Elektroskrejriteņu vadītājus aicina ievērot jauno regulējumu Ceļu satiksmes noteikumos 23

Foto: Publicitātes attēls

SM | 11.maijs 2021 11:31

Lai droši iekļautos ceļu satiksmē, elektroskrejriteņu vadītājiem ir jāzina un jāievēro jaunais regulējums Ceļu satiksmes noteikumos

Ar mērķi nodrošināt visiem ceļu satiksmes dalībniekiem drošību, šodien, 11. maijā, valdība apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos (CSN), kuros noteikts  regulējums elektroskrejriteņiem. Normatīvais regulējums paredz elektroskrejriteņu pārvietošanos gan pa gājēju ietvēm, gan veloceļiem, gan brauktuvēm, vienlaikus nosakot stingras prasības, kas jāievēro elektroskrejriteņu vadītājiem, lai pārvietošanās neapdraudētu pašus un citus ceļu satiksmes dalībniekus.

“Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, situācija ceļu satiksmē mainās, arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem un arvien biežāk satiksmē parādās jauni transportlīdzekļi, tai skaitā elektroskrejriteņi. Lai primāri aizsargātu mazsaizsargātākos ceļu satiksmes dalībniekus – gājējus un velosipēdu vadītājus, CSN ir papildināti ar jaunu regulējumu elektroskrejriteņiem,” skaidro Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns. “Mainoties satiksmei, ikvienam satiksmes dalībniekam ir jāzina un jāievēro noteikumi, lai pārvietošanās būtu droša. Vienlaikus satiksmes drošības uzlabošanai ir būtiski, lai pašvaldības pilsētu robežās un savienojumos ar piepilsētām un ciematiem nodrošinātu atbilstošu infrastruktūru,  kas ir nodalīta gājējiem no velobraucējiem un elektroskrejriteņiem, vienlaikus tos neizdzenot uz ielas, kur tie nevar justies droši. Piemērotas infrastruktūras neesamība pagaidām ir vienīgais šķērslis, lai CSN izņemtu normu par iespēju velo un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm,” atzīst Jānis Butāns.

Saskaņā ar jauno CSN regulējumu ar elektroskrejriteņiem drīkst pārvietoties pa ietvēm,  veloceļiem,  atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu (ja tas atļauts riteņbraucējiem) un arī pa brauktuvi (atsevišķās vietās). Vienlaikus regulējumā ir noteikts, kas elektroskrejriteņa vadītājam ir jāzina un jāievēro, izmantojot katru no iepriekš minētajām pārvietošanās iespējām. Piemēram, ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem un ir jāizvēlas ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Tāpat jāņem vērā, ka ar elektroskrejriteni var pārvietoties tikai pa tām brauktuvēm, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Jāievēro, ka ar elektroskrejriteni jābrauc vienā rindā un pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai. Tāpat ir jāievēro, ka pirms gājēju pārejām un sabiedriskā transporta pieturām ir jāsamazina ātrums.

Elektroskrejritenim ir jābūt labā tehniskā stāvokli, aprīkotam ar bremzēm, braukšanas laikā  priekšpusē ir jādeg baltas gaismas lukturim, aizmugurē – sarkanas krāsas lukturim. Ja iespējams, vadītājam jābūt tērptam gaismu atstarojošā vestē. Ar elektroskrejriteni aizliegts braukt, neturot stūri, vest pasažieri, braukt, turoties pie cita transportlīdzekļa, un pārvadāt kravu, kas apdraud citus. Vienlaikus CSN ir iekļautas normas, kas nosaka, ka transportlīdzekļu vadītājiem jādara viss iespējamais, lai satiksmē netiktu apdraudēti arī elektroskrejriteņu vadītāji. CSN ievērošana un cieņpilna attieksme vienam pret otru ir drošas satiksmes priekšnosacījumi.

Saeimas apstiprinātajā Ceļu satiksmes likumā ir noteikts, ka eletroskrejriteņu maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā un ar to drīkst pārvietoties tikai viens cilvēks vecumā no 14 gadiem. Nepilngadīgai personai, lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, ir nepieciešamas riteņbraucēja tiesības. Savukārt par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem tiek piemēroti tādi paši administratīvie sodi kā riteņbraucējiem.

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 11.maijs 2021 13:55
8 0 Atbildēt

Tiešām šie noteikumi ir izstrādāti ar mērķi visiem satiksmes dalījumiem ievērot drošību? Nu redzēs kāda būs drošība ,ka stāvdrāži klunkuros pa brauktuvi. lai būtu pilnīga vienlīdzība ierosinu arī gājējiem droši pārvietoties pa brauktuvi,lai ir vienlīdzība pret visiem, visi takš vienā kapā.

GTD2 11.maijs 2021 15:30
7 3 Atbildēt

par gājēju celiņu pārāk bistam,nē vienīgi pa velojoslu , veloceliņu ,ja tādas nav tad neko, savādāk brauktuve tiek pataisīta par cirku, ar kuru pārvietojas ar ko grib uz diviem riteņiem, vienu riteni, viņus neviens īsti nekontrolē kādi viņi ir ne tehniski ne pēc izmēriem, kas zin kādu ērmu vēl izdomās, ja grib lai uzlabojās kustības drošību, tad nevajag ielu saatiksmi pārveidot par cirku.

Krotow 11.maijs 2021 12:06
6 2 Atbildēt

Drīkst pārvietoties tikai ar 5 km/h. Un pa priekšu jāskrien brīdinātājam ar karodziņu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV Auto Ziņas TESTĒ: Porsche Taycan Cross Turismo bezceļā? Mierīgi! (+VIDEO) 1

Elektromobilis Porsche Taycan jau tāpat ir pietiekami jaudīgs izstrādājums šī vārda visplašākajā nozīmē. Taču ar to īsti nevar nobraukt no asfalta, un aizmugurē labāk nesēdināt augumā padevušos pasažierus. Porsche apkopojis vēlmes un ierosinājumus, kā rezultātā iznācis šis - Taycan Cross Turismo. Pēc potenciāla un harizmas tas ir kaut kas līdzīgs Audi RS6, tikai ir elektrisks. Lasīt vairāk

 

Kas labāks: Tesla vai XPeng? (+ VIDEO) 2

Ķīnas uzņēmums XPeng ir Tesla konkurents elektroautomobiļu ražošanas jomā un abas kompānijas sīvi cīnās, lai viņu tehnoloģijas gūtu virsroku. Lasīt vairāk

 

"Smagā artilērija" laukos sāk darbu (+ VIDEO) 5

Aršana Francijas laukos ar puskāpurķēžu Claas Axion 960TT un Kverneland 12 lemešu arklu. Lasīt vairāk

 

Kravinieks nogāž gājēju pāreju (+ VIDEO) 7

Kravas auto ar paceltu kravas kasti nogāž konstrukciju, kas izbūvēta, lai gājēji varētu pārkļūt ātrgaitas šosejas otrā pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti