Visi komentāri - Šveice plāno nodokli elektroautomobiļiem

Šveice plāno nodokli elektroautomobiļiem 31

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto.lv | 9.oktobris 2025 4:58

Šveice plāno 2030. gadā ieviest jaunu transporta infrastruktūras nodokli elektroautomobiļiem, kas palīdzētu kompensēt ieņēmumu samazinājumu no tradicionālā minerāleļļas nodokļa.

Kā vēsta Alpu valsts mediji, no 2030. gada plānots ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, lai finansētu valsts ceļu infrastruktūru. Šis solis ir atbilde uz ieņēmumu samazinājumu no tradicionālā minerāleļļas nodokļa, kas neglābjami saruks, pieaugot elektroauto īpatsvaram.

Līdz šim elektroauto īpašnieki valstī nav maksājuši līdzvērtīgu ieguldījumu infrastruktūras uzturēšanā, tāpēc Šveices Federālā padome apsver divus risinājumus:

Nodoklis pēc nobraukuma – maksa atkarīga no nobrauktajiem kilometriem un transportlīdzekļa svara. Vidēji – 5,4 centi/km.

Nodoklis pēc uzlādētās elektroenerģijas – iekasēts gan publiskajās, gan privātajās uzlādes stacijās, likme – 22,8 centi/kWh.

Abi varianti būtu tehniski un administratīvi sarežģīti. Piemēram, būtu jāievieš sistēmas nobraukuma vai uzlādes reģistrēšanai.

Jau 2024. gada sākumā tika atcelts nodokļu atbrīvojums jaunām automašīnām, bet nākotnē plānots pakāpeniski likvidēt visas nodokļu atlaides elektroauto, lai novērstu valsts budžeta ieņēmumu zudumus.

Vienlaikus Šveice veic labvēlīgus regulējuma grozījumus elektrokomerctransportam – elektriskajiem furgoniem līdz 4,25 tonnām tiks atcelti ierobežojumi, kas iepriekš attiecās uz smagajiem transportlīdzekļiem, tostarp ātruma ierobežojumi un tahogrāfu prasības.

Kopumā Šveice virzās uz to, lai elektroauto īpašnieki arī piedalītos ceļu uzturēšanas finansēšanā, vienlaikus saglabājot atbalstu elektromobilitātei komerciālajā sektorā.

 
Visi komentāri
 
gh 9.oktobris 2025 5:08
28 5 Atbildēt

ha ha ha.... un tas, neizbēgami notiks visur. Mark my words. vienīgais jautājums kad un kādā apmērā. Tikai muļķi varēja cerēt uz dārgu sieru, kuru barot pa velti un mūžīgi.

hue 9.oktobris 2025 8:15
24 1 Atbildēt

Jā, bet viņi līdz tam jau būs apēduši 3 sierus, bet Jūs nevienu.

9.oktobris 2025 9:21
4 1 Atbildēt

Nav ko priecāties par bezmaksas sieru kas sen ir aizpeldējis kanalizācijā - vairums taisās dzīvot/braukt ilgāku laiku, nekā bija pispavelti festivāls

0pis 9.oktobris 2025 9:31
3 1 Atbildēt

Mūsdienās 5 gadi jau ir teju vai mūžība, īpaši tēliem kas ir bankas verdzībā.

Kanibaals 10.oktobris 2025 13:15
2 0 Atbildēt

Neviens jau arī negaidīja neko citu, skaidrs, ka ceļa nodoklis, lai kā arī to nosauktu vienmēr būs. Un protams to derētu proporcionāli sadalīt.

Onsis 9.oktobris 2025 8:37
19 4 Atbildēt

Loģiski, un ceļus šie bojā vairā kā soļerkas auto! Jo ir smagāki!

anonimikis 9.oktobris 2025 14:53
1 10 Atbildēt

Fantastiskās muļķības. Skatoties uz lielo bildi ir skaidrs, ka ceļus vairāk bojā ICE, jo tiem ir jāpieved degviela ar daudziem smagajiem auto. Elektriskajiem enerģija pienāk pa vadiem, kurus remontēt vajag daudz daudz reižu retāk, kā vest dirseli uz katru uzpildes staciju.

0pis 9.oktobris 2025 14:56
6 0 Atbildēt

Jā, bet vajag sasummēt benzavozu un EV radīto ietekmi uz ceļu. EV vinnē kamēr to ir maz. Tikklīdz to ir vismaz 60-70% no visiem braucošajiem auto, tā skaitļi jau kļūtu ne par labu EV.

progress 9.oktobris 2025 9:23
1 3 Atbildēt

Iespeejams buus aizliegums braut pa kalna serpantiinu celjiem, automagjistraaleem un kalnu tuneljiem, jo apstaajoties izlaadeetam auto kritiskajaas celja vietaas var buut blokjeeta satiskme visam regjionam uz nenoteiktu laiku! Buus kaa Cermataa, pa miestu var braukt visur, bet araa no miesta netiec.

anonimikis 9.oktobris 2025 10:21
3 11 Atbildēt

Tie, kuri līdz pēdējām brauks ar ICE, vienkārši dabūs tāpat pārsēsties uz elektro bet jau pilnībā par savu naudu un bez jebkādām priekšrocībām. Tas bija skaidrs jau sākumā.

0pis 9.oktobris 2025 10:50
5 0 Atbildēt

Kad tas notiks, pirmie EV pircēji arī jau būs pārsēdušies uz nākamo EV par pilnu cenu.

Ome 9.oktobris 2025 11:32
9 1 Atbildēt

Un esošos EV nāksies pārdot par kapeikām, ja vispār kāds gribēs ņemt.

Tie, kas gudri stāsta par bateriju otreizējo tirgu priekš elektronerģijas uzkrāšanas - cik  ir tie gaišie prāti, kas saprot kā to visu saslēgt, lai nenosvilina māju.

9.oktobris 2025 11:36
4 0 Atbildēt

Lūžņu cena tiks maksāta, tāpat kā tagad par izrūsējušu auto ar dzinēju labā stāvoklī.

Kanibaals 10.oktobris 2025 13:17
0 0 Atbildēt

Neko tur nevar saslēgt, jo katrs modulis ir ar savu programmatūru un nav tāda elementāra veida kā saslēgt. Šo gan derētu standartizēt kā piemēram tas ir videonovērošanas jomā, kur katram ir savs standarts, bet ir arī ONVIF, kas der visām.

Krotow 9.oktobris 2025 13:47
5 2 Atbildēt

Ja vajadzēs tad pārsēdīsies. Ja Vācijā uzvarēs veselais saprāts tad vēl gadus 15-20 nē. Un jebkura gadījumā tie, kuri uz elektro pārsēdīsies vēlāk, būs ieguvēji jo tiks pie labākas konstrukcijas baterijām un elektronikas, no kuras izlaizītas bērnības kaites.

anonimikis 9.oktobris 2025 14:49
0 8 Atbildēt

Lielākā daļa no tiem, kas pārsēdīsies pēdējie, jaunu elektroauto atļauties nevarēs. Pirks lietotos veco tehnoloģiju un par augstām cenām. Jo, tiklīdz pazudīs subsīdijas un ICE useri sapratīs, ka game over, tā arī lietoto elektroauto cenas kāps.

0pis 9.oktobris 2025 14:59
6 0 Atbildēt

Teorētiski jā, bet visu nosaka piedāvājuma un pieprasījuma attiecība. Ja cena būs pārāk augsta, tā saruks arī pirkumu skaits. Un kurš cilvēks ilgstoši turēs auto, no kura tas patiesībā grib tikt vaļā un par kuru tam ir jāmaksā nodokļi?

W12 9.oktobris 2025 19:42
5 0 Atbildēt

->anonimikis

Neuztraucies. Tu tāpat jau esi krietni pārmaksājis pērkot elektroauto pirmā buma laikā Pragmatiski domājošie pārsēdīsies nākamās paaudzes jaunajos elektroauto, kuru cena būs adekvāta. Plus vēl neaizmirsti, ka pēc pāris gadiem arī naudas vērtĩba būs cita Tie 50 000 EUR 2020.gadā jau sen vairs nebūs tie paši 50 000 EUR 2027.gadā

Krotow 10.oktobris 2025 14:14
0 0 Atbildēt

Viss pareizi. Taču algas cipars paliks tas pats LOL

Krotow 9.oktobris 2025 13:44
6 0 Atbildēt

Šis bija paredzams jau pašā elektroauto uznāciena sākumā. No kā tad ceļus uzturēs... alternatīva ir visur salikt maksu par ceļu lietošanu, taču tas braucējiem summā būs vēl dārgāk plus iekasēšanas administrēšanas izmaksas kas kļūst par korupcijas barotni deputātiem un pietuvinātajiem. Būs tas nodoklis visur, tur pat nav ko spekulēt.

Lumpenis 9.oktobris 2025 15:03
2 1 Atbildēt

Dīzelitis no vācijas ar 300k uz špendeles nav nekāds lūznis, tas ir tikko piebraukts mazlietots auto! Ja! Tikai idioti pērk jaunus auto vai kaut kādas vēl tur teslas, viņi ir pārāk stulbi neveiksminieki, kuri neko nejēdz!

eidis 9.oktobris 2025 15:12
2 0 Atbildēt

Atgādināšu, ka šis ir tikai referenduma ierosinājums. Kā jau Šveicē. Pgdm nekas tur vēl nav pielemts

Kanibaals 10.oktobris 2025 13:18
3 0 Atbildēt

Tas jau dzelteno presi neinteresē.

Tims 9.oktobris 2025 19:28
0 0 Atbildēt

Kamēr tas, kas notiek CH, LV vēl ntie ūdeņi aiztecēs.. Nomierināmies.

Latvietis 9.oktobris 2025 20:08
0 0 Atbildēt

Kādēļ kādam būtu jāmaksā un jākompensē? Katras valsts politiķi kā bomžu bars.

Lohs 10.oktobris 2025 0:26
0 0 Atbildēt
DrKroft 10.oktobris 2025 20:18
0 0 Atbildēt

domāju ka no āks pie tā ka visobjektīvākais risinājums būs iekasēt no visiem nodokli pēc nobraukuma un atvelt akcīzes modokli degvielai

Kanibaals 10.oktobris 2025 22:25
0 0 Atbildēt

Un iekasēt minimumu tā it kā 10k gadā nobrauc, ja vien neesi noņēmis no uzskaites. Bet 100 punkti izdomās ko ekstra sarežģītu, gluži kā mūsu gudrās galvas.

Jāskrien pielaizīties 12.oktobris 2025 1:47
0 0 Atbildēt

Plāno 20230.gadā.Ko mums tagad tukši muldēt?"Mazgā bikses,..."(A.Š.)

;wREKJG'PAE]J 12.oktobris 2025 1:50
1 0 Atbildēt

Jālamā nevis Šveice,bet savi pašu pērkamie muļķi.Lai mums arī ko atmet.

Original Nja 20.oktobris 2025 11:21
1 0 Atbildēt

Ja pareizi atceros, tad jau pagāšgad vairākas ES valstis sāka spriest, ka jāatceļ arī bezmaksas autostāvvietas un autobusu joslu izmantošanas privilēģijas. 

To jau varēja paredzēt - savulaik ar LPG sistēmām bija līdzīgi. Valdībai neinteresēja LPG, līdz brīdim, kad katrs trešais benzīna auto Latvijā bija aprīkots ar LPG sistēmu. Tad uzrāva i akcīzi, i noteica noteikumus iekārtām, sertifikācijām, utt. 

Ar elektro notiks tas pats - kad noteikts procents no reģistrētajiem auto būs tosteri, ieviesīs visu tāpat, kā ICE auto. Diez vai tad Teslisti arī čurās karstu par to, ka nevar uz slimnīcu aizbraukt, jo auto lādējas? "Bet ir taču lētāk! Es glābju dabu! Tavs benzīna auto ir pārāk skaļš!"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti