Visi komentāri - FM: Īpašnieki varētu uz laiku pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju, nenododot numura zīmes

FM: Īpašnieki varētu uz laiku pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju, nenododot numura zīmes 24

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 2.decembris 2024 19:52

Plānoti grozījumus Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos, kas ļaus īpašniekiem pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju, nenododot numura zīmes, tādējādi samazinot administratīvo slogu, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Šādu grozījumu nepieciešamību identificējusi Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

FM norāda, ka šāda iespēja ietaupīs laiku un resursus, jo katru gadu fiziski tiek nodotas un saņemtas vairāk nekā 4000 numura zīmes. Lai padarītu procesu ērtāku tehnikas īpašniekiem, līdzīgi noteikumi plānoti arī lauksaimniecības tehnikai.

Vienlaikus FM atgādina, ka grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā paredz, ka transportlīdzekļiem, kas noņemti no reģistrācijas CSDD, obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) arī turpmāk nav nepieciešama. FM skaidro, ka šāda kārtība samazina apdrošināšanas izmaksas īpašniekiem, kuri neizmanto transportlīdzekļus.

FM norāda, ka šīs izmaiņas pieņemtas saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvām. Ņemot vērā Latvijas klimatiskos apstākļus, tika izmantota direktīvā dotā atkāpe, lai Latvijas iedzīvotājiem būtu iespējams uz noteiktu laiku pārtraukt transporta līdzekļa reģistrāciju. Tas nozīmē, ka arī turpmāk varēs iegādāties OCTA tikai tad, kad faktiski tiek lietots transporta līdzeklis, ievērojot transporta līdzekļu reģistrācijas noteikumos noteikto.

Tāpat FM skaidro, ka grozījumi likumā paredz augstāku aizsardzību cietušajiem, jo ir palielināti zaudējumu atlīdzības limiti, kas nodrošinās lielāku kompensāciju ceļu satiksmes negadījumos. Ja apdrošinātājs kļūst maksātnespējīgs, cietušajiem būs garantēta pilna atlīdzība bez ilgstošas gaidīšanas. Papildus ir sakārtotas normas, kas attiecas uz vilktajām piekabēm negadījumos.

Jau ziņots, ka Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien, 3.decembrī, sāks skatīt opozīcijas sagatavotos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo iepriekš pieņemto normu par OCTA polises obligātu iegādi visiem reģistrētiem transportlīdzekļiem, liecina komisijas darba kārtība.

Koalīcijā aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka jautājums par OCTA likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku, ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.

Jau ziņots, ka Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā pardz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji skaidro, ka līdz šim spēkā esošais regulējums paredzēja, ka transportlīdzeklim, ja tas netika izmantots ceļu satiksmē, un vienlaikus nebija pārtraukta tā reģistrācija, OCTA polises iegāde nebija obligāta.

Saeimas pieņemtie grozījumi likumā paredz, ka turpmāk OCTA polise būs jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no tā vai transportlīdzeklis piedalās ceļu satiksmē, ja vien uz laiku nav pārtraukta tā reģistrācija valsts vai pašvaldību transportlīdzekļu reģistrā.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 2.decembris 2024 20:00
12 0 Atbildēt

Tikai numurzīme būs jānoņem un jāglabā seifā. Sertificētā un reģistrētā. Pie Priekšnieka.

Bet 2.decembris 2024 20:40
1 0 Atbildēt

A kā ar TA ? Tā saglabājas  pārtraucot reģistrāciju ?

650 2.decembris 2024 21:56
27 1 Atbildēt

Admininistratatititīvo slogu varētu vēl vairāk samazināt.Ja (vismaz uz laiku) varētu (ja izdotos) pārtraukt Valstiski svarīgu lēmumu pieņemšanas uzticēšanu (deleģēšanu) visādiem (dažādiem) Lohiem.

de 3.decembris 2024 3:10
0 0 Atbildēt

Visādiem tur caurumiem tiešām nevajag gramstīties ga smalkām lietām

Po 2.decembris 2024 22:51
4 0 Atbildēt

Kā tad tā, tik no 10.dec., vai tad vēl pie tam nevarēja vispār pieņemt šo lēmumu ar atpakaļ ( ratpakaļ) ejošu datumu?

uupis 3.decembris 2024 8:12
5 0 Atbildēt

Tātad brāķi nelabos!

Pļurkt 3.decembris 2024 8:41
6 0 Atbildēt

Ja numuru nevajag nodot (lasi fiziski braukt uz CSDD ar taksi), tad kāda mārrutka pēc visa šī jezga?????>?>?>?

Darīt tiem 100 stulbeņiem nav ko, jeb vajag imitēt ārkārtīgi aktīvu darbību, lai parādītu arhi-milzīgo deputāteļu un ministraļu nepieciešamību??

Manas krustmātes kaimiņiene kādreiz teica: "xuj naxuj menjatj, toljko vremja terjatj!!"

Moto 3.decembris 2024 8:48
16 2 Atbildēt

Bet tā noņemšana un uzlikšana uzskaitē jau arī maksā naudu CSDD kā pakalpojums

ak 3.decembris 2024 9:54
5 0 Atbildēt

Ja uz laiku tiks pārtraukta reģistrācija, par šo laiku ceļa nodoklis būs jāmaksā? 😋

Kanibaals 4.decembris 2024 16:35
0 0 Atbildēt

Nē. Līdz ar to iekasēs 1 eur, bet budžets zaudēs 100eur.

Piedrāzt 3.decembris 2024 10:40
0 0 Atbildēt

Pofig man privātmājas pagalmā stāv tur tie pajoļi nekādi netiktu iekšā

uupis 3.decembris 2024 10:56
5 0 Atbildēt

Tak viņi nestaigās - viņi ātri vien sapratīs ka pietiek salīdzināt 2 datubāzes un viss...

Rexx 3.decembris 2024 12:19
4 0 Atbildēt

Pilnīgi neko neizsakošs, absolūti stulbs pasākums.

Ir jautājumi:

1. Ja man ir kravas auto, kuru lietoju 2x gadā, pa mēnesim pavasarī (pievest sējumos materiālu, pārvadāt tehniku), un rudenī- aizvest graudus. Vai varēšu izvēlēties maksāt TL ekspluatācijas nodevu,  un OCTA tikai par šiem 2 mēnešiem?

2. Ko maina jaunā norma attiecībā uz TL, kas nepiedalās satiksmē? Ja mans ielas malā stāvošais, ar pārtraukto reģistrāciju un OCTU, auto izdomās kādu apslāpēt, kur ir atšķirība- ir tam pārtraukta tā reģistrācija vai nav?

 Izskatās,  šīs izmaiņas ir izmaiņu pēc.

uupis 3.decembris 2024 12:29
3 0 Atbildēt

Naudas pēc! Šīs ir tās izmaiņas kur ieraudzīja naudu!

uupis 3.decembris 2024 12:32
2 0 Atbildēt

Pērc OCTA uz gadu un nebūs jāčakarējas ar numuru skrūvēšanu!

Tāda ir morāle!

Nākamais solis būs - apdrošināšanas prēmijas palielinājums, ja skolnieki vai bandīši prettiesiski aizdzenot tavu stāvošo auto nodarīs skādi kādam citam - tās būs izmaksas no tavas apdrošināšanas un tavā vēsturē būs šitas mīnusiņš!

enemigo 3.decembris 2024 13:22
6 0 Atbildēt

Es par jums visiem varu tikai pabrīnīties. Neviens neko nav sapratis, bet visi kaut ko bļaustās. Skaidroju kā ilggadīgs kabrio īpašnieks, kura mašīna nesezonā stāv garāžā. 1) Caur CSDD aplikāciju noņemam TL no uzskaites atsavināšanai LR. Viss, nekādi numuri nav jānodod, mašīna skaitās noņemta no uzskaites, satiksmē piedalīties nevar, OCTA nopirkt arī nevar! Maksā 3.02€ vieglajai automašīnai. 2) Caur EDS brīvā formā rakstam vēstuli VIDam ar prasību atgriezt pārmaksāto nodokli par neizmantoto periodu.  Un tās nav kapeikas, lai ko jūs tur teiktu- ar šo summu pietiks gan lai noņemtu TL no uzskaites,  gan uzliktu atpakaļ, un vēl arī OCTAi uz pusgadu. Un, ja visi tā darīs, tas būs normāls bāziens gan Abāšinam, gan Reiram, gan visiem pārējiem, kuri nekaunīgi lobē apdrošinātājus un grūž cauri Saeimai slidenus likumprojektus.

Freijers 3.decembris 2024 16:13
0 0 Atbildēt

Man ir smaga aizdoma, ka Nr.1.variants nebūs īpaši saistošs šajā gadījumā, jo "nummuru nodošana" ir kas cits

uupis 3.decembris 2024 16:55
1 2 Atbildēt

Japp - ar noņemtu no uzskaites DRĪKST piedalīties ceļu satiksmē!

Ar transportlīdzekli, kurš noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā, atļauts piedalīties ceļu satiksmē 5 dienas.

Tātad OCTA vajadzīga!

enemigo 3.decembris 2024 17:26
1 0 Atbildēt

Un pēc piecām dienām, kas tad? Tāds mudaks esi, ka nevari sākt kārtot lietas 5 dienas iepriekš? Šī ir strādājoša shēma, pat operācija kvītī saucas "noņemšana no uzskaites ". Starp citu, VID nodokli par decembri atgrieza, neskatoties uz to, ka satiksmē līdz 02.12 drīkstēju piedalīties.

robchix 3.decembris 2024 19:58
1 0 Atbildēt

Man tikai nav skaidrs, kas tad maksās nodarīto skādi, ja skolnieki vai bandīši to no uzskaites noņemto auto, AR NUMURIEM, paņems pavizināties un to skādi arī kādam izdarīs?

Būs izpildītas prasības - noņemts auto no uzskaites, OCTU nevajag, bet skāde tiks nodarīta. Apdrošinātājs protams nē, viņam nav likumiga pamata. Garantijas fonds? Tas arī negribēs.  Jo auto nav uzskaitē. 

Manuprāt Jebāšins , it kā rūpējties, kā viņš saka, par garantijas fondu, būs sataisījis totālas ziepes tiem auto īpašniekiem, kas cietīs  no tiem no uzskaites noņemtajiem, auto, AR NUMURA zīmēm.

Jo labticīgam autobraucējam ciešot no tāda no uzskaites noņemta auto, ar numurzīmēm, un paļaujotes ka skāde tiks segta no OCTAS vai Garantijas fonda, tagad sanāks nesaņemt pilnīgi neko. Nu vienīgi, tiesāties ar to no uzskaites noņemtā  BET AR NUMURZĪMĒM autoīpašnieku.

Visa OCTA jēga, lai cietusī puse saņemtu atlīdzību par zadējumiem, neatkarīgi no tā, vai zaudējumu izdarītājs ir vai nav maksātspējīgs tagad tiek paslaucīta zem galda. IMHO

enemigo 3.decembris 2024 21:32
1 0 Atbildēt

Es parasti pa mēsliem nemēdzu rakņāties, bet bikiņ pieskaršos tavai loģikai- tā, ar cimdiem. Tie bandīši, vai skolnieki, kuriem būs iespēja pabraukāties ar svešu autiņu, vispār liks mīksto uz jebkurām opcijām, tādām kā reģistrācijas, OCTA, vai numura zīmju esamība. Kāda starpība, ar numurzīmi vai bez, pirmais grēkāzis, no kura paprasīs, būs TL īpašnieks. Tas jau drīzāk uz katra paša sirdsapziņas, lai pie viņa TL netiek klāt trešās personas. Vēl viens moments- ielas malā stāvoši TL bez numuriem pilsētas kopskatu galīgi neuzlabos, drīzāk radīs iespaidu par miseni, no kuras saimnieks ir atteicies. 

Un vispār- visa šī tēma par to, ka stāvēšanai novietots TL var kaut kādā mistiskā veidā nodarīt zaudējumus trešās personas mantai, ir absurda un bezjēdzīga. Šādas statistikas nav. Ja arī kādas situācijas ir radušās, vienmēr kāds ir pielicis roku, tātad ir no kā paprasīt.

robchix 3.decembris 2024 22:45
0 0 Atbildēt

Nesapratu tavu tirādi par mēsliem, cimdiem un rakņāšanos, bet nu labi. Jau jau parakņājies, tad parakņājies.

Par to trešo personu netikšanu ir mazliet uzjautrinoši. Ja gribēs un vajadzēs, tad  tiks. Maz auto tiek nozagti? Un pa reizei arī tad avarē. Parasti auto bez nr zīmēm nezog. Tiesa, tie paasti uz ielām nestāv.  Zaglis nezinās, tas auto ir noņemts no uzskaites vai nē, ja tas stāv ar numurzīmi.

Par atbildību. Jā, prasīs no īpašnieka. Bet OCTAS mērķis jau bija, lai cietušie saņemtu, neatkarīgi no īpašnieka materiālā stāvokļa. Un tad apdrošinātājs regresē to īpašnieku.

Tagad stāvēs ar numurzīmi, bet noņemts no uzskaites un tātad bez OCTAS.

Kas samaksās cietušajam zaudējumus?  Tas ka cietušais drīkstēs tiesāties ar iesēdinātajiem zagļiem, viņa dzīvi nepadarīs saldāku un vieglāku. It sevišķi ka no iesēdināta nav ko piedzīt. Parasti.

Tā kā tā noņemšana bez numuru nodošanas var sanākt nu tā... interesanta tiem kas neveiksmīgi cietīs ciešot no tāda. (es galīgi to nedomāju par tādiem gadījumiem kā tavējais, kad auto tiek glabāts garāžā vai citādi rūpigi glabāts slēgtā teritorijā)

Pie tam, auto AR numurzīmi bet neatrodoties uzskaitē, un kā likums tātad bez octas, neattur tā īpašnieku pālī nolemt pavizināties. Bez numurzīmes atturēšanas faktors ir daudzkārt lielāks. Pālī parasti arī avarē! Kas maksās cietušajam? OCTA nav, uzskaitē nav, garantijas fondam daļas arī nav.

Jo ja lai nemaksātu OCTU pietiks  noņemt no uzskaites nenododot numurus, tad ielās stāvēs daudz auto bez octas un ar numuriem. Tagad tu to vnk nezini, cik tādu ir. Un ja kas, tad shaizes apmaksā garantijas fonds. Jā, nav statistikas. It kā. Be tas Jebāšins tieši to arī minēja, ka Garantijas fondam esot jāmaksā par tādiem. Vai un cik tādi gadīumi ir. neviens to mums nav darījis zināmu, bet ar to aizbildinās.

Var jau būt tādi gadijumi nav, bet varbūt ir un tāpēc arī šadi grozījumi tiek bīdīti?

Toms 3.decembris 2024 22:28
0 0 Atbildēt

Es visu šo krāmēšanos ar numura zīmēm nevaru savādāk nosaukt kā reketu no valsts puses. Ja man mašīnai nav tehniskās apskates, tātad braukt ir aizliegts, tas par apdrošināšanu. Nav tā ka visi dzīvo pretējā ielas pusē un ir laiks kramēties ar numura zīmēm .

enemigo 3.decembris 2024 23:36
3 0 Atbildēt

Šajā likuma interpretācijā  mēģināja izbīdīt to, ka TL var nodarīt zaudējumus trešajām personām arī neesot kustībā! Tas, ka visādi margināļi var sastrādāt brīnumus- jautājumu nav! Bet mums jau mēģina iebarot to, ka TL var pamest garāžu un nakts melnumā doties nodarīt zaudējumus trešajām personām pats uz savu roku. Abāšins laikam "Vāģus" uztvēra kā dokumentālo filmu, savādāk to izskaidrot nevar.

Un vēl, protams, nevar aizmirst par plašajām sodīšanas iespējām, kuras paveras līdz ar šī likuma pieņemšanu. Par to jau šeit daudzi rakstīja.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS; Vai Balasta dambī Ķirsis (JV) rūpējas par drošību uzliekot 30 km/h? Vai arī naudas pelnīšana? (+ VIDEO) 23

iAuto redaktors Māris Ozoliņš izsaka viedokli par satiksmes posmu Rīgā, Balasta dambī, kur izliktas ceļazīmes ar maksimālā ātruma ierobežojumiem līdz 30 km/h. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Alternatīvais pikaps. Braucam ar KGM Grand Musso (+ VIDEO)

KGM Musso Grand pikapa tests atklāj korejiešu visurgājēja stiprās puses. Pikapu deficīts un cenu pieaugums liek skatīties ārpus tradicionālās zīmolu izvēles. Lasīt vairāk

 

Līdz 120 km ar elektrību - Škoda Superb liftbeks arī hibrīda versijā 4

Šādu modifikāciju Škoda jau piedāvā universālam Superb Combi, taču drīzumā elektrificētā modeļa iespējas varēs izbaudīt arī Superb liftbeka pircēji. Lasīt vairāk

 

Diskusija TV Kā uzlabot drošību uz Latvijas autoceļiem? (+ VIDEO) 27

Janvāris ir tikai pusē, bet uz Latvijas autoceļiem gājuši bojā jau septiņi cilvēki, tādējādi šis ir viens no drūmākajiem janvāriem pēdējo desmit gadu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti