Nissan iepazīstina ar vilkšanas sistēmu, kam nav nepieciešams autovadītājs (+ foto)

Foto: Publicitātes attēls

Nissan Newsroom Baltia | 9.decembris 2016 10:47

Nissan Motor Co., Ltd. savā rūpnīcā Opamā, Japānā ieviesis jauninājumu – inteliģento automobiļu vilkšanas sistēmu (Intelligent Vehicle Towing — IVT), kas ir pilnībā automatizēta automobiļu vilkšanas sistēma.

Nissan cenšas padarīt cilvēku, automobiļu un sabiedrības savstarpējo mijiedarbību aizraujošāku saskaņā ar savu Inteliģentās mobilitātes vīziju — koncepciju par to, kā automobiļi tiks vadīti, darbināti un integrēti sabiedrībā. Šajā jaunajā projektā ir izmantotas kartēšanas un sakaru tehnoloģijas, lai sasaistītu inteliģento un pilnībā elektrisko automobili ar infrastruktūru, tādējādi sekmējot Nissan Inteliģentās integrācijas ieceres īstenošanu.

Par jauno tehnoloģiju.

IVT sistēmā ir izmantots pārveidots Nissan LEAF, lai patstāvīgi vilktu sastāvu ar rūpnīcā izgatavotajiem automobiļiem maršrutā starp paredzamajām iekraušanas un izkraušanas zonām rūpnīcas teritorijā.

Pretēji ierastajām automātiski vadāmajām automobiļu sistēmām, ko izmanto rezerves daļu transportēšanai un kam nereti ir nepieciešams uzstādīt sliedes vai izmantot lielu apjomu magnētisko lenšu, šīs sistēmas darbībai nav nepieciešama nekāda īpaša infrastruktūra. Velkošais automobilis ir aprīkots ar virkni kameru un lāzera skeneru, kas atpazīst joslu marķējumu, ierobežojumus un potenciālos šķēršļus, kā arī konstatē automobiļa apkārtnē esošo bīstamību. Saskaņojot šo informāciju ar kartes datiem, velkošais automobilis aprēķina savu atrašanās vietu, bez jebkādiem palīglīdzekļiem mērojot ceļu uz galamērķi. Velkošais automobilis pārvietojas ātrumā, kas atbilst rūpnīcas teritorijā noteiktajiem ātruma ierobežojumiem, un automātiski apstājas, konstatējot šķērsli vai bīstamību tā ceļā. Automobilis turpina ceļu tikai tad, kad ir pārliecinājies, ka tālākajā ceļā nav nekādu šķēršļu.

Vilkšanas maršrutu var vienkāršā veidā pielāgot atbilstoši izmaiņām ražošanas procesos vai automobiļu transportēšanas maršrutos. Visi velkošie automobiļi, kuru vadīšanā netiek iesaistīti autovadītāji, ir savienoti ar centrālo satiksmes vadības sistēmu, kas var pārraudzīt katra automobiļa atrašanās vietas datus, braukšanas ātrumu, atlikušo akumulatora uzlādes līmeni un automobiļa darbības stāvokli. Kad divi velkošie automobiļi, kuri pārvietojas bez autovadītāju iesaistes, nonāk krustojumā, vadības sistēmas algoritms nosaka, kuram automobilim ir braukšanas priekšroka, turklāt ārkārtas situācijā šī sistēma var attālināti apturēt automobiļus.

Tehnoloģijas izstrādes vēsture.

Nissan rūpnīcā esošā loģistikas sistēma paredz, ka autovadītāju komanda transportē gatavos automobiļus no ražošanas līnijas beigām uz rūpnīcā ierīkoto izkraušanas un iekraušanas laukumu, kur automobiļi tiek tālāk iekrauti kuģos. Līdz ar IVT ieviešanu Nissan varēs palielināt ražošanas efektivitāti.

Tā kā šīs sistēmas izmēģinājumi aizsākās apmēram pirms gada, rūpnīcā ir veikti vairāk nekā 1600 ar to saistīti izmēģinājuma braucieni. Apkopotie dati tika izmantoti, lai nodrošinātu sistēmas uzticamu darbību rūpnīcas teritorijā. Tika izstrādāta arī drošības sistēma un atteikumdroša sistēma, lai risinātu potenciālos riskus un negaidītus apstākļus, ar kādiem varētu saskarties IVT sistēma autonomās braukšanas laikā, tostarp saistībā ar nelabvēlīgiem laikapstākļiem un braukšanu nepietiekama apgaismojuma apstākļos. Nissan turpinās šīs sistēmas pārbaudes savā rūpnīcā un izvērtēs iespējas ieviest to arī citās rūpnīcās Japānā un ārpus tās.

Nissan jau vairākus gadu desmitus nodarbojas ar autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādi. Augustā uzņēmums laida klajā godalgoto ProPILOT tehnoloģiju, kas paredzēta autonomai braukšanai vienas lielceļa braukšanas joslas ietvaros. IVT turpina apliecināt Nissan holistisko pieeju attiecībā uz mobilitāti, paplašinot autonomās braukšanas tehnoloģiju sniegtās priekšrocības un padarot tās pieejamas ne tikai personīgam lietojumam.

Šajā projektā iegūtie dati un zināšanas ļaus paplašināt autonomās braukšanas tehnoloģiju lietojumu, lai piedāvātu jaunus risinājumus gan Nissan klientiem, gan sabiedrībai kopumā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto (+ VIDEO) 7

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš sarunājas ar Paulu Timrotu, pieskaroties pašlaik aktuālām tēmām, tostarp automobiļu elektrifikācijai, satiksmes drošībai, infrastruktūrai un plānošanai. Lasīt vairāk

 

Ford atsauc 33 400 Kuga hibrīdautomobiļus 1

Ford pārtraucis krosovera Kuga Plug-in-Hybrid pārdošanu, bet 33 400 Valensijas rūpnīcā saražotajiem automobiļiem būs jāierodas uz remontu. Lasīt vairāk

 

Transporta attīstības plāna uzdevumu īstenošanai nākamiem septiņiem gadiem vajadzīgi ap 4,4 miljardi eiro 1

Transporta attīstības plānā definēto uzdevumu īstenošanai nākamajos septiņos gados tiek lēsta kopējā summa aptuveni 4,4 miljardu eiro apmērā, šodien, prezentējot Transporta attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam, stāstīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ligita Austrupe. Lasīt vairāk

 

BMW hibrīdautomobiļi var aizdegties 11

Vairāk nekā 26 000 BMW un Mini automobiļu ar hibrīdiekārtām nāksies iegriezties servisos, lai novērstu defektu, kas var novest pie īssavienojuma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti