Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Tests: pikaps SsangYong Musso Grand (+ FOTO)

 

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Viesturs Leitholds speciāli iAuto.lv | 28.septembris 2023 8:40

Korejas automobiļu zīmolam SsangYong ir ļoti raiba vēsture. To skārušas vairākas finanšu krīzes, nemitīgas īpašnieku maiņas un arī maksātnespēja. Pēdējā šī autoražotāja īpašnieku maiņa notika 2022. gada jūnijā, kad to izsolē iegādājās Korejas kompānija KG Group - no šī gada marta KG Mobility. Pirms tam par šo zīmolu rūpējās gan indiešu Mahindra, gan Korejiešu Daewoo, Ķīniešu SAIC. Latvijā Ssang Yong daudziem visticamāk asociējas ar dīvaina paskata automobiļiem deviņdesmitajos gados, gan vēl dīvainākajiem Kyron un Actyon modeļiem divtūkstošajos. 

Pirmās paaudzes Musso āriene atgādina bēdīgā suņuka Drūpija vaibstus no populārās multenes Toms un Džerijs. Dīvainā kārtā tas pat 1994. gn 1996. gadā ieguva dizaina balvas Birmingemas auto šovā. Tehniski tas izmantoja Mercedes-Benz tehnoloģijas - galvenokārt benzīna un dīzeļdzinējus un pārnesumkārbas, kā arī varēja lepoties ar ļoti labām bezceļu spējām. Šo modeli piecvietīga SUV versijā pārdeva no 1993. līdz 2005. Gadam. Krievijā šis modelis pazīstams kā TagAZ Road Partner, kur to ražoja no 2008. līdz pat 2011. gadam. Musso jau pirmajā paaudzē bija pieejams arī kā pikaps - Musso Sports.

Jaunākais otrās paaudzes Musso pasaulē zināms jau kopš 2018. gada, bet 2021. gadā piedzīvojis modernizāciju. Tas būvēts uz vienas platformas ar aktuālo Rexton, to virsbūve tiek montēta uz rāmja. Musso tiek piedāvāts vienā - dubultās kabīnes versijā, bet ar atšķirīga izmēra kravas kastēm. Musso Grand ir par 31 cm garāks un tam ir par 11 cm garāka riteņu bāze, salīdzinot ar standarta Musso. Var izvēlēties vai nu 5 sviru piekari aizmugurē komfortam, vai arī lokšņu atsperes lielākai kravnesībai (+300 kg), sasniedzot 1014 kg kravnesību. Atkarībā no komplektācijas, ar Musso ir iespējams vilkt piekabes līdz 3000 kg. 

TEHNISKIE DATI

  • Dzinējs: 2.2 L e-XDI turbo dīzeļdzinējs
  • Maksimālā jauda (kW/ZS): 148/202 pie 3800 apgr./min.
  • Maksimālais griezes moments: 400 Nm pie 1400-2800 apgr./min.
  • Pārnesumkārba:  6 pakāpju manuālā vai 6 pakāpju AISIN automātiskā
  • Piedziņa: 4 riteņu ar bloķējamu diferenciāli
  • Degvielas patēriņš WLTP (Musso/Musso Grand): 8.0-8.4 / 9.1-9.5 litri uz 100 km
  • CO2 izmeši WLTP (Musso/Musso Grand): 211-221 / 217-231 g/km

IZMĒRI (Musso/Musso Grand)

  • Garums: 5095/5405 mm
  • Platums: 1950 mm
  • Augstums: 1840-1870 / 1855-1885 mm
  • Riteņu bāze: 3100 / 3210 mm
  • Klīrenss: 215 / 220 mm
  • Kravas kastes telpa (garums x platums x augstums): 1300x1570x570 / 1610x1570x570 mm
  • Pašmasa: 2070-2155 / 2195-2246 kg
  • Pilna masa: 2940 / 2990-3260 kg
  • Max. piekabes svars ar bremzēm: 2600 kg ar MT, 3000 kg ar AT

Testētais auto bija Ssang Yong Musso Grand bagātīgākajā Quartz komplektācijā. 

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Vecākā 'brāļa' Rexton vaibsti gan ārienē, gan salonā

Gribētos teikt, ka Musso ir tas pats Rexton, tikai ar pārbūvētu aizmugurējo daļu. Ņemot vērā to, ka abi būvēti uz vienas platformas, visdrīzāk tā arī ir. Pirms Musso modernizācijas, abiem modeļiem priekšdaļa bija identiska, savukārt modernizētajiem modeļiem atšķiras radiatora dekoratīvas restes konfigurācija. Šķiet, ka pikapu (arī SUV) modē šobrīd raksturīgas masīvi dizaina elementi un vēlme līdzināties ASV pikapiem. Skatoties profilā, izceļas Musso kabīnes stūrainā aizmugures daļa. Pārsvarā tirgū esošajiem pikapiem tā tāpat ir vertikāla, bet vairāk noapaļota. Testētajam automobilim bija uzstādīti kravas kastes aizsargstieņi, līdz ar to tas kabīnes stūrainums vairs nebija tik izteikts. Savukārt Musso aizmugure īpaši neatšķiras no citiem pikapiem, ja nu vienīgi acīs krīt prāvie aizmugures lukturu bloki.

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Uz Musso no Rexton ir atceļojis arī interjera iekārtojums. Dizaina ziņā varbūt var šķist vecmodīgs un konservatīvs, taču jāuzslavē korejieši par teicami nostrādātu apdari, kā priekšā tā arī aizmugurē. Izmantotie materiāli varbūt nav tie dārgākie, bet ir taustei patīkami un stingri salikti kopā. Dārgākajā komplektācijā ir perforētas mākslīgās ādas apdare, kas kopumā rada premium sajūtu automobilī. 

Atšķirībā no šī brīža tendences, kad visu funkciju vadība tiek pārcelta uz ekrānu, Musso joprojām ir daudz fizisku pogu un slēdžu. Patīkami, ka tie ir loģiski izkārtoti un nav nepieciešams speciāli adaptēties. Tomēr bez skārienjutīga ekrāna mūsdienās neiztiek arī Musso - šeit priekšējā panelī ievietots 9.2 collu ekrāns. Zem tā atrodas fiziski īsceļu taustiņi un apaļš skaļuma regulēšanas slēdzis. Interaktīvā izvēlne ir pārdomāta, darbojas ātri un ir glīti nostrādāta. Bagātīgākajā aprīkojuma līmenī ir iegūstams 12.3 collu digitālais mērinstrumentu panelis - arī glīti noformēts, nav pārbāzts ar informāciju. Interesanti, ka tajā var attēlot visu to pašu, ko centrālajā ekrānā. Manā pieredzē Musso ir pirmais automobilis, kuram Apple Carplay vai Android Auto var redzēt ekrānā aiz stūres. Diemžēl šādā veidā abos ekrānos attēlotais vienmēr būs vienāds - nav iespējams aiz stūres atstāt Waze un tikmēr multimediju sistēmā bakstīt ko citu. Bet, ja varētu skatīties filmas, tad tās varētu redzēt arī aiz stūres. Kopumā forša funkcija, taču tā prasītos vēl pārdomātāka. Prasītos arī bezvadu Apple Carplay/Android auto un bezvadu telefona uzlādes iespēja. Diemžēl tā Musso papildaprīkojumā nav.    

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Viduskonsolē atrodas šobrīd jau par vecmodīgu kļuvusi automātiskās pārnesumkārbas kulise. Taču tā šim auto tīri labi piestāv. Tai blakus salīdzinoši necils braukšanas režīmu izvēles slēdzis, ar kuru var izvēlēties starp braukšanu sniegā, sportisku un 'normālu' braukšanu. Savukārt vairāk uz aizmuguri novietots slēdzis piedziņas režīmu izvēlei - aizmugures piedziņas vai kādam no pilnpiedziņas režīmiem ar automātisku diferenciāļa bloķēšanu. Musso Grand piedāvā plašu vietu arī pasažieriem aizmugurē. Protams, pikapa uzbūves dēļ krēslu atzveltnes nav regulējamas, taču sēdekļi ir komfortabli un saturīgi, turklāt pieejama to apsilde. Aizmugures durvis veras plašā leņķī, atvieglojot iekāpšanu vai bērnu krēsliņa ievietošanu. 

Musso izceļas kā viens no īsākajiem tirgū pieejamajiem pikapiem, savukārt Musso Grand kā pikaps ar ietilpīgāko kravas kasti starp pikapiem ar dubulto kabīni. Standarta versijā tas piedāvā 775 kg kravnesību, bet pagarinātajā Musso Grand 760 kg. Savukārt pagarinātais pikaps aprīkots ar lokšņu atsperēm spēj vest 1004 kilogramus. Vairākos citos Eiropas autožurnālistu apskatos un pārdošanas bukletos teikts, ka Musso spēj vilkt pat 3.5 tonnu smagas piekabes, bet Musso lietotāja rokasgrāmatā teiktais aprobežojas vien ar 3000 kg. Tiem, kas Grand Musso izvēlēsies ar lokšņu atsperēm, jārēķinās, ka tad būs jāpērk arī vinjete.

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Komfortablas gaitas īpašības

SsangYong Musso sniedz negaidīti augstu komfortu, un pēc vairāku dienu lietošanas, tas sāk šķist kā ļoti piemērots ikdienas automobilis. Ja vien ar to negrasās braukt pārsvarā pa pilsētu, tad gan tā izmēri ir apgrūtinoši. Pateicoties 5 sviru piekares uzbūvei, pikaps prasmīgi absorbē dažādus ceļa nelīdzenumus. Taču piekares regulējums ir drīzāk stingrs, tāpēc pavisam bez kratīšanās automobilis neiztiek. Grants ceļu nelīdzenumus tas arī absorbē labi un arī līkumos turas stabili. 

2.2 litru dīzeļdzinējs ar 202 zirgspēkiem un 400 Nm griezes momentu ļauj braukt arī dinamiski. Ar tukšu kravas kasti uz mitra asfalta automobiļa aizmugurējiem riteņiem ir tendence izspolēt - tad gāzes pedāli nākas dozēt maigāk. Automātiskā pārnesumkārba nav tik plūdena kā mūsdienu divsajūgu ātrumkārbas, taču nav arī negaidītas aizkavēšanās un sportiskajā braukšanas režīmā tā pārslēdzas diezgan naski. Tā kā izmēģinājuma brauciens notika pārsvarā maršrutos ārpus pilsētas, degvielas patēriņu izdevās sasniegt zem 8 litriem uz 100 km. Vairāk iekļaujot pilsētu, auto visdrīzāk tērēs WLTP norādītos 9-9.2 litrus uz 100 km.

Dīzeļdzinējs darbojas klusi, tukšgaitā automobiļa salonā tas nav sadzirdams. Arī akustiskais komforts kabīnē ir labs. Nedaudz vairāk trokšņi parādās, ieslēdzot pilnpiedziņas režīmu. Pēc ilgākas braukšanas pie stūres, par to, ka automašīna ir pikaps, atgādina vien augstā sēdpozīcija un stingrā stūre. Gaitas īpašības un manevrētspēja drīzāk vedina domāt, ka braucu ar krosoveru. Pārsēžoties atpakaļ pie mazāka izmēra automašīnas, lietas tomēr saliekas pa plauktiņiem - Musso Gran ir liels auto. 

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Cenas un aprīkojums

SsangYong Musso Latvijā pieejams divās aprīkojuma versijās. Bāzes aprīkojumā Crystal iekļautas tādas ekstras, kā 17” vieglmetāla diski, apsildāmi un elektriski regulējami sānu spoguļi, lietus sensors, augstumā regulējams stūres rats ar funkciju taustiņiem, kruīza kontrole, parkošanās sensori, sēdekļu apsilde priekšā, 2 DIN audio iekārta ar USB ligzdu. No drošības sistēmām bāzes komplektācijā ir tikai 2 drošības spilveni, lejupbraukšanas un augšupbraukšanas palīgsistēmas, piekabes šūpošanās kontrole un aizsardzība pret apgāšanos. Šādi nokomplektēts Musso pieejams no 35 990 EUR, bet Musso Grand no 37 990 EUR. 

Otrā - bagātīgākajā komplektācijā Quartz pie iepriekšējā iekļauti 18” vieglmetāla diski, LED dienas gaitas lukturi, Xenon tipa gaismas, pašaptumšojošais salona spogulis, 9.2” multimediju sistēma ar Bluetooth, iebūvētu navigāciju un viedtālruņu dublēšanas funkciju, apsildāma ādas stūre, kas regulējas arī dziļumā, bezvadu atslēga, automātiska klimata kontrole, digitāls mērinstumentu panelis, atpakaļskata kamera, mākslīgās adas apdare, 8 un 6 virzienos regulējami priekšējie sēdeķļi, aizmugures sēdekļu apsilde. Drošības aprīkojumā iekļauti 6 gaisa spilveni, autonomā avārijas bremzēšanas sistēma, joslu maiņas brīdinājuma un joslas ieturēšanas palīgsistēma, ceļazīmju atpazīšana, drošas distances brīdināšanas sistēma. Šādi nopakots Musso maksā jau no 44 900 EUR, bet Musso Grand no 46 990 EUR. 

Par papildus samaksu Musso vēl ir aprīkojams ar kādu no 8 krāsu toņiem, cita izmēra un konfigurācijas diskiem, aklās zonas uzraudzības sistēmu, jumta lūku, priekšējo sēdekļu ventilāciju, 360 grādu kameru, brūnu interjera noformējumu, un smagsvara jeb Heavy Duty pakotni (tikai Musso Grand).

Kopumā šim modelim ir pieejams gana pieklājīgs aprīkojums, lai gan tādas mūsdienīgas opcijas, kā, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole un adaptīvās gaismas. Joslas ieturēšanas asistents strādā labi, taču to nemitīgi pavada kaitinošs joslas pamešanas sistēmas brīdinājuma signāls. Ja izslēdz vienu, izslēdzas arī otrs. Vēl gribas sūdzēties par audio sistēmas skanējumu - ļoti neizteiksmīgs zemo frekvenču skanējums. 

Cenas ir augušas arī pikapu segmentā. Šajā ziņā Musso ierindojas vienā līmenī ar pikapu vecmeistaru Toyota Hilux, lai gan pie līdzīga aprīkojuma Hilux visdrīzāk būs dārgāks. Lētāki šobrīd ir Isuzu D-Max un jaunums no Ķīnas - JAC T8 PRO. 

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

Kopsavilkums

SsangYong Musso ir ieradies ar labu piedāvājumu īstajā brīdi, kad pikapu tirgū ir maz spēlētāju. Augsta veiktspēja, praktiskums komplektā ar patīkamu gaitu Musso padara gan par labu darba zirgu, gan patīkamu dzīvesstila automobili. Sūdzības vairāk par mūsdienu prasībām atbilstošāku piedāvājumu un bažas par SsangYong ražotāja dzīvotspēju.

Ņemot vērā daudzās krīzes un īpašnieku maiņas, SsangYong automobiļi neasocējas ar pastāvīgu reputāciju automobiļu tirgū un cilvēku priekšstatos. Tas šobrīd arī ir Musso lielākais trūkums - cilvēki tam neuzticas. Lietas labā jāsaka, ka par aktuālajiem Musso un Rexton nav sūdzību par izteiktām problēmām, un šie modeļi vērtējami kā uzticami auto. 

PLUSI UN MĪNUSI

+ Dinamisks un kluss dīzeļdzinējs

+ Labs komforts

+ Patīkami nostrādāts salons

- Tehnoloģiski škiet nedaudz novecojis

- Slikta audio sistēma

- Zīmola reputācija

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

SsangYong Musso Grand Foto: iAuto.lv

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 5

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti