Vācijas autobūves uzņēmums BMW iepazīstina ar elektrisko krosoveru iX, kas Vācijas tirgū maksās vismaz 77 300 eiro.
4,95 m garais un gandrīz 2 m platais BMW iX aprīkots ar 20 collu riteņiem (iespējams pat 22 collu formāts), diožu lukturiem priekšā un aizmugurē, elektriskiem durvju atvērējiem, video kamerām un radariem, kas palīdz strādāt tādām sistēmām, kā, piemēram, jaunais aklā leņķa asistents, kas nogriežoties pa kreisi, brīdina par pretimbraucošajiem, bet nogriežoties pa labi – no gājējiem un riteņbraucējiem. Neizpaliks arī parkošanās asistents ar šķēršļu brīdinājumu, kruīzkontrole ar Stop & Go funkciju, kā arī brīdinājums par gājējiem un riteņbraucējiem atverot durvis.
Salonā gaida sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem, Curved Display vienā blokā apvienotie ciparu mērinstrumenti un multimediju ekrāns ar 12,3/14,9 collu izmēru, augšā un apakšā saplacināta stūre ar multifunkciju pogām, no slīpēta kristāla (atkarīgs no versijas) izgatavots braukšanas režīmu selektors un skaļuma regulēšanas veltnītis. Piebildīsim, ka salonā var ērti izvietoties pieci braucēji, bet bagāžnieka ietilpība ir 500-1750 litri.
Motoru piedāvājumā būs versija xDrive40 ar 326 Zs jaudu un 426 km sniedzamību, kā arī xDrive 50 ar 523 Zs un 630 km. Vēlāk tiek solīta īpaši jaudīgā iX M60, kas apveltīta ar 600 Zs un 765 Nm, spēs paātrināties līdz 100 km/h 4,6 sekundēs un sasniegt elektronikas atļautos 200 km/h. Visos variantos iX rīcībā būs pilnpiedziņa un divi elektromotori.
Ražotājs norādījis, ka uz 100 kilometriem krosovers patērē maksimāli 23,0 kWh, bet uzlāde līdz 80 procentiem pie 200 kW iekārtas aizņems 35 minūtes. Izmantojot Wallbox 11 kW iekārtu līdz pilnai baterijas uzlādei būs jāgaida 11 stundas.
BMW iX bāzes versija Vācijas tirgū maksās vismaz 77 300 eiro, bet versija xDrive 50 – vismaz 98 000 eiro.
Noslēgumā vēl dažas ekstru cenas: 22 collu riteņu diski – 3150 eiro, projekcijas displejs – 1500 eiro, panorāmas jumts – 3300 eiro.
Kas tā par stulbu modi uzradusies taisīt stūres ratu tādu, lai tikai vadītājs kaut ko uz tā sūda ekrāna garām nepalaistu. Teslai vispār kaut kas no "Knight Rider KITT" stila stūres ... un tad stādot Nirnburgringa trases rekordu pilots mocās ar to sūdu ....
Patiesībā izskatas ka konkrētā bilde ir kaut kāds datora savārstījums, jo pēc novietojuma izskatās ka stūri griežot, starp durvi/paneli nav vietas roku pirkstiem ...