Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Distance: Šveicē kādam BMW vadītājam draud sods vairāk nekā 100 000 eiro apmērā 40

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 12.septembris 2024 8:51

Šveicē kādam autovadītājam draud iespaidīgs naudas sods, jo policijas rīcībā nonācis video, kurā redzams, ka viņa vadītais BMW neievēro noteikto distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim, riskējot izraisīt avāriju lielā ātrumā.

Šveice ir zināma ar saviem drastiskajiem sodiem, tostarp attiecībā uz satiksmes noteikumiem, turklāt sods tiek piemērots vadoties no vainīgā ienākumiem. Šī likumu bāze tad arī kalpojusi par pamatu notikumam, ko šobrīd apraksta Šveices (un ne tikai) mediji.

Stāsts ir par kādu 58 gadus vecu BMW vadītāju, kurš 2023. gada martā uz A1 autošosejas, braucot ar ātrumu aptuveni 120 km/h ārkārtīgi cieši pietuvojies priekšā braucošajam transportlīdzeklim un neieturot drošu distanci šādā veidā apdraudējis to aptuveni divu kilometru garumā.

No policijas rīcībā esošā video esot redzams, ka drošības attālums dažkārt bijis tikai astoņi līdz divpadsmit metri. Pie šāda ātruma ir nepieciešami vismaz 60 metri.

Prokuratūra norādījusi, ka tas izraisījis "augstu negadījumu risku", tādēļ BMW vadītājam piespriests sods, kas vadoties no viņa ienākumiem sasniedz gandrīz 100 000 Šveices franku jeb vairāk par 105 000 eiro.

BMW vadītājam par laimi tas ir nosacīts naudas sods. Tas nozīmē, ka tas stāsies spēkā vien tad, ja vadītājs tiks pieķerts līdzīga pārkāpuma izdarīšanā nākamo 24 mēnešu laikā. Tiesa arī piemēroja tūlītēju sodu 15 000 Šveices franku jeb aptuveni 16 000 eiro apmērā, kas jāsamaksā nekavējoties.

BMW vadītājs spriedumu neatzina un vērsās augstākajā tiesā, iebilstot, ka nav bijis pietiekami informēts par savām tiesībām un ka viņam nebija jāgaida, ka viņa priekšā braucošā automašīna bremzēs un ka pat tad, ja viņam būtu nācies negaidīti bremzēt, viņš būtu laikus apstājies pateicoties viņa BMW sporta bremzēm.

Šveices mediji ziņo, ka augstāko tiesu šis arguments nepārliecināja, tādēļ spriedums atstāts spēkā, samazinot vien tūlītējo sodu līdz 10 000 Šveices frankiem, kas gan pārvēršas par iepriekšējo summu, jo vainīgajam jāsedz procesuālās izmaksas 5000 Šveices franku apmērā.

Spēkā arī spriedums par minimālās distances ievērošanu nākamo divu gadu laikā un iespaidīgo naudas sodu, ja vadītājs tiks pieķerts par līdzīgu pārkāpumu.

 
Visi komentāri
 
0pis 12.septembris 2024 9:44
0 0 Atbildēt

Vadītāja uzvārdu studijā! 📢

ZZZZ 12.septembris 2024 9:44
0 2 Atbildēt

Nu ok šits nebija informētsD. Bet te mūsu 95kodi ARĪ tā izpildās ar savām lamatā. Piem no P dzīves, uz E77 autobāņa. Sākumā piebildīšu satiksme nav intensīva un principā 2 kreisā josla brīva!!! Aiz Jaunolaines kur pagrieziens pa labi uz Olaini. Brauc cilvēks ar škodiņu ne jaunāko modeli bet nu ok. Ievēro tur csn ātruma režīmus. Jau pirms tur, Jaunolainē viens ass fūrists izpildījās kā jābrauc +++ Tur veiksmīgi viņš ko tur nostūma maliņā, jā. Vēroju notikumu gaitu spoguļos 😂 Tad nu radars tur tas kas visus pamāca mierā pastāvēt, pabremzēt, sajūgus pasvilināt atgāzēties utt.  Aiz tā škoda mierīgi turpina ceļu 80 un fūrists tā pielipis vai kas tur viņam tā salipis mācot, stumjot ko tur tai škodiņai, ka attālais aizmugurējais 95k tā viegli paņem kreiso joslu un aizbrauc normāli garām. Neko neteikšu, ka pirms Jaunolaines mūsu mācītājs ilgi ilgi dzina pa kreiso uz 93 to pirmīt pieminēto kodu. Bez komentāriem, labi ka škoda nodrošināja drošību...

Vernons 12.septembris 2024 10:12
1 7 Atbildēt

Divu kilometru garumā, priekšā braucošais nevarēja pārkārtoties pa labi! Nebija neviena brīva "cauruma"!

ZZZZ 12.septembris 2024 10:22
1 0 Atbildēt

Škodiņa brauca labajā, pareizajā joslā! piedod nesakarīgi laikam uzrakstīju...95K pat pa labo nepārtraukto pāri brauca, reizēm! Tā teikt es tevi tur aizsūtīšu, aizstumšu liekēdi, malkas vizinātāj!

:-) 12.septembris 2024 11:16
4 0 Atbildēt

Šveices satiksmes drošības speciālisti arī neko nesaprot! Tas tā ironinija. Malači.

Sergejs 12.septembris 2024 11:29
14 2 Atbildēt

Reāli patīk divi momenti:

1. Sods proporcionāls ienākumiem

2. Nosacīts sods kas liek divu gadu garumā domāt par savu uzvedību, tātad tēmēts tieši uz drošību nevis tūlītējo ādas noplēšanu.

 P.S. Šveices tiesām un Vernonam acīm redzamas domstarpības, citādi sodītu to kas bija priekšā BMW un negarantēja😁

Sperm-nons 12.septembris 2024 11:35
7 1 Atbildēt

Pie BMW stūres nepārprotami sēdējis Vernona skolnieks, bet šeit mēs redzam ar ko šī apsurdā teorija var beigties tā tam būs būt!

:-) 12.septembris 2024 12:11
5 0 Atbildēt

Latvijā sods, kas proporcionāls ienākumiem, vismaz šobrīd, nav ieviešams. Iemesls viens, strādā par min algu, juridiski dzīvo "Maskačkā", bet brauc ar pēdējā modeļa BMW. Sanāks, ka penžam, ar opeli sods būs lielāks par iepriekš aprakstīto personāžu.

0pis 12.septembris 2024 13:12
8 0 Atbildēt

Ja brauc ar dārgu auto, bet nav ienākumu, sodu noteikt atkarībā no auto tirgus vērtības, bet ne mazāk par eur1000 un piedevām uzlaist virsū VID un Ekonomisko policiju. Lai izvālē un atrod pelēko bizīti.

Sergejs 12.septembris 2024 13:14
3 0 Atbildēt

Arī atbalstams variants

Sergejs 12.septembris 2024 12:40
0 0 Atbildēt

Jā, mūsu realitātē tā ir, daudz shēmas, diemžel

imzz 12.septembris 2024 12:11
2 0 Atbildēt

Sods proporcionāls ienākumiem. Tad pie mums jau arī bija tāda ideja, tikai ierēdņi atkratījās, jo pavisam nevarot pateikt, kādi kuram ienākumi. Ir tak čiksas bez jebkādiem ienākumiem, kuras brauc ar pajaunu BMW vai Porsche . Un vēl novieto tos invalīdu stāvvietās pie veikaliem.

Vernons 12.septembris 2024 14:51
2 6 Atbildēt

Vācijā bieži soda to, kas priekšā no otrās joslas nespēj pārkārtoties pirmajā!

David9900 12.septembris 2024 15:14
0 0 Atbildēt

Man ar patik tas ka ja gada laikā vēl parkapa bus xxx liels sods. Vareja but Latvija šita

Es parkapju uz 160 eur 

Man piedava 2 variantus maksa 40 eur un ja 2 gadu laika vel pārkāpsi tāpat tad sods 4x tas ir 4x160

Vai maksa 160 tagad un ja atkal parkapj tad atkal tikpat

 parakstos un braucu pratigi turpmāk

Bradypus 13.septembris 2024 7:40
3 0 Atbildēt

Jā, tā ir visnotaļ bieža situācija, kad intensīvas satiksmes laikā visas joslas ir aizņemtas un kreisajā ātrumu nosaka kāds ar +2 apsteidzošs. Aiz tā izveidojas rinda, kurā daži tādi BMW braucēji uzskata, ka viņiem ātrāk pienākas to rindu "izstāvēt", nekā man, kas arī gribētu braukt ātrāk, bet nevar. Man nav jāpārkārtojas caurumā un jābremzē, lai palaistu to steidzīgāko.

khe 12.septembris 2024 12:03
4 11 Atbildēt

8-12m distance. Ok 8m varbūt nav baigi liela, bet ir braucama, bet 12m jau ir daudz - tie ir vairāk kā 2 mašīnu korpusi. 😳 Kādi vēl 60m? 60m ietilpst 12 vieglie auto vai ~4 fūres. Kur tāda distance uz ceļiem ir redzēta?

Ehh 12.septembris 2024 12:07
9 3 Atbildēt

8 metri uz ātrgaitas šosejas, braucot ar 120 km/h - tu jocīgs vai?

khe 12.septembris 2024 12:11
2 9 Atbildēt

laikam ar auto pa šosejām nebraukā.

Īpaši izteikti uz 2 joslu, bet arī ļoti regulāri uz 4 joslu ceļiem ļoti daudzi tā brauc. Ne jau ilgstoši, bet "brīžiem" tieši tā kā rakstā minēts.

Ok, ātrums parasti LV ir 90-100, reizēm ātrāk.

Un patiesībā bieži vien tie nav nemaz 8m, jo astoņos metros var kāds vēl pa vidu iebraukt.

Ehh 12.septembris 2024 12:18
4 3 Atbildēt

Lasi, pirms muti ver - te tādā režīmā 2 km ir priekšā braucošais presēts - es arī līdzīgā situācijā vērstos policijā.

khe 12.septembris 2024 12:44
2 4 Atbildēt

pats lasi, pirms ver muti. Vēl labāk izlasi un padomā pirms ver muti.

Priekš īpaši neapķērīgajiem, tekstā ir skaidri un gaiši rakstīts - distance līdz priekšā braucošajam auto nevis mēnesim vai hvz ko esi iedomājies 😍

anonimikis 12.septembris 2024 13:23
3 0 Atbildēt

Pidariem patīk līst pakaļās. Tie tad nu arī brauc tajās tuvajās distancēs.

Patiesība 12.septembris 2024 21:31
2 0 Atbildēt

Mums te kā izskatās 90% Latvijas braucēju ir pidari.

AAA 12.septembris 2024 21:11
2 0 Atbildēt

Rietumeiropa uz automagistralem ir zimes cela mala , kur tev iesaka ieverot 2 liniju atstarpi starp priekasa brauciso transpoeru , kas ir 60m

Ggg 12.septembris 2024 12:42
0 6 Atbildēt

28 augustā,šogad man tieši uzlika sodu 1000 frankus,saslēdz roku dzelžos un aizvedA uz iecirkni.Radija video,distance 12 m pie 98 km...es vienkārši biju šokā...debila valsts.

Es viņiem visādi lūdzos...atbrauca mājas bez naudas,vēl aizņēmos.

Patiesībā 12.septembris 2024 21:49
6 0 Atbildēt

Ja smadzeņu nav, tad jāmaksā ragā. Zini kāpēc vienmēr ir vainīgs tas, kas ieskrien pakaļā, bet neviss tas, kas strauji nobremzē priekšā? Tas tāpēc, ka tev ir jāievēro tāda distance, lai spētu noreaģēt, lai ko arī priekšā braukošais darītu.

Vernons 12.septembris 2024 14:49
1 8 Atbildēt

Vācijā nav ātruma ierobežojuma! Vācija visdrošākā Valsts satiksmes kustībā! Bet arī tur kreisie panākuši CSN atcelšanu ar Distances vērošanu! Distance ir nepieciešama,  et ne jau instruments kā sodīt katru! 

Esi  kādam priekšā, Garantē Drošību! Tāda ir CSN būtība!

:-) 12.septembris 2024 15:48
6 1 Atbildēt

Sen puis neesi tur bijis! Reti kur palikuši bāņu posmi bez ierobežojuma un arī tad pārdesmit km posmā.

650 12.septembris 2024 15:08
0 6 Atbildēt

58g vecais lohs laikam bij aizmirsis, kādā valstī viņš dzīvo. Tā vispār ir vispārējā modernā tendence- censties jebkuru pārkāpumu izmantot pārkāpēja totālai izputināšanai. Neviens lohs nedrīkst būt drošībā.Daudzmaz turīgu lohu ir visiem līdzekļiem jācenšas pataisīt par nabagu.Savukārt Nabagam, nonākot strīdīgā saskarē ar Bagātu (bagātāku) VipPersonu, ir jākļūst par Totālu nabagu.Ja esi pārāk ziņkārīgs un iebrauci Bagātā valstī- no turienes tev ir jāizbrauc ar pliku dsu.

105tūkst par distanci- tas ir super,tiešām samērīgi objektīvs sods.Jo 105tūkst ir kapeikas, salīdzinot ar šāda pārkāpuma sabiedrisko Bīstamību. 

Gaidam, kurš draņķis te pirmais izdomās LV ieviest distancētos distances mērītājus.Vai izgudros mehānismu, kā pēc iespējas vairāk esošo (regulāro) lohu padarīt par galējajiem (neatgriezeniskajiem) lohiem.Ja uz j-šossejas pieļāvi 59m, tātad pie rīgas lohrobežas mašīnu malā un braucējus karcerī.Puknkts.

uupis 12.septembris 2024 15:37
1 1 Atbildēt

Noteikumi ir jāzin! Neko nepadarīsi!

650 12.septembris 2024 17:48
0 1 Atbildēt

Jajā, nukāgancitādi.Mēs,Lohi, sparīgi gavilējam un izkliedzam skaļas Ovācijas.

Konkrēti varbūt no Tevis varētu ieslaukt arī par Katra tava esošā vai bijušā audzēkņa izdarītajiem pārkāpumiem.Vēlams saistībā ar īpašumu kopējo vērtību un ģimenes kopējajiem ienākumiem (ieskaitot arī plānotos un/vai pagaidām negūtos).

Teslists 12.septembris 2024 15:53
3 2 Atbildēt

Tieši tā. bmw ir pidaru auto.

Conqueror 12.septembris 2024 20:30
0 2 Atbildēt

mums te pa Jūrmaleni pa trešo rindu tādi katru dienu , un daudz, un regulāri, un bieži, brauc - viens otram cieši klāt, jo nelaiž garām, jo apdzīt trešā rindā braucošo pa otro rindu neļauj CSN

Un 12.septembris 2024 22:13
0 0 Atbildēt

Runājot par to pašu Jūrmaleni, piemēram. Kā lai nosauc tos radījumus, kuri no Ventspils šosejas nonākot uz Jūrmalštrās par visām varītēm raujas uz vismaz 2.joslu, kaut gan iepriekš aiz sevis sakrajuši kārtīgu kolonnu. Tur parasti 1. josla brīva un par to tad mierīgi brauc garām 2. un 3.

Bradypus 13.septembris 2024 7:44
3 0 Atbildēt

Nevajag muldēt. Latvijā CSN līdz šai diena ATĻAUJ apsteigt pa labo pusi, darot to pa citu joslu. Aizliegts ir tikai tajā pat joslā braucošo.

Vernons 13.septembris 2024 10:08
0 1 Atbildēt

Komunisti uzrakstīja Noteikumus, kad bija tikai viena josla katrā virzienā! Komunisti izdarīja labojumus CSN 1987. gada 1. jūlijā! Ar šiem Noteikumiem braucam vēl šodien. Ūpis nekad savādākus Noteikumus nav redzējis! Noziedzīgu politiku ceļu satiksmē bīda vēl šodien!

Sviesc 13.septembris 2024 16:02
0 0 Atbildēt

kurš csn punkts neļauj?

650 12.septembris 2024 22:03
0 1 Atbildēt

Lūk pats taisnīgākais risinājums,- pārkāpuma piefiksētājs (pārkāpēja uzrādītājs,ziņotājs-privātpersona) taisnīgi saņem/Par! 

Šo vēlkams ieviest (itinjo īpašši) ierēdņu un patiesā labuma izguvēju vidē.Ceram, ka drīzvien radīsies dažādi filmētāju privāt-konsorciumi un/vai pat uzņēmīgas Juridiskās personas, kuras pārliecinoši pārņems pusnobankorotējušās Valsts pārvaldīšanas funkcionanālo funkciononalitāti..

Atjaunināts: 10.09.2024 (c) ...iedzīvotāji varēs saņemt balvas par satiksmes noteikumu pārkāpumu fiksēšanu, izmantojot mobilo aplikakāciju. Attiecīgo dekrētu parakstīja reģiona premjerministrs Aleksejs Pesdošins...

Saskaņā ar rezolūciju iedzīvotāji par dažādu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu fiksēšanu varēs saņemt naudas atlīdzību. Maksājumu apmērs atkarīgs no fiksētā pārkāpuma veida: par vides piesārņojuma video var saņemt 1150,- , par video braukšanu pa pretimbraucošo joslu maksās 1140,- , par piefiksētā vadītāja dabībām ar telefonu var saņemt 435,- vai par video, kurā vadītājs atteicās ļaut garām gājēju, par nepiesprādzēšanās vai braukšanas bez motociklista ķiveres nofilmētājam samaksās 300,- un tāda pati summa noteikta arī par  luksofora aizliedzošā signāla ignorēšanas video apstiprinājumu.

Informācija par ceļu satiksmes pārkāpumiem tiek ierakstīta īsu, 30 sekunžu garu video formātā, kas filmēta tieši to izdarīšanas brīdī. Jā.

Gavilējošie lohi,izspedēji un/vai ziņotāj nodevēji (Ziņneši) jau smalkāk iepazīstas ar izcenojumiem: www.moscowtimes.ru/2024/09/10/es...itelei-a141823

Bet te reku vēl konkrētāka (radikakālāka) pieeja cīņai/Ar (/Par!).Ierēdņiem drīzvien visā passaulē nāksies secīgi atbildēt par sava (tuppā) bazara sekām: www.moscowtimes.ru/2024/09/04/ki...-vkndr-a141315 ююю

0pis 13.septembris 2024 9:14
0 0 Atbildēt

Ja kādam kreņķis par kamerām, tad reku jūsu/mūsu nākotne - šajā gadījumā stoplīnijas ievērošana

youtube.com/shorts/Qulapq...eT9HqN4R9cNibw

650 13.septembris 2024 13:25
0 0 Atbildēt

Vismaz pusotru piecgadi "vecs" slaukšanas plāns.Kuru par visu vari gribētos ieviest arī pie mums.Jo gadiem ilgi neviens nav kontrolējis,kādā pozīcijā pirms (vai drusku pēc) stoplīnijas vadītāji apstājas (pat ja vispār apstājas,savlaicīgi noreaģējot uz aizliedzošo signālu).

Jebkuru iestrādāto (ilgstoši nekontrolēto, nekadagrāk nesodīto) loha refleksu ir grūti izlabot- vienalga, vai tā būtu slinka bremzēšana pirms līnijas, vai distances neievērošana.Kronis vispār ir manipulācijas ap sabtransa joslām un klusībā ieviestais "jaunievedums" par nogriešanos pa/labi no ne-labās joslas.

Vernons 13.septembris 2024 14:00
0 1 Atbildēt

57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram.

Ar šo CSN 57. punktu viss uz ceļa sākas un beidzas! Ja par to aizmirst, kāds arī Nomirst!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 33

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 

Ceļā uz jauno ēru - Jaguar maina tēlu un “šokē” markas piekritējus 23

Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti