Krievijas kravas automašīnu ražotājs Kamaz nākamgad sola pirmos četrus kraviniekus, kas apgādāti ar Level 3+ autonomās braukšanas sistēmu.
Jaunākās k5 paaudzes modelis Kamaz-54901, kas komplektēts ar dīzeļdzinēju un puspiekabi, kā arī 3+ līmeņa autonomās braukšanas sistēmu, kuras pamatā ir adaptīvā kruīza kontrole, nākamgad uzsāks testus uz M11 automaģistrāles, kas savieno Maskavu un Sankttpēterburgu. Teorētiski šāds kravas auto var automātiski stūrēt, bremzēt pirms šķēršļiem, pārkārtoties, šķērsot krustojumus, nolasīt ceļa zīmes un braukt kolonā.
Eksperimenta laikā kabīnē atradīsies vadītājs, turklāt atraut rokas no stūres viņš nedrīkstēs. Nākamgad Kamaz piegādās četras šādas automašīnas, bet līdz 2024.gadam to skaits pārsniegs trīs desmitus.
No 2025.gada rūpnīca plāno piedāvāt kravas automašīnas ar modernāku autonomo braukšanas sistēmu, kas ļaus vadītājam neturēt rokas uz stūres.
Zināms, ka Kamaz ar vienkāršāko autopilotu maksās 14,5 miljonus rubļu (aptuveni 173 500 eiro), bet kravinieks ar modernāko sistēmu – 19 miljonus rubļu (aptuveni 223 500 eiro).
Nez, vai šos arī montēs čebureki un zeki?