Visi komentāri - Mazo auto ražotāji pieprasa apturēt “SUV pandēmiju”

Mazo auto ražotāji pieprasa apturēt “SUV pandēmiju” 52

 

Foto: BMW

iAuto | 10.februāris 2025 11:05

Mazo elektrisko mikroauto ražotāji ir dusmīgi uz lielajiem koncerniem, kas zaļo mobilitāti cenšas nodrošināt ar vairāku tonnu smagiem elektromobiļiem, kam vajadzīgi vismaz pāris simti tūkstoši kilometru, lai tie kļūtu ekoloģiskāki par modeļiem ar iekšdedzes dzinējiem.

Par to raksta vācu izdevums Focus, kas atsaucas uz interviju ar Šveices mikroauto ražotāju Topolino. Šveicieši pieprasa vairāk uzmanības vērst mazo un mikroauto ražotāju virzienā, jo pateicoties šiem segmentiem, elektromobilitāte tādās valstīs kā, piemēram, Ķīnā un Indijā, strauji virzās uz priekšu.

Topolino pārmet subsīdiju tērēšanu milzīgiem elektriskajiem SUV, lai gan tie ir pārāk lieli, neefektīvi un kaitīgi klimatam. Tesla vai VW ID.4 ir jānobrauc vairāk nekā 200 000 km, lai tas būtu videi draudzīgāks nekā iekšdedzes dzinējs – tas ir absurdi,” teikts Microlino paziņojumā.

Šveice vēršas pie ES ar aicinājumu “izbeigt SUV pandēmiju” un atgādina, vidējais ES pilsonis dienā veic vidēji 30 kilometrus šim nolūkam izmantojot 2,5-tonnīgu elektrisko transportlīdzekli.

Topolino priekšlikums būtu elektrisks mikroauto ikdienai un nedaudz lielāks automobilis ar iekšdedzes dzinēju tālākiem pārbraucieniem, izmaksājot atbalstu arī L6e un L7e transportlīdzekļu pircējiem neatkarīgi no piedziņas veida.

ES plāno martā pieņemt pasākumus autobūves nozares veicināšanai. Novērotāji pieļauj, ka tas attieksies tikai uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, jo ​​ES vēlas pēc iespējas ātrāk novākt no ceļiem visus iekšdedzes motoru automobiļus un tāpēc ir nolēmusi līdz 2035.gadam aizliegt visus jaunos benzīna, dīzeļdegvielas un hibrīdautomobiļus.

Tiek apspriesta vienota elektromobiļu iegādes prēmija visā Eiropā, tomēr pēdējā laikā arvien vairāk ir ziņu arī par to, ka iekšdedzes motoru automobiļu aizliegums no 2035. gada var tikt atcelts.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com/watch?v=K8zZ_4jXXEU

 
Visi komentāri
 
0pis 10.februāris 2025 11:09
18 8 Atbildēt

Nu, gaidām letiņu un latvijcu Svētā Sašuma Vilni - ka tie jau nebrauks "mugursomā uz riteņiem". Tikai 2 tonnas pašmasas, tikai 5m bāze. Jo lasot telefonu, viņi negrib avarēt letāli.

Teslists 10.februāris 2025 12:29
3 1 Atbildēt

Ko tu tur atkal murgo pedāli.

Man otrs elektroauto ir citroen ami un es labprat ar vinu braucu, kad tas ir iespējams. Pašlaik ar šiem mikroauto nekur tolkam nevar aizbraukt, jo tiem nav normālas apkures.

Kanibaals 10.februāris 2025 14:23
7 1 Atbildēt

Kā tu tajā citronā saproti kad brauc uz priekšu un kad atpakaļ?

www.citroen.lv/lv/modelu-klasts/ami.html

Teslists 10.februāris 2025 17:09
3 2 Atbildēt

Kad tu dirs podā tev nesagāda grūtības pakaļas slaucīšana un pārējo darbību secība?

0pis 10.februāris 2025 18:45
0 1 Atbildēt

Braukšana sitronā ir kā diršana vai kā pakaļas slaucīšana, tā sanāk.

tā sanāk tev 10.februāris 2025 19:08
0 1 Atbildēt

atvali,ujebišče

Smagais 10.februāris 2025 11:22
3 6 Atbildēt

Nu, latvju bāleliņi, sāciet umņičatj !

Pļava 10.februāris 2025 11:23
4 6 Atbildēt

Padzīvo laukos un tad runā....

0pis 10.februāris 2025 11:57
6 3 Atbildēt

Tev jau brille nerāda? Runa tak nav par visiem, itin visiem un 100% visiem. Un lauki arī visādi. Man 10km līdz rajcentram ir gluds asfalts, brauktu ar tādu un nekādas vainas. Tam, kurš dzīvi mežā, kur 5km pa meža ceļu līdz grantenei, tad 10km pa to un beigās vēl 50km pa piķi līdz tuvējai pilsētai - tas ir cits stāsts.

Bišku tak vajag domāt līdzi lasītajam un filtrēt, nevis uzreiz brēkt "man neder - tātad nevienam neder!"

anonimikis 10.februāris 2025 12:04
12 16 Atbildēt

Latvijā laukos dzīvo nedaudz vairāk kā 30% iedzīvotāju. No kuriem lielākā daļa līdz 10km attālumā līdz tuvākajai pilsētai. Pavisam maz ir tādu, kuriem mazie auto neder.

Sergejs 10.februāris 2025 13:28
20 8 Atbildēt

Nu tak pieskrūvē pie taburetes riteņus un sip taisni, jo tālāk jo labāk un nefilozofē ko kuram vajag. Interesanta tieksme te daudziem (pseidozaļiem fašistiem) visus iespundēt kaut kādā būrī.

  Ir versija kad tev pilnībā pietiek ar dzīvojamo penāli 2x3 metri un 1.90 augstumā, kam tev visas tās liekas dušas un virtuves?

Krotow 10.februāris 2025 15:24
7 0 Atbildēt

Viņam pietiks ar 210x60x60cm guļamo konteineru.

NuNu 10.februāris 2025 17:26
3 0 Atbildēt

Tu pamēģini no tās dūksts izbraukt ar kaut ko mazāku par GAZ 66, tos 10, kaut vai 5 kilometrus! Āksts!

Nu 10.februāris 2025 11:28
2 1 Atbildēt

Vispār kādreiz franču pīle bojā spējīga pat kartupeļu lauku braukt.  Bet vienīgais problēma ar tiem mini auto varētu būt piekabes vilkšana,  kas laukos jāspēj katram auto.

BMW 10.februāris 2025 11:28
4 1 Atbildēt

Priekš kam vajag visādus Mikrolino, Topolino, ja ir elektriskie Skūteri?

0pis 10.februāris 2025 11:54
2 2 Atbildēt

Tev jau brille nerāda? Šitādam stabilitāte ir līmenī, kas skūterim normāli nav sasniedzama. Četri auto izmēra riteņi un bāze ir lietas, ko nevar sasniegt ar diviem skūtera riteņiem ar īsu bāzīti. Ja uztaisa puslīdz jēdzīgu skūteri kā Mosfera, tas jau ir šī auto izmērā, tikai nav bleķu apkārt un lietū esi slapššššssss.

BMW 10.februāris 2025 14:04
0 2 Atbildēt

Tu par stāvdrāžiem, bet es par skūteriem, aļa Vespām un tamlīdzīgiem! Un ja ir pareizais apģērbs, nebūsi slapjš. Itāļi pamatā ar divriteņiem pārvietojas!

0pis 10.februāris 2025 14:14
0 0 Atbildēt

Pilsētā skūteris vienam cilvēkam - ne vainas. Mazajā auto uz Ādažiem vai aptuveni tādā attālumā tomēr lustīgāk - īpaši ja pa ceļam nopērk pārtiku. Lai gan veikali jau tagad tagad arī visos ciemos ir. Lietus laikā auto ir tomēr komfortablāk. Un ar to var braukt pat ziemā.

ZZZZ 10.februāris 2025 13:33
0 1 Atbildēt
Sergejs 10.februāris 2025 13:36
1 1 Atbildēt

Mēģināju saguglēt ar kādiem auto brauc FIAT manageri (kad nespēlē uz publiku kameru priekšā), bet neizdevās. Būšu pateicīgs ja kāds ar labākām prasmēm nopublicēs to info. Skatoties top menedžeru foto rodās šaubas ka tie visi brauc ar Topolino, kaut gan būtu jārāda piemērs, nē?

0pis 10.februāris 2025 13:41
2 1 Atbildēt

Kāpēc gribi braukt ar to, ko brauc FIAT manageri ? Brauc ar to, kas der tev. Pat ja tas ir divtonnīgs SUV.

Tas uzsaukums jau nav domāts pircējiem - tie vienmēr pirks kaut ko, ko izdomājuši savā galvā. Tas ir domāts valdībām - ar nodokļiem regulējiet pieprasījumu. Ja par braukšanu (pie)pilsētā ar lielu auto būtu jāmaksā būtiski vairāk, ar to jau būtu gana. Kam to lielo auto tiešām vajag - esi drošs, ka samaksās un turpinās braukt. Nevienam neko neatņem vai neaizliedz. Tieši tik vienkārši.

Sergejs 10.februāris 2025 14:02
3 0 Atbildēt

Es jau tā arī daru, braucu ar to kas man der gan no funkciju viedokļa gan no maka viedokļa un tas nav 3t SUV. Kā arī nesaku ka gribu braukt ar to ar ko FIAT manageri brauc. 

 Bet ja kāds par kaut ko aktīvi aģitē vai viņam pašam nebūtu jārāda piemērs, citādi jau atkal dubultie standarti sanāk?

 Un jā, tas būtu domāts valdībām, gribu redzēt ka Brīvības ielas zināmas ēkas iemītnieki visi uz darbu ar Topolino brauc, tā teikt ar karogu rokās un pirmajās rindās😉

0pis 10.februāris 2025 14:17
2 0 Atbildēt

Nu, piemērs piemēra pēc - ja valdība pieņem likumus lai veicinātu demogrāfisko stāvokli, bet darba grupas vadītājs ir  cilvēks ārpus fertilā vecuma - tie arī ir dubultie standarti?

Sergejs 10.februāris 2025 16:17
0 1 Atbildēt

"ja valdība pieņem likumus lai veicinātu demogrāfisko stāvokli, bet darba grupas vadītājs ir cilvēks ārpus fertilā vecuma - tie arī ir dubultie standarti?"

 Jā. Jo ne jau viņam konkrētos apstākļos ar sevis sacerētiem murgojumiem būs jāsadzīvo.

0pis 10.februāris 2025 16:46
2 0 Atbildēt

Ierosinājumi? Valsts pārvaldes procesā ļaut piedalīties tikai personām, kas fizioloģisku iemeslu dēļ vēl pagūs piedzīvot savu lēmumu sekas? Reku, Maskam palīgis taču ar daži 20 gadnieki.

Bet tad ir jābūt ar likumu noteiktam, ka 20 gadus pēc likumdošanas izmaiņām persona nedrīkst emigrēt no valsts, lai nenotītos no savu nedarbu seku baudīšanas.

Sergejs 11.februāris 2025 12:59
0 0 Atbildēt

"Bet tad ir jābūt ar likumu noteiktam, ka 20 gadus pēc likumdošanas izmaiņām persona nedrīkst emigrēt no valsts, lai nenotītos no savu nedarbu seku baudīšanas."

 Pilnībā atbalstu. 

 Jo tad kad pašam ar savu lēmumu sekām nav jāsadzīvo tad var šeptēties kā kreisās kājas īkšķim prātā ienākt un tad sakrāvāt koferus un uz Briseli vai ASV atpakaļ.

Bradypus 10.februāris 2025 15:22
5 1 Atbildēt

Kārtējā melu propaganda...

"vidējais ES pilsonis dienā veic vidēji 30 kilometrus šim nolūkam izmantojot 2,5-tonnīgu elektrisko transportlīdzekli."

Pirmkārt atkal jau paliekam pie stāsta, ka "vidējam ES pilsonim" tie kilometri diendienā ir JĀVEIC! 

Otrkārt - "2,5-tonnīgu elektrisko transportlīdzekli" joprojām izmanto minoritāte, nevis "vidējais ES pilsonis"

Un kā to vidējo nobraukumu rēķina - ja man sanāk viens "izbrauciens" ar 5000km, kam vispār EV neder, tad šajā statistikā ar maniem datiem pietiks, lai man "pierakstītu" ~170 dienas "vidējā ES pilsoņa" nobraukuma.

Ekharts 10.februāris 2025 16:02
1 0 Atbildēt

Pilsētas cilvēkam grūti iedomāties,kā ir braukt lauku apvidū pa grants ceļiem ,it sevišķi pavasaros un rudeņos,kad ceļi ir uburbuši vai izskaloti.Savu sapņa zaparožecu var pirkt pilsētas asfaltam ,ne lauku apvidum vai darba materiālu vai instrumentu pārvadāšanai.

Sergejs 10.februāris 2025 16:22
1 0 Atbildēt

Nu labprāt redzētu kā anonimiķis un Opis ar šo motorolleri gasē pa Kurzemes prospektu vai Ziepniekkalna ielas lūkām un bedrēm, vedot mājup datorkrēslu vai kādu skapīti. Nevajag nekādus lauku ceļus.

0pis 10.februāris 2025 16:34
1 2 Atbildēt

Es varu atļauties nopirkt ar piegādi, nevis pirkt furgonu lai - ja nu kas - tad pats varētu atvest mājās dajebko.......ledusskapi, un dīvānu, brusas un notekcaurules, cementa maisus un piedevām vilkt betona maisītāju.

iciks 10.februāris 2025 16:48
0 0 Atbildēt

Par laukiem un elektromobiļiem runājot - neaizmirstam to neseno gadījumu ar atdauzīto apakšu un norakstīto auto.

Laukos nereti ir grants un laukos nereti uz šī paša ceļa uzsalst sniegs ar iebrauktām risēm, kur apakšu var atsist nu gauži prasti.

Man no laukiem līdz ciemam ir 2,5 km - daudz mazāk par tiem 30 km, bet ir aprakstītie apstākļi.

0pis 10.februāris 2025 16:59
0 0 Atbildēt

Elektromobilis laukos jau nu būtu gluži neobligāta lieta, tā teikt, paša izvēle. Cik tad tu tur viens piedūmo, tam ir nozīmē pilsētās kur vienlaicīgi darbojas liels skaits auto un visu padara ļaunāku sastrēgumi. Ārpus pilsētas sastrēgumi vispār ir retums. Ceļu remonti un luksafori pat neskaitās - piebrauc, izslēdz dzinēju pagaida tās 2min.

imzz 10.februāris 2025 17:37
1 0 Atbildēt

Nelasīji "pētījumu" ?  "ES 1,5 °C dzīvesveida projekta autori Latvijai iesaka vairākus rīcības virzienus.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu paplašināšana, riteņbraukšanas veicināšana un atbalsts pārejai uz elektrotransportlīdzekļiem, it īpaši lauku teritorijās."

iciks 10.februāris 2025 20:44
6 0 Atbildēt

Nebūtu gan - ja paklausās gudros pētniekus, tad vajag visur, jo tas nav tikai tāpēc, lai saudzētu pilsētnieku smalkos degunus no visādām pretdabiskām smakām, bet gan lai glābtu pasauli no CO2. Pilsētā, laukos, viss viens - vai nu šo, vai neko.

Man tak nebūtu nekādu iebildumu, ja entuziasti pirktu elektroauto par savu naudu un ar viņiem vizinātos, bet ja to subsidē un vēl cenšas padarīt par obligātu - lūk, tur man jau ir zināma nepatika.

Rexx 10.februāris 2025 16:58
2 0 Atbildēt

Arī dzīvojot laukos, gribu justies ērti. Tāpēc man ir liels ( pēc mazauto ideoloģijas pielūdzēju uzskata- milzīgs) pikaps. Atvedu sev malku( netērēju fosilo kurināmo apsildei), pārvadāju darbam nepieciešamo, tīri labi iztieku arī brīvdienās. Un ziemā ceļu uz manām mājām arī neviens netīra. Netērēju resursus no pagasta kases. Ir diskriminācija no valsts puses attiecībā uz ekspluatācijas nodokli, bet vienalga, pirkt un  mēģināt lietot  elektroauto, kurš nepildīt transportlīdzekļa funkciju?

0pis 10.februāris 2025 17:03
1 0 Atbildēt

Vai tad laukos kādu spiež braukt ar mazauto? Tas jau pilsētām aktuāli, kur labi ceļi un vedamais - pārtikas maiss. Un sastrēgumos ir nozīme auto izmēram - jo lielāki auto, jo garāki sastrēgumi.

Rexx 10.februāris 2025 18:10
1 1 Atbildēt

Valsts ieviestā transporta līdzekļa ekspluatācijas nodokļa politika. Diezgan spiedīgs faktors. Ja 1000 eur/ gadā.,+ vēl vinjete, ja ir vajadzība  uz Rīgu braukt.

Sergejs 11.februāris 2025 13:18
0 0 Atbildēt

map.rigasbedres.lv/

Pilsētām, saki...

Daily driver 10.februāris 2025 18:02
3 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu. Tā plejāde ar zaļo kursu un elektroauto klimata neitralitāti ir izsmiekls, ja vidējais jauna elektroauto pircējs ir Rīgas vai Rīgas rajona iedzīvotājs, kurš nopērk lielizmēra SUV, bet izbrauc uz zemes ceļa labi ja 3 reizes gadā, kur nu vēl braukšanu pa meža ceļiem. Un transportlīdzi viņi nudien neizmanto salonu nedz furnitūras, nedz velosipēdu pārvadāšanai. Protams mēs katrs ar savām finansēm varam izvēlēties ko iegādāties un kas mums patīk, taču autobūves industrija ir pilna ar bullšitu, ja piedāvājumu klāstā jau pārsavarā dominē SUV EV. Sēdēt vienam milzīgā kastē pārvietojoties pa pilsētu nu galīgi nešķiet ne ar ko ekoloģiskāk kā turpināt lietot un atjaunot mazlitrāžas iekšdedzes dzinēju auto. Un par kādiem lauku cilvēkiem reģionā daži šeit runā, tie jau nu noteikti jaunu/mazlietotu elektroauto neiegādājas. Industrija vienkārši vēlas, lai patērētājs būtu spiests tomēr iegādāties jaunu auto no salona un mazinātos lietoto auto tirgus un lietošana.

Aha 10.februāris 2025 18:38
1 0 Atbildēt

Redzi džipu - skaidrs, ka zemnieks vai mežinieks!

Latvieši redz ir zemnieku tauta, ko Tu tādam, kaut dvēselē zemniekam padarīsi!

msh 10.februāris 2025 20:17
2 0 Atbildēt

Tiem ir pikapi nevis džipi. Džipi lielākajā dalā gadījumu ir pilsētas cacām un resnvēderiem.

mans sapnītis 10.februāris 2025 19:11
2 1 Atbildēt

No "opis" brīvs iAuto.Satiķējam kirdikam?

0pis 10.februāris 2025 19:32
1 0 Atbildēt

Reku, ja iA iesniedz domē petīciju par "(30) vissā Rīgā" - es uzreizi pazūdu 😄

Tagil 10.februāris 2025 19:44
1 1 Atbildēt

Tak lai tā sūda gejropa iet ellē ar visiem saviem elektro meslu.tikai lielos v8 dzinējus un lielus džipus

seskss 10.februāris 2025 20:23
1 0 Atbildēt

kāpēc gan visiem būtu jābrsuc tikai 30km? gribu svilināt benzīnu, vai elektrību, nedomājot, ka man kaut kur pietiks aizbraukt. Nu nav mans mērķis dzīvot dzīvi, katru dienu nobraucot 30km uz darbu un atpakaļ!

Gatis 10.februāris 2025 21:04
1 1 Atbildēt

Nu labibraucam zaļi ar tabureti,kur paiek drošība,ko es iekš taburetes  ar abs un spivenu darīšu zem liela autobusa tramvaja,vai smagās mašīnas?Jums tur nauda jumtu aizsūmusi,tad ieliekam vecā vaz akumulatoru un laižam.

650 11.februāris 2025 2:21
3 0 Atbildēt

Šis ir pareizi, no tā vajadzības spiestā uz lohrīgu atbraukušā "laucinieka" vajadzētu nokāst ne tikai maksu par stāvvietu un/vai sodu pr kaut kādu Augstmaņ Metropolītu tīši izdomāto "noteikumu" neievērošanu.Vēl arī lai viņš te padirn rindā pie lādētāja (pa max dārgāko tarifu) un vispār lai to savējo lauku būdu ieķīlā Biržu Biržā (Dršā) un par visām saņemtajām kapeikām lai ieguldās tā hlama iegādē.Ja kas noies greizi, vai ja aizņēmies būs "mazāk atbildīgi", vienmēr varēsim viņam atņemt visu komplektā.

trt 11.februāris 2025 8:11
0 0 Atbildēt

Rīgā visur 30km/h, varbūt jāpāriet uz traktoru? Būs drošāk.

ZZZZ 11.februāris 2025 8:45
0 0 Atbildēt

trt nederēs, tie trt jau 50 un daži pat 70 vālē. Un kad tie atbrauc uz to Rīgg, tad pēc sūdiem sāk smirdēt...

imzz 11.februāris 2025 11:18
0 0 Atbildēt

var , bet tikai uz elektrisko traktoru ;)

ZZZZ 11.februāris 2025 12:30
0 0 Atbildēt
ExRacer. 11.februāris 2025 22:53
1 0 Atbildēt

Bet lielo auto īpašnieki pieprasa pārtraukt braucamtaburešu uzspiešanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar motorolleru (+ VIDEO) 3

Autovadītājs raksta, ka sadursme ar motorolleru izrādījusies nepatīkamāka nekā sākumā domājis: bojāts bamperis un reste, arī starpdzesētājs (dzesēšanas šķidruma noplūde) un gaisa ieplūdes atvere. Lasīt vairāk

 

180 km/h: atkal "BMW", atkal steidzas - Policija aptur ātruma pārkāpēju (+ VIDEO) 13

Vakar, 18. martā, ap pulksten 21.30 Valsts policijas Rīgas Ziemeļu pārvaldes darbinieki, braucot uz izsaukumu, fiksēja kādu automašīnu “BMW”, kuras vadītājs apdzīvotā vietā, Rīgā, Gustava Zemgala gatvē, virzienā no Brīvības ielas puses brauca ar 180 km/h. Lasīt vairāk

 

Pie lidostas Rīga turpinās vērienīga gaisa pārvada būvniecība dzelzceļa sliežu pievadceļiem – pāļi (+ VIDEO) 22

iAuto.lv sižetā Rail Baltic būvniecības darbi pie Rīgas lidostas. Darbs notiek, lai gan projektam ir milzu problēmas ar finansējumu. iAuto.lv apsola uzfilmēt pirmo vilcienu, kas pa šīm sliedēm iebrauks stacijā. Kā jūs domājiet, kad tas varētu notikt? Lasīt vairāk

 

Toyota forums Briselē atklāj japāņu elektromobilitātes nodomus (+ VIDEO) 4

Toyota Kenshiki forums Briselē notiek jau vairākus gadus, jo turpat atrodas arī Toyota Motor Europe galvenā mītne. Šī gada foruma jaunums numur viens ir Toyota C-HR+. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti