Toyota paziņojusi globālos ikgadējos rezultātus un atkārtoti apstiprinājusi apņemšanos sasniegt oglekļa neitralitāti 1

 

Foto: iAuto.lv

Toyota | 14.maijs 2021 11:50

Toyota Motor Corporation (TMC) paziņojusi finanšu rezultātus fiskālajam gadam, kas noslēdzās 2021. gada 31. martā. Uzņēmums arī izklāstīja savu pieeju, lai līdz 2050. gadam panāktu oglekļa neitralitāti, izmantojot iekļaujošu, dažādās tehnoloģijās balstītu pieeju, kas nodrošinās, ka neviens klients netiks “atstāts aiz muguras”.

Neskatoties uz COVID-19 pandēmiju, Toyota transportlīdzekļu realizācija pasaulē sasniedza 7 646 000 vienību, kas ir samazinājums par 1 309 000 vienībām salīdzinājumā ar iepriekšējo fiskālo gadu. Konsolidētie neto ieņēmumi attiecīgajā periodā bija 27 214,5 miljardi jenu, kas ir samazinājums par 2 651,9 miljardiem jenu. Saimnieciskās darbības ieņēmumi samazinājās no 2 399,2 miljardiem jenu uz 2 197,7 miljardiem jenu, kamēr peļņa pirms nodokļu samaksas sasniedza 2 932,3 miljardus jenu. Tīrā peļņa palielinājās no 2 036,1 miljardiem jenu līdz 2 245,2 miljardiem jenu.

Komentējot rezultātus, Kenta Kons, TMC finanšu direktors (CFO) norādīja: “Kopš globālās ekonomiskās krīzes mēs spējām samazināt izmaksas un sasniegt peļņas slieksni ar diviem miljoniem mazāk vienību, cenšoties radīt aizvien labākus automobiļus.”

Tiekšanās uz oglekļa neitralitāti, neatstājot nevienu klientu “aiz muguras”

Džeimss Kafners, TMC digitālo tehnoloģiju direktors (CDO), paskaidroja Toyota stratēģiju oglekļa neitralitātes sasniegšanai: “Toyota ir pilnībā apņēmusies līdz 2050. gadam panākt oglekļa neitralitāti visā pasaulē un turpinās investēt dažādās zemu oglekļa emisiju tehnoloģijās un inovatīvos risinājumos, lai nodrošinātu, ka mēs atbilstam mūsu klientu vajadzībām katrā valstī un reģionā.”

Toyota ir apņēmusies nodrošināt oglekļa neitralitāti; visiem – ne tikai atsevišķām grupām vai reģioniem. Automobiļu rūpniecībā oglekļa neitralitāte nozīmē panākt CO2 emisiju nulles līmeni visos procesa ciklos – ražošanā, transportēšanā, ekspluatācijā, degvielas uzpildē vai elektriskajā uzlādē, kā arī transportlīdzekļa otrreizējā pārstrādē vai utilizācijā.

Daži cilvēki uzskata, resursu koncentrēšana tikai uz vienu risinājumu ļaus ātrāk sasniegt oglekļa neitralitātes mērķi. Tomēr Toyota uzskata, ka rūpīga investēšana vairākās tehnoloģijās būs ātrāks un iekļaujošāks veids, kā panākt oglekļa neitralitāti visā pasaulē.

Ieguldījumi zemu oglekļa emisiju produktos un tehnoloģijās

Zemu emisiju elektrificētu risinājumu radīšana plašam patēriņam ir daļa no Toyota DNS. Jau šobrīd Toyota visā pasaulē ir pārdevusi vairāk nekā 17 miljonus elektrificētu transportlīdzekļu, no kuriem gandrīz divus miljonus 2020. gadā vien. Toyota klāstā ir 55 praktiski, uzticami un cenas ziņā pieejami elektrificēti transportlīdzekļi, kas ļauj apmierināt klientu vajadzības visā pasaulē, vienlaikus cenšoties nodrošināt optimālu tehnoloģiju, lai mazinātu oglekļa emisijas katrā gadījumā.

Šī pieeja aktīvi turpināsies, un līdz 2025. gadam Toyota paplašinās savu globālo elektrificēto klāstu līdz 70 produktiem, ieskaitot 15 simtprocentīgi elektriskos modeļus.

Lai nodrošinātu, ka šie produkti ir vispieejamākie un visefektīvākie, Toyota turpinās veikt ievērojamus ieguldījumus jaunās akumulatoru tehnoloģijās, piemēram, cietvielās, un arvien efektīvākos elektromotoros un uzlabotā elektronikā.

Turpmāka ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas attīstīšana plašākai pieejai oglekļa neitralitātei

Vienlaikus Toyota turpinās aktīvi investēt savā pasaulē vadošajā degvielas šūnu tehnoloģijā. Toyota uzskata, ka degvielas šūnu tehnoloģija var palīdzēt attīrīt lielu daļu no visas pasaules transporta ekosistēmas. Piemēram, tā var palīdzēt panākt oglekļa neitralitāti kravas un smagajā transportā, vilcienos, autobusos, taksometros, aviācijā, kuģniecībā un rūpnieciskajos procesos.

Nozarē pieaug izpratne par ūdeņraža ievērojamo ekoloģisko potenciālu, un Toyota novēro arvien lielāku interesi par savu degvielas šūnu tehnoloģiju no plašām industriju un tirgus grupām.

Sasniegt oglekļa neitralitāti ar iekšdedzes dzinējiem

Aplēses liecina, ka pašlaik pasaulē ir vairāk nekā 1,4 miljardi transportlīdzekļu, no kuriem vairums ir ar iekšdedzes dzinēju. Kā daļu no stratēģijas, lai panāktu oglekļa neitralitāti ātrāk, Toyota pēta un testē iespējamos veidus, kā vēl vairāk samazināt oglekļa emisijas.

Ūdeņraža degviela, kā arī citas atjaunojamas e-degvielas alternatīvas, kas iegūtas no ūdeņraža un biodegvielas, varētu palīdzēt samazināt oglekļa emisijas, ko rada pasaulē esošais transportlīdzekļu parks.

Un, ja tas tiktu realizēts, varētu turpināt izmantot ne tikai esošo infrastruktūru, bet visi transportlīdzekļi, ieskaitot jau pārdotos un ekspluatācijā esošos transportlīdzekļus, varētu būtiski samazināt to kopējās oglekļa emisijas.

Apņemšanās nodrošināt oglekļa neitralitāti, neatstājot nevienu klientu “aiz muguras”

Toyota ir apņēmusies līdz 2050. gadam sasniegt oglekļa neitralitāti un ir cieši pārliecināta, ka ir nepieciešami vairāki tehnoloģiju risinājumi, lai to panāktu ātrāk. Tādējādi Toyota uzskata, ka ir labāk saglabāt atvērtu tiesisko regulējumu attiecībā uz oglekļa neitralitāti un neierobežot iespējamos tehnoloģiju risinājumus pārāk agri.

Tas ļaus uzņēmumiem un sabiedrībai strādāt kopā ar visām pieejamām tehnoloģijām, lai sasniegtu labākos un ātrākos rezultātus attiecībā uz oglekļa neitralitāti, izmantojot visus risinājumus un infrastruktūru, kas vislabāk atbilst vietējām vajadzībām.

Neviens uzņēmums vai valsts nevar sasniegt oglekļa neitralitātes mērķi viena pati. Visām nozarēm ir jāstrādā kopā, lai attīstītu jaunas tehnoloģijas un infrastruktūru sadarbībā ar zinātniekiem un akadēmiskajām aprindām, kā arī valstu valdībām un vietējām pašvaldībām.

Toyota vēlas saglabāt savu uzticama partnera pozīciju, lai veidotu produktus un risinājumus, kas būtu piemēroti katras valsts iedzīvotājiem, lai palīdzētu sabiedrībai visā pasaulē ātrāk panākt oglekļa neitralitāti, vienlaikus nodrošinot, ka neviens klients netika atstāts novārtā.

Toyota Motor Europe paaugstina pārdošanas prognozi un plāno 90% elektrifikācijas īpatsvaru 2025. gadā

Toyota Motor Europe aizvadītajā fiskālajā gadā, kas noslēdzās 2021. gada 31. martā, pārdeva 1,009 miljonus vienību.

Mets Harisons, Toyota Motor Europe prezidents un valdes priekšsēdētājs (CEO), komentē: “Mūsu plašais pieejamo elektrificēto produktu klāsts un uzticamās partnerattiecības ir devušas mums spēcīgu noturību šajos sarežģītajos laikos. Kamēr tirgus samazinājās par -14%, mūsu pārdošanas apjomi samazinājās par tikai -7%, nodrošinot mums līdz šim vislielāko tirgus daļu Eiropā. Raugoties nākotnē, mēs turpināsim paplašināt savu elektrificēto piedāvājumu tā, ka neviens klients netiek atstāts aiz muguras ceļā uz oglekļa neitralitāti. Mūsu pārliecība par pieejas pareizību atspoguļojas palielinātā pārdošanas apjomu un tirgus daļas prognozē 2025. gadam.”

Arī Eiropā neviens klients netiks atstāts “aiz muguras” ceļā uz oglekļa neitralitāti

Toyota uzskata, ka ir atbildīga par to, lai ikvienam klientam būtu iespēja izvēlēties vismazākā iespējamā CO2 produktu ceļā uz oglekļa neitralitāti – neatkarīgi no tirgus, segmenta un budžeta.

Nozares prognozes paredz, ka tuvāko 10 gadu laikā Eiropā tiks pārdoti vairāk nekā 200 miljoni jaunu automobiļu. Paredzams, ka no šiem 200 miljoniem aptuveni 45 miljoni būs nulles emisijas automobiļi.

Līdz ar to, kamēr Toyota apņēmīgi strādā pie nulles emisijas transportlīdzekļu (ZEV) pieejamības demokratizācijas, lai dotu vislabākās izredzes palielināt ZEV realizācijas apjomu virs plānotajiem 45 miljoniem vienību, uzņēmums arī aktīvi strādā pie CO2 emisiju samazināšanas pārējiem 155 miljoniem paredzēto transportlīdzekļu.

Toyota biznesam Eiropā prognozē straujāku izaugsmi

Šī daudzdimensiju pieejai attiecībā uz elektrifikāciju un CO2 samazināšanu Eiropā ir pozitīva ietekme. Toyota ir līderis nozarē kopējā CO2 apjoma samazināšanas ziņā, un vienlaikus uzņēmums palielinājis savu klātesamību Eiropas tirgū.

Šobrīd Eiropā vairāk klientu nekā jebkad agrāk izvēlas Toyota zemu emisiju risinājumus. Toyota ar savu elektrificēto automobiļu klāstu galvenajos segmentos iegūst arvien labākas pozīcijas un piesaista arvien vairāk klientu segmentos un tirgos, kur citi zīmoli ir pārtraukuši piedāvāt savus produktus.

Toyota prognozē, ka šī pozitīvā tendence Eiropā turpināsies, jo uzņēmums palielinās savu elektrificēto produktu klāstu, lai apmierinātu visu klientu vajadzību pēc zemākām emisijām, nevienu neatstājot novārtā.

Līdz 2025. gadam Toyota Eiropā piedāvās vairāk nekā 55 elektrificētus modeļus, ieskaitot vismaz 10 nulles emisijas automobiļus. Tā rezultātā Toyota šodien paziņo par 2025. gada pārdošanas apjoma un tirgus daļas mērķa paaugstināšanu – sasniegt 1,5 miljonus vienību, kas veidos vairāk nekā 7% no tirgus.

Līdz tam vismaz 150 000 jeb 10% būs nulles emisijas automobiļi – gan ar akumulatoru bateriju, gan ar ūdeņraža degvielas šūnām aprīkotie. Un vēl vismaz 1,2 miljoni (80%) būs hibrīdi vai uzlādējamie hibrīdi, kas līdz 2025. gadam nodrošinās vismaz 90% elektrificēto automobiļu īpatsvaru kompānijas realizācijas apjomos.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Tešļa 14.maijs 2021 16:19
0 0 Atbildēt

Kaut ko līdz šim Toyota ļoti negribīgi tomer ražos elektroauto. Vairāk viņiem patīk hibrīdi. Varbūt nav atpelnījuši ieguldījumus hibrīdos?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti