Vācijā atklāj elektrisko autobāni kraviniekiem 6

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 11.maijs 2019 6:16

Vācijā atklāta 10 km gara autotrase, kas paredzēta speciāli aprīkotām kravas automašīnām.

Netālu no Frankfurtes atklāts īpaši aprīkots autoceļa posms, ko var izmantot kravas automašīnas ar dīzeļelektriskajām hibrīdiekārtām un trolejbusiem līdzīgu iekārtu, kas ļauj pieslēgties virs trases nostiprinātajiem vadiem.

10 kilometrus garā trase savieno Frankfurtes  lidostu un Darmštates industriālo parku. To izveidojusi kompānija Siemens projekta  Elisa (Еlectrified, innovative heavy traffic on the Autobahn) ietvaros. Eksperimentā iesaistīti pieci loģistikas uzņēmumi, kas izmanto Siemens sadarbībā ar Scania un Volkswagen radītos kravas auto. Izmantojot tikai elektrību šādi kravas auto var paātrināties līdz 90 km/h.

Siemens speciālisti aprēķinājuši, ka pārkārtojot 30% Vācijas kravas automobiļu autoparka uz elektrisko piedziņu, kaitīgo CO2 izmešu daudzumu varētu samazināt par sešiem miljoniem tonnu gadā. Turklāt braucot tikai ar elektrību 40 tonnīgās fūres-trolejbusi varēs ietaupīt līdz 20 tūkstošiem eiro, kas citādi būtu jāsamaksā par degvielu (pieņemot, ka nobraukums ir 100 tūkstoši kilometru).

Vācijas valdība Elisa projektam piešķīrusi 14,6 miljonus eiro un izmēģinājumi ilgs līdz 2022. gadam.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
DALJNOBOJS 11.maijs 2019 9:31
5 2 Atbildēt

Vispār mēģinājumi radīt kaut ko tamlīdzīgu ir bijuši jau sen, gan eiropa, gan bijušajā padomju savienība bija uzceltas garākas līnijas - ap 40km, agrāk tas nebija tik ļoti aktuāli ar tā laika degvielas cenām un attieksmi pret ekoloģiju.

Vispār brīnos kā tamlīdzīgu projektu ir tik ļoti maz, ir daudz nozaru, kur ir samērā nelieli vienceļ maršruti no punkta A uz punktu B un atpakaļ. Sataisīts smago ar dzinēja kombināciju kā Rīgas satiksmes Škodas trolejbusam ( elektromotors + dīželmotors) manuprāt nav nekā sarežģīta. Un līnijas izbūve arī nav tā dārgakā.

DALJNOBOJS 11.maijs 2019 11:51
4 4 Atbildēt

1 milj EUR/km līdz 20 milj, EUR /km neko sev otkati.

imzz 11.maijs 2019 10:54
2 2 Atbildēt

"Un līnijas izbūve arī nav tā dārgakā."

Nu, saskaņā ar pētījumu "Take-up guide for the Replacement of urban Diesel buses by Trolleybuses" līnijas izmaksas atkarībā no vietas, kur to būvē, var svārstīties no 1 milj EUR/km līdz 20 milj, EUR /km.

Tomēr nedomāju ka simtiem km šoseju nu apgādās ar vadiem. Tas radītu papildu iespēju, ka vadu noraušana aizkavēs visu satiksmi un papildu bīstamību, kā arī kravu augstuma ierobežojumus elektrificētajos posmos.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Automašīnām kļūstot sarežģītākām jāpielāgojas arī motoreļļām 14

Mūsdienās automašīnas ir jau kļuvušas tik sarežģītas, ka arī motoreļļu tām nedrīkst izvēlēties vienkārši pēc viskozitātes indeksa. Lasīt vairāk

 

Hamiltons Bahreinā svin 95.uzvaru F-1 posmā; Grožāns piedzīvo šausminošu avāriju (+ VIDEO) 6

"Mercedes" komandas britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien jau pasaules čempiona lomā izcīnīja uzvaru Bahreinas "Grand Prix". Lasīt vairāk

 

Pateicoties jaunajam Neste RE, plastmasas produktus var ražot no atjaunojamām un pārstrādājamām izejvielām 1

Neste izlaiž savu jauno produktu, Neste RE, kas ir 100% atjaunojama un pārstrādāta izejviela, ko var izmantot plastmasas un ķīmisko vielu ražošanā. Neste RE polimēru un ķīmisko produktu nozares kompānijām samazina nepieciešamību izmantot pirmreizējās fosilās izejvielas, tādējādi veicinot klimata pārmaiņu problēmas risināšanu. Lasīt vairāk

 

4x4 uzvar upi (+ VIDEO) 6

Apvidus auto vadītājs vismaz divreiz nonāk šķietami bezcerīgā situācija, taču viņam tomēr izdodas uzvarēt spēcīgo straumi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti