamatattīstības EA 211 vadītājs Hermanis Midendorfs (Hermann Middendorf).
Lieliski, par tiem gultņiem man prieks, bet milisekundes, jā pēc plūdiem milisekundes daudzi meklēs. Redz, vācu aviācijā saka,- elektronika uzticamāka par mehāniku.