Eksperts pareģo, ka līdz elektriskā komerctransporta pilniem autoparkiem atlikusi nepilna dekāde 13

Foto: Publicitātes attēls

Māris Zoltners | 30.aprīlis 2019 13:56

2018. gadā Volkswagen komerctransporta segments Baltijā piedzīvojis ievērojamu augšupeju. Turklāt, pateicoties izciliem pārdošanas rezultātiem Baltijas tirgus pirmo reizi ir atzīts par labāko Crafter modeļa tirgu pasaulē.

Arī 2019. gads iesācies ar pozitīviem rezultātiem – piemēram, Latvijā Volkswagen komerctransports šā gada pirmajos mēnešos uzrādījis izaugsmi vairāk nekā 30 % apmērā. Panākumu sakne meklējama jauno transporta modeļu arvien pieaugošajā pieprasījumā, kā arī savu artavu devuši auto servisu pakalpojumu kvalitātes uzlabojumi. Izaugsme komerctransporta segmentā gaidāma arī turpmāk, turklāt popularitāti strauji iemantos elektriskie automobiļi, jau drīzā nākotnē pārņemot tirgu.

VW komerctransporta segmenta izaugsme skaidrojama arī ar vairākiem veiksmīgiem startiem iepirkumos Lietuvā un arī Latvijā, viens no piemēriem ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta auto iepirkums. Vispieprasītākie VW komerctransporta modeļi Baltijā aizvadītajā gadā un 2019. gada iesākumā bijuši Crafter un Amarok, veiksmīgi startēja arī Transporter T6. VW Crafter ir izteikti pieprasīts Lietuvā un Igaunijā, pietam pārdošana sekmējusies tik labi, ka esam saņēmuši mums nozīmīgu apbalvojumu “Best Crafter sales market in the World 2018”.  Latvijā tikmēr no pārdošanas apjoma viedokļa visstraujāk augošais modelis ir Amarok. Klienti novērtē gan auto kvalitāti, gan dizainu un arī pilnveidoto braukšanas komfortu.

2019. gads Volkswagen komerctransportam aizritēs elektrifikācijas zīmē. Elektriskā transporta segments dinamiski attīstās, un tam ir vairāki katalizatori. Viens no tiem ir Eiropas Savienības (ES) noteiktie vidējie automašīnas izmeši – 95 grami ogļskābās gāzes uz kilometru. Tas tiešā veidā skar komerctransportu, jo mašīnas ir gan apjomos lielākas, gan arī smagākas, kas nozīmē, ka šo auto saražoto izmešu daudzums uz kilometru ir krietni lielāks. Papildus tam tiek mainīta degvielas patēriņa mērīšanas tehnoloģija (t.s. WLTP). Sekas šīm izmaiņām ir masīva automašīnu elektrifikācija, ko pašlaik jau novērojam globāli, kā arī iekšdedzes dzinēju un modeļu klāsta optimizācija. 2019. gads ir sagatavošanās gads startam, kas tiks dots 2020. gadā, kad stāsies spēkā soda naudas par noteiktās izmešu normas pārsniegšanu, un daļa no šīm izmaksām gulsies uz patērētāju pleciem.

Iezīmējot elektrifikācijas gadu, Baltijā esam devuši startu pirmā 100 % elektriskā furgona eCrafter testiem, nododot to DPD kurjeru gādīgajās rokās. Latvijā un Lietuvā eksperiments jau ir aizvadīts, un esam pārliecinājušies par šī modeļa piemērotību piegāžu vajadzībām. Auto uzlāde neprasa milzu investīcijas - ir pilnīgi pietiekoši ar 7.5 kw “mājas režīma” lādēšanas iekārtu, lai nakts laikā automobilis tiktu pilnībā uzlādēts un dienā nobrauktu savus 70 – 90 kilometrus, kas ir ikdienas nobraukums lielākajai daļai kurjeru. Turklāt šis elektroauto to dara pilnīgā klusumā un ar 0 izmešu. Šai saistībā no DPD Latvija šoferiem esam dzirdējuši atsauksmi, ka pēc testa perioda nebūšot viegli iesēsties atpakaļ skaļajā dīzeļauto. Par eCrafter modeli novērojam arī arvien pieaugošu klientu interesi visā Baltijā, turklāt no dažādām tautsaimniecības jomām. Tā ir ļoti pozitīva un veselīga tendence - vēl  gadu divus atpakaļ mēs vairāk saskarāmies ar globālām kompānijām, kuru stratēģija paredz “zaļāku” auto transporta parka izmantošanu. Tagad interesentu loks ir krietni lielāks, tāpēc nākotnē Volkswagen komerctransports intensīvi turpinās darbu pie elektriskā transporta klāsta paplašināšanas.

Spriežot par elektrotransportu, daudz tiek diskutēts par infrastruktūras atbilstību un citiem aspektiem, pētot, vai Baltija ir gatava elektriskajam transportam. Kopumā šis tīkls Baltijas valstīs ir uzsācis attīstību un tā turpinās straujiem soļiem. Turklāt jebkurā gadījumā attīstības posmā esošais uzlādes tīkls nav šķērslis elektroauto iegādei, šķērslis drīzāk ir aprēķini, ka dīzeļa auto vēl pagaidām ir komerciāli izdevīgāks. Taču jāteic, ka elektrotransports dabiski pārņems tirgu – gluži kā savulaik zirgus nomainīja auto ar iekšdedzes dzinējiem. ES valstu vidū jaunu automašīnu tirdzniecībā jau pašlaik briest revolūcija un prognozējams, ka ap 2025. - 2030. gadu starp jaunajiem auto elektriskais transports būs vairākumā. Cenas ziņā elektriskie automobiļi paliek un paliks lētāki, savukārt iekšdedzes dzinēja modeļi paliek un paliks dārgāki. Tas notiks pavisam organiski - jau gara acīm pēc pārdesmit gadiem redzu sevi, stāstot mazmeitai vai mazdēlam gluži kā pasaku: jā, savulaik mēs braucām ar auto, kuru dzinējus darbināja mikrosprādzieni, mašīnas rūca, un visi zināja, ka ir iestājies rīts, jo uz ielām viss dunēja un no mašīnu skursteņiem vēlās ārā indīgi dūmi!

Interese no patērētājiem par elektrisko transportu jau pašlaik ir liela, tāpēc tas, cik dinamiski elektriskie transporti parādīsies arī uz ceļiem Baltijā, ir lielā mērā atkarīgs no valstu politikas un atbalsta. Ja šāds atbalsts nesekos, jau pašlaik ir laiks domāt par progresīvu valsts stratēģiju, nodrošinot, ka ejam līdzi laikam un nekļūstam par veco iekšdedzes dzinēju auto izgāztuvi. Daudzās ES valstīs jau pašlaik izstrādātas atbalsta programmas un stratēģijas, kas paredz aizliegumu iekšdedzes automobiļiem iebraukt pilsētās jau drīzā nākotnē.

Kopumā komerctransporta segmenta izaugsme turpinās un sagaidāma visa 2019. gada garumā. Protams, uz prognozēm skatāmies ar zināmu piesardzību - lai arī bezdarba līmenis Latvijā ir stabilizējies, pirktspējīgu uzņēmumu daudzums krītas. Vienlaikus Baltijā ir novērojami pozitīvi signāli investīciju jomā - it sevišķi Lietuvā, un ceram, ka tas vilnis aizies arī līdz Latvijai.

 

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Bradypus 30.aprīlis 2019 16:27
2 0 Atbildēt

"Taču jāteic, ka elektrotransports dabiski pārņems tirgu – gluži kā savulaik zirgus nomainīja auto ar iekšdedzes dzinējiem. ES valstu vidū jaunu automašīnu tirdzniecībā jau pašlaik briest revolūcija un prognozējams, ka ap 2025. - 2030. gadu starp jaunajiem auto elektriskais transports būs vairākumā."

Skaisti vārdi. Bet jāsaka, ka HP pareģojumi 1990-tajos, ka līdz gadsimtu mijai cilvēki būs aizmirsuši par printeriem un strādās bez papīriem, tomēr bija daudz ticamāki, bet nekur tālu papīra taupīšanā tikuši neesam, lai gan glāstāmās ierīces ir ikdiena.

viencexperc 30.aprīlis 2019 17:26
3 3 Atbildēt

ja mēs atgriežamies pagātnē, tad auto - tas bija rotaļlieta bagātiem. Tas bija sliktāks par zirgu, lēnāks, to vajadzēja uzpildīt, tam vajadzēja ceļus, nevis, kā ar zirgu - braukt kur gribi...

Kanibaals 1.maijs 2019 14:19
0 0 Atbildēt

Kādreiz raudāja ka TV aizstās radio un ka internets avīzes un žurnālus.

viencexperc 30.aprīlis 2019 17:30
6 3 Atbildēt

Īsti eksperti, nevis kaut kādas autokompānijas apmaksātas prostitūtas, apgalvo, ka ja visi e komerctransporti būtu kā tas minētais krafteris, kura uzlāde pietiek tikai aizbraukt no viena pilsētas gala uz otru, tad "elektriskā komerctransporta pilni autoparki" NEBŪS.

Bet, ja mēs skatamies uz citu kompāniju ražotiem elektriskajiem komerctransportiem, ar kuriem var aizbraukt pat uz daudz tālāku pilsētu un pēc tam vēl bez uzlādes atbraukt atpakaļ, tad jā - palikusi dekāde.

he 2.maijs 2019 10:18
2 0 Atbildēt

šobrīd es īsti neticu elektroauto uzvaras gājienam, jo nav atrisināta praktiskā puse...

-Kā daudzīvokļu mājas iedzīvotājam, kam nav stingri apzīmētas stāvvietas ar rozeti, uzlādēt to elektroauto?

-Kā mūsu elektrotīkli pacels visas transporta sistēmas uzlādi?

-Kā šis pieaugošais elektroenerģijas patēriņš atsauksies uz elektroenerģijas cenu? Tas ietekmēs ne tikai elektro auto "izdevīgumu", bet arī mājsaimniecōibu izdevumus par elektrību un visu preču pašizmaksu.

- Vai beidzot elektroauto paliks lētāki par iekšdedzes dzinējiem?

- Elektroauto uzlādes ātrums, kad būs daudz maz pieņemams?

he 2.maijs 2019 10:22
1 0 Atbildēt

ak jā. Šobrīd braucu ar benzīna auto, bet vēlos pāriet atpakaļ uz dīzeli tikai tādēļ vien, ka man reizi nedēļā jābrauc uz benzīntanku pildīties, jo ar vienu bāku var nobraukt tikai aptuveni 400-450km. Ar dīzeli tie bija vismaz 700, mazāka dīzeļa gadījumā pat vairāk kā 1000km.

Elektroauto? Ja vien tā nav tesla, tad 200-300km!!!

Bija man reiz arī sagāzēts auto, ko tādēļ vien pārdevu, ka nenormāli kaitināja, ka jāpildās ik pa 2 vai 3 dienām + process bija ilgstošāks par degvielas uzpildi + uzpildes vietas nebija uz katra stūra kā degvielas uzpildes stacijas.

murx 1.maijs 2019 9:03
1 0 Atbildēt

Eksperts, kas runā par sprādzieniem motorā nav eksperts, bet pusizglītots murmulis, kā tas ir vērojams lielākajā daļā elektromobilitātes atbalstītāju. Aprēķini viņiem traucē, redziet

Visvaldis Plūcis 1.maijs 2019 12:00
2 1 Atbildēt

Ministru kabinetā apstiprināti elelektromobīļu ātrās uzlādes tarifi 0,15 eiro minūtē -9 eiro stundā.Ar Nissan e-NV200 (24KW akumulators)pilnas uzlādes laiks pie 120 kilometu nobraucamā attāluma ir apmēram 1 stunda un 10 minūtes,tātad izmaksā 10 eiro un 50 centus,bet tādas pašas klases auto,ar 1,5litru Dci dīzeļdzinēju patērē apmēram 6 litrus dīzeļdegvielas uz šo pašu atālumu,apmēram izmaksājot 7 eiro un 50 centus.Tātad braucot ar elektromobīli,mums papildus jāmaksā 3 eiro uz 120 kilometriem ;( !

Kanibaals 1.maijs 2019 20:46
0 0 Atbildēt

Neviens neliek lādēt pilnu.Ātrā uzlāde no 0-80% ir 25 minūtes, jeb 3.75eur/100km. Kas nemāk rēķināt var protams lādēt pilnu.

Visvaldis Plūcis 1.maijs 2019 21:46
0 0 Atbildēt

Ar mazas ietilpības akumulatoru neuzlādējot pilnu,nevar bez apstājas tālu aizbraukt un daudzi cilvēki ir dusmīgi,ka tu ceļā aizkavējies.Bet acīm redzot,tavas mašīnas uzlādes parametri ir arī savādāki.

Kanibaals 2.maijs 2019 8:20
0 0 Atbildēt

Ja nezināji tad uzlāde Li-ion baterijām nav lineāra un pēdējie 20% iet vislēnāk, jo ir izlīdzinošā fāze un risks pārlādēt ja lādē strauji. Tāpēc arī ātriem lādētājiem ir maksa par laiku, lai neizmanto kā stāvvietu un neladētu pilnu. Acīmredzot tev ar matemātiku švaki, jo lādējot pilnu aizkavēsies stundu, bet lādējot līdz 80% piestājot divreiz kavēsies vien 30-40min. Vispār jau elektroauto šobrīd nav paredzēti, lai uzstādītu attālumu rekordus, bet tas arī nav nepieciešams, jo uzlādes stacijas ir ik pa 50km un ir maršrutu plānotājs.

To kā izmantot elektroauto pārvadājumiem iAuto varētu apjautāties Ape Motors tie piegādā detaļas ar elektroauto. Tā kā protams transportam kas ir noslogots 24/7 tīri elektriskā piedziņa neder.

rudens68 2.maijs 2019 9:44
0 0 Atbildēt

ES valstu vidū jaunu automašīnu tirdzniecībā jau pašlaik briest revolūcija un prognozējams, ka ap 2025. - 2030. gadu starp jaunajiem auto elektriskais transports būs vairākumā.

.

Un vai kāds šim ekspertam pēc 5 gadi parādīs šo tekstu un ja parādīs tad sekas par muldēšanu nekādas . It sevišķi ja esi pie zaļo ,toleranto , ļevakau nometnes piederīgs .

Paskatījos , šis eksperts ieņem nopietnu amatu .

Kanibaals 3.maijs 2019 9:14
0 0 Atbildēt

Kādreiz eksperti teica, ka nesapņojiet optiskais kabelis nekad nebūs jūsu dzīvoklī un kam vispār mājās ātrumu līdz 1Gbps tas taču nav un nebūs vajadzīgs. Kā ir tagad realitātē zinām.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 9

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti