10 padomi drošai velobraukšanai 12

 

Foto: CSDD

Gita Denisškāne | 26.maijs 2016 12:24

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO šajā pavasarī kampaņas “Pieklājība vieno!” ietvaros apkopojusi vienkāršus, bet noderīgus un būtiskus padomus drošai velobraukšanai.

Tie aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru un kopīgi rūpēties par satiksmes drošību, ņemot ar šo gadu mainītos noteikumus. Aicinām  iepazīties ar 10 vērtīgiem padomiem, kas krietni atvieglos ikviena autovadītaja, velosipēdista un gājēja ikdienu.

  1. Labais pagrieziens

Autovadītājiem, veicot labo pagriezienu, jādod ceļš kā kājāmgājējiem, tā arī velosipēdistiem! Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka priekšroka ir jādod velosipēdistam, neatkarīgi no tā, vai viņš brauks taisni vai vēlas griezties pa labi.

 2. Kreisais pagrieziens

Kreisais pagrieziens velosipēdistiem ikdienā var sagādāt ne vienu vien apjukuma pilnu brīdi, tāpēc ir svarīgi saprast visus iespējamos variantus, kā krustojumā veikt kreiso pagriezienu – no pirmās vai otrās braukšanas joslas. Ikvienam ir jāizvēlas savām prasmēm, drošībai un katrai situācijai atbilstošākais nogriešanās veids.

3.  Kustība dzīvojamā zonā

Dzīvojamā zonā māju pagalmos var notikt teju jebkas: spēlēties bērni, pastaigāties dzīvnieki vai lēni gājēji. Autovadītājam ir jāatceras, ka gājējiem un velobraucējiem dzīvojamā zonā ir priekšroka. Arī velobraucējiem jābūt uzmanīgiem, jo gājējiem ir priekšroka attiecībā pret velosipēdistiem.

4. Pārvietošanās pa ietvi

Ja velosipēdists ir uz ietves, visdrīzāk tuvumā nav veloceļa, satiksme uz brauktuves ir bīstama, pārāk blīva vai arī velosipēdists uz brauktuves nejūtas droši! Šajos gadījumos jābūt abpusēji pieklājīgiem: velosipēdistiem jāciena gājēji, un otrādi.

5. Gājējam priekšroka

Velobraucējiem jāņem vērā, ka uz ietves gājējam ir priekšroka. Tas nozīmē, ka velobraucējam uz ietves jāievēro drošs ātrums un intervāls.  Īpaši uzmanīgiem jābūt, apbraucot bērnus un dzīvniekus.

6.  Skats pār plecu

Ceļu satiksme viennozīmīgi ir drošāka, kad tajā iesaistītie dalībnieki saprot cits citu. Lūk, piemērs: ja velobraucējs paskatās pār plecu, visticamāk, viņš plāno veikt pagriezienu vai apbraukt kādu šķērsli. Autobraucējiem tas būtu jāņem vērā, samazinot braukšanas ātrumu, lai vajadzības gadījumā varētu laikus nobremzēt vai apsteigt velosipēdistu.

7. Bīstamās automašīnas durvis

Autovadītājam pirms durvju atvēršanas jāpārliecinās, vai auto neapbrauc velosipēdists. Velosipēdistam savukārt jāapbrauc mašīna ar drošu intervālu!

8. Šķēršļu apbraukšana

Velosipēdistam jāapbrauc šķērslis ar lēzenu trajektoriju. Asa braukšanas virziena maiņa var radīt avārijas situāciju.

9. Aklā zona

Autovadītājs spoguļos redz daudz, bet ne visu, kas notiek viņam apkārt. Velobraucēj, atceries par “aklajām zonām”, labāk nogaidi, līdz transportlīdzeklis uzsāk kustību, nekā pārsteidzīgi veic apbraukšanu!

10. Satiksmes hierarhija pilsētā

Ikvienam satiksmes dalībniekam ir svarīgi laikus nokļūt galamērķī, tomēr pa ceļam ir jāņem vērā dažādi apstākļi un jābūt gataviem neparedzētām situācijām. Atceries, velosipēdists ir mazāk aizsargāts nekā auto un gājējs ir mazāk aizsargāts nekā velosipēdists! Aicinām rūpēties vienam par otru, lai ceļu satiksme būtu ērta, patīkama un droša!

 

 
Visi komentāri
 
k442 26.maijs 2016 19:04
5 0 Atbildēt

Padoms Nr.1 man kā auto vadītājam liekas apšaubāms un bīstams. No šo padomu autoriem gribētos saņemt skaidrojumu: 1) kura CSN norma nosaka, ka auto vadītājam, nogriežoties pa labi, jādod ceļš tam, kurš iespraucas viņam blakus, braucot taisnā virzienā; 2) kāpēc velosipēdistam, redzot auto, kurš lēnām tuvojas krustojumam ar ieslēgtu labā pagrieziena signālu un brauc tuvu brauktuves malai, būtu jāspraucas blakus mašīnai, apdraudot pašam sevi??? Protams, te nav runa par vietām, kur ir sazīmētas atsevišķas joslas velosipēdiem.

Vai nebūtu bijis prātīgāk situācijā, kuru aprakstīju 2. jautājumā, ieteikt velosipēdistam pagaidīt, kamēr auto nogriežas pa labi, un tad mierīgi un droši turpināt braukt taisni, nevis viņu "dzīt zem tanka"?

P.S. Varbūt iAuto var piepalīdzēt atbilžu sagādāšanā uz mani interesējošajiem jautājumiem?

Vernons 27.maijs 2016 10:28
1 0 Atbildēt

Ja vieglais ir izpildījis prasību, ieņemt maksimāli labo stāvokli nogriežoties pa labi, velosipēdistam tur vieta nepietiek, kur iespraukties!

Sarkasms 26.maijs 2016 22:49
1 0 Atbildēt

Ļoti priecāšos ja velosipēdists veicot 6. punktā apbraukšanas manevru tiešām paskatīsies par plecu, tas būs vismaz kkāds signāls šim manevram. Bieži gan sanāk novērot manevru "uz aklo".

mnde 27.maijs 2016 9:39
1 0 Atbildēt

Un vēl viena būtiska lieta kura būtu kaut kā jāizceļ - izbraucot uz brauktuves no trotuāra, no blakusteritorijas, no pagalma, no mazāk svarīgas brauktuves jādod ceļs pa brauktuvi braucošajiem.

Un tad uzskaitīti esošie izņēmumi:

1) regulējama gājēju pāreja gājēju ātrumā;

2) Neregulējama pāreja

utt. utjpr.

Jo esošajos un bijušajos CSN tas ir izlobāms no konteksta, nevis uzrakstīts tiešā tekstā!

un pilnība piekrītu k442 - kāpēc velosip[ēdistam par visu vari jācenšas iespraukties starp auto un ietvi, ja pa priekšu braucošais auto ir ieslēdzis labo pagriezienu?

Vernons 27.maijs 2016 9:53
0 0 Atbildēt

Rīgā, Elizabetes ielā un citur jau pašos pamatos veloceliņi ir sazīmēti pretēji CSN 70. punkta prasībām, auto transports nevar izpildīt šī punkta prasības!

Kreisais pagrieziens velosipēdistam būtu izpildāms tikai un vienīgi taisnos lenķos un nekāda otrā josla, nevajag velosipēdistu tīšām zem riteņiem smagajam pabāzt!

Rīgas satiksme ir parūpējusies, lai velosipēdisti autobusus pa labo pusi neapsteigtu! Cementa vedēji arī!

Bet pašos pamatos ikvienam, priekšā esošam, satiksmes dalībniekam attiecībā pret citiem, uz ceļa esošiem dalībniekiem, ar savu rīcību ir jāgarantē drošība sev un citiem.

rt 27.maijs 2016 9:58
5 0 Atbildēt

Mans padoms, drīzāk atgādinājums - velosipēda un auto sadursmē fiziski cieš velobraucējs neatkarīgi no tā vai ievēroja vai neievēroja CSN. Tāpēc brauciet ar acīm vaļā un nemēģiniet autobraucējiem pierādīt savu taisnību!

iJuris 27.maijs 2016 10:59
0 0 Atbildēt

par pirmo punktu nevar saprats, vai auto pirms manevra apsteidza velo, vai velo ielīda spraugā, vai brauca blakus visu laiku.... ja velo ielīda spraugā starp auto un ietvi, tad pats vainīgs un ar lauztām kājam maksās par auto remontu, jo auto pirms manevra ieņem galēji malējo stāvokli, neatkarīgi no tā cik tālu tas ir no malas, jo nekas nenosaka cik tuvu metros vai centimetros ir jābut pie apmales, tikai to ka nedrīkst ar riteņiem uzbraukt uz apmales, un kā zināms auto ir dažādiem pagrieziena rādiusiem un sanesēm....

Piemēra pēc, neviens prātīgs auto vadītājs nelien blakus smagajam kurš rāda labo pagriezienu un stāv 2us metrus no labās malas.....

Vernons 27.maijs 2016 12:51
2 0 Atbildēt
iJuris 27.maijs 2016 13:30
1 0 Atbildēt

tādu uzlīmi drīz sāks vajadzēt, bet vēl labāk būtu ja visi to zinātu paši un tas nebūtu jāmacās ar traumu palīdzību.

Taču šis foto parāda vēl vienu bīstamu rīcību no velovadītaju puses, telefons rokās

Pieksīgais 27.maijs 2016 13:28
0 0 Atbildēt

Paļauties uz 1. ilustrāciju ir neprāts - 99% vaģilu pārstāj skatīties spogulī pirms labā pagrieziena līdz ar CSDD eksāmena beigām.

iJuris 27.maijs 2016 13:32
0 0 Atbildēt

Protams ka pārstāj, jo skatās uz pretējas puses gājējim, jo paļaujas ka blakus neviens muļkis nelīdīs...

es 27.maijs 2016 17:31
0 0 Atbildēt

Pirmo punktu var vienkārši izlēgt ieņemot malējo labo pirms nogriešanās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Elektriskais BMW i3 par 24 000 eiro, taču – tikai Ķīnā

Ķīnā elektriskais BMW tiek piedāvāts pagarinātajā modifikācijā, ar pneimatisko piekari aizmugurē un diviem elektromotoriem, kas attīsta kopējo jaudu 286 Zs. Cena šobrīd par elektrisko luksusa sedanu nesasniedz par 25 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Latvijā sācies labības pļaujas laiks (+ VIDEO) 2

Labības pļaujas laiks ierasti sākas jūlija beigās, taču šogad lielā karstuma dēļ ziemas mieži nobrieduši krietni agrāk nekā citus gadus. Zemgalē un dažviet citos reģionos jau sākusies labības novākšana. Tiek lēsts, ka ziemāju graudu kvalitāte varētu būt sliktāka, arī iepirkumu cenas būs zemākas nekā pērn. Lasīt vairāk

 

iAuto lej degvielu par patīkamām cenām (+ VIDEO) 14

Šodien degvielas cenas Neste uzpildes stacijās ir patīkami zemas. Komentāros rakstām, vai arī pie jums! Lasīt vairāk

 

Jo tālāk, jo trakāk - ēnu ekonomika autoservisu sektorā sasniedz gandrīz 200 miljonus eiro gadā 26

Auto asociācijas veiktais pētījums rāda, ka 2022.gadā valsts budžetam secen ir gājuši 135 miljoni eiro kā pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi un 58 miljoni eiro kā iedzīvotāju ienākumu nodokļa un sociālās apdrošināšanas iemaksu ieņēmumi. Salīdzinot ar 2020.gada pētījuma rezultātiem, ēnu ekonomika sektorā ir vēl kāpusi par 25%. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti