Visi komentāri - "Volkswagen" rūpnīcās Vācijā sāksies streiks

"Volkswagen" rūpnīcās Vācijā sāksies streiks 10

 

Foto: Volkswagen

Nozare.lv | 2.decembris 2024 8:46

Tūkstošiem Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" (VW) darbinieku pirmdien sāks streiku, saasinoties strīdam ar krīzes skarto kompāniju, kas plāno likvidēt tūkstošiem darbavietu.

VW smagi skāris ražošanas izmaksu kāpums, nepārliecinošā pāreja uz elektromobiļiem un spēcīgā konkurence nozīmīgajā Ķīnas tirgū. Kompānija paziņojusi par plāniem samazināt izmaksas miljardiem eiro apmērā.

Vācijā ietekmīgā arodbiedrība "IG Metall" un darbinieku padome ir centusies panākt darbavietu aizsargāšanu pēc tam, kad septembrī VW paziņoja, ka apsver rūpnīcu Vācijā slēgšanu, kas ietekmētu ap 120 000 darbinieku.

"Pirmdien visas rūpnīcās sāksies brīdinājuma streiki," paziņoja "IG Metall" pārstāvis sarunās Torstens Grēgers pēc tam, kad kompānija noraidīja arodbiedrības ierosinājumus darbavietu aizsardzībai.

Grēgers brīdināja, ka nepieciešamības gadījumā tas var kļūt par "smagāko strīdu par algām, kādu "Volkswagen" jebkad piedzīvojis".

Kompānija paziņa, ka "ciena darbinieku tiesības" un tic "konstruktīvam dialogam", lai panāktu "ilgtermiņa risinājumu, kuru atbalsta darbinieki". Uzņēmums arī esot veicis pasākumus, lai nodrošinātu piegādes streika laikā.

Eiropas lielākā ekonomikā pašlaik ir sarežģīts posms, ko saasina politiskās neskaidrības pirms februārī gaidāmajām parlamenta vēlēšanām.

VW oktobrī paziņoja, ka trešajā ceturksnī uzņēmuma peļņa gada salīdzinājumā ir sarukusi par 64% līdz 1,58 miljardiem eiro.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums paziņoja, ka "ekonomisku apsvērumu" dēļ pārdod atzaru Ķīnas Sjiņdzjanas reģionā. Iepriekš uzņēmums tika mudināts aiziet no reģiona saistībā ar bažām par cilvēktiesību pārkāpumiem.

"Volkswagen" septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē Vācijā slēgt ražotnes.

Savukārt uzņēmuma komiteja, kas pārstāv darbinieku intereses, oktobrī paziņoja, ka autoražotājs plāno valstī slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu.

"Volkswagen" septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.

Eiropas autoražotājiem bažas rada arī Eiropas Savienības lēmums noteikt papildu ievedmuitas tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, kas var izraisīt Pekinas atbildes reakciju.

Grūtības valda visā Eiropas autorūpniecības sektorā, jo pieprasījums ir vājš un pāreja uz elektromobiļiem ir kūtrāka nekā gaidīts,

Vācijā lielākie autoražotāji, piemēram, VW, BMW un "Mercedes-Benz" ir samazinājuši savs peļņas prognozes, bet nozīmīgākie piegādātāji ir paziņojuši par darbavietu likvidāciju.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.decembris 2024 9:10
3 1 Atbildēt

Taj pat laikā,taj DE showrūmā kad piezvani painteresēties par mazlietotu 50K km auto, visi pārdevēji tādi aizņemti, aizņemti. Klausies tikai mūziku un beigās intelekts pasaka, mēs jums atzvanīsim 😅

elementaari 2.decembris 2024 9:31
3 0 Atbildēt

Vinjiem vajadzeeja laiku, lai piekorigjeetu odometra raadiitaajus konkreetaa klienta veelmeem!

imzz 2.decembris 2024 9:30
1 0 Atbildēt

Arodbiedrības bija kas ? Komunisma skola, kā teicis Ļeņins. Tikai tad vajadzēja komunismu pilnībā, t.i. fabrikas atdot strādniekiem, t.i. arodbiedrību bosiem, lai paši ražo auto un paši tos pārdod. Un, ja nav naudas algām, algas izmaksāt produkcijā, t.i. automašīnās.

Sergejs 2.decembris 2024 14:16
1 0 Atbildēt

Jup

finance.yahoo.com/quote/VOW3.DE/

Neviens viņiem neliedz izpirk 51% kontrolpaketi, turklāt par zemāko cenu pēdējo 5 gadu griezumā. Un tad būs "fabrika rabočim" un varēs darīt kā un ko grib.

 VW vadība ir pieļāvūsi kļūdas, bet tagad streikot un kačāt pravas ir īstais laiks? Nogremdējot līdz ar to pilnībā vai tiem darbiniekiem labāk paliks?

Pļurkt 2.decembris 2024 16:49
1 0 Atbildēt

Ja reiz uzsāki biznesu, tad minies tālāk! Ja nejēdz, tad pārdot kādam citam kas jēgs vai pasludini bankrotu!

Pagaidām visi Pisnesmeņi (lasi vergturi) uz strādnieku apjāšanu vai iežēlināšanu kaļ sev LABKLĀJĪBU!

Šitādi jau pa pilnam ir piedzīvoti te pat Latvānijā!!!

Onsis 2.decembris 2024 9:55
7 2 Atbildēt

Būtu ražojuši automašīnas, kādas tās bija 80 tajos ados, vienkāršas un izturīgas, tagad VW brendu var atpazīt pēc planšetes pa pusvējstiklu un neizturīgāsm DSG ātrumkārbām!

GTD2 2.decembris 2024 11:23
1 0 Atbildēt

Tik tralki sen nav ar tām dsg kārbām, wag bija viens no pirmajiem ,kas tās ieviesa un jā pirmajām bija bērnu slimībiņas, tagad sen kārbas kalpo diezgan normāli un ilgi

Neticu 2.decembris 2024 11:35
1 0 Atbildēt

Pat vācu autobild, savos apskatos, dsg joprojām min, kā galveno vw problēmu.

Sergejs 2.decembris 2024 14:12
5 0 Atbildēt

Kā parasti - devil in details. Tāpat kā dīzels nav piemērots braukšanai 10km uz darbu un vakarā atpakaļ tā arī DSG kārba ne sevišķi labi jūtās bakstoties korķi - tur labāk der klasisakais automāts. 

 DSG pēc būtības ir manuāla kārba kuru slēgā robots, kurš izejot no braukšanas prognozē kāds robs būs vajadzīgs, to sagatavo un kad vajag atlaiž sajūgu, rezultātā ir gan degvielas ekonomija gan automāta priekšrocības. Bet sabiedrība nemīl tehniskas detaļas un to DSG sauc (vai jauc) ar automātu. Korķos tas DSG bezjēdzīgi daudz slēgā 1-2-3, arī tur kur ar manuālo mēs vilktos ar 1 robu. Rezultātā iziet no ierindas mehatroniks, iespējams jau pie 30-40k. Lai tas mazāk slēgātos korķos var mīcīties SPORT vai MANUAL režīmos.

 Dzīvojoties ārpus pilsētas ar DSG DQ200 darbību esmu apmierināts (pagaidām, pie 60k) - slēdzās praktiski nejūtami, ar roku rets sportists ātrāk pārslēgsies. Bet 2+k tās nomaiņai turu rezervē, nav pārliecības ka bez bēdas 120k+ noskries.

imzz 3.decembris 2024 11:14
0 0 Atbildēt

Korķos tas DSG bezjēdzīgi daudz slēgā 1-2-3, arī tur kur ar manuālo mēs vilktos ar 1 robu. 

Domājams tāpēc, ka datoram ieprogrammēta degvielas ekonomija kā galvenais faktors.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Olainē avarējot mikroautobusam ar skolēniem, cietuši divi bērni un pieaugušais (+ VIDEO) 3

Olainē pirmdienas rītā satiksmes negadījumā cietušas trīs personas, tostarp divi bērni, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Alternatīvais pikaps. Braucam ar KGM Grand Musso (+ VIDEO)

KGM Musso Grand pikapa tests atklāj korejiešu visurgājēja stiprās puses. Pikapu deficīts un cenu pieaugums liek skatīties ārpus tradicionālās zīmolu izvēles. Lasīt vairāk

 

Līdz 120 km ar elektrību - Škoda Superb liftbeks arī hibrīda versijā 4

Šādu modifikāciju Škoda jau piedāvā universālam Superb Combi, taču drīzumā elektrificētā modeļa iespējas varēs izbaudīt arī Superb liftbeka pircēji. Lasīt vairāk

 

Diskusija TV Kā uzlabot drošību uz Latvijas autoceļiem? (+ VIDEO) 27

Janvāris ir tikai pusē, bet uz Latvijas autoceļiem gājuši bojā jau septiņi cilvēki, tādējādi šis ir viens no drūmākajiem janvāriem pēdējo desmit gadu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti