Eksperts pareģo, ka līdz elektriskā komerctransporta pilniem autoparkiem atlikusi nepilna dekāde 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Māris Zoltners | 30.aprīlis 2019 13:56

2018. gadā Volkswagen komerctransporta segments Baltijā piedzīvojis ievērojamu augšupeju. Turklāt, pateicoties izciliem pārdošanas rezultātiem Baltijas tirgus pirmo reizi ir atzīts par labāko Crafter modeļa tirgu pasaulē.

Arī 2019. gads iesācies ar pozitīviem rezultātiem – piemēram, Latvijā Volkswagen komerctransports šā gada pirmajos mēnešos uzrādījis izaugsmi vairāk nekā 30 % apmērā. Panākumu sakne meklējama jauno transporta modeļu arvien pieaugošajā pieprasījumā, kā arī savu artavu devuši auto servisu pakalpojumu kvalitātes uzlabojumi. Izaugsme komerctransporta segmentā gaidāma arī turpmāk, turklāt popularitāti strauji iemantos elektriskie automobiļi, jau drīzā nākotnē pārņemot tirgu.

VW komerctransporta segmenta izaugsme skaidrojama arī ar vairākiem veiksmīgiem startiem iepirkumos Lietuvā un arī Latvijā, viens no piemēriem ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta auto iepirkums. Vispieprasītākie VW komerctransporta modeļi Baltijā aizvadītajā gadā un 2019. gada iesākumā bijuši Crafter un Amarok, veiksmīgi startēja arī Transporter T6. VW Crafter ir izteikti pieprasīts Lietuvā un Igaunijā, pietam pārdošana sekmējusies tik labi, ka esam saņēmuši mums nozīmīgu apbalvojumu “Best Crafter sales market in the World 2018”.  Latvijā tikmēr no pārdošanas apjoma viedokļa visstraujāk augošais modelis ir Amarok. Klienti novērtē gan auto kvalitāti, gan dizainu un arī pilnveidoto braukšanas komfortu.

2019. gads Volkswagen komerctransportam aizritēs elektrifikācijas zīmē. Elektriskā transporta segments dinamiski attīstās, un tam ir vairāki katalizatori. Viens no tiem ir Eiropas Savienības (ES) noteiktie vidējie automašīnas izmeši – 95 grami ogļskābās gāzes uz kilometru. Tas tiešā veidā skar komerctransportu, jo mašīnas ir gan apjomos lielākas, gan arī smagākas, kas nozīmē, ka šo auto saražoto izmešu daudzums uz kilometru ir krietni lielāks. Papildus tam tiek mainīta degvielas patēriņa mērīšanas tehnoloģija (t.s. WLTP). Sekas šīm izmaiņām ir masīva automašīnu elektrifikācija, ko pašlaik jau novērojam globāli, kā arī iekšdedzes dzinēju un modeļu klāsta optimizācija. 2019. gads ir sagatavošanās gads startam, kas tiks dots 2020. gadā, kad stāsies spēkā soda naudas par noteiktās izmešu normas pārsniegšanu, un daļa no šīm izmaksām gulsies uz patērētāju pleciem.

Iezīmējot elektrifikācijas gadu, Baltijā esam devuši startu pirmā 100 % elektriskā furgona eCrafter testiem, nododot to DPD kurjeru gādīgajās rokās. Latvijā un Lietuvā eksperiments jau ir aizvadīts, un esam pārliecinājušies par šī modeļa piemērotību piegāžu vajadzībām. Auto uzlāde neprasa milzu investīcijas - ir pilnīgi pietiekoši ar 7.5 kw “mājas režīma” lādēšanas iekārtu, lai nakts laikā automobilis tiktu pilnībā uzlādēts un dienā nobrauktu savus 70 – 90 kilometrus, kas ir ikdienas nobraukums lielākajai daļai kurjeru. Turklāt šis elektroauto to dara pilnīgā klusumā un ar 0 izmešu. Šai saistībā no DPD Latvija šoferiem esam dzirdējuši atsauksmi, ka pēc testa perioda nebūšot viegli iesēsties atpakaļ skaļajā dīzeļauto. Par eCrafter modeli novērojam arī arvien pieaugošu klientu interesi visā Baltijā, turklāt no dažādām tautsaimniecības jomām. Tā ir ļoti pozitīva un veselīga tendence - vēl  gadu divus atpakaļ mēs vairāk saskarāmies ar globālām kompānijām, kuru stratēģija paredz “zaļāku” auto transporta parka izmantošanu. Tagad interesentu loks ir krietni lielāks, tāpēc nākotnē Volkswagen komerctransports intensīvi turpinās darbu pie elektriskā transporta klāsta paplašināšanas.

Spriežot par elektrotransportu, daudz tiek diskutēts par infrastruktūras atbilstību un citiem aspektiem, pētot, vai Baltija ir gatava elektriskajam transportam. Kopumā šis tīkls Baltijas valstīs ir uzsācis attīstību un tā turpinās straujiem soļiem. Turklāt jebkurā gadījumā attīstības posmā esošais uzlādes tīkls nav šķērslis elektroauto iegādei, šķērslis drīzāk ir aprēķini, ka dīzeļa auto vēl pagaidām ir komerciāli izdevīgāks. Taču jāteic, ka elektrotransports dabiski pārņems tirgu – gluži kā savulaik zirgus nomainīja auto ar iekšdedzes dzinējiem. ES valstu vidū jaunu automašīnu tirdzniecībā jau pašlaik briest revolūcija un prognozējams, ka ap 2025. - 2030. gadu starp jaunajiem auto elektriskais transports būs vairākumā. Cenas ziņā elektriskie automobiļi paliek un paliks lētāki, savukārt iekšdedzes dzinēja modeļi paliek un paliks dārgāki. Tas notiks pavisam organiski - jau gara acīm pēc pārdesmit gadiem redzu sevi, stāstot mazmeitai vai mazdēlam gluži kā pasaku: jā, savulaik mēs braucām ar auto, kuru dzinējus darbināja mikrosprādzieni, mašīnas rūca, un visi zināja, ka ir iestājies rīts, jo uz ielām viss dunēja un no mašīnu skursteņiem vēlās ārā indīgi dūmi!

Interese no patērētājiem par elektrisko transportu jau pašlaik ir liela, tāpēc tas, cik dinamiski elektriskie transporti parādīsies arī uz ceļiem Baltijā, ir lielā mērā atkarīgs no valstu politikas un atbalsta. Ja šāds atbalsts nesekos, jau pašlaik ir laiks domāt par progresīvu valsts stratēģiju, nodrošinot, ka ejam līdzi laikam un nekļūstam par veco iekšdedzes dzinēju auto izgāztuvi. Daudzās ES valstīs jau pašlaik izstrādātas atbalsta programmas un stratēģijas, kas paredz aizliegumu iekšdedzes automobiļiem iebraukt pilsētās jau drīzā nākotnē.

Kopumā komerctransporta segmenta izaugsme turpinās un sagaidāma visa 2019. gada garumā. Protams, uz prognozēm skatāmies ar zināmu piesardzību - lai arī bezdarba līmenis Latvijā ir stabilizējies, pirktspējīgu uzņēmumu daudzums krītas. Vienlaikus Baltijā ir novērojami pozitīvi signāli investīciju jomā - it sevišķi Lietuvā, un ceram, ka tas vilnis aizies arī līdz Latvijai.

 

 

 

 

 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 30.aprīlis 2019 17:30
6 3 Atbildēt

Īsti eksperti, nevis kaut kādas autokompānijas apmaksātas prostitūtas, apgalvo, ka ja visi e komerctransporti būtu kā tas minētais krafteris, kura uzlāde pietiek tikai aizbraukt no viena pilsētas gala uz otru, tad "elektriskā komerctransporta pilni autoparki" NEBŪS.

Bet, ja mēs skatamies uz citu kompāniju ražotiem elektriskajiem komerctransportiem, ar kuriem var aizbraukt pat uz daudz tālāku pilsētu un pēc tam vēl bez uzlādes atbraukt atpakaļ, tad jā - palikusi dekāde.

viencexperc 30.aprīlis 2019 17:26
3 3 Atbildēt

ja mēs atgriežamies pagātnē, tad auto - tas bija rotaļlieta bagātiem. Tas bija sliktāks par zirgu, lēnāks, to vajadzēja uzpildīt, tam vajadzēja ceļus, nevis, kā ar zirgu - braukt kur gribi...

Bradypus 30.aprīlis 2019 16:27
2 0 Atbildēt

"Taču jāteic, ka elektrotransports dabiski pārņems tirgu – gluži kā savulaik zirgus nomainīja auto ar iekšdedzes dzinējiem. ES valstu vidū jaunu automašīnu tirdzniecībā jau pašlaik briest revolūcija un prognozējams, ka ap 2025. - 2030. gadu starp jaunajiem auto elektriskais transports būs vairākumā."

Skaisti vārdi. Bet jāsaka, ka HP pareģojumi 1990-tajos, ka līdz gadsimtu mijai cilvēki būs aizmirsuši par printeriem un strādās bez papīriem, tomēr bija daudz ticamāki, bet nekur tālu papīra taupīšanā tikuši neesam, lai gan glāstāmās ierīces ir ikdiena.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti