iAuto.lv iepazīstas ar jauno Audi Q8 (+ foto) 6

 

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 21.augusts 2018 15:30

Kopš augusta sākuma Audi Baltijas tirgū piedāvā jauno krosoveru flagmani Audi Q8. Q modeļu līniju noslēdzošais Q8 vairāk pozicionē kā sportiski aktīvs automobilis, nevis vēl pārāks limuzīns par Q7. Tuvākie konkurenti šim auto ir BMW X6 un Mercedes-Benz GLE Coupe.

Šobrīd Q8 pieejams vien ar 286 Zs jaudīgu 3.0 TDI dīzeļdzinēju, taču nākamgad motoru klāstu papildinās mazāk jaudīga 3.0 TDI dzinēja versija ar 231 Zs un 3.0 TFSI benzīna dzinējs ar 340 Zs, kā arī SQ8 un RS Q8 versijas.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Dzinējs:

3.0 TDI ar 286 Zs pie 3500-4000 apgr./min., 600 Nm pie 2250-3250 apgr./min., CO2: 172-178 g/km, ar quattro pilnpiedziņu un 8 pakāpju tipronic automātisko pārnesumkārbu.

Jauni dzinēju apzīmējumi

Te gan jāpiebilst, ka Q8 aizmugurē šajā izpildījumā ieraudzīsiet apzīmējumu 50 TDI, kas sākotnēji samulsinās un liks domāt, ka automobilim ir 5 litru dīzeļdzinējs. Bet nē – sākot ar aktuālo A8 modeli (un visiem turpmākajiem), Audi dzinējus tagad apzīmē pēc to jaudas, nevis tilpuma. TDI un TFSI apzīmējumi gan paliks pa vecam, atkarībā no automobilī uzstādītā dzinēja veida:

  • 25 – dzinēji jaudas robežās līdz 80 kW (107 Zs);
  • 30 – no 81 līdz 96 kW (109-129 Zs);
  • 35 – no 110 līdz 120 kW (148-161 Zs);
  • 45 – no 169 līdz 185 kW (227-248 Zs);
  • 50 – no 210 līdz 230 kW (282-308 Zs);
  • 55 – no 245 līdz 275 kW (329-369 Zs);
  • 60 – no 320 līdz 340 kW (423-449 Zs);
  • 70 – 400 un vairāk kW (529 Zs un vairāk);

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Izmēri:

Garums: 4986 mm;

Platums: 1995 mm;

Augstums: 1705 mm (mainīgs);

Riteņu bāze: 2995 mm;

Klīrenss: 254 mm (mainīgs);

Bagāžas tilpums: 605-1755 l;

Pašmasa: 2145 kg;

Cena:

Audi Q8 sākuma cena ir 70 500 EUR, izmēģinātā auto cena - 111 060 EUR.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Dizains no Audi Sport Quattro?

Gan pirmo reizi ieraugot 2017 gadā prezentēto Q8 konceptu, gan arī sastopot jauno modeli uz ielas, liekas, ka daudzi dizaina elementi ir aizgūti no 2014. gadā parādītās sportiskās Audi Sport Quattro kupejas koncepta, kas savukārt ir veltījums leģendārajam UR Quattro. Šie elementi galvenokārt ir astoņstūrainais radiatora režģis (to iespējams pasūtīt atšķirīgā krāsā), sānu logu līnija un arīdzan horizontālā lukturu josla aizmugurē - līdzīgi kā 80. gadu Audi modeļiem, bet protams, modernā izpildījumā. Ja tuvākie konkurenti, GLE Coupe un X6 veidoti, lai atdarinātu kupejas, Q8 vairāk gan sanācis kā liels hečbeks. Standartā Q8 ir ar 19” diskiem, bet testētajam auto bija milzīgi 22”diski (4 812 EUR). Durvīs logi ir bez rāmjiem, tā akcentējot sportisko garu. Priekšējā bufera stūros izvietoti lieli caurumi, kas citādi būtu paredzēti priekšējo bremžu dzesēšanai, taču šeit tiem ir tikai dekoratīva funkcija. Varbūt sportiskākajās SQ8 un RS Q8 versijās tie pildīs savu funkciju. Auto vizuāli šķiet kompakts (īsāks un platāks par Q7), tomēr salons ir plašs, un pie automobiļa gabarītiem ir jāpierod, ja uzreiz jādodas blīvā pilsētas satiksmē.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Displeji vairākos stāvos

Lai gan Q8 priekšējais panelis veidots A8 manierē, gaisotne automobiļa salonā nav gluži limuzīniski izsmalcināta, bet ir izmantoti modernākie risinājumi. Kopā ir trīs ekrāni, no kuriem viens ir aiz stūres mērinstrumentu attēlošanai, otrs – vislielākais ir multimediju sistēmas attēlošanai un vadībai, savukārt zem tā atrodas skārienjutīgs displejs klimata kontroles vadībai. Ja līdz šim pierasts pie fiziskiem klimata kontroles slēdžiem un šāds risinājums izraisa skepsi par to, ka tas būs ērti lietojams, praksē šaubas par ergonomiku izgaist. Daudzās spīdīgās krānu un dekoratīvā virsmas gan prasīs ļoti regulāru uzkopšanu.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

S-line noformējuma ietvaros Q8 aprīkots ar Alcantara mākslīgās ādas sēdekļiem, kuri ir ērti un noturīgi, taču par ērtībām ilgstošai sēdēšanai būtu jāpārliecinās garākā testa braucienā. Q8 pieturēšanās pie hečbeka formas neietekmē komfortu aizmugurē sēdošajiem kā tas būtu, ja virsbūve tiktu veidota kupejas stilā. Garākiem cilvēkiem galva griestos neduras, arī kājām vietas daudz. Un tā kā Q8 ir platāks par Q7, trijatā uz aizmugurējā sola nebūs saspiestības.

Ja runājam par Q8 kā par Audi krosoveru flagmani, tad nevarētu teikt, ka tas būtu gluži izsmalcinātāks par ar mazākiem cipariem nosauktajiem Q7 un Q5. Jā, ir novitātes ar displejiem priekšējā panelī, bet varam būt droši, ka nākamajās paaudzēs to pašu sagaidīsim arī iepriekš nosauktajos modeļos.

Daudzpusīgas braukšanas spējas

Audi Q8 pirmizrādes ietvaros klātesošajiem tika dota iespēja doties apmēram stundu garā testa braucienā pa Rīgas ielām – pietiekoši, lai rastos iespaids pa gaitas īpašībām, braucot pa dažāda seguma ceļiem. Trīs litru dīzeļdzinējs ar 600 Nm griezes momentu un 286 Zs jaudu ir pietiekoši jaudīgs straujai un dinamiskai braukšanai, tomēr, lai gūtu patiešām sportisku adrenalīnu, droši vien būs jāsagaida 3 litru benzīna dzinējs ar 340 Zs vai jaudīgākās versijas SQ8 vai RSQ8. Šajā gadījumā ar 3.0 TDI jeb 50 TDI varam būt droši, ka jauda būs gana, kad tā būs nepieciešama, taču varam braukt mierīgi, izbaudot Q8 sniegto komfortu.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Runājot par komfortu un braukšanas režīmiem, tad komfortablākajā no tiem pat Čaka ielas karalauka pārvarēšana ar 22” diskos ieautajām zemprofila riepām salonā tiek sajusta pavisam minimāli. Citu raksturu Q8 balstiekārta parāda, kad tiek ieslēgts sporta režīms – auto kļūst ļoti stingrs, un ir gatavs strauji mesties asfaltētu trašu līkumos – šo režīmu Čaka ielā un citos līdzīgajos neslēdziet. Savukārt bezceļu režīmā iegūstam pneimopiekare  paceļ automobili teju 25 cm augstumā no zemes, kas kombinācijā ar quattro pilnpiedziņu un pienācīgākiem riteņiem teorētiski varētu rādīt brīnumus bezceļu apvidū. Automobilis ir viegli stūrējams gan elektriskā stūres pastiprinātāja dēļ, gan arī palīdz stūrējama aizmugurējā ass.

Testa braucienā gan visai gausa bija tiptronic 8 pakāpju pārnesumkārba, kas ar novēlošanos reaģēja uz gāzes pedāļa strauju nospiešanu. Sporta režīmā situācija nedaudz uzlabojās, taču joprojām ar pauzi. To visdrīzāk var attaisnot ar vēl neiebrauktu automobili, jo testa automobiļi bija vien ar pāris simtu kilometru nobraukumu. Arī vidējais degvielas patēriņš ilgtermiņā droši vien būs zemāks par testa brauciena 14l/100 km.

It kā bagātīgs tehnoloģiju klāsts standartaprīkojumā, bet...

Aprīkojuma klāsts, kas pieejams bāzes aprīkojumā par 70 500 EUR raisa divējādas sajūtas. It kā tas ir pietiekoši pieklājīgs, un lētāku segmentu automobiļos tas viss būtu iekļauts bagātīgākajās aprīkojuma versijās.  Piemēram, 19” diski, LED lukturi, gaismas un lietus sensors, elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi, elektrisks bagāžnieka vāks, siltumu aizturoši stikli, multistūre ar ādas apdari, divu zonu klimata kontrole, trīs multifunkcionālie displeji 7”, 8,8”un 6” izmēros, bluetooth savienojums, braukšanas joslas uzturēšanas brīdinājums, kruīza kontrole, parkošanās sensori, sadursmju brīdināšanas un novēršanas sistēma, balstiekārta ar regulējamiem aprīkojumiem, Servotronic stūres pastiprinātājs un braukšanas režīmu izvēle. Gana pieklājīgi, vai ne? Jā, bet septiņdesmit tūkstošus vērtā automobilī sēdekļus nāksies regulēt pa vecai modei jeb mehāniski. Citādi jāver vaļā papildaprīkojuma saraksts, un tad vairs nav jābrīnās, ka testētā Q8 cena ir izaugusi jau līdz 111 060 EUR atzīmei.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Papildaprīkojumā iekļautas gan plašākas autovadītāja palīgsistēmas – braukšanai sastrēgumos, ārkārtas situācijām, ceļa zīmju atpazīšanai, adaptīvā kruīza kontrole, 360 grādu kameras un parkošanās asistenti, navigācijas sistēma ar detalizētiem atjauninājumiem, Bang &Olufsen skaņas sistēma ar 17 skaļruņiem, elektriski regulējami priekšējie sēdekļi ar mākslīgās ādas apdari, bezvadu uzlādes funkcija telefoniem, priekšējo sēdekļu apsilde, elektriski atverams panorāmas un stikla jumts, četru zonu , klimata kontrole, durvju pneimatiskā aizvēršanās, adaptīvie LED lukturi, S line apdares pakas u.t.t. Protams, daudz kas no šī uzskaitītā ikdienā varbūt nemaz nav nepieciešams, taču jārēķinās, ka papildaprīkojums maksās daudz.

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Pirmajā brīdī šķiet grūti nodefinēt vidi, kur Q8 būtu visvairāk piemērots. Protams, ar 22” diskiem tas visdrīzāk un visbiežāk brauks pa asfaltu. Arī smalko virsbūves krāsojumu negribētos saskrāpēt bezceļu krūmos, taču potenciāls arī tur tam varētu būt liels. Tomēr, lai arī kāds neprāts šķistu šāda izmēra apvidus automobili galvenokārt lietot pilsētā, laikam tā tam būs būt, un Q8 sastapsim pilsētās un piepilsētās. Pozitīvi, ka sportisko SUV kategorijai (X6 un GLE Coupe) pievienojies izskatā un uzvedībā atšķirīgāks eksemplārs.

+ Jūtami atšķirīgas gaitas īpašības dažādos braukšanas režīmos

+ 50 TDI ir spēcīgs (bet ne sportisks) dzinējs

- Automobiļa gala cena

- Pārējie dzinēji vēl jāgaida

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 22.augusts 2018 10:15
3 0 Atbildēt

parastais a8 buutu baudamaaks, diemzeel maz pie mums, kas var atļauties baudīt auto ,kas maksā vairāk kā 100 tūkst.

Motorolers 22.augusts 2018 18:10
2 0 Atbildēt

Tad jau pa skuju taku būtu aizgājis gan X6, gan GLE, tie ir šai pašā cenu kategorijā.

ak 23.augusts 2018 8:09
1 0 Atbildēt

Pircēju šādam auto te būs maz. Tie paši, vai nu veiksmīgi uzņēmēji, kuri ir vieni no lielākajiem valstī, vai kāds no valsts lielzagļiem.

Ja kas, salons pretīgs ar tām asajām kantēm

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti