Izmantojot savu pieredzi vieglo komercautomobiļu segmentā un būdami pionieri un līderi vieglo elektrisko komercautomobiļu segmentā Eiropā, “Renault” papildina savu piedāvājumu ar Renault KANGOO Z.E. Hydrogen (2019. gada beigās) un ar Renault MASTER Z.E. Hydrogen (2020. gadā).
“Renault” paplašina savu ar ūdeņradi darbināmo vieglo komerciālo elektroautomobiļu klāstu. “Renault” ūdeņraža tehnoloģija, ko izmēģina kopš 2014. gada, tika izstrādāta sadarbībā ar “Groupe Michelin” meitasuzņēmumu “Symbio”. Automobiļi ir aprīkoti ar distances pagarināšanas degvielas šūnu, kas nodrošina 10 kW elektrisko un termisko jaudu, palielinot Renault MASTER Z.E. Hydrogen un Renault KANGOO Z.E. Hydrogen ar vienu uzpildes reizi nobraucamo attālumu līdz vairāk nekā 350 km. Turklāt ūdeņraža izmantošanai ir priekšrocība – uzpilde aizņem tikai piecas līdz desmit minūtes.
2020. gada pirmajā pusē gaidāmais Renault MASTER Z.E. Hydrogen modelis ļaus trīs reizes palielināt ar vienu uzpildes reizi nobraucamo attālumu no 120 km līdz 350* km, un tas būs pieejams kā furgons (divas versijas) un šasija ar kabīni (divas versijas). Aprīkots ar divām ūdeņraža tvertnēm zem korpusa, automobilis uzlabos savu daudzpusīgumu, nezaudējot kravas telpas tilpumu no 10,8 m3 līdz 20 m3 ar pieņemamu 200 kg papildu svaru.
Sākot ar 2019. gada beigām, Renault KANGOO Z.E. Hydrogen leposies ar elektrisko furgonu klāstā vislabāko pieejamo ar vienu uzpildes reizi nobraucamo attālumu — 370* km (salīdzinājumā ar modeļa Kangoo Z.E. 230 km saskaņā ar WLTP). Ar 3,9 m3 kravas telpas tilpumu, neraugoties uz pieņemamu 110 kg papildu svaru, šis automobilis būs pieejams Francijā par 48 300 eiro bez PVN (ieskaitot akumulatora cenu un neiekļaujot ekoloģiskos bonusus).
““Renault” papildina savu vieglo komerciālo elektroautomobiļu klāstu, laižot tirgū Renault MASTER Z.E. Hydrogen” un Renault KANGOO Z.E. Hydrogen modeļus. Šie automobiļi nodrošina profesionāļiem visu nepieciešamo viņu tālbraucieniem, kā arī rekordīsu uzpildes laiku. Tās nav vienīgās priekšrocības, jo Renault MASTER Z.E. Hydrogen un Renault KANGOO Z.E. Hydrogen var darbināt ar vidi saudzējošu dekarbonizētu enerģiju,” skaidro Denī Le Vo (Denis Le Vot), “Alliance SVP”, “Renault-Nissan” vieglo komercauto uzņēmējdarbības struktūrvienības pārstāvis.
Šie ūdeņraža elektroautomobiļi tiek darbināti ar degvielas elementu, kurā ūdeņradis no automobiļa tvertnēm tiek savienots ar gaisā esošo skābekli, lai iegūtu elektroenerģiju (elektromotora darbināšanai). Pirmā priekšrocība: šie automobiļi atbilst jaunajiem pilsētu mobilitātes vides izaicinājumiem. Turklāt tie piedāvā lielāku autonomiju, ātru ūdeņraža uzpildi (no 5 līdz 10 minūtēm) un vienkāršu apkopi. Šīs priekšrocības ar ūdeņradi darbināmos vieglos komerciālos elektroautomobiļus padara par sevišķi piemērotiem profesionāļu aktuālajām vajadzībām un pielietojumam lielās pilsētu teritorijās: transports un loģistika, piegādes pilsētās un dažādi tehniskie pakalpojumi, municipālo un vietējo pašvaldību iestāžu pakalpojumi, eksprespasta un īpašā pasta sūtījumi.
Pievēršot uzmanību tirgus vajadzībām, “Renault” vēlas nodrošināt saviem “Renault Pro+” klientiem papildu pielāgotu risinājumu ar Renault MASTER Z.E. Hydrogen un Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.
* Tiek veikta WLTP sertifikācija
H2 nav un nevar būt nekāda nākotne, visnepraktiskākais enerģijas uzglabāšanas veids.