Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējumu 1

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.augusts 2019 10:37

Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo likumprojektu par elektrisko skrejriteņu lietojumu un tiesībām, kad tie tiek izmantoti uz publiskiem ceļiem.

Tallinas pašvaldība ir lūgusi ceļu satiksmes likumā regulējumu skrejriteņu kustībai, jo pašlaik citi ceļu lietotāji nav pietiekami pasargāti pret elektriskajiem skrejriteņiem. Pašlaik pašvaldība Igaunijas galvaspilsētā ir noteikusi ātruma ierobežojumu skrejriteņiem - 20 kilometri stundā.

Kompānijas "Bolt" un "CityBee" kopš jūnija Igaunijā piedāvā elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumu, un tas iedzīvotāju vidū kļuvis par iecienītu pārvietošanās veidu.

"Elektriskie skrejriteņi un citi līdzīgi transportlīdzekļu veidi kājāmgājējiem ir strauji attīstījušies un krasi pieaudzis to lietojums, tādēļ mēs piekrītam, ka ir jāpārskata esošie satiksmes noteikumi," Tallinas pašvaldībai atbildējusi Igaunijas Ekonomikas ministrija.

Tā apstiprināja, ka tiek izstrādāti specifiskāki noteikumi elektrisko skrejriteņu lietojumam. Tos kopā ar citiem pērn oktobrī rosinātajiem grozījumiem plānots iekļaut 2013.gadā pieņemtā Satiksmes likuma grozījumos.

"Esam lūguši partijām iesniegt dažādus ierosinājumus Satiksmes likuma grozījumiem, notiek sarunas ar dažādiem ekspertiem un interešu grupām un mēs, balstoties uz saņemto informāciju, gatavojam savus ierosinājumus," informēja ministrijā.

"Ir pāragri runāt par to, kāds būs Satiksmes likuma galīgais regulējums, bet ierosinājumi lielā mērā pārklājas ar līdz šim saņemtajiem viedokļiem, un, izstrādājot noteikumus, mēs noteikti ņemsim tos vērā," solīts ministrijas atbildē Tallinas pašvaldībai.

Jūlijā arī Igaunijas Policijas un robežsardzes pārvalde pauda pārliecību, ka elektrisko skrejriteņu satiksmei ir jāizstrādā jauns regulējums.

Pašlaik 2013.gadā pieņemtais Satiksmes likums skrejriteņu lietotājiem sniedz tādu pašu statusu, kā skeitbordistiem, kuriem tuvojoties kājāmgājējiem nav pienākums dot ceļu. Likums noteic, ka braucēja atbildība ir garantēt, ka ar savu pārvietošanos neapdraud gājējus un nekavē viņu pārvietošanās tempu.

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei pasaulē, daudzviet sākušās diskusijas par to statusu ceļu satiksmē un regulējumu to kustībai.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uupis 30.augusts 2019 16:32
2 0 Atbildēt

Igauņiem ir labāka velo infrastruktūra uz kuru var nobīdīt elektroskūteri.

Pie mums, it sevišķi Rīgā, velo infrastruktūra ir nekāda un tāpēc būs regulējums satiksmes noteikumos, kurš, visticamāk, būs neizdevīgs un nesaprotams nevienai no pusēm, ne autovadītājiem, ne gājējiem, ne velosipēdistiem, ne pašiem skūteristiem.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais ,,Volvo V60" Cross Country 3

Jaunais ,,Volvo V60" Cross Country nāk vecā XC70 vietā Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 

Brabus īpašie piedāvājumi – grīdas paklājiņi par 2000, sēdekļi par 35 000 eiro (+ FOTO) 3

Frankfurtes autoizstādē vācu Brabus ir plaši pārstāvēts, tostarp ar īpaši dārgām ekstrām, kas “pieri liks saraukt” pat arābu šeihiem. Lasīt vairāk

 

Jānis Skutelis par elektrisko skūteru krīzi (+ VIDEO) 6

Ja teiksim vēl pavasarī tu biji ārkārtīgi stilīgs, jo tu brauci ar to elektro skūteri pa ielām. Nu tagad tu esi vienkārši kretīns, kas brauc pa ielām," tā Janis Skutelis izsakās par elektrisko skūteru krīzi un piedāvā tai risinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti