ETEX piedeva - Latvijas jaunā Nokia? 25

 

Foto: Publicitātes attēls

CrossChem | 9.novembris 2021 9:40

20% pasaules resursu tiek zaudēti berzes rezultātā - te kaut kas ir jādara.

“CrossChem” zinātne

Starptautisku un Latvijas inženieru, zinātnieku grupa 5 gadu intensīvā darbā ir radījuši, patentējuši un kopš 2020.gada piedāvā tirgū jaunu enerģijas taupīšanas tehnoloģiju visa veida mehānismiem –  ETEX, kas pēc RTU veiktajiem pētījumiem atzīti mazina metāla nodilumu, atjauno metālisko pārklājumu, radikāli samazina berzi, kā rezultātā samazinās resursu patēriņš. Turklāt tas ir videi draudzīgs un bioloģiski noārdāms produkts.

Par šo unikālo produktu iztaujājam produkta attīstītāju SIA “CrossChem”.

Kas ir šis ETEX?

Tas ir triboloģiska sastāva produkts, ko pievieno berzes mezglos, tādos kā motoros, pārnesumu kārbās, reduktoros, tiltos, hidraulikas sistēmās un daudz kur citur. Produkta pamatā ir 35 miljonus gadu sens ģeoloģiskas izcelsmes minerāls, kas tiek rūpīgi attīrīts, smalcināts līdz 3 mikronu lielumam, tad pievienots konkrētā ETEX produkta sastāvā, kas kopumā uzskaita trīsdesmit dažādas sastāvdaļām, veidojot daudzkomponentu silikātu maisījumu ar slāņainu struktūru.

Izmantojot šo produktu, uzlabojas mašīnu, iekārtu un mehānismu energoefektivitāte un samazinās transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksas. Viena no galvenajām priekšrocībām ir iespēja mehānismus apstrādāt, tos neizjaucot, darbojoties ikdienas darba režīmā normālas slodzes apstākļos. ETEX faktiski uzaudzē jaunu metāla slāni, kas mehānismam turpinot darboties nodilst tādejādi neļaujot dilt pašas detaļas virsmai.

Kur ETEX izmanto?

CrossChem pretnodiluma produkta ETEX līnija ir visai plaša un specifiski paredzēta katram konkrētam mezglam

  • benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem,
  • mehāniskajām un automātiskajām transmisijām jeb ātrumu pārnesumu kārbām,
  • rūpnieciskajai transmisijai un asu pārnesumiem,
  • rūpnieciskām hidrauliskām sistēmām un daudz kam citam.

Produkti pieejami gan vieglajām, gan smagajām automašīnām, gan industriālajai rūpniecībai.

Kā notiek apstrāde ar ETEX?

ETEX pievieno tieši dzinēja eļļas sistēmā vai smērvielā, te svarīgi pieminēt, ka ETEX pievienojam motoreļļai tikai tad, kad tā ir nostrādājusi vismaz 3000 km vai 100 motorstundu, iemesls tam ir tāds, ka jaunās eļļas satur ZDP piedeva, ka neitralizē ETEX un neļauj tam iekļūt metālā. Pēc augstāk minētā darba stundu vai km nobraukuma ZDP piedeva ETEX vairs nevar kaitēt. Sekojoši ETEX pievieno mazliet “iebrauktai” eļļai, ļaujot tam mezgla darbības laikā, iekļauties metāla berzes punktos. Piedeva veido pārklājuma slāni, kurš saglabājas 50-75 tūkstoši kilometru vai 1000 darba motorstundu, tāpēc ETEX nav jāmaina kārtējā eļļas maiņā vai apkopē, piedeva nav jāpievieno atkārtoti tās darbības laikā, tā kā ETEX jau ir sistēmā un tas turpinās savu darbu neatkarīgi no eļļas maiņām.

Kā ETEX strādā?

ETEX daļiņas kā magnēti reaģē uz berzes punktiem, nonākot berzes punktā ETEX daļiņas turpina tālāko sadalīšanās un sāk iekļauties metāla pamatvirsmā attīrot to no netīrumiem un smērvielu sadalīšanās nogulsnēm. Nākamajā solī atbrīvojušies minerāli aizpilda, uzaudzē un izlīdzina metāla virsmu, samazinot berzi, tādējādi palielinot mehānisma ekspluatācijas efektivitāti, samazina darbam nepieciešamo resursu apjomu.

ETEX berzes punktā izveido izturīgu, aizsargājošu sintētiska minerāla un metāla slāni ar augstu nodilumizturību un ievērojami samazinātu berzes koeficientu. ETEX izveidotais pārklājums berzes punktā ļauj darboties par smērvielas trūkuma vai pilnīga zuduma apstākļos.

No kurienes ir ETEX?

Produkta zinātniskais pamats meklējams 20.gadsimta 70-tajos gados Krievijā, kad tika pētīti metāla nodilumu mazinošie veidi. “Perestroikas” laikā šo pētījumu zinātniski tehniskā bāze nogulās plauktos un sāka pārklāties ar putekļu kārtu, kad 2005.gadā viens no tā laika zinātnieku komandas sastāvā bijušajiem speciālistiem neatsāka darbu pie šī projekta. Kopš 2015.gada tam pievienojās Latvijas zinātnieku un entuziastu komanda, kas tad arī panāca ka rodas produkts ar nosaukumu ETEX. Šajā laikā Latvijā tika izieta produkta testēšanas fāze, veikti fizikāli ķīmiskie testi, kuros kā kompetences organizācija tika piesaistīta RTU un tās tribotehnoloģiju nodaļa, rezultāti bija tik pārsteidzoši, ka CrossChem SIA nevarēja ilgāk turēt šo produktu noslēpumā un uzsāka tā masveida ražošanu 2020.gadā.

ETEX plusi?

Svarīgākie ieguvumi ir resursu ietaupījums – benzīna, dīzeļdegvielas vai elektrības – un palielinās mašīnas un mehānisma ekspluatācijas ilgums. Veidojoties aizsargslānim, motorā ir labāka kompresija un kvalitatīvāk sadeg degviela, kas arī samazinās izmešu daudzumu. 

Jo mazāka berze, jo mazāks enerģijas patēriņš – samazinot berzi par 5 %, resursu patēriņš samazinās par 10 %. Autotransportam varam samazināt degvielas patēriņu par 5–10 %, savukārt enerģijas patēriņu par 8–15%. Savukārt vibrāciju un troksni ETEX samazina par 30 %.

Piedevas izmantošana arī palielina transmisijas un motoreļļas kalpošanas laiku, kā arī stabilizē un palielina kompresijas un eļļas spiedienu.

Viss kopumā samazina ekspluatācijas izmaksas. Mūsu eksperti aprēķinājuši, ka resursu taupīšanas ietekmē piedevas ETEX lietošana atmaksājas pēc  nobrauktajiem 1000 km vai 100 darba stundām iekārtām.

Kā pārbaudīt ETEX efektu?

Ir vairāki veidi, kā var notestēt produkta iedarbību, piemēram, motoriem un citiem mehānismiem var izmērīt vibrāciju pirms un pēc ETEX lietošanas, var pārbaudīt izmešu CO/CO2, dīzeļmotoriem dūmainību un citus parametrus, kas radikāli atšķiras pirms un pēc apstrādes ar ETEX, kā arī viens no viss efektīvākajiem veidiem ir ir izmērīt kompresiju, ko esam darījuši neskaitāmas reizes un motoriem ar nobraukumu ap 200 000 km, kompresijas indikatori pēc apstrādes ar ETEX atgriežas uz sākotnējiem rādītājiem, tāpat dažas nedēļas atpakaļ esam apstrādājuši ar ETEX kooģenerācijas stacijas motoru, kur ieguvām fantastiskus rezultātus un faktiski iedevām otru elpu gana ilgi nodarbinātam motoram.

Pārnesumkārbās, gultņos un citos mehānismos ETEX izstrādājuma darbību var pārbaudīt, izmērot darba temperatūru, jo piedeva samazina siltumu līdz sākotnējiem parametriem.

Šī produkta labās īpašības jau ikdienā lieto tādi uzņēmumi kā OMNIVA, UPS, Balticovo un daudzi citi. Turklāt ETEX ir palīdzējis mūsu autosportistam Matīsam Mežakam izcīnīt čempiona titulu BATCC čempionātā par ko CrossChem ir liels prieks un lepnums.

Nākamais ETEX evolūcijas solis?

Tirgus ir diezgan pilns ar dažādām piedevām, jo katrs sevi cienošs ķīmiķis uzskata, ka var saražot kādu piedevu, kas īslaicīgāk vai ilglaicīgāk sniegs kādu labumu mehānismiem. Mums ir plāns radīt savu eļļu jau ar pretberzes piedevu, turklāt visas eļļas ražošanas kompānijas cīnās ar berzes samazināšanas problēmu. Mēs pat esam tikušies ar vairākām globāliem eļļas ražotājiem tādiem kā Mobile, BP un Total, turklāt, ka CrossChem ir labas un ilgstošas attiecības ar šiem uzņēmumiem CrossChem pamat produkta sakarā - AdBlue, bet tās būtu kardinālas izmaiņas ražošanas procesos, kuras viņām jāplāno vairākus gadus uz priekšu un kā katram gigantiskam uzņēmuma birokrātija ir neiedomājama. Tāpēc mēs palikām pie plāna ražot savu ETEX eļļu, ko plānoja uzsākt to jau nākamajā gadā.

Kur ETEX var nopirkt?

Pie SIA “Crosschem”, interneta veikalā un CrossChem pārstāvjiem. Bāzes transporta vai mehānisma veidam, esam jau saražojusi attiecīgi nepieciešamo ETEX produktu, bet sarežģītiem un lielākiem mehānismiem, piemēram, koģenerācijas stacijām, kuģu motoriem, vēja ģeneratoriem mēs izstrādājam individuālus risinājumus.

ETEX var iegādāties šeit: https://crosschem.lv/businesses/etex/ 

 
Visi komentāri
 
WALA 9.novembris 2021 10:21
0 0 Atbildēt

joka pēc varētu izmēģināt sava 320K Hondas dīzelim kopā ar kādu 10w40 eļļu, kurai ir jūtama aršķirība no orģinālā 0w30 berzes ziņā ..

iesaku 9.novembris 2021 10:52
2 7 Atbildēt

Daudz labaaks efekts buus ielejot Liqui Molly molibdeena pussinteetiku 10W-40 Motors atdziivojaas, jo berzes vispaar tikpat kaa nav, jo izstraadaataas spraugas berzes mezglos aizpildaas ar molibdeena lodiiteem, kas efektiivi noveers berzi kaa taadu!!!

Ta ir kara aviaacijas tehnologjija, ko pielietoja jau sen, jo situaacijaa, kad tiek caurshauts lidaparaata motors, iztekot elljai, tas nenoslaapst, un atljauj veiksmiigi noseedinaat lidmashiinu.

Garijs 9.novembris 2021 14:39
2 1 Atbildēt

Tàds bullshit… Tu zināji, ka tas molibdēns ar laiku pārvēršas par mālu? Nekā nav labāka par parastu eļļu un kas attiecas par piedevām un konkrēti šo, tad tā palīdz, bet tā neatjauno nolauztu klani vai norautus zobratus.

Jensis 15.novembris 2021 4:27
0 0 Atbildēt

Mož vnk eļļu biežāk mainīt nevis kaut kādu putru karterī vārīt?

kontradmiral 9.novembris 2021 10:44
14 0 Atbildēt

Man vienmēr ir licies, ka tamlīdzīgiem produktiem stāstā vairāk ir mārketings nekā reāls labums. Būtu interesanti, ja kāds neatkarīgais šos nopietnāk patestētu

anoagask 9.novembris 2021 11:09
13 0 Atbildēt

viss tik ļoti pētīts, ka mājaslapā neatradu nevienu recenzētu pētījumu. man liekas samazina berzi par 130%, un par tikpat palielina saimnieka locekli

reku 9.novembris 2021 11:14
0 1 Atbildēt

Eļļas spiedienu viņi spēj pacelt.Smagajam transportam pie katras eļļas maiņas lèju klāt Krievijas ražojuma piedevu, bez viņa dega sarkanais par mazu spiediens.Motors nogāja 3 gadi iekams noklapēja .

Pļurkt 9.novembris 2021 12:01
8 0 Atbildēt

Vai tik nav kāds kārtējais plaģiāts ar "citu" nosaukumu!

1 : 1 izklausās pēc Šnepsta izgudrotā, izmēģinātā un patentētā molibdēna disulfīda!!

:-) 9.novembris 2021 15:01
2 0 Atbildēt

Ir ir, tas pats "Suprotek", jeb "Atomium"! Var pielietot, kad jau "gals" klāt, bet effekts 0.

raimondsm 9.novembris 2021 13:35
0 1 Atbildēt
Pļurkt 9.novembris 2021 14:13
0 0 Atbildēt

Kārtējais fufels!!

-- pielēja eļļu, tad aizskrūvēja korķi (eļļas noliešanas korķi!!!)! --

-- jau vairākas reizes korķis atskrūvējies ...

+++

Līkročiem līkroču problēmas.

HE 9.novembris 2021 15:59
1 1 Atbildēt

Esmu pamēģinājis amerikāņu prolong amft , motors darbojās klusāk, nedaudz samazinājās patēriņš...

Rainis 9.novembris 2021 16:10
0 0 Atbildēt

Nevajag pļūtīt, atradušies izgudrotāji, Liqui Moly sen jau tāds ir - Cera Tec. Latvijas Nokija ibio, ņirga nāk par šitiem ākstiem.

Kalvis99 9.novembris 2021 17:30
0 0 Atbildēt

Produkts ir minerāleļļa kopā ar 1-5% serpentinīta minerāla. en.wikipedia.org/wiki/Serpentinite

650 9.novembris 2021 21:53
3 0 Atbildēt

Kaut kā šis ir paskrējis garām maz/ievērots: iauto.lv/zinas/pasaule...adblue-rupnicu

Lai kaut ko kaut kur "pielietu", būtu vispirms jāsajēdz- ko un kad un kur.NE visu un jebko var pielietot motoriem ar Dpf kvēpufiltru.Ja (kāds) produkts ir tam piemērots- būtu jābūt atsaucei uz to.Te augstāk pieminātais Molibdēns tiešām nav tam domāts.Ne molibdēnu saturošā motoreļļa,ne arī tāda piedeva.

Tāpat kā nevajag "jebko" liet jebkurā netīrā motorā vai "cerēt" reanimēt jau sačkarētu dzelzsgabalu.Jālej būtu laicīgi.Tas, ka šis/tas arī reāli "strādā"- šaubu nav.Visam tam kājas aug no savulaik atslepenotām 50-60to gadu NASA tehnoloģijām.Diezin vai "šodien" kāds ko tādu var izgudrot tā nu pilnīgi no nulles.Ja nu vienīgi uzlabot vai labāk piemērot kādiem šodienas motoriem UN zaļajai nākotnei.

Savukārt, pavisam gudro lietotāju "gudrās" runas aug no tā, ka (līdz šim) ir pastāvējusi iespēja savu to nolietoto auto fiksi pārdot kādam citam (loham).Vai apgraizīt un ar tukšu trubu (joprojām) lepni izbraukt caur Zinātniski Sertificēto EUR2050 normām atbilstošo TA atgāzu stendu.

GK1968 11.novembris 2021 2:54
2 0 Atbildēt

Vienmēr , visos laikos, atrodas kādi ticīgie cilvēki. Tā arī atrodas labticīgie ļaudis berzes samazināšanai. Pozitīvi tas, ka tagad vismaz tautu slauks vietējais bizness, nevis pavisam svešs.

Savulaik Latvijā jau bija Molilata bizness, bet izgudrotājam (izgatavotājam) saslimstot, nonīka.

Pats sevi pieskaitu pie neticīgajiem. Savu pārliecību ik pa laikam esmu stiprinājis izmēģinot molilat, fenom, xeramic, smt, prolong.

Lietojot šos produktus pie motoreļļas, neesmu konstatējis nekādu uzlabojumu, tiesa arī sabojāts neviens motors tā pa tiešo netika. Diez vai prolong varētu vainot pie viena izdeguša izplūdes vārsta.

Placebo efekts konstatēts pēc molilata pievienošanas svaigai ātrumkārbas eļļai golf4 manuālajai 5pak. kārbai. No tā laika nu jau desmito gadu vairs nav pat ne sīkas gaudošanas, nedz apgrūtinātas slēgšanas problēmas. Šeit jāpiemin, ka vw neparedz šai kārbai eļļu pat mainīt ( jālej SAE 75w).

Vārdu sakot, uz degvielas efektu neceriet, motora kopējo resursu uzlabot arī neceriet, bet biznesa akcijās ieguldīt varat, gan jau pat nopelnīsiet...

Aleks 11.novembris 2021 18:34
0 0 Atbildēt

Ja vāģim nav DPF(FAP) filtra, tad OK.

ZZDP (cinks un fosfors) nekur nepazūd arī pēc 3,000km(100 motostundas).

Chankaishi 11.novembris 2021 21:33
0 0 Atbildēt

Par šo tribopiedevu uzzinaju pirms gadiem četriem jau - no krievun inženiera no Pēterburgas. Jā, tur tā grupa(mana paziņas paziņas) brauc uz kaut kadu Uralu pilsetu un ievāc materialu savai "percai". Viņi to piedevu tirgojot arabiem, kur tuksnešos pastiprināti dilst dzelzceļa vagonu asis. Mēs viņu izmantojām kuģa dzinējā. Pēc diviem gadiem izjaucot, atstarpes cilindros un čaulu izmēri bija ideāli. Bet bija šādas tādas dīvainības, iespējams, ka dēļ tās piedevas atstarpes starp virzuli un čauli bija tik daudz samazinājušās, ka vietām virzuļa augšējā cilindriskā daļa spīdēja kā nopulēta. Pāris kolēgu pielēja savām mašīnām - ap5-10 gadi vecām - esot motors sācis strādāt labāk. Bet vairāk nelietojam - dikti dārgs tādos apjomos un tās dīvainās novirzes...

GK1968 12.novembris 2021 15:36
2 0 Atbildēt

Ja pareizi sapratu, tad tā ir viena no tehnoloģijas pretrunām, t.i. cilindra sienām vajadzīgs honējums eļļas slāņa noturēšanai.

Chankaishi 12.novembris 2021 18:45
1 0 Atbildēt

Jā, tiesi tā, arī uz cilindriem bija daži dīvaini laukumi, agrāk nebijuši. Izveicām honēšanu, un vairāk nav nodoma eksperimentēt.

iAuto 13.novembris 2021 15:55
1 0 Atbildēt

Šis ir ļoti interesants komentārs, vai Urāla kopiena beigās beidza lietot šo iezi, vai turpina?

Ja Tev uzdāvinātu šo produktu, tu lietu to savā auto un kāpēc?

Ezis UK 14.novembris 2021 13:59
0 0 Atbildēt

Piedevas ražot ir milzu līdzekļi vajadzīgi.Castrol un daudzi citi piedevas un eļļu pērk un tikai sajauc!Piedeva jebkur nekad nestrādās!Honējumus kā nosargāt,ja izsēžas pie slodzes?Vara hellāts ari bija topā,nu paiet laiks im atkal atgriežas "piedevas".

Jesnis 15.novembris 2021 4:19
1 0 Atbildēt

Kāds beidzot izdomāja izveidot produktu pēc suprotek biznesa plāna, kas sevī ietver stāstīt par no dzīlēm izraktu minerālu kas samazina berzi starp metāliskām virsmām un citu mārketinga sūdu. Problēma tikai tajā ka nav ne mazāko pierādījumu tam, ka tas vispār kaut ko uzlabo. Un ja arī tas strādātu, to vielu jau sen izmantotu prof. industrijā, kur ierīces cena nav noteicošais, bet gan ilgmūžība, ko šis preparāts apsolās nodrošināt.

ETEX 6.decembris 2021 11:45
3 1 Atbildēt

Labdien,

Pirmkārt gribam pateikties ikvienam, kas sniedzis komentārus vai dalījies viedoklī. CrossChem ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums, kurš ražo AdBlue vairāk nekā 15 pasaules valstīs un eksportē savas preces vairāk nekā uz 50 pasaules valstīm. Attīstot ETEX projektu mēs vadījāmies no zinātniskiem faktiem un mēģinām pasaules tirgos ievest preci, kas pēc mūsu un domām ir kvalitatīvs un noderīgs.

Daudzi Rīgas Tehniskās Universitātes veiktie ETEX pētījumi, apliecina tā labvēlīgo ietekmi uz berzes pāriem, ķīmiskie testi parāda, ka ETEX atjauno nodilušās detaļas, samazina berzi un kaitīgos izmešus.

Ko vēlamies papildināt, ka katrai iekārtai, kurai ir berzes pāru saskare ir veidota tā, lai tā kalpotu noteiktu ciklu, kas laika ietekmē pasliktina tās darbību vienkārši metālam nodilstot.

To var labi novērot uz vieglās automašīnām, kuru iekšdedzes dzinējs, laika gaitā, sāk nemierīgāk strādāt, degvielas patēriņš palielinās un tehniskās apskatēs sāk manīt dūmainības koeficienta palielināšanos, kā pamatā ir berzes pāru nolietojums.

Tirgū ir sastopamas vairākas piedevas, bet būtiskākā atšķirība ir to sastāvos.

Piemēram MOLIBDĒNS – ir pazīstams gadu desmitiem, to plaši izmantojas pagājušā gadsimta beigās, bet šobrīd mūsdienu iekārtām darba jaudas un temperatūras ir daudz augstākas un līdz ar to arī motora eļļas ir palikušas, tā teikt gudrākas un advancētās, mūsdienas motora eļļas satur daudz kalcija, kas attiecīgi reaģē ar mobildēnu un veido molibdēna disulfīdu, veidojot agresīvu vidi metāla virsām.

Viena no fundementālām ETEX atšķirībām ir tāda, ka ETEX neietekmē eļļas viskozitāti vai uzlabo pašas eļļas sastāvu, bet gan izmanto eļļu kā ETEX (vai serpantinīta) nesēju, kas iestrādājas metālā un izveidot jaunu berzes pāru virsmu (no 8 - 10 mikroniem), kā rezultātā nenotiek vairs metālam ar metālu berze, bet metālam ar jaunizveidoto ETEX pārklājumu.

Produkta efektivitāte ir pētīta RTU (Mašīnbūves un Mehatronikas Katerdra), kas apliecina, ka ETEX produkts pazemina berzes koeficienta vērtību pa 10% un nodilumu pa 11%. Kā arī veikti vairāki simti reālu auto un tehnikas dzinēju testi kas atspoguļo ka vidēji, dzinēju vibrācijas samazinās par 30%.

ETEX produkts ir drošs veids, kā uzlabot un saglabāt savas iekārtas dzīves ciklu un rupēties par apkārtējo vidi.

Jo 19.marts 2022 13:46
0 0 Atbildēt

Sveikiņi!

Kā tad - dzinēja vibrācijas samazinās tik pamatīgi, ka vienīgā bēda - tikai tas vairs nedarbojas, noslāpis...

Vairs jau cilindru honēšana nebūtu aktuāla, ja vien darbotos "fenom" vai tagad "etex".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 21

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti