Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējumu 1

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.augusts 2019 10:37

Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo likumprojektu par elektrisko skrejriteņu lietojumu un tiesībām, kad tie tiek izmantoti uz publiskiem ceļiem.

Tallinas pašvaldība ir lūgusi ceļu satiksmes likumā regulējumu skrejriteņu kustībai, jo pašlaik citi ceļu lietotāji nav pietiekami pasargāti pret elektriskajiem skrejriteņiem. Pašlaik pašvaldība Igaunijas galvaspilsētā ir noteikusi ātruma ierobežojumu skrejriteņiem - 20 kilometri stundā.

Kompānijas "Bolt" un "CityBee" kopš jūnija Igaunijā piedāvā elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumu, un tas iedzīvotāju vidū kļuvis par iecienītu pārvietošanās veidu.

"Elektriskie skrejriteņi un citi līdzīgi transportlīdzekļu veidi kājāmgājējiem ir strauji attīstījušies un krasi pieaudzis to lietojums, tādēļ mēs piekrītam, ka ir jāpārskata esošie satiksmes noteikumi," Tallinas pašvaldībai atbildējusi Igaunijas Ekonomikas ministrija.

Tā apstiprināja, ka tiek izstrādāti specifiskāki noteikumi elektrisko skrejriteņu lietojumam. Tos kopā ar citiem pērn oktobrī rosinātajiem grozījumiem plānots iekļaut 2013.gadā pieņemtā Satiksmes likuma grozījumos.

"Esam lūguši partijām iesniegt dažādus ierosinājumus Satiksmes likuma grozījumiem, notiek sarunas ar dažādiem ekspertiem un interešu grupām un mēs, balstoties uz saņemto informāciju, gatavojam savus ierosinājumus," informēja ministrijā.

"Ir pāragri runāt par to, kāds būs Satiksmes likuma galīgais regulējums, bet ierosinājumi lielā mērā pārklājas ar līdz šim saņemtajiem viedokļiem, un, izstrādājot noteikumus, mēs noteikti ņemsim tos vērā," solīts ministrijas atbildē Tallinas pašvaldībai.

Jūlijā arī Igaunijas Policijas un robežsardzes pārvalde pauda pārliecību, ka elektrisko skrejriteņu satiksmei ir jāizstrādā jauns regulējums.

Pašlaik 2013.gadā pieņemtais Satiksmes likums skrejriteņu lietotājiem sniedz tādu pašu statusu, kā skeitbordistiem, kuriem tuvojoties kājāmgājējiem nav pienākums dot ceļu. Likums noteic, ka braucēja atbildība ir garantēt, ka ar savu pārvietošanos neapdraud gājējus un nekavē viņu pārvietošanās tempu.

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei pasaulē, daudzviet sākušās diskusijas par to statusu ceļu satiksmē un regulējumu to kustībai.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uupis 30.augusts 2019 16:32
2 0 Atbildēt

Igauņiem ir labāka velo infrastruktūra uz kuru var nobīdīt elektroskūteri.

Pie mums, it sevišķi Rīgā, velo infrastruktūra ir nekāda un tāpēc būs regulējums satiksmes noteikumos, kurš, visticamāk, būs neizdevīgs un nesaprotams nevienai no pusēm, ne autovadītājiem, ne gājējiem, ne velosipēdistiem, ne pašiem skūteristiem.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 5

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 3

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti