Japānas autobūves kompānija Nissan publicējusi jaunās paaudzes krosovera „Qashqai”attēlus un atklājusi tehnisko informāciju.
Jaunais „Qashqai”tiks ražots uz CFM platformas, kas ir pamatā arī jaunajam „X-Trail.” Krosovera gabarīti mainījušies sekojoši: garumā tas pieaudzis par 49 mm, platumā – par 20 mm, bet augstums sarucis par 15 mm. Brīvā telpa virs priekšējo un aizmugures pasažieru galvām pieaugusi par 10 milimetriem, bet bagāžnieka apjoms - par 20 litriem līdz 430 litriem.

Foto: Publicitātes foto
Inženieri uzlabojuši automobiļa aerodinamiku (koeficients 0,32) un konstrukcijā iekļāvuši radiatora aizvaru sistēmu, kas ātrumā virs 30 km/h tās automātiski aizver, izmainot gaisa plūsmas virzienu. Aizvari atkal atvērsies tikai tad, kad elektronika konstatēs, ka motoram nepieciešama papildu dzesēšana. Šāda sistēma jau no rūpnīcas pieejama visiem dīzeļa „Qashqai”ar mehānisko kārbu.

Foto: Publicitātes foto
„Qashqai” ir jauns elektriskais stūres pastiprinātājs ar diviem darba režīmiem, kas ļauj izvēlēties „vieglāku stūri,” – noderēs, piemēram, parkojoties vai manevrējot šaurās ieliņās vai „smagāku,” kas palielinās slodzi uz stūres ratu un darīs drošāku braukšanu lielākā ātrumā.

Krosovers būs pieejams ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu, bet motoru klāstā iekļauti divi benzīna un divi dīzeļa dzinēji. 1.2 DIG-T benzīna dzinējs attīsta 115 ZS (190 Nm) un strādā pārī ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu un Start-Stop sistēmu. Kā alternatīvu var izvēlēties jaunāko Xtronic-CVT automātisko kārbu. Motora vidējais degvielas patēriņš ir 5,6 litri uz 100 km, kas ir par 0,6 litriem mazāk nekā vecajam 1,6 litru agregātam. Savukārt divlitru atmosfēriskā benzīna motora vietu ieņems 1,6 litru turbo agregāts, kas attīsta 150 ZS (240 Nm) un „Qashqai” pircējiem kļūs pieejams no nākamā gada vasaras.

Foto: Publicitātes foto
Dīzeļdzinēju izvēlē iekļauti 1,5 un 1,6 litru turbo agregāti ar 110 un 130 ZS jaudu. Pirmais no tiem salīdzinot ar priekšteci kļuvis klusāks un vieglāks, bet griezes moments pieaudzis par 20 Nm. Jaudīgākais dīzelis tērē vidēji 5 litrus uz 100 km, bet kaitīgo CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 130 g/km. Jaunajā paaudzē „Qashqai” komplektēts ar palielinātas berzes diferenciāļa elektroniskās imitācijas sistēmu un „Nissan Chassis Control” sistēmu, kas samazina virsbūves šūpošanos. Automobilim ir gaismas diožu lukturi, NissanConnect multimediju komplekss ar 7 collu informācijas ekrānu, Bluetooth un AUX, USB, parkošanās palīgsistēma. Drošības sistēmas apkopotas „Nissan Safety Shield” paketē, kurā iekļauta automātiskā bremzēšanas sistēma, kas cenšas nepieļaut sadursmi ar priekšā braucošo transportlīdzekli, ceļazīmju atpazīšanas sistēma, sistēma, kas brīdina par vadītāja nogurumu utt.

Foto: Publicitātes foto
Daudzi interneta resursi prognozēja, ka jaunais „Qashqai” tāpat kā priekštecis būs pieejams ar dažādu riteņu garenbāzi un par papildu maksu iegūstamo trešo sēdekļu rindu, taču šodien attiecībā uz šo jautājumu nekāds apstiprinājums vai noliegums no ražotāja puses nav iegūts.

Foto: Publicitātes foto
Jaunās paaudzes „Nissan Qashqai” ražošana Lielbritānijas Sanderlendā sāksies šā gada decembrī.

Foto: Publicitātes foto
"Daudzi interneta resursi prognozēja, ka jaunais „Qashqai” tāpat kā priekštecis būs pieejams ar dažādu riteņu garenbāzi un par papildu maksu iegūstamo trešo sēdekļu rindu, taču šodien attiecībā uz šo jautājumu nekāds apstiprinājums vai noliegums no ražotāja puses nav iegūts."
Un jā, šitas ir bullšits. Ražotājs jau sen ir paziņojis, ka septiņvietīgās versijas nebūs. Tā vietu ieņems x-trail. Bet, nu jā, redzams, ka iauto patīk mētāties ar nepatiesu informāciju.