“Ford” mazās klases modelis “Fiesta” ik gadu atrodas starp pārdotākajiem automobiļu modeļiem Eiropā - pērn ceturtajā vietā ar 203 622 pārdotām vienībām, bet uz šī gada septembri piektajā vietā ar 188 777 pārdotām automašīnām. Taču šī gada martā “Fiesta” bijis pārdotākais, apsteidzot allaž populāro “Volkswagen Golf”. Šajā topā “Fiesta” nākas sacensties arī ar vistiešākajiem konkurentiem - “Volkswagen Polo”, “Renault Clio” un “Opel Corsa”, kā arī uz papēžiem min Latvijā pārdotākais modelis “Nissan Qashqai”. Latvijā “Fiesta” un citi mazās klases auto klases modeļi gan ir pastarīši, jo lielākā cieņā pie mums ir apvidus un automobiļi – jau pieminētais “Nissan Qashqai” un tā ‘brālis’ “X-Trail”, kā arī “Volkswagen Tiguan”.
Pats pirmais “Fiesta” autoražotāja “Ford” modeļu gammā parādījās 1976. gadā un ir tresaus pārdotākais “Ford” markas modelis aiz “Escort” un “F-Series”. Aktuālais “Fiesta” dažviet minēts kā astotās paaudzes modelis, tomēr oficiāli tas ir septītais, ko sāka ražot šogad.
TEHNISKIE DATI
“Ford Fiesta” pieejams divos virsbūvju variantos – ar trim un piecām durvīm, un ar diviem benzīna un vienu dīzeļdzinēju.
Dzinēji
- litra benzīna dzinējs: 70 Zs pie 5000-6500 apgr./min., 110 Nm pie 3500 apgr./min., CO2 – 107 g/km, ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu
- litra benzīna dzinējs: 85 Zs pie 6300 apgr./min., 110 Nm pie 3500 apgr./min., CO2 – 107 g/km, ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu
- litra EcoBoost benzīna dzinējs: 100 Zs pie 4500-6500 apgr./min., 170 Nm pie 1500-4000 apgr./min., CO2 – 97-118 g/km, ar 6 pakāpju manuālo vai PowerShift automātisko pārnesumkārbu
- litra EcoBoost benzīna dzinējs: 125 Zs pie 6000 apgr./min., 170 Nm pie 1400-4500 apgr./min., CO2 – 98 g/km, ar PowerShift automātisko pārnesumkārbu
- 1.5 litru TDCi dīzeļdzinējs: 85 Zs pie 3750 apgr./min., 215 Nm pie 1750-2500 apgr./min., CO2 – 91 g/km, ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu
Citur pasaulē “Fiesta” ar šiem dzinējiem pieejami arī mazliet jaudīgākās versijās, piemēram, 1.0 litra EcoBoost benzīna dzinējs ir arī 140 Zs versijā, bet 1.5 litru TDCi dīzeļdzinējs ir pieejams arī ar 120 ZS. Savukārt nākamgad plānots laist klajā septītās paaudzes “Fiesta ST”, kas būs aprīkots ar pavisam jaunu 200 Zs jaudīgu EcoBoost benzīna turbodzinēju ar trim cilindriem un 1.5 litru tilpumu.
Izmēri
Saskaņā ar “Ford” oficiālo informāciju “Fiesta” izmēri ir vienādi abās virsbūves versijās. Atšķiras vien pašmasa atkarībā no izvēlētā dzinēja un pārnesumkārbas.
- Garums: 4040 mm
- Platums: 1941 mm
- Augstums: 1476 mm
- Riteņu bāze: 2493 mm
- Bagāžnieks: 292-1093 litri
- Pašmasa: 1033-1207 kg
Cenas
“Fiesta” iespējams aprīkot kādā no trijiem aprīkojuma variantiem. Lētākais ir “Trend”, kura sākumcena ir 11 300 EUR par trīsdurvju, vai 12 200 EUR par piecdurvju “Fiesta”, ar 1.1 litra 70 Zs dzinēju (ieskaitot nodokļus). “Trend” komplektācija gan ir ļoti pieticīga – tajā iekļauti drošības spilveni, centrālā atslēga, drošības sistēmas (ABS, EBD, ESP) ar palīgsistēmu, kas palīdz uzsākt braukt kalnā, centrālā atslēga ar tālvadību, elektriski vadāmi priekšējie sānu logi, ātruma ierobežotājs, joslas saglabāšanas palīgsistēma, elektriski regulējami un apsildāmi sānskata spoguļi, velūra paklājiņi priekšā, 15” tērauda diski ar uzlikām, nolokāms aizmugurējais sēdeklis. Jāpiebilst, ka standarta komplektācija ir pat bez audiosistēmas.
Var padomāt, kurš gan mūsdienās pirks šādu “Fiesta”, kas teju plika kā kartings. Bet šķiet te ir āķis! “Trend” ir aprīkojuma versija, kur pircējs pats var izvēlēties papildus ekstras un funkcijas, kuras tiešām tiks izmantotas. Citādi visai bieži ražotāja piedāvātajās aprīkojuma versijās pircējs nopērk tādas funkcijas, kuras nav vajadzīgas un netiek izmantotas. “Trend” ir izvēles iespējas. Tas, protams, maksā – piemēram, trīsdurvju “Fiesta”, kas aprīkota ar vienkāršāko audiosistēmu (6 skaļruņi, USB, Bluetooth, 4.2” displejs un vadība uz stūres), apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem un vējstiklu, automātisko klimata kontroli, aizmugures parkošanās sensoriem, kruīza kontroli un elektriski pielokāmiem spoguļiem. maksās 13 090 EUR.
Nedaudz dārgāka – 13 800 EUR ir “Business” aprīkojuma versija, kur bez šīm ekstrām ir augstākas kvalitātes audiosistēma un 14” rezerves ritenis. Visdārgākā ir “Titanium” aprīkojuma paka, kas maksā sākot no 15 600 un 15 900 EUR trīsdurvju un piecdurvju versijās. Tomēr visdārgākā nenozīmē visbagātīgāko. Protams, tai standartā būs vairāk funkciju, nekā abām iepriekšējām aprīkojuma pakām, taču kopumā tā joprojām ir diezgan pieticīga. Lai “Fiestu” aprīkotu patiešām bagātīgi, nāksies vien tērēties garajā papildaprīkojuma sarakstā. Vienīgais mierinājums – jo dārgāka aprīkojuma versija, jo lētāka kļūst katra ekstra.
TESTA AUTO
IAuto.lv izmēģināja piecdurvju “Ford Fiesta” ar 125 Zs 1.0 EcoBoost benzīna dzinēju un PowerShift automātisko pārnesumkārbu “Titanium” komplektācijā par 18 400 EUR. Ar teju visu iespējamo papildaprīkojumu testa automobilis kopā maksāja 22 700 EUR
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
“Fiesta” eksterjerā pamanāmas, bet ne revolucionāras pārmaiņas
Jaunā “Fiesta” automobiļa ārējais veidols kļuvis noapaļotāks un nosvērtāks, kas pamanāms gan lukturos un ielaidumos priekšējā buferī, gan arī spoguļos. Lai gan sānu logu ailas forma atgādina iepriekšējās paaudzes modeli, pirmajā brīdī jauno “Fiesta” var ļoti viegli sajaukt ar aktuālo “Focus” modeli. “Fiesta” gan ir nedaudz mazāka visos izmēros, un tai ir uzkrītošāks trapecveida radiatora režģis, kā arī noapaļoti horizontāli aizmugurējo lukturu bloki.
Foto: iauto.lv
Šķiet, ka “Fiesta” dizaineri parūpējušies par tiem pircējiem, kuriem atraktīvais un sportiskais iepriekšējās paaudzes modelis bijis pirmais automobilis, un kuri vēlas automobili ar nopietnāku izskatu, taču nevēlas šķirties no “Fiesta”. Jaunais “Fiesta” ir individuāli pielāgojams ar dažāda dizaina elementiem, tādējādi tas var būt jauneklīgi rotaļīgs vai arī eleganti nobriedis. Piemēram, iespējamas dažādas variācijas radiatora režģa segmentējumam – vienā veidā tas var atgādināt “Focus RS” modeli, vai kā testa automobilī - lielāko “Mondeo”.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Automobilis diviem ar rezerves vietām
Automobiļa salonā priekšējais panelis veidots horizontāli, tas kļuvis slaidāks un arī slēdži ir loģiskāk sakārtoti, nekā iepriekšējā modelī. Pašā vidū virs ventilācijas atverēm uzsēdināts skārienjutīgais multimediju centra displejs, uzreiz zem tā slēdži būtiskākajām audio funkcijām. Multimediju sistēma pakārtota viedierīcēm. Piespraužot viedierīci, tā ļoti ātri tiek atpazīta un uzreiz atveras AppleCarplay vai Android Auto. Piekļūt multimediju pamatfunkcijām iespējams ar šajās platformās integrētās lietotnes “Ford Sync” palīdzību. Ja viedierīce nav pievienota, tad multimediju sistēma tiek pārvaldīta ar SYNC3 sistēmu. Kopumā ērti un saprotami.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Testētajā automobilī panelis atsvaidzināts ar plastmasu klavierlakas krāsā, kas nav īsti praktisks materiāls, jo ātri piesaista putekļus un pirkstu nospiedumus. Taču materiāli un tekstūras, kādās veidoti šie ielaidumi ir maināmi pēc izvēles. Putekļus ātri piesaista arī velūra paklājiņi un tapsējums bagāžniekā, turklāt tos ir grūti iztīrīt.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
“Fiesta” ir piecas sēdvietas, tomēr visērtāk tas kalpos kā divvietīgs automobilis, jo aizmugurē vietas nav pārlieku daudz. Aiz 190 cm gara vadītāja brīvi paliek vien kādi 10 cm. Iespējams, vidēja auguma vecāki savus bērnus gan varēs iesēdināt visai komfortabli un īsos braucienos iekārtosies arī kāds pieaugušais. Bet, ja pavērojam satiksmi Rīgā, cik gan bieži var novērot to, ka aizņemtas visas sēdvietas?
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Papildaprīkojumā iekļautie sporta sēdekļi ir viegli pielāgojami dažādiem augumiem, noturīgi “Fiesta” žiglajiem manevriem un komfortabli tālāku ceļu veikšanai. Virs galvas un uz sāniem vieta pietiek, vienīgi elkoņu balsts starp sēdekļiem prasītos nedaudz garāks.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Mūsdienās mazauto tiek aprīkoti ar arvien vairāk tehnoloģijām
Ja atpakaļskata kamera, navigācija, adaptīvā kruīza kontrole u.c. funkcijas agrāk bija iespējamas vien ļoti dārgos automobiļos, tad šādu ekstru klātbūtne mazajos automobiļos nav vairs nekāds izņēmums. Gluži tāpat ir ar “Fiesta”. Aklās zonas uzraudzības sistēma, atpakaļskata kamera, automātiskā parkošanās sistēma, adaptīvā kruīza kontrole, sadursmes brīdinājuma sistēma, joslu asistents, kas piestūrē, 675 W audiosistēma, panorāmas jumts, ādas apdare. Tas viss ir iespējams mazauto.
“BANG & OLUFSEN” izstrādātā “B&O Play” audiosistēma nodrošina baudāmu skanējumu, kas arī ir retums šīs klases automobiļos, tāpat kā labi izolētie vēja un ceļa trokšņi. Vienīgais, kas dzirdams no ārpuses, ir mazais trīscilindru motoriņš augstos apgriezienos.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Atsaucīgs dzinējs ar dubultā sajūga pārnesumkārbu
Ja sākotnēji mazais dzinēja tilpums un cilindru skaits izsauc skepsi, tad, uzsākot braukt, pārsteidz tas, ar kādu sparu dzinējs iekustina automobili. Paātrinoties pie luksofora pilsētas satiksmē “Fiesta” var likt panervozēt kāda jaudīgāka automobiļa vadītājam. PowerShift sešu pakājpu pusautomātiskā kārba ieslēdzama divos režīmos – “Drive” un “Sport”. Atšķirība starp režīmiem ir būtiska. Ja “Drive” režīmā pārnesumi tiek pārslēgti pēc iespējas ātrāk, tad “Sport” režīmā dzinēja apgriezieni tiek turēti maksimāli ilgi, atkarībā no tā, kā vadītājs darbojas ar akseleratora pedāli. Tomēr ātrumkārbas reakcija pēc pedāļa nospiešanas nav tik zibenīga, cik gribētos. Līdzīga aizture ir arī, pārslēdzot ātrumus ar lāpstiņām pie stūres. Ja pie šādas pārnesumkārbas darbības pierod, tad ar “Fiesta” iespējams braukt ļoti dinamiski, arī paātrināšanās no 80-120 km/h notiek veikli.
Automobiļa stūre ir precīza un ļoti informatīva, tādējādi ar “Fiesta” viegli izbraukt straujus līkumus vai aļņa testu. Arī balstiekārta pieļauj šādus manevrus. Lai gan tā sniedz ikdienai pieņemamu komfortu, tomēr stiprāki nelīdzenumi un grants ceļu pumpas tiek pamatīgi novadīti līdz automobiļa salonam.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
Pēc ražotāja datiem šāda auto vidējais degvielas patēriņš ir 4.3 litri uz 100/km, tomēr šie rādītāji ir krietni optimistiski. Mazajiem turbo motoriem raksturīgs, ka degvielas patēriņš mēdz strauji pieaugt, ja ar to tiek braukts dinamiski. Beigās var izrādīties, ka mierīga braukšana par pilsētu var būt ekonomiskāka, nekā kruīzs pa šoseju.
iAuto.lv testā vidējais patēriņš ar šo “Fiesta” sanāca 7.4 litri uz 100 km, piebilstot, ka ātrumkārba pārsvarā bija “Sport” režīmā un šosejas un pilsētas apstākļu attiecība bija 70:30. Protams, braucot rāmāk, “Fiesta” patērēs zem 6 litriem uz 100 km, bet ne zem pieciem litriem.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Testējot dažādus auto modeļus, ik pa laikam gadās tādi, no kuriem ir grūti atvadīties, kad pēc testa automobilis atpakaļ dīlerim. Šāds gadījums ir arī ar “Ford Fiesta” galvenokārt azartiskās braukšanas dēļ. Tas gan pārsteidz, gan ir sabalansēts savā piedāvājumā. Pārsteidz tas, kā mazauto iespējams apvienot azartisku braukšanu ar labu komfortu, pārsteidz arī ar iespējamā aprīkojuma klāstu. Ja tiek meklēts auto, ar kuru ikdienā pārvietosies viens līdz divi cilvēki, tad “Fiesta” pavisam noteikti var būt simpātiska alternatīva mēreni aprīkotam kompaktklases automobilim.
Jaunais Ford Fiesta Foto: iauto.lv
+ Azartiskais dzinējs un precīzā vadāmība sniedz patiesu braukšanas prieku
+ Plašais papildaprīkojuma klāsts
+ Nosvērtāks un elegantāks izskats tik ātri nenovecos
+/- Sportiski cietā balstiekārta balansē uz robežas ar diskomfortu nelīdzenos ceļos
- Degvielas patēriņš nav tik mazs, kā cerēts
- Daži materiāli salona apdarē varēja būt vieglāk kopjami
Izbraucu. Tāds pats neejośs grabulis kā visi fordi. Pārstāvis teica, ka obligāti jātaisa pretkorozijas apstrādi, ja grib garantiju bez rūsas nobraukt. Par max komplektăcijas cenu es paņemtu labu Rapid vai Octavia ar min ekstrām.
Tūlīt paņemsi kaut ko citu savā mutē.
Zini, es arī kādreiz braucu ar Citroen 1.4. Un tajā laikā arī man radās dīvainas fantāzijas par sava dzimuma pārstāvjiem. Tāpēc es nebrīnos, ka Citroen kļuva par geju kulta auto. Bet es spēju izrauties no viņa važām un atkal esmu normāls.