Vairāk nekā desmit miljoni autovadītāju Vācijā pārkāpj likumu, pārvietojoties pa valsts ceļiem ar automašīnām, kas nav braukšanas kārtībā, liecina Vācijas automobiļu tehniskās apskates aģentūras GTUE apkopotā informācija.
Aģentūra norāda, ka automašīnu priekšējās gaismas, kas naktī apžilbina pretimbraucošos autovadītājus, riepas ar nepietiekamu protektoru un nevienmērīgas darbības bremzes ir tikai daži no šo automobiļu trūkumiem.
GTUE savas aplēses balstījusi uz defektīvu automašīnu skaitu, kas ierodas uz obligātu automobiļu tehnisko pārbaudi, ko Vācijā nepieciešams veikt reizi divos gados.
Aģentūra lēš, ka pērn aptuveni ceturtdaļa jeb 23,9% no Vācijā reģistrētajiem 43,9 miljoniem automobiļu nav bijuši braukšanas kārtībā.
Apkopotā statistika liecina, ka būtisku defektu skaits salīdzinājumā ar 2012.gadu pieaudzis par 2% un 7% salīdzinājumā ar 2011.gadu.
GTUE skaidro, ka nepilnību palielināšanās galvenokārt skaidrojama ar automašīnu vidējā vecuma pieaugumu. Vidējais pa Vācijas ceļiem braucošo automašīnu vecums ir 8,8 gadi, salīdzinot ar 7,5 gadiem pirms aptuveni desmit gadiem.
Fričiem zelta laiki bija 90-to sākumā, kad pēc rietumu auto izslāpušie baltieši savāca teju visus pēdējos šrotvēgenus, kas vien bija pieejami. Pašlaik situacija auto plačos vāczemē ir mainījusies. Auto ir vecāki, vairāk nobraukti un sliktāk apkopti. Krīze bijusi arī tur, sekas redzamas autoparka tehniskajā stāvoklī. Nupat viens paziņa no turienes atdzina itin labu 2005.gada e-mersi, kas apkopes un eļļas maiņas nebija pieredzējis vismaz 5 gadus. Diemžēl, jaunā vāciešu paaaudze pret auto apkopēm izturas daudz nevīžīgāk, kādēļ autoparks viņiem pašlaik ir sliktākā stāvoklī nekā 90-tajos gados. Naudiņas žēl.
Pie tam turki un to pēcteči nav tas pats kas vācieši.