Japānas autobūves kompānija "Suzuki Motor Corp." paziņojusi, ka atsauc 180 000 automašīnu, kuras ražojusi ASV autobūves giganta "General Motors" (GM) struktūrvienība "Daewoo".
"Suzuki", kas vairākos tirgos ar GM izveidojusi partnerattiecības, norāda, ka 2004.-2008.gadā ražotie "Forenza" un "Reno" modeļi aprīkoti ar gaismas slēdžiem, kas var pārkarst un izkust, radot aizdegšanās riskus.
Šos automobiļus eksportam uz ASV tirgu pēc "Suzuki" pasūtījuma ražojusi kompānija "GM Daewoo", kas šobrīd pazīstama kā "GM Korea".
"Suzuki" paziņojis par automašīnu atsaukumu laikā, kad GM reputāciju jau iedragājusi vairāku miljonu automobiļu atsaukšana.
Kopš šā gada sākuma GM jau kopumā atsaucis vairāk nekā 13 miljonus automašīnu saistībā ar 29 dažādiem drošības riskiem.
ASV valdība GM jau piemērojusi 35 miljonu dolāru (25,5 miljonu eiro) naudassodu par kavēšanos īstenot automašīnu atsaukšanu saistībā ar aizdedzes defektiem.
Šis ir lielākais naudassods, kādu ļauj piemērot ASV likumdošana.
Man ir kauns atzīties, ka manā īpašumā piecus gadus atpakaļ nonāca iespaidīgu izmēru skaists un sudrabaini spīdīgs GM un Korean Daewoo kop-brīnums Chevrolet, precīzu modeļa nosaukumu atturēšos minēt. Angļu forumos tas nosaukts par "piece of crap", citos par "garbage", u.t.t... Diemžēl, ir jāpiekrīt tiem skarbajiem apzīmējumiem. Daewoo automobiļus pareizi uzkonstruēt un izgatavot nemāk, GM savukārt iet tik lētu ceļu, ka kvalitāti tur nekādi nav ko gaidīt. Reklāmās, jeb autoizstādēs, visi siekalām šķīstot no to mutēm, aizrautīgi liela un slavē savus auto, kuri patiesībā pēc jau pārsteidzoši īsa laika to saimniekiem sagādās nebeidzamas galvas sāpes un stresus, dēļ pilnīgi idiotiskiem un dārgiem remontiem, visvisādu mezglu nepārdomātās, līdz galam, konstrukcijas dēļ. Tagad ieaugot tos divus burtus GM, nu, labāk publiski neizteikšos... Varu tikai nožēlot savu tādu eksperimentu... Potenciālajiem auto pircējiem tomēr būtu ieteicams stingri turēties pie patstāvīgām vērtībām, pie vācu auto, un dažām japāņu markām.