Velobraucēji un gājēji, izraisot negadījumus, rada tūkstošiem eiro lielus zaudējumus 13

 
Gjensidige Baltic | 2.augusts 2015 12:07

Velobraucēji un kājāmgājēji, aizvien vieglprātīgi un neuzmanīgi izturoties pret ceļu satiksmes noteikumiem, rada vairāk un nopietnākus negadījumus, kuros cieš paši un nodara zaudējumus citiem satiksmes dalībniekiem.

Šā gada pirmajā pusgadā AAS „Gjensidige Baltic” jau nācās vērsties ar regresa prasību pret četriem riteņbraucējiem un pieciem kājāmgājējiem. Kopējo zaudējumu summa sasniedza teju 10 000 eiro.

Arī Valsts policijas dati liecina, ka cilvēki ir neuzmanīgi un riskē, neievērojot ceļu satiksmes noteikumus. Piemēram, pagājušajā gadā no kopumā notikušajiem 37 326 ceļu satiksmes negadījumiem 784 ceļu negadījumos bija iesaistīti 815 velosipēdisti, un 1088 ceļu satiksmes negadījumos – 1125 gājēji. Par vainīgiem tika atzīti un zaudējumus nācās atlīdzināt 270 velobraucējiem un 200 gājējiem.

Foto: iAuto.lv

Aleksandrs Rjabovs, AAS „Gjensidige Baltic” ģenerāldirektors: „Apdrošinātājiem nereti nav citas iespējas, kā vērsties ar regresa prasību pret negadījumā vainīgo, ja viņa radītie zaudējumi ir nesamērīgi lieli. Neapšaubāmi, velosipēdisti un gājēji ir mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, taču viņu izraisītie ceļu satiksmes negadījumi mēdz būt ar ļoti nopietnām finansiālajām sekām. Diemžēl savā praksē esam novērojuši, ka gājēji un velosipēdisti vieglprātīgi izturas pret ceļu satiksmes noteikumiem, rīkojoties pārgalvīgi, kā rezultātā cieš paši un rada zaudējumus citiem. Ņemot vērā, ka esam KASKO apdrošinātājs, mums jāvēršas ar regresa prasību pret negadījumā vainīgo, ja mūsu klients cietis zaudējumus trešās personas rīcības dēļ un pats nav bijis vainīgs. Jāpiebilst, ka autovadītāji lielākos zaudējumus, gadījumos, kad iesaistīts velosipēdists vai gājējs, cieš tieši, izvairoties no sadursmes.”

Izvērtējot AAS „Gjensidige Baltic” iesniegtos pieteikumus par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, kur vainīgie bijuši gājēji vai velosipēdisti, esam konstatējuši, ka vairums negadījumu notiek tādēļ, ka cilvēki nepareizi šķērso ielu, piemēram, izkāpjot no tramvaja, šķērso sliedes aiz tā, neredzot, vai nebrauc pretī tramvajs. Tāpat vecāki bieži vien pienācīgi nepieskata bērnus, kas var izraisīt ceļu satiksmes negadījumu. Lielākie zaudējumi tomēr rodas negadījumos, kuros iesaistīti riteņbraucēji, jo sadursmes laikā  tiek nodarīti ievērojamāki bojājumi automašīnai. 

„Neviens no mums nav pasargāts no iekļūšanas negadījumā vai no tā izraisīšanas – sākot ar ceļu satiksmes negadījumiem un beidzot ar sava kaimiņa dzīvokļa noliešanu. Tāpēc, lai izvairītos no finansiālajiem zaudējumiem, iesakām iegādāties civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (CTA). Tādā gadījumā finansiālās saistības par nodarījumu trešajām personām uzņemas apdrošinātājs. Šobrīd CTA apdrošināšana ir iekļauta arī privātīpašuma MAXI polisē ar 0% pašrisku. Tas nozīmē, ka AAS „Gjensidige Baltic”  trešajām personām segs zaudējumus pilnā apmērā” uzsver A.Rjabovs.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
AnK 2.augusts 2015 16:16
6 1 Atbildēt

Pieļauju, ka statistikā nav iekļauti visi tie gadījumi, kad velosipēdists izraisa negadījumu un aizlaižas - varbūt pat pats nemaz neapjēdzot, kas noticiz.

Piekasīgais 2.augusts 2015 15:45
4 2 Atbildēt

Tas ko es sapratu no raksta - no visiem negadījumiem vello ir iesaistīti tikai 2% gadījumu.

Otrs ko es sapratu - no visiem negadījumiem, kur ir iesaistīti vello - par vainīgiem vello tiek atzīti tikai 1/3 gadījumu.

Fakti runā pretī vispārējai psihozei par it kā pieaugošo vello draudu satiksmes drošībai. Satiksmes drošību vairāk kā 90% gadījumu apdraud auto - tas ir fakts un par to ir jādomā.

GB12 3.augusts 2015 11:26
2 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu Rjabovam. Bez tabu nesen bija tendenciozs sižets (kā jau parasti) par ļaunajiem apdrošinātājiem, kuri regresā prasīja atlīdzībāt zaudējumus vienai beibei, kura neatļautā vietā šķērsoja ielu un viņai uzbrauca auto. Žēloja jau viņu briesmīgi, bet tikai, taisot sižetu vienos vārtos, piemirsa tādu sīkumu, ka civillikumu pagaidām neviens nav atcēlis un tas nosaka, ka katram ir jāatbild par zaudējumiem, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību nodara citam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti