Audi TT bezceļu automobiļa prototips 1

Audi Latvia | 20.aprīlis 2014 9:55

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu.

Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

Foto: Publicitātes attēls

„Audi TT bezceļu automobiļa prototips sniedz ieskatu tajā, kādu mēs varētu iedomāties jauno TT saimes modeli*,“ uzsver AUDI AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs. „Tas apvieno TT sportiskos gēnus ar Audi kompaktās klases apvidus auto priekšrocībām. Plug-in hibrīdpiedziņa ar induktīvās uzlādes iespēju ir milzīgs solis uz priekšu automobiļu rūpniecības nākotnē. Mēs izvēlējāmies prezentēt Audi TT bezceļu automobiļa prototipu Ķīnā, mūsu otrajā lielākajā pašmāju tirgū, jo tā pārstāv rītdienas mobilitāti pilsētā — tā ir ilgtspējīga, dinamiska, inteliģenta un vienota.“

Plug-in hibrīdpiedziņa

Audi TT plug-in hibrīdpiedziņas prototipa jauda ir 300 kW (408 ZS), bet griezes moments — 650 Nm. No 0 līdz 100 km/h prototips ieskrienas 5,2 sekundēs, un tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Tas patērē tikai 1,9 litrus degvielas uz 100 kilometriem, kas atbilst CO2 izmešu daudzuma rādītājam 45 g uz kilometru. Audi TT bezceļu auto var nobraukt 50 kilometrus tikai ar elektroenerģiju, līdz ar to neradot izmešus, bet kopumā nobraucamais attālums ir 880 kilometri.

2,0 l TFSI iekšdedzes dzinēja jauda ir 215 kW (292 ZS) un griezes moments — 380 Nm. Četru cilindru dzinējs ar divu litru tilpumu un lielu turbokompresoru ir aprīkots ar progresīvām efektivitātes tehnoloģijām. Daļējas noslodzes gadījumā netiešās iesmidzināšanas funkciju papildina tiešās iesmidzināšanas sistēma, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu. Izplūdes kolektors ir iebūvēts cilindra galvā, kas ir pamats efektīvai temperatūras vadības sistēmai.

Īpašs atdalošais sajūgs savieno šķērsvirzienā izvietoto 2,0 l TFSI dzinēju ar elektrodzinēju, kura jauda ir 40 kW, bet griezes moments — 220 Nm. Šaurais diska formas elektrodzinējs ir iebūvēts sešpakāpju e-S tronic pārnesumkārbā. Dubulta sajūga pārnesumkārba nogādā griezes momentu uz priekšējiem riteņiem. Uz Audi TT bezceļu automobiļa aizmugurējās ass atrodas otrs elektrodzinējs, kas nav savienots ar piedzņas mehānismu. Tā jauda ir 85 kW un griezes moments — 270 Nm

Aizmugurējās ass priekšpusē ir ar šķidrumu dzesējams litija jonu akumulators, kuru veido astoņi moduļi. Tas nodrošina priekšējās un aizmugurējās ass svara sadales attiecību 54:46, kā arī zemu gravitācijas centru. Akumulatorā iespējams uzglabāt līdz 12 kWh elektroenerģijas, ar ko ir iespējams nobraukt 50 kilometrus. Lādēšanai stacionāri iespējams izmantot Audi wall box uzlādes kasti, kas nodrošina ērtu un pārdomātu uzlādi un ir piemērota dažādiem spriegumiem un kontaktligzdām.

Automobiļa prototips ir veidots izmantošanai arī ar Audi bezvadu uzlādes sistēmu, kas ir induktīva lādēšanas sistēma, kurai nav nepieciešams īpašs savienojums. Sistēma — plātne ar induktivitātes spoli un invertors (maiņstrāvas pārveidotājs) — tiek novietota Audi TT bezceļu automobiļa prototipa stāvvietā un pievienota strāvas avotam. Brīdī, kad automobilis uzbrauc uz plātnes, lādēšanas process tiek uzsākts automātiski. Maiņstrāvas magnētiskais lauks brīvajā telpā virs iekārtas rada 3,3 kW maiņstrāvu, kas nonāk transportlīdzeklī. Strāva tiek pārveidota un ievadīta automobiļa elektriskajā sistēmā.

Kad akumulators ir pilnībā uzlādēts, lādēšana tiek automātiski izbeigta. Tas aizņem aptuveni tikpat daudz laika, cik, lādējot ar vadu, un autovadītājs šo procesu var jebkurā brīdī pārtraukt. Audi bezvadu uzlādes sistēma ir par 90% efektīvāka, un to neietekmē laikapstākļi, piemēram, lietus, sniegs vai apledojums. Maiņstrāvas lauks, kas rodas, automobilim atrodoties virs plātnes, nav kaitīgs ne cilvēkiem, ne dzīvniekiem.

 
Visi komentāri
 
Chankaishi 21.aprīlis 2014 4:03
0 0 Atbildēt

Nu briinishkjiigi, tik tieshaam nesaprotu - kaa ir iespeejams dabuut tik zemu videejo degvielas pateerinju uz 100km! Varbuut tas ir tikai nobraucot 100km? Bet ja brauc, kameer baaka tuksha - 880km? Baakas tilpums tikai nepilni 17l? Jeb kaa to reekjina hibriidauto?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 1

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Seat Arona tagad arī 150 Zs versijā

Kompaktais krosovers no Spānijas tagad būs pieejams arī versijā ar 150 Zs jaudīgu četrcilindru motoru. Lasīt vairāk

 

VinFast President – vjetnamiešu krosovers par 140 000 eiro (+ VIDEO) 5

Vjetnamas uzņēmums VinFast piesaka savu jaunāko modeli – gandrīz 300 km/h ātru luksuss krosoveru par 140 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 190 km/h - ROADPOL Drošības dienu” ietvaros Cēsu pusē fiksēts steidzīgs “BMW” vadītājs 10

Aizvadītajā piektdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori "ROADPOL Drošības dienu" ietvaros Amatas novadā fiksēja kādu autovadītāju, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar ātrumu 189 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti